III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
3. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia następujących warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej jedną osobą w zakresie czynności wymienionych poniżej, która posiada zgodnie z PrBud uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w niżej wymienionej specjalności, albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności: Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,Uwagi: 1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie wyżej wymienionych warunków wykazuje jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i uprawniają do kierowania robotami będącymi przedmiotem niniejszego postępowania oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy PrBud oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U z 2020 r., poz. 220). Ilekroć się mówi o osobach posiadających uprawnienia budowlane, wymagana jest przynależność tych osób do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - najpóźniej z dniem rozpoczęcia realizacji Umowy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniuZamawiający będzie żądać następujących dokumentów: 1) zgodnie z § 5 pkt 5 rozporządzenia ws.dokumentów -oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyrokusądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lubskładek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyrokulub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz zewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłattych należności, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 pkt 15ustawy Pzp- wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ; 2) zgodnie z § 5 pkt 6 rozporządzenia ws.dokumentów oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środkazapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne w celu potwierdzenia brakupodstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 pkt 22 ustawy Pzp- wzór stanowi Załącznik nr 4 doSIWZ; 3) zgodnie z § 5 pkt 9 rozporządzenia ws. dokumentów oświadczenia Wykonawcy oniezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716) w celu potwierdzeniabraku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp- wzór stanowi Załącznik nr4 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:1) dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda:wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Zamawiający będzie żądać złożenia: 1) Kart katalogowych lub ulotekinformacyjnych, lub specyfikacji technicznych lub katalogów (folderów) zaoferowanych elementów małej architektury lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień skalania ofert, wypełnionegoOświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz wSIWZ, zwanego dalej Oświadczeniem stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca : 1)nie podlega wykluczeniu i 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. WypełnioneOświadczenie, o którym mowa w ust. 1 Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzórzawiera Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Oświadczenie musi potwierdzać spełnienie warunków udziałuw postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia i musi być podpisane przez osoby uprawnione doreprezentowania Wykonawcy. 4. W przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach innychpodmiotów, Wykonawca w Oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 oświadcza o braku istnieniawobec każdego z tych podmiotów podstaw wykluczenia oraz potwierdza spełnienie warunkówudziału w postępowaniu w zakresie w jakim, powołuje się na ich zasoby. 5. Wykonawca, któryzamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania brakuistnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym dlaWykonawcy zamieszcza informacje o podwykonawcach w Oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1;6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (spółki cywilne,konsorcja), Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu wzakresie w jakim każdy z tych Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału wpostępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając nazdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będziedysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówieniapublicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantujerzeczywisty dostęp do ich zasobów Wykonawca składa zobowiązanie w formie oryginału (wzórstanowi Załącznik nr 2.1 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnychWykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przezWykonawcę przy wykonaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotuprzy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot na zdolnościach, którego Wykonawcapolega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolnościdotyczą (podwykonawstwo). Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronieinternetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemuoświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którejmowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca możeprzedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencjiw postępowaniu o udzielenie zamówienia (do wykorzystania wzór oświadczenia, któryZamawiający zamieści na swojej stronie internetowej wraz z informacją, o której mowa w art. 86ust. 5 ustawy Pzp). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółkacywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie w formie oryginału lubkopii poświadczonej za zgodność z oryginałem lub w oryginale w formie dokumentuelektronicznego lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem podpisanykwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione.. Wzór stanowi Załącznik nr 3do SIWZ. 2. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 24aa ustawy, dokona najpierw oceny ofert, anastępnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriamioceny ofert określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału wpostępowaniu. 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1) Wprzypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jakowspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp; 2)Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy wsprawie zamówienia publicznego; 3) Pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowaw pkt 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika,podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałychWykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom KodeksuCywilnego (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia). Pełnomocnictwo należy dołączyć dooferty; 4) W przypadku ofert złożonych w formie elektronicznej (za pośrednictwem Platformyzakupowej) pełnomocnictwo pod rygorem nieważności składa się w formie elektronicznej,opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez uprawnionych do ich reprezentacjiprzedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. Zamawiający dopuszcza złożenieelektronicznej kopii pełnomocnictwa poświadczonej przez notariusza kwalifikowanym podpisemelektronicznym. 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponosząsolidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; 6) Oferta musi być podpisana w taki sposób, bywiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 7) Wszelka korespondencja orazrozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych(liderem); 8) W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówieniapublicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lubkserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 9) Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie Formularz ofertowy. 12. Jeżeli wykaz,oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwościZamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzeczktórego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 13. JeżeliWykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o którychmowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzeniapostępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazaneprzez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lubpoprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ichzłożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnieniepostępowania. 14. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowaniao udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwaćWykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że niepodlegają wykluczeniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzedniodokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. 15. Dokumenty sporządzonew języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 16. Jeżeli Wykonawca niezłożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwiedo ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia ofertaWykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 17. Wprzypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadkuinnych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22austawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogąbyć poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty alboWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, wzakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 18. W przypadku wskazania przezWykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale wformie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnychbaz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcęoświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniupierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ichtłumaczenia na język polski. 19. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lubdokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw dowykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzeniatych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 20.Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentówlub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez torozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być, w zakresie dokumentów, którego każdegoz nich dotyczą, opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) doreprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego Wykonawca polega,Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo podwykonawcy, zgodnie zzasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną(upoważnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji któregoWykonawca polega / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albopodwykonawcy, na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach musząbyć złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzeniepodpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. Poświadczenie za zgodność zoryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych wformie pisemnej, własnoręcznym podpisem. Przy czym dokumenty i oświadczenia złożone wformie elektronicznej wymagają opatrzenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym.Elektronicznego poświadczenia za zgodność z oryginałem należy natomiast dokonać zgodnie zRozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018 r.,zmieniającym rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiającyod Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018, poz. 1993).Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, albo Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów luboświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 21. Dokumenty stanowiące załączniki wymagane przezniniejszą specyfikację powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę wg warunków i postanowieńzawartych w SIWZ. 22. Oświadczenia, lub dokumenty, o których mowa w RozporządzeniuMinistra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (t. j. Dz.U.2020.220) składane są zgodnie zRozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16.10.2018r. zmieniającerozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcyw postępowaniu o udzieleniu zamówienia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej zazgodność z oryginałem, lub w oryginale w formie dokumentu elektronicznego lub w elektronicznejkopi poświadczonej za zgodność z oryginałem podpisany kwalifikowanym podpisemelektronicznym przez osoby uprawnione. 1. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 2. Ofertęnależy złożyć w formie pisemnej lub w formie elektronicznej przy użyciu platformy, przy czymzłożenie oferty w formie elektronicznej jest równoważne z ofertą złożoną w formie pisemnej.Forma elektroniczna jest dopuszczalną formą, jeżeli oferta zostanie przekazana za pomocą (przyużyciu) platformy zakupowej pod adresem https://powiatpucki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet. 1) do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarczy złożeniewłasnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli; 2) do zachowaniaelektronicznej formy czynności prawnej wystarczy złożenie oświadczenia woli w postacielektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3. Wykonawca możezłożyć tylko jedną ofertę, sporządzoną pod rygorem nieważności w języku polskim. WzórFormularza Oferty stanowi: Załącznik Nr 1 do SIWZ.. 4. Wraz z ofertą Wykonawca złoży także,sporządzone w języku polskim: 3) Oświadczenie- wzór stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ; 4)Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów napotrzeby wykonania zamówienia -o ile ma zastosowanie- wzór stanowi Załącznik nr 2.1 do SIWZ.5) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innychdokumentów złożonych wraz z ofertą; 6) Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesieniewadium w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej. 7) W przypadku zaproponowaniaprzez Wykonawcę rozwiązań równoważnych Wykonawca dołączy do oferty „Opis oferowanychrozwiązań równoważnych” 5. Dopuszcza się używanie w Ofercie, oświadczeniach i dokumentachokreśleń obcojęzycznych w zakresie określonym w art. 11 ustawy z dnia 7 października 1999 r. ojęzyku polskim (Dz.U. z 2019 r., poz. 1010 z późn. zm.). 6. Informacje dotyczące złożenia oferty wsposób tradycyjny – w postaci papierowej. 1) Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami musi byćpodpisana przez Wykonawcę lub osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy,których to reprezentacja wynika z przepisów prawa, z danych ujawnionych we właściwym rejestrzelub z innego upoważnienia. Pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty o ile nie wynika zinnych załączonych dokumentów. Pełnomocnictwo do podpisania oferty powinno być złożone woryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii. 2) W przypadku braku pieczęci imiennej osobypodpisującej ofertę, podpisy złożone przez Wykonawcę w Formularzu oferty oraz innychformularzach zawartych w SIWZ powinny być czytelne. 3) Poprawki powinny być naniesioneczytelnie i sygnowane podpisem Wykonawcy lub osoby/osób upoważnionych do reprezentowaniaWykonawcy. 4) Zaleca się, aby oferta wraz ze wszystkimi załącznikami była spięta w sposóbuniemożliwiający jej zdekompletowanie. Zamawiający zaleca, aby dokumenty tworzące ofertęstanowiły całość (były zbindowane, oprawione itp.) z tym zastrzeżeniem, że sposób połączeniadokumentów nie może powodować nieczytelności któregokolwiek z elementów oferty a ponadtomusi istnieć możliwość skorzystania z poszczególnych dokumentów stanowiących ofertęwybranego Wykonawcy dla potrzeb przygotowania umowy z tym Wykonawcą. 5) Zaleca się, abykażda ze stron oferty była ponumerowana. 6) Koperta powinna być szczelnie zamknięta w sposóbuniemożliwiający zapoznanie się z treścią oferty, przed jej otwarciem. 7) Wykonawca przedupływem terminu do składania ofert, może wprowadzić zmiany do złożonej oferty. Wprowadzeniezmian do złożonych ofert należy dokonać w formie określonej w Rozdz. XVII ust. 1 pkt 1 lit. b) zdopiskiem „Zmiana oferty”. 8) Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert możewycofać swoją ofertę poprzez wysłanie informacji do Zamawiającego o wycofaniu swojej oferty,pod warunkiem, iż informacja ta dotrze do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.9) Wykonawca nie może wycofać oferty ani wprowadzić jakichkolwiek zmian w treści oferty poupływie terminu składania ofert. 10) Jeśli Wykonawca składając Ofertę wraz z załącznikamizamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 Pzp,zobowiązany jest nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanychwraz z ofertą, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać (załączyć do Oferty uzasadnienie),iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Jeśli Wykonawca nie dopełni ww.obowiązków wynikających z ustawy, Zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenietajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jakoniepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1010 z późn.zm.). 11) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nie ujawnione do wiadomości publicznejinformacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacjeposiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celuzachowania ich poufności. Zaleca się, aby dokumenty te były spięte w sposób pozwalający na ichoddzielenie od reszty oferty. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86ust. 4 ustawy Pzp. 7. Informacje dotyczące złożenia oferty w formie elektronicznej: 1) Zasady, najakich należy składać Ofertę złożoną w formie elektronicznej, bądź też ją wycofywać lubmodyfikować określone zostały w Instrukcji, która w tym zakresie odwołuje się do: „Regulacje iprocedury procesu zakupowego/ Instrukcje dlaWykonawcy190726_Aplikacja_eZamawiający_podręcznik_Wykonawcy/”, która dostępna jest naPortalu Zamawiającego https://powiatpucki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet. 2) W przypadkupytań technicznych dotyczących używania platformy zakupowej należy kontaktować się z CentrumWsparcia Klienta Platformy zakupowej tel. 22 101-02-02 (pn.-pt. od 8.00 - 17.00) gdzie otrzymaciePaństwo wsparcie techniczne. Uwaga: Wykonawca po raz pierwszy korzystający z Platformyzakupowej, na której Zamawiający prowadzi niniejsze postępowanie winien odpowiedniowcześniej rozpocząć proces składania oferty. Należy wziąć pod uwagę czas złożenia oferty (nawetze względu na zapoznanie się z warunkami technicznymi platformy, czy różnymi innymitrudnościami technicznymi), tak aby mieć możliwość złożenia oferty w wyznaczonym do tegoterminie. 3) Każdorazowo, jeśli w niniejszej SIWZ jest mowa o opatrzeniu/podpisaniudokumentu/oświadczenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym, Zamawiający wymaga, abykwalifikowany podpis elektroniczny wystawiony był przez dostawcę kwalifikowanej usługizaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny,spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016r. o usługachzaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2019r. poz. 162 ze zm.).