Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi przy garażach – ul. Żeromskiego w Wolsztynie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOLSZTYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Wolsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 68 347 45 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@wolsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.wolsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi przy garażach – ul. Żeromskiego w Wolsztynie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c36b2b91-b176-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00053229
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002613/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa drogi przy garażach –ul. Żeromskiego w Wolsztynie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.wolsztyn.pl/m,115,przetargi.html?page=13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzieleniezamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu :-platformyminiPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/ ,- ePUAP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza–nazwa–UrządMiejski, Wolsztyn) https://epuap.gov.pl/wps/portal/-poczty elektronicznej e-mail:um@wolsztyn.pl,inwestycje@wolsztyn.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie ztreścią rozdziału III pkt 1 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.1. Administrator danych osobowych: Burmistrz Wolsztyna,z siedzibą przy ul. Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, um@wolsztyn.pl, 68 347 74 500; 347 74503.1.2. We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych możesz kontaktować się z inspektorem ochronydanych pod adresem: iod@wolsztyn.pl.1.3. Cele przetwarzania | podstawa prawna | czasprzechowywania: a). Przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia publicznego | art. 6, ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. Ustawą z dnia11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. b). Archiwizacja danych | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj.przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw.z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach | okres przechowywania: zgodnie z art. 78 ustawy PZP przez okres 4 lat. c). Realizacja umowy z wybranym oferentem | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której danedotyczą przez okres trwania umowy | 5 lat od zakończenia umowy. d).Prowadzenie dokumentacji księgowo-podatkowej w przypadku wybranego oferenta | art. 6 ust. 1 lit. c)RODO - wypełnienieobowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą o finansach publicznych, ustawą o rachunkowości, ustawą o podatku dochodowym, ustawą o podatku od towarów i usług | czas przechowywania 6 lat.1.4. Odbiorcy danych: a).osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019r– Prawo zamówień Publicznych; Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679 (szczególnej kategorii danych) ;b).podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia;1.5. Przysługujące Pani/Panu prawa:a).Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75 ustawy PZP);b).Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie możeskutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników);c).Prawo żądania usunięcia danych;d).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania);e).Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki, 2 00-193 Warszawa;1.6. Podanie danych osobowych jest niezbędne do udziałuw postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.1.7. Wykonawca jest zobowiązany, w związku zudziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnychwymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:-obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODOwzględem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych nażądanie zamawiającego;-obowiązek informacyjny wynikający z art. 14RODO względem osóbfizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): a).Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający możeżądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających nacelu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art.75ustawy PZP);b).Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówieniaani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników)c).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie ograniczaprzetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania);
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakres przedmiotowego zamówienia wchodzi budowa drogi gminnej wewnętrznej na odcinku 176,0 m o szerokości 5,00 m o nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr. 8cm wraz z budową odcinka kanalizacji deszczowej na dł. ca 152 m wraz z montażem studni rewizyjnych betonowych.Zakres robót obejmuje :-roboty przygotowawcze: (karczowanie krzewów; niwelacja terenu itp.);-roboty rozbiórkowe;-roboty ziemne;-wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego oraz wykonanie stabilizacji gruntu cementem;-wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na pow. ca 891,2 m2;-wykonanie nawierzchni zjazdów indywidualnych z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na pow. ca 96,0 m2;-ustawienie krawężników betonowych;-roboty wykończeniowe w tym plantowanie poboczy i skarp wraz z humusowaniem i obsianiem trawami;-montaż oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu.-wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PVC o śred. 315mm na odcinku ca. 152,0 m;-wykonanie kanałów z rur PVC o śred. 200mm na odcinku 29,4 m;-odwodnienie wykopów;-montaż studni rewizyjnych i wpustów ulicznych.Zakres robót związanych z wykonaniem oświetlenia drogowego został wykonany w 2019 roku. Branża elektryczna nie jest objęta niniejszym postępowaniem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów Zamawiający uzna zanajkorzystniejszą . 2)Oferty oceniane będą punktowo.3) Łączna ocena oferty stanowi sumę punktówotrzymanych za poszczególne kryteria ocenianej oferty. Maksymalna ilość punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.4) W trakcie oceny ofert kolejno porównywanym i ocenianym ofertomprzyznawane są punkty za poszczególne kryteria według zasad opisanych w pkt. 5 rozdziału III SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu:1.WARUNKI DOTYCZĄCE ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA WOBROCIE GOSPODARCZYM: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2.WARUNKI DOTYCZĄCE UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCHPRZEPISÓW:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3.WARUNKI DOTYCZĄCE SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnychwymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.4.WARUNKI DOTYCZACE ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:a) doświadczenie Wykonawcy:Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej:- 2 zadania polegające na budowie lub przebudowie drogi w technologii nawierzchni jezdni z kostki betonowej lub granitowej, o powierzchni min. 500 m2 - każde z zadań.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek oceniany będzie łącznie, co oznacza prawo do wykazania - przez każdego z członków konsorcjum lub łącznie - spełniania opisanego powyżej warunku udziału w postępowaniu.Przy czym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na doświadczeniu tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Uwagi:A1) Pod pojęciem „budowa”, „przebudowa”, rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 1333 ze zm.)A2). Zamawiający wymaga, aby w wykazie robót wyodrębnione zostały wartość i zakres wykonywanych robót spełniających wymagania przedmiotowego punktu, które Wykonawca wykonywał w ramach innych wielozakresowych zadań.A3) W przypadku jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami - wykaz robot budowlanych potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu winien dotyczyć robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył; A4).W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.b). kwalifikacje zawodowe kadry technicznej Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającym opisane poniżej uprawnienia budowlane, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:- osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika budowy winna posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane, w specjalności drogowej lub równoważne im, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych – min. 1 osoba;- osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika robót branży sanitarnej winna posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych lub równoważne im, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych – min. 1 osoba;W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli chociaż jeden z Wykonawców będzie dysponował osobami wskazanymi w SWZ lub Wykonawcy będą wspólnie dysponowali tymi osobami.Uwaga: W/w osoby muszą posiadać ważne uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im kwalifikacje nadane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020r. poz. 220).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga:a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji ikonsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniuniezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ; b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub zCentralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisywymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem; a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków odopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążąceporozumienie w sprawie spłat tych należności; d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwejterenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznegopotwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiąceprzed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentówpotwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatnościnależnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty wskazane w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr4.1. do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejscawykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodówokreślających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o którychmowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego robotybudowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanieuzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;b) wykaz osób (zgodnie ze wzoremstanowiącym załącznik nr 4.2. do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówieniapublicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanierobotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresuwykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy. Ofertę stanowi również Kosztorys ofertowy przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.2. Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych wart. 108 ust.1pkt 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 2–4 ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: a)naprawił lub zobowiązałsię do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;b)wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lubswoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywniewspółpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania lub zamawiającym;c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu,3.Pełnomocnictwo:• gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca,który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. • w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokumentpełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.4.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku gdy Wykonawca, w celu spełnienia warunków, o którym mowa w Rozdziale II pkt 7 SWZ,będzie polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Zobowiązaniepodmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywistydostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;-sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystaniaprzez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polegaw odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, którychwskazane zdolności dotyczą.5.Zastrzeżenietajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy ofertalub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogąbyć one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.6.Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzieleniezamówienia, do oferty wykonawca załącza również oświadczenie, z którego wynika, które robotybudowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:a)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winnobyć załączone do oferty. b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającegowyłącznie z pełnomocnikiem. c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 9.1.2rozdziału IISWZ, składa każdyz wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianiewarunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunkówudziału w postępowaniu. d) W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. e)Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. f) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy zWykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia wskazano w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy