Rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWolsztyn
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-05-06
  • ZamawiającyGMINA WOLSZTYN
  • Data publikacji ogłoszenia2021-04-21
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00037636
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOLSZTYN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770706

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Wolsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 683474500

1.5.8.) Numer faksu: 683474590

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@wolsztyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.wolsztyn.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e68e2d9a-a1d7-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037636

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002613/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.14 Rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://bip.wolsztyn.pl/m,115,przetargi.html?page=1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:1. Platformy miniPortalu, który dostępny jest pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ 2. ePUAP-u (Elektroniczna Skrzynka Podawcza – nazwa – Urząd Miejski, Wolsztyn) https://epuap.gov.pl/wps/portal 3. Poczty elektronicznej e-mail: um@wolsztyn.pl; inwestycje@wolsztyn.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią punktu 11 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administrator danych osobowych: Burmistrz Wolsztyna, zsiedzibą przy ul. Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, um@wolsztyn.pl, 68 347 74 500; 347 74 503.2. Wewszelkich sprawach związanych z ochroną danych możesz kontaktować się z inspektorem ochronydanych pod adresem: iod@wolsztyn.pl3. Cele przetwarzania | podstawa prawna | czasprzechowywania:a). Przeprowadzenie postępowania i udzielenie zamówienia publicznego | art. 6, ust.1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. Ustawą z dnia11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznychb). Archiwizacja danych | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj.przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw.z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach | okresprzechowywania: zgodnie z art. 78 ustawy PZP przez okres 4 lat.c). Realizacja umowy z wybranymoferentem | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której dane dotyczą przez okres trwania umowy | 5 lat od zakończenia umowy.d). Prowadzenie dokumentacjiksięgowo-podatkowej w przypadku wybranego oferenta | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienieobowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą o finansach publicznych, ustawą orachunkowości, ustawą o podatku dochodowym, ustawą o podatku od towarów i usług | czasprzechowywania 6 lat4. Odbiorcy danych: a). osoby lub podmioty, którym zostanie udostępnionadokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019r – Prawozamówień Publicznych; Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych zwyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679 (szczególnej kategoriidanych) ;b). podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia;5. Przysługujące Pani/Panuprawa a). Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający może żądać od osoby występującej zżądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub datyzakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75 ustawy PZP);b). Prawożądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku niemoże skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowieńumowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszaćintegralności protokołu postępowania oraz jego załączników);c). Prawo żądania usunięciadanych;d).Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanietego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tegopostępowania);e). Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urząd Ochrony DanychOsobowych ul. Stawki, 2 00-193 Warszawa;6. Podanie danych osobowych jest niezbędne do udziału wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7. Wykonawca jest zobowiązany, w związku zudziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnychwymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzieleniezamówienia. Do obowiązków tych należą:-obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODOwzględem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawcabezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych nażądanie zamawiającego;-obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osóbfizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawcaprzekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): a). Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający możeżądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celusprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75ustawy PZP);b). Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZPwykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówieniaani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawąoraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników);c). Prawożądania usunięcia danych;d). Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawyPZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończeniatego postępowania);e). Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urząd Ochrony DanychOsobowych ul. Stawki, 2 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.7.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie, ul.Kusocińskiego 2, działka nr ewid. 513 oraz działka nr 517/10 (nawrotnica drogipożarowej).Obecne zagospodarowanie terenu: na przedmiotowej działce znajduje się czynnybudynek przedszkolny wraz z ogrodzeniem, placem zabaw i infrastrukturątowarzyszącą.Parametry techniczne obiektu wg projektu budowlanego:1. część istniejącaprzeznaczona do przebudowy i modernizacji:POWIERZCHNIA ZABUDOWY – 512,54m2,POWIERZCHNIA UŻYTKOWA – 960,78 m2,KUBATURA CZĘŚCI BUDYNKU – 3 965m3,LICZBA KONDYGNACJI – dwie kondygnacje nadziemne i częściowe podpiwniczenie,2.część rozbudowywana:POWIERZCHNIA ZABUDOWY – 136,49 m2,POWIERZCHNIAUŻYTKOWA – 190,14 m2,KUBATURA CZĘŚCI BUDYNKU – 798 m3,LICZBA KONDYGNACJI– częściowo jedna, częściowo dwie kondygnacje nadziemne,3. łącznie:POWIERZCNIACAŁKOWTA – 1 457,20 m2,POWIERZCHNIA ZABUDOWY – 649,03 m2,POWIERZCHNIAUŻYTKOWA – 1 150,92 m2,KUBATURA BUDYNKU – 4 763 m3.Zakres zamówienia obejmuje wszczególności następujące prace: 1. W części istniejącej: roboty rozbiórkowe (m.in. demontażstolarki, rozbiórka okładzin ścian i posadzek, skucie części tynków), konstrukcje żelbetowe iroboty murarskie, montaż ścianki mobilnej, montaż ścianek systemowych WC, izolacja cieplnastropodachu (wdmuchiwanie granulatu z wełny mineralnej) oraz roboty dekarskie, robotyślusarskie, roboty tynkarskie, licowanie ścian płytkami, montaż sufitów podwieszanych, izolacjacieplna posadzek, posadzki z płytek oraz z wykładzin rulonowych, wymiana stolarki okiennej idrzwiowej, w tym montaż drzwi dymoszczelnych, montaż żaluzji fasadowych dla części okien,gładzie gipsowe, roboty malarskie, w tym wykonanie ozdobnych aplikacji ściennych,termoizolacja ścian zewnętrznych budynku wraz z wyprawą tynkarską oraz montażem panelielewacyjnych, dostawa i montaż wyposażenia pomieszczeń zmywalni.2. W częścidobudowanej: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne i fundamentowe,konstrukcje żelbetowe i roboty murarskie, montaż stropu i stropodachu z płyt żelbetowych,termoizolacja stropodachu i roboty dekarskie, montaż instalacji oddymiającej klatkę schodową,dostawa i montaż windy oraz podnośnika dla niepełnosprawnych, roboty ślusarskie, montażstolarki okiennej i drzwiowej, w tym drzwi dymoszczelnych, montaż żaluzji fasadowych dlaczęści okien, budowa ścianek działowych, montaż ścianek systemowych WC, roboty tynkarskie,gładzie gipsowe, roboty malarskie, w tym wykonanie ozdobnych aplikacji na ścianach, izolacjacieplna posadzek, posadzki z płytek oraz z wykładzin rulonowych, termoizolacja ścianzewnętrznych budynku wraz z wyprawą tynkarską oraz montażem paneli elewacyjnych, dostawai montaż wyposażenia pomieszczeń zmywalni.3. W ramach zagospodarowania terenu: wycinkadrzew wskazanych w dokumentacji projektowej (5 szt.) oraz wykonanie nasadzeń zastępczych(2 szt.), budowa ogrodzenia panelowego z furtkami wraz z systemem kontroli dostępu, budowadrogi pożarowej na działce nr 513 (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej), budowa drogipożarowej na działce nr 517/10 (nawrotnica – nawierzchnia z płyt betonowych ażurowych),nawierzchnia z kraty parkingowej wypełnionej miałem kamiennym, opaska wokół budynku ichodniki.4. Wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych: oświetlenia, gniazd, obwodówsiłowych, sieciowych i TV, systemu oddymiania, systemu kontroli dostępu.5. Wykonanieinstalacji sanitarnych: wodociągowej, hydrantów wewnętrznych, kanalizacji sanitarnej, wentylacjimechanicznej, gazowej, centralnego ogrzewania.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

8.1 W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu dotyczące:8.1.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunkuzdolności do występowania w obrocie gospodarczym.8.1.2 Uprawnień do prowadzeniaokreślonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający nie formułuje warunku udziałuw postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonejdziałalności gospodarczej lub zawodowej.8.1.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku sytuacjiekonomicznej lub finansowej8.1.4 Zdolności technicznej lub zawodowej a) Zamawiający nieformułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do potencjału technicznego. b)warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcawykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej robotybudowlanej polegające na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie budynku użytecznościpublicznej obejmujące wykonanie robót konstrukcyjno – budowlanych, instalacji elektrycznych,instalacji o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto. c) warunek ten, w zakresie osóbskierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśliWykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:, - co najmniej 1 osobą, któraposiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjnobudowlanejbez ograniczeń, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy- co najmniej 1osobą, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalnościinstalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, która pełnić będzie funkcję kierownika robótsanitarnych, - co najmniej 1 osobą, która posiada uprawnienia budowlane do kierowaniarobotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych ielektroenergetycznych bez ograniczeń, która pełnić będzie funkcję kierownika robótelektrycznych, Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji ww. osób. Zamawiający wymaga, abyww. osoby uczestniczące w wykonaniu zamówienia posiadały min. 5 letnie doświadczenie wdanej specjalności. Doświadczenie oznacza czas liczony od dnia uzyskania uprawnień. Osobapowyższa musi posiadać niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, tj.uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane(Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) Za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżejokreślonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów prawnych oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelompaństw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskichEuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim ObszarzeGospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadachuznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn. zm.).8.2 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniudokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte wdokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 10.8.3 Wykonawcy mogą wspólnieubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadkuWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału wpostępowaniu określone w pkt 8.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.8.4 Wodniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lubdoświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać nazdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których tezdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z któregowynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. 8.5 Oceniając zdolnośćtechniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZPw zw. z art. 266 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiadawymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, wszczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inneprzedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacjęzamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, októrych mowa w pkt 8.1. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodne ze wzoremstanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.10.2 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału wpostępowaniu, o których mowa w pkt 8.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając napodstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, dozłożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieńzłożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:10.2.1 Wykazu robót budowlanychwykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania orazpodmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robótbudowlanych stanowi załącznik nr 6 do SWZ).Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie wrealizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.Okres wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa terminskładnia ofert.10.2.2 Dowodów określających, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane napotwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej wzakresie doświadczenia zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądźinne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, ajeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inneodpowiednie dokumenty.10.2.3 Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacjizamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanychuprawnień (jeżeli są wymagane), doświadczenia (jeżeli jest wymagane) wykształcenia (jeżeli jestwymagane) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanychprzez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osóbskierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 7.1. i 7.3.Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenieoświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącymzałącznik nr 2 do SWZ.10.3 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa wpkt 7.1. i 7.3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZPwezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie,nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowychśrodków dowodowych:10.3.1 Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: (a) art. 108 ust. 1pkt 1 i 2 PZP, (b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówieniepubliczne tytułem środka karnego - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,10.3.2Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samejgrupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów(tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertęlub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz zdokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowejniezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczeniaWykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tejsamej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5 do SWZ),10.3.3 Odpisu lub informacji z KrajowegoRejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębneprzepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,10.3.4 Oświadczenia wykonawcy o aktualnościinformacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstawwykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZPdotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środkazapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcamiporozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP, e) art. 109 ust. 1pkt 5 i 7 PZP - (wzór oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, októrym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załączniknr 8 do SWZ).10.5 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytoriumRzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów:10.5.1 Informacji z Krajowego Rejestru Karnego, októrej mowa w pkt 10.3.1 SWZ - składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestrsądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwyorgan sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,w zakresie określonym art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 PZP,10.5.2 Odpisu albo informacji z KrajowegoRejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o którychmowa w pkt 10.3.3 SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawcama siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: () nie otwarto jego likwidacji,nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu zwierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tegorodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tejprocedury. Dalsza część postanowień znajduje się w pkt 10.6 i 10.7 SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

14.1 Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub wpostaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oferta musi byćsporządzona w języku polskim, podpisana przez osobę upoważnioną.14.2 Wykonawcy ponosząwszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.14.3 Wykonawcy przedstawiająofertę zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi w SWZ.14.4 W terminie składania ofertokreślonym w pkt 15.1. SWZ wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertęzawierającą:14.4.1 Formularz Oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 doSWZ) sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postacielektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym14.4.2 Oświadczenia,sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, pod rygoremnieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisemzaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotuskładającego oświadczenie, złożone przez:a) Wykonawcę,b) Wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia,14.4.3 Oświadczenia, sporządzone zgodnie zewzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznejlub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osóbupoważnionych do reprezentacji podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadzieokreślonej w art. 118 w zw. z art. 266 PZP, o ile dotyczy,14.4.4 Zobowiązanie podmiotuudostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów napotrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, żeWykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotówzgodnie z pkt 10.4. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału wpostępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzórzobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzebywykonania zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ),14.4.5 Odpis lub informacja z KrajowegoRejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innegowłaściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jestumocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożeniadokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać zapomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczy daneumożliwiające dostęp do tych dokumentów,14.4.6 Pełnomocnictwo lub inny dokumentpotwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, osoby działającej w imieniuwykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub osoby działającej wimieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, jeżeli wimieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP - działa osoba,której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt14.4.5 SWZ, sporządzone w sposób określony w pkt 10.13.-10.22 SWZ,14.4.7 Oświadczenie, októrym mowa w art. 117 ust. 4 PZP – z którego wynika, które roboty budowlane wykonająposzczególni Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia,14.4.8 Wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanympodpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawcawnosi wadium w formie niepieniężnej).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

12.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieścitysięcy 00/100 PLN).Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert iutrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, októrych mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.12.2 Wadium może być wnoszone wjednej lub kilku następujących formach: 12.2.1 Pieniądzu, 12.2.2 Gwarancjach bankowych,12.2.3 Gwarancjach ubezpieczeniowych, 12.2.4 Poręczeniach udzielonych przez podmioty, októrych mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu PolskiejAgencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).12.3 Wadiumwnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego wbanku Santander Bank Polska S.A., Oddział w Wolsztynie nr rachunku: 40 1090 1607 00000000 6000 5544 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu pn.“Rozbudowa i przebudowa Przedszkola nr 3 w Wolsztynie”. Wniesienie wadium w pieniądzubędzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowymZamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunkubankowym.12.4 Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancjiubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji RozwojuPrzedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszoneprzez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłatyZamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. 12.5Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 12.2.2, 12.2.3,12.2.4 należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj.opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jegowystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. OfertaWykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub niebędzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wnioseko zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona zpostępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.12.6 Treść gwarancji wadialnej musizawierać następujące elementy: 12.6.1 Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjentagwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowejudzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 12.6.2 Określeniewierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotuzamówienia 12.6.3 Kwotę gwarancji/poręczenia, 12.6.4 Zobowiązanie gwaranta/poręczyciela dozapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemneżądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.12.7 Zamawiającyzwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.9 W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia(konsorcjum):10.9.1 W formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;10.9.2 Oferta musi być podpisana w takisposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji.Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treśćpełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;10.9.3 Oświadczenia, októrych mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału wpostępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącegozałącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brakpodstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakimkażdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczeniawykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa wyżejpowinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub wpostaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;10.9.4Dokumenty, o których mowa w pkt 10.3. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;10.9.5 Wszyscy Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanieumowy;10.9.6 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośródsiebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań,otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkichpartnerów;10.9.7 Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonaniaumowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;10.9.8 Zamawiający informuje o treściprzepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z powyższymWykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postacioświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególniWykonawcy.10.10 W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółkicywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia wskazano w projekcie umowystanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-06 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP (Elektronicznej Skrzynki Podawczej – nazwa – Urząd Miejski, Wolsztyn) i udostępnionego również na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-06 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-04

2021-04-21 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę sztucznej trawy do ogrodu- Grodzisk Wielkopolski
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania07-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę sztucznej trawy do ogrodu, około 40 m2, podłoże ziemia. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI