Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Koszenie poboczy dróg i ścieżek rowerowych, stanowiących własność gminy Wolsztyn w 2021 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOLSZTYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Wolsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 68 347 45 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@wolsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.wolsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Koszenie poboczy dróg i ścieżek rowerowych, stanowiących własność gminy Wolsztyn w 2021 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9083205-ad71-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00046338
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002613/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Koszenie poboczy, dróg i ścieżek rowerowych, stanowiących własność gminy Wolsztyn w 2021 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.wolsztyn.pl/m,115,przetargi.html?page=13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu oudzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu :-platformy miniPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/ ,- ePUAP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza–nazwa–UrządMiejski, Wolsztyn) https://epuap.gov.pl/wps/portal/-poczty elektronicznej e-mail:um@wolsztyn.pl, kos@wolsztyn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią rozdziału III pkt 1 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.1. Administrator danych osobowych: BurmistrzWolsztyna, z siedzibą przy ul. Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, um@wolsztyn.pl, 68 347 74 500; 347 74 503.1.2. We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych możesz kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod adresem: iod@wolsztyn.pl.1.3. Cele przetwarzania | podstawa prawna | czas przechowywania:a). Przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówieniapublicznego | art. 6, ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. Ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznychb). Archiwizacja danych | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach | okres przechowywania: zgodnie z art. 78 ustawy PZP przez okres 4 lat.c). Realizacja umowy z wybranym oferentem | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której dane dotyczą przez okres trwania umowy | 5 lat od zakończenia umowy. d). Prowadzenie dokumentacji księgowo-podatkowej w przypadku wybranego oferenta | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą o finansach publicznych, ustawą o rachunkowości, ustawą o podatku dochodowym, ustawą o podatku od towarów iusług | czas przechowywania 6 lat.1.4. Odbiorcy danych: a).osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019r – Prawo zamówień Publicznych; Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679 (szczególnejkategorii danych) ;b).podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia;1.5. Przysługujące Pani/Panu prawa a).Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75 ustawy PZP);b).Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników);c).Prawo żądania usunięcia danych;d).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania);e).Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urząd OchronyDanych Osobowych ul. Stawki, 2 00-193 Warszawa;1.6. Podanie danych osobowych jest niezbędne do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.1.7. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:-obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;-obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): a).Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiającymoże żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celusprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art.75ustawy PZP);b).Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresieniezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników)c).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania);
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KOS.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
• Zadanie nr 1 – „Koszenie poboczy ścieżek rowerowych, szlaków oraz plaż na terenie gminy Wolsztyn”.Zakres przedmiotowego zadania obejmuje 14 podzadań związanychz koszeniem poboczy ścieżek rowerowych, szlaków oraz plaż na terenie gminy Wolsztyn, w ramach których należy wykonać takie czynności, jak:- koszenie poboczy ścieżek rowerowych, szlaków oraz plaż, a w odniesieniu do wyznaczonych zadań – łącznie z wygrabieniem pokosu i kompostowaniem trawy we własnym zakresie,- przycinanie żywopłotów (dwukrotne w ciągu roku),- po wykonaniu usługi koszenia/przycinania – posprzątanie każdorazowo terenu objętego daną usługą wraz z wywozem i utylizacją odpadów (dotyczy zarówno odpadów zielonych, jak i innych odpadów komunalnych zgromadzonych na terenie objętym usługą).
4.2.6.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert:1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilośćpunktów Zamawiający uzna za najkorzystniejszą . 2)Oferty oceniane będą punktowo.3) Łączna ocenaoferty stanowi sumę punktów otrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilośćpunktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.4) W trakcie oceny ofert kolejno porównywanym iocenianym ofertom przyznawane są punkty za poszczególne kryteria według zasad opisanych w pkt. 5rozdziału III SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji – przystąpienie do wykonania usługi koszenia
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur
4.3.6.) Waga: 25
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób oceny ofert:1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilośćpunktów Zamawiający uzna za najkorzystniejszą . 2)Oferty oceniane będą punktowo.3) Łączna ocenaoferty stanowi sumę punktów otrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilośćpunktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.4) W trakcie oceny ofert kolejno porównywanym iocenianym ofertom przyznawane są punkty za poszczególne kryteria według zasad opisanych w pkt. 5rozdziału III SWZ.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 – „Koszenie poboczy i terenów przyległych do dróg gminnych”. Zakres zadania nr 2 - przedmiotowe zadanie obejmuje 49 podzadań (przypisanychdo poszczególnych rejonów miasta zgodnie z mapa sytuacyjną – stanowiącą załącznik do załącznika nr 8 do SWZ), związanych z koszeniem poboczy i terenów przyległych do dróg gminnych, zlokalizowanych na terenie miasta Wolsztyn, w ramach których należy wykonać takie czynności, jak:- koszenie poboczy dróg i przyległych do nich terenów zielonych – łącznie z wygrabieniem pokosu i kompostowaniem trawy we własnym zakresie,- przycinanie żywopłotów (dwukrotne w ciągu roku),- po wykonaniu usługi koszenia/przycinania – posprzątanie każdorazowo terenu objętego daną usługą wraz z wywozem i utylizacją odpadów (dotyczy zarówno odpadów zielonych, jak i innych odpadów komunalnych zgromadzonych na terenie objętym usługą).
4.2.6.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert:1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilośćpunktów Zamawiający uzna za najkorzystniejszą . 2)Oferty oceniane będą punktowo.3) Łączna ocenaoferty stanowi sumę punktów otrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilośćpunktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.4) W trakcie oceny ofert kolejno porównywanym iocenianym ofertom przyznawane są punkty za poszczególne kryteria według zasad opisanych w pkt. 5rozdziału III SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji – przystąpienie do wykonania usługi koszenia
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur
4.3.6.) Waga: 25,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób oceny ofert:1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilośćpunktów Zamawiający uzna za najkorzystniejszą . 2)Oferty oceniane będą punktowo.3) Łączna ocenaoferty stanowi sumę punktów otrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilośćpunktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.4) W trakcie oceny ofert kolejno porównywanym iocenianym ofertom przyznawane są punkty za poszczególne kryteria według zasad opisanych w pkt. 5rozdziału III SWZ.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu:1.WARUNKI DOTYCZĄCE ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2.WARUNKI DOTYCZĄCE UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCHPRZEPISÓW: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3.WARUNKI DOTYCZĄCE SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresieżadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.4. WARUNKI DOTYCZACE ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ: a) Doświadczenie i zdolność techniczna Wykonawcy:Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje niezbędnym sprzętem do wykonania zadania w zakresie wykonywania usługi koszenia oraz transportu powstałych odpadów zielonych i innych zebranych podczas realizacji usługi, t.j.:W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę w zakresie jedynie zadania nr 1 :1) pojazd przystosowany do transportu odpadów - min. 1 szt., 2) kosiarka spalinowa – min. 1 szt.,3) kosiarka z wysięgnikowa na ramieniu – 1 szt.,4) wykaszarka żyłkowa – min. 1 szt.W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę w zakresie jedynie zadania nr 2:1) pojazd przystosowany do transportu odpadów - min. 1 szt., 2) kosiarka spalinowa – min. 1 szt.,3) kosiarka spalinowa z koszem o pojemności od 600-800 litrów - 1 szt. ,4) wykaszarka żyłkowa – min. 1 szt.5) nożyce spalinowe do cięcia żywopłotów – 1 szt.W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę jednocześnie w zakresie zadania nr 1 i zadania nr 2:1) pojazd przystosowany do transportu odpadów - min. 1 szt., 2) kosiarka spalinowa – min. 2 szt.,3) kosiarka spalinowa z koszem o pojemności od 600-800 litrów - 1 szt. ,4) kosiarka z wysięgnikowa na ramieniu – 1 szt.,5) wykaszarka żyłkowa – min. 2 szt.6) nożyce spalinowe do cięcia żywopłotów – 1 szt.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji ikonsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniuniezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a).wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznychdostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dodysponowania tymi zasobami (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy. Ofertę stanowi również Formularz cenowy przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 9.1 i nr 9.2 do SWZ.2. Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych wart. 108 ust. 1pkt 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 2–4 ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;b). wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami,aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania lub zamawiającym;c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu,3.Pełnomocnictwo:• gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowaniedo złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. • w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowieniapełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć dooferty.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku gdy Wykonawca, w celu spełnienia warunków, o którym mowa w Rozdziale II pkt 7 SWZ, będziepolegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Zobowiązanie podmiotuudostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp dotych zasobów oraz określa w szczególności:- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;-sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przezniego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega wodniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazanezdolności dotyczą.5.Zastrzeżenietajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.6.Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do oferty wykonawca załącza również oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które robotybudowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:a)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwowinno być załączone do oferty. b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 9.1.2rozdziału IISWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. d) W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczeniawykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. e)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniadołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. f)Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstawdo wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia wskazano w projekcieumowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy