Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi wraz z oświetleniem i odwodnieniem przy zabudowie jednorodzinnej od ul. Lipowej w Komorowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOLSZTYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Wolsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 68 347 45 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@wolsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.wolsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi wraz z oświetleniem i odwodnieniem przy zabudowie jednorodzinnej od ul. Lipowej w Komorowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5efce35a-a34e-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00041965
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002613/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa drogi wraz z oświetleniem i odwodnieniem przy zabudowie jednorodzinnej od ul. Lipowej w Komorowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.wolsztyn.pl/m,115,przetargi.html?page=13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu oudzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu :-platformy miniPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/ ,- ePUAP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza–nazwa–Urząd Miejski, Wolsztyn) https://epuap.gov.pl/wps/portal/-poczty elektronicznej e-mail:um@wolsztyn.pl, inwestycje@wolsztyn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią rozdziału III pkt 1 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.1. Administrator danych osobowych: BurmistrzWolsztyna, z siedzibą przy ul. Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, um@wolsztyn.pl, 68 347 74 500; 347 74503.1.2. We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych możesz kontaktować się zinspektorem ochrony danych pod adresem: iod@wolsztyn.pl1.3. Cele przetwarzania | podstawaprawna | czas przechowywania: a). Przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówieniapublicznego | art. 6, ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego naadministratorze w zw. Ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych b). Archiwizacjadanych | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnegociążącego na administratorze w zw. z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobiearchiwalnym i archiwach | okres przechowywania: zgodnie z art. 78 ustawy PZP przez okres 4 lat. c). Realizacja umowy z wybranym oferentem | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne dowykonania umowy, której dane dotyczą przez okres trwania umowy | 5 lat od zakończenia umowy. d).Prowadzenie dokumentacji księgowo-podatkowej w przypadku wybranego oferenta | art. 6 ust. 1 lit. c)RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą o finansachpublicznych, ustawą o rachunkowości, ustawą o podatku dochodowym, ustawą o podatku od towarów iusług | czas przechowywania 6 lat1.4. Odbiorcy danych: a).osoby lub podmioty, którym zostanieudostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019r– Prawo zamówień Publicznych; Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowychz wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679 (szczególnejkategorii danych) ;b).podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia;1.5. PrzysługującePani/Panu prawa a).Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający może żądać od osobywystępującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwylub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75 ustawy PZP);b).Prawożądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku niemoże skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowieńumowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie możenaruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników);c).Prawo żądania usunięciadanych; d).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanietego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tegopostępowania);e).Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urząd OchronyDanych Osobowych ul. Stawki, 2 00-193 Warszawa;1.6. Podanie danych osobowych jest niezbędne doudziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.1.7. Wykonawca jest zobowiązany, wzwiązku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązkówformalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowympostępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:-obowiązek informacyjnyprzewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od którychdane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lubdokumentów składanych na żądanie zamawiającego;-obowiązek informacyjny wynikający z art. 14RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które todane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądaniezamawiającego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): a).Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiającymoże żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celusprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art.75ustawy PZP);b).Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawyPZP wykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzieleniezamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresieniezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jegozałączników)c).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZPwykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tegopostępowania);
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakres przedmiotowego zamówienia wchodzi budowa drogi gminnej wewnętrznej na odcinku 231,36 m wraz z budową odcinka kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia drogowego.Zakres zamówienia, w celu dokładniejszego opisu przedmiotu zamówienia, podzielono na zadania:A. Zadanie nr 1 – Branża drogowa.Zakres prac uwzględnia m. in.:-roboty przygotowawcze: (przesadzenie drzew i krzewów do wysokości 1m w ilości – 66 szt.; niwelacja terenu itp.);- roboty rozbiórkowe (w tym m.in. rozbiórka konstrukcji istniejącej nawierzchni drogi);- roboty ziemne (w tym m.in. wykonywanie wykopów oraz nasypów);- odwodnienie korpusu drogowego (regulacja pionowa studzienek oraz zaworów kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej lub gazowej);- wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego oraz wykonanie stabilizacji gruntu cementem na pow. ca 1155,0 m2;- wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo – piaskowej na pow. ca 1113,0 m2;- wykonanie nawierzchni zjazdów indywidualnych z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo – piaskowej na pow. ca 42,0 m2;- ustawienie krawężników betonowych wraz z wykonaniem ławy z oporem na dł. 542 mb;- roboty wykończeniowe w tym plantowanie poboczy i skarp wraz z humusowaniem i obsianiem trawami na pow. ca 237,0 m2;- montaż oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu.B. Zadanie nr 2 – Branża elektryczna.Zakres prac uwzględnia m.in.:- roboty pomiarowe;- roboty ziemne (w tym m.in. wykonywanie wykopów pod kable elektryczne); - ułożenie rur osłonowych pod zjazdami indywidualnymi;- układanie ręczne kabli wielożyłowych w rowie kablowym na długości ca 265 m;- układanie bednarki w rowach kablowych - dł. 247m;- montaż słupów oświetleniowych stalowych wraz z oprawami oświetleniowymi typu LED w ilości 8 szt.;- przeprowadzenie badań i sprawdzeń ułożonej instalacji elektrycznej.C. Zadanie nr 3 – Branża sanitarnaZakres prac uwzględnia m.in.:- roboty pomiarowe;- roboty ziemne;- wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PVC o śred. 315mm na odcinku ca. 200,0 m;- wykonanie kanałów z rur PVC o śred. 200mm na odcinku 11,50 m;- montaż studni z prefabrykatów betonowych ᴓ 1200 mm w ilości – 1szt.;- montaż studni z prefabrykatów betonowych ᴓ 1000 mm w ilości – 10szt.;- montaż wpustów ulicznych ᴓ 500mm w ilości – 8 szt.;- odwodnienie koryta drogi z zastosowaniem igłofiltrów i pompowania wody;- przeprowadzenie badań i prób szczelności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilośćpunktów Zamawiający uzna za najkorzystniejszą . 2)Oferty oceniane będą punktowo.3) Łączna ocenaoferty stanowi sumę punktów otrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilośćpunktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.4) W trakcie oceny ofert kolejno porównywanym iocenianym ofertom przyznawane są punkty za poszczególne kryteria według zasad opisanych w pkt. 5rozdziału III SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunkiudziału w postępowaniu:1.WARUNKI DOTYCZĄCE ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA WOBROCIE GOSPODARCZYM: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań,których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2.WARUNKI DOTYCZĄCE UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCHPRZEPISÓW: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianieWykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3.WARUNKI DOTYCZĄCE SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ Zamawiający nie precyzuje w tym zakresieżadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposóbszczególny.4.WARUNKI DOTYCZACE ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUBZAWODOWEJ:a) doświadczenie Wykonawcy:Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej:- 2 zadania polegające na budowie lub przebudowie drogi w technologii nawierzchni jezdni z kostki betonowej lub granitowej, o powierzchni min. 500 m2 - każde z zadań.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek oceniany będzie łącznie, co oznacza prawo do wykazania - przez każdego z członków konsorcjum lub łącznie - spełniania opisanego powyżej warunku udziału w postępowaniu.Przy czym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na doświadczeniu tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Uwagi:A1) Pod pojęciem „budowa”, „przebudowa”, rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 1333 z późn. zm.)A2). Zamawiający wymaga, aby w wykazie robót wyodrębnione zostały wartość i zakres wykonywanych robót spełniających wymagania przedmiotowego punktu, które Wykonawca wykonywał w ramach innych wielozakresowych zadań.A3) W przypadku jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami - wykaz robot budowlanych potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu winien dotyczyć robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył; A4).W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.b). kwalifikacje zawodowe kadry technicznej Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającym opisane poniżej uprawnienia budowlane, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:- osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika budowy winna posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane, w specjalności drogowej lub równoważne im, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych – min. 1 osoba;- osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika robót branży sanitarnej winna posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych lub równoważne im, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych – min. 1 osoba;- osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej winna posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne im, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych – min. 1 osoba.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli chociaż jeden z Wykonawców będzie dysponował osobami wskazanymi w SWZ lub Wykonawcy będą wspólnie dysponowali tymi osobami.Uwaga: W/w osoby muszą posiadać ważne uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im kwalifikacje nadane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020r. poz. 220).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ; b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem; a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty wskazane w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4.1. do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;b) wykaz osób (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4.2. do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy. Ofertę stanowi również Kosztorys ofertowy przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.2. Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych wart. 108 ust. 1pkt 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 2–4 ustawy Pzp, wykonawca nie podlegawykluczeniu jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: a)naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniemlub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;b)wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoimnieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami,aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania lubzamawiającym; c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dlazapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu,3.Pełnomocnictwo:• gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentówrejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powiniendołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowaniedo złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. • w przypadku wykonawcówubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowieniapełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie doreprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć dooferty.4.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy dodyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku gdyWykonawca, w celu spełnienia warunków, o którym mowa w Rozdziale II pkt 7 SWZ, będziepolegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotówzgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Zobowiązanie podmiotuudostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunekłączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp dotych zasobów oraz określa w szczególności:- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotuudostępniającego zasoby;-sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przezniego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;- czy i wjakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega wodniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacjizawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazanezdolności dotyczą.5.Zastrzeżenietajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub innedokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa,wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być oneudostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa wrozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia1993 r. o zwalczaniunieuczciwejkonkurencji.6.Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dooferty wykonawca załącza również oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacjiwykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które robotybudowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takimprzypadku: a)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciaumowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwowinno być załączone do oferty. b) Wszelka korespondencja będzie prowadzonaprzez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. c) W przypadku Wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 9.1.2rozdziału IISWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstawwykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawcówwykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. d) W odniesieniu do warunków udziałuw postępowaniu, dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczeniawykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościachtych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których tezdolności są wymagane. e)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniadołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługiwykonają poszczególni Wykonawcy. f)Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstawdo wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się ozamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia wskazano w projekcieumowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy