IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2) Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 21 września 2020 r. do godz. 09:00. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.3) Wadium ustala się w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100 gr).4) Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.5) Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 6) Wadium w pieniądzu powinno zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim na numer rachunku bankowego 51 1130 1017 0021 1000 0290 0004 z adnotacją ZP/SR/2/2020 „Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektu Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim”. Dowodem wniesienia wadium będzie odcinek polecenia dokonania przelewu, przy czym w terminie określonym dla wniesienia wadium środki powinny znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na w/w rachunku bankowym Zamawiającego.7) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszym SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może mieć zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz.U. 2020, poz. 299 z późn. zm.) należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie opisując ją „Wadium – ZP/SR/2/2020 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektu Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim”. Dokument wadialny musi identyfikować Wykonawcę oraz zawierać informację, iż stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim, w przetargu nieograniczonym na „Kompleksową dostawę gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektu Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim.” 8) Wszelkie koszty związane z wniesieniem wadium ponosi Wykonawca.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Sprzedaż gazu ziemnego winna spełniać wymagania prawne i parametry techniczne zgodne z postanowieniami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. -Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz.U. 2020, poz. 833 z późn. zm., dalej-Prawo energetyczne) i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz.U. 2019, poz. 1145 z późn. zm., dalej-Kodeks cywilny) oraz aktami wykonawczymi, zasadami określonymi w koncesjach, postanowieniami niniejszej umowy, a także zgodnie z ofertą Wykonawcy wynikającą z taryfy.2. Rozliczenie za sprzedaż gazu odbywać się będzie na podstawie faktycznego jego zużycia wg cen i stawek opłat wynikających z oferty cenowej Wykonawcy z uwzględnieniem dopuszczalnych zmian, o których mowa w Rozdziale X ust. 2 pkt 5 SIWZ. 3. Strony nie ustalają dla Wykonawcy minimalnej kwoty gwarantowanej zapłaty w przypadku nieskładania przez Zamawiającego zamówienia (zapotrzebowania) objętego umową. 4. Szacunkowe zapotrzebowanie na paliwo gazowe wskazane przez Zamawiającego może odbiegać od faktycznego zużycia i nie będzie stanowiło podstawy roszczeń ze strony Wykonawcy. Prognozowane zużycie gazu ma charakter orientacyjny i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego w podanej ilości.5. Rozliczenia za zrealizowane dostawy dokonywane będą w 1-miesięcznych okresach rozliczeniowych w oparciu o fakturę wystawioną przez Wykonawcę nie później niż do 7-go dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym, z terminem płatności nie krótszym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu. 6. Za datę zapłaty faktury uważa się datę obciążenia rachunku Zamawiającego.7. Wykonawca zobowiązuje się do: a. posiadania aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;b. posiadania aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej. W przypadku Wykonawców niebędących właścicielem sieci dystrybucyjnej do posiadania zawartych ważnych umów z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), w zakresie niezbędnym do realizacji umowy;c. sprzedaży paliwa gazowego z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych; d. prowadzenia ewidencji wpłat należności zapewniającą poprawność rozliczeń;e. udostępniania Zamawiającemu danych pomiarowo – rozliczeniowych w zakresie sprzedaży paliwa gazowego do obiektu objętego umową otrzymanych od właściwego OSD;f. przyjmowania od Zamawiającego zgłoszeń i reklamacji dotyczących sprzedaży paliwa gazowego.8. Strony ustalają odpowiedzialność Wykonawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy sprzedaży poprzez zapłatę kary umownej Zamawiającemu z następujących tytułów i w wysokości:a. w przypadku czasowej utraty przez Wykonawcę przed zakończeniem realizacji umowy uprawnień, koncesji lub zezwoleń lub dokumentów niezbędnych do wykonywania przedmiotu umowy bądź innych sytuacji w których Wykonawca nie może (nie świadczy) dostaw gazu – w wysokości 2% brutto wartości umowy sprzedaży, za każdy dzień nie wykonania umowy lub nie świadczenia dostaw gazu;b. w przypadku odstąpienia od umowy dostawy przez Wykonawcę z przyczyn dotyczących Wykonawcy – w wysokości 10 % brutto wartości umowy sprzedaży;c. w przypadku nie udostępnienia Zamawiającemu w terminie 7 dni od złożenia wniosku danych pomiarowo – rozliczeniowych w zakresie sprzedaży paliwa gazowego do obiektu objętego umową otrzymanych od właściwego OSD-w wysokości 2% brutto wartości umowy sprzedaży, za każdy dzień nieudostępnienia przedmiotowych danych następujący po upływie 7 dniowego terminu od złożenia wniosku o ich udostępnienie; d. w przypadku dostarczenia przez Wykonawcę przedmiotu umowy nie odpowiadającego warunkom umowy wskazanym w ust. 1 tj. nie spełniającego wymagań prawnych lub parametrów technicznych lub standardów jakościowych określonych we wskazanych tam regulacjach - w wysokości 2% brutto wartości umowy sprzedaży za każdy taki stwierdzony przypadek;e. w przypadku nie poinformowania Zamawiającego o utracie koncesji, umowy dystrybucyjnej, innych uprawnień lub zezwoleń, w wyniku czego nie będzie możliwe zrealizowanie przedmiotu niniejszego zamówienia lub o podjęciu decyzji o otwarciu likwidacji Wykonawcy lub wszczęciu wobec niego postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego w terminie 3 dni od wystąpienia zdarzenia - w wysokości 2% brutto wartości umowy sprzedaży.9. Jeżeli kara umowna nie pokryje wysokości poniesionej szkody, Zamawiający może dochodzić odszkodowania do pełnej wysokości szkody. Zamawiający może dochodzić odszkodowania na warunkach ogólnych, także w przypadkach nieobjętych karami umownymi.10. Zamawiający może potrącić kary umowne, o których mowa w niniejszym punkcie, z wynagrodzenia należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy.11. Zamawiający może rozwiązać niniejszą umowę z zachowaniem 3-miesiecznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. 12. Zamawiający może rozwiązać niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku zaistnieniu jednej z poniższych okoliczności:1) zmiana umowy została dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1–1b, 1d i 1e ustawy;2) Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy;3) Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, w ramach procedury przewidzianej w art. 258 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, że państwo polskie uchybiło zobowiązaniom, które ciążą na nim na mocy Traktatów, dyrektywy 2014/24/UE i dyrektywy 2014/25/UE, z uwagi na to, że Zamawiający udzielił zamówienia z naruszeniem przepisów prawa Unii Europejskiej;4) W razie utraty przez Zamawiającego tytułu prawnego do któregokolwiek z miejsc odbioru, do których dostarczane jest paliwo gazowe przez Wykonawcę (w części dotyczącej dostarczania i sprzedaży paliwa gazowego do miejsca odbioru, w odniesieniu do którego Zamawiający utracił tytuł prawny, zaś w pozostałym zakresie umowa będzie nadal wiązać strony);5) W razie gdy Wykonawca utraci koncesję, umowę dystrybucyjną, inne uprawnienia lub zezwolenia, w wyniku czego nie będzie możliwe zrealizowanie przedmiotu niniejszego zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany poinformować niezwłocznie (nie później niż w terminie 3 dni od ich zaistnienia) Zamawiającego o w/w okolicznościach;6) W przypadku podjęcia decyzji o otwarciu likwidacji Wykonawcy lub wszczęciu wobec niego postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego, jeżeli odpowiednie przepisy nie stanowią inaczej. Wykonawca jest zobowiązany poinformować niezwłocznie (nie później niż w terminie 3 dni od ich zaistnienia) Zamawiającego o w/w okolicznościach.13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku wystąpienia jednej z poniższych okoliczności:1) nieotrzymania przez Zamawiającego środków koniecznych do realizacji umowy od dysponenta odpowiedniego stopnia, 2) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.14. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o którejś z wymienionych w ust. 13 pkt 1 lub 2 umowy okoliczności.15. Odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie powinny nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności.16. W przypadku odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania Wykonawca ma prawo żądać tylko wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.17. Odstąpienie od niniejszej umowy lub jej rozwiązanie nie wpływa na istnienie i skuteczność roszczeń Zamawiającego o zapłatę kar umownych określonych w umowie.18. Wykonawcy nie przysługuje odszkodowanie ani inne roszczenia od Zamawiającego będące następstwem rozwiązania umowy lub odstąpienia od umowy w przypadkach wskazanych w umowie.19. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za nienależyte wykonanie umowy.20. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.21. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:a) wystąpienia zmian lub okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, a których wprowadzenie jest konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z przepisami Prawa energetycznego lub wydanymi na tej podstawie przepisami wykonawczymi;b) zmiany cen jednostkowych, określonych dla kompleksowej dostawy gazu, będącej skutkiem zmiany stawki podatku akcyzowego lub stawki podatku VAT. Zmiana nastąpi zgodnie ze skutkami tych przepisów;c) zmiany podmiotów uprawnionych do reprezentacji zarówno Zamawiającego, jak i Wykonawcy, danych adresowych stron umowy lub innych danych, które w umowie mają charakter czysto informacyjny (np. numer konta bankowego);d) w sytuacji uzasadnionej zmianą przepisów prawa lub wystąpieniem okoliczności niespowodowanych zawinionym działaniem lub zaniechaniem którejkolwiek ze stron umowy, w zakresie terminu realizacji umowy lub warunków płatności.Zmiany treści postanowień zawartej umowy będą dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności za wyjątkiem zmian, o których mowa w pkt c).22. W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa energetycznego wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi, aktualnie obowiązującej taryfy Wykonawcy oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U.2019, poz. 1843 z późn. zm.). 23. Wszelkie spory, jakie mogą powstać w związku z realizacją niniejszej umowy, jej Strony rozstrzygać będą w drodze negocjacji, a w przypadku niemożności porozumienia rozstrzygać będzie Sąd miejscowo właściwy dla siedziby Zamawiającego.24. Projekt umowy z w/w warunkami przygotuje Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 15 ustawy Zamawiający informuje, iż nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-09-21, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: