Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego,budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów,GOK w Klembowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Klembowie przez okres 12 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Klembów
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy w Klembowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668150
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gen. Franciszka Żymirskiego 38
1.5.2.) Miejscowość: Klembów
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-205
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: (29) 753-88-00
1.5.8.) Numer faksu: (29) 777-90-85
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@klembow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.klembow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego,budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów,GOK w Klembowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Klembowie przez okres 12 miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f9c7d06-9950-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00071345
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023925/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.2.1 Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów, GOK w Klembowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Klembowie na 2022 i 2023 rok
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.klembow.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: VIII.2.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
VIII.2.2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w regulaminie korzystania z miniPortalu.
VIII.2.3. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu określone w regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
VIII.2.4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.
VIII.2.5. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
VIII.2.6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
VIII.2.7. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@klembow.pl.
VIII.2.8. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zamowienia@klembow.pl.
VIII.2.9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
VIII.2.10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://bip.klembow.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Klembów - Urząd Gminy w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów.
2. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: iod@klembow.pl.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów, GOK w Klembowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Klembowie przez okres 12 miesięcy”, nr postępowania: ZP.271.1.6.2022, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na mocy art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.).
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.).
5. Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez osobę fizyczną biorącą udział w postępowaniu danych osobowych bezpośrednio jej dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Osoba, której dane są przetwarzane ma:
1) prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących,
2) prawo do sprostowania danych osobowych z zastrzeżeniem, że nie może to skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
3) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem, że nie ma ono zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
8. Osoba, której dane są przetwarzane przez Urząd ma prawo wniesienia skargi dotyczącej przetwarzania danych osobowych do organu nadzorczego.
9. Osobie, której dane są przetwarzane nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO),
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania jej danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.6.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 956137,83 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
III.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa pn.: „Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów, GOK w Klembowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Klembowie przez okres 12 miesięcy”.
III.2. Zakres realizacji przedmiotu zamówienia:
Łączna ilość energii elektrycznej, która będzie dostarczona w okresie obowiązywania umowy do punktów poboru, określonych w załączniku nr 9a do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), szacuje się w wysokości: 1 385 707 kWh.
Dostawa energii elektrycznej będzie prowadzona do punktów poboru energii elektrycznej, określonych w załączniku nr 9a do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) – wykaz PPE, należących do następujących Nabywców - Odbiorców (Płatników):
1) Gmina Klembów – Urząd Gminy w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów, posiadający NIP: 1251333656;
2) Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Dobczynie, ul. Mazowiecka 67, 05-205 Dobczyn, NIP: 1251333656;
3) Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie, ul. Szkolna 5, 05-205 Stary Kraszew, NIP: 1251333656;
4) Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kruszu, ul. Kryształowa 99A, 05-240 Krusze, NIP: 1251333656;
5) Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Woli Rasztowskiej, ul. Szkolna 9, 05-205 Wola Rasztowska, NIP: 1251333656;
6) Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Mariana Gotowca w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 68, 05-205 Klembów, NIP: 1251333656;
7) Gmina Klembów – Zakład Gospodarki Komunalnej w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów, NIP: 1251333656;
8) Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Polskiej Organizacji Wojskowej w Ostrówku, ul. Warszawska 2, 05-205 Ostrówek, NIP: 1251333656;
9) Gminny Ośrodek Kultury w Klembowie, ul Strażacka 8, 05-205 Klembów, NIP: 125-15-12-726;
10) Gminna Biblioteka Publiczna w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 1A, 05-205 Klembów, NIP: 125-15-12-703.
Aktualnym dostawcą energii elektrycznej jest: PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Warszawie, ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa (zgodnie z Umową rezerwowej sprzedaży energii elektrycznej Nr REZ/OW/000183/2022).
Obiekty objęte postępowaniem znajdują się na terenie OSD: PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa, ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa.
Zamawiający udostępni Wykonawcy niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD.
Wszystkie obiekty ujęte w przedmiotowym postępowaniu są we władaniu Zamawiającego.
Zamawiający zawrze z Wykonawcą jedną umowę na dostawę energii elektrycznej do punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w wykazie PPE - załączniku nr 9a do SWZ, w imieniu w/w Nabywców - Odbiorców (Płatników), na warunkach niniejszej SWZ oraz zgodnie z warunkami przedstawionymi we wzorze umowy (Projektowane Postanowienia Umowy – załącznik nr 7 do SWZ). Wykonawca zobowiązany będzie do odrębnego rozliczania punktów poboru energii elektrycznej i wystawiania odrębnych faktur dla każdego Nabywcy - Odbiorcy (Płatnika), uwzględnionego w opisie przedmiotu zamówienia - załączniku nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: XVIII.1. Kryteria oceny i ich ranga w ocenie:
KRYTERIA OCENY: WAGA
Nr 1 – Cena brutto oferty 60% (60 pkt)
Nr 2 – Termin płatności 40% (40 pkt)
KRYTERIUM NR 1: „Cena brutto oferty” zostanie obliczone wg następującego wzoru:
najniższa zaoferowana cena brutto (C1)
Ilość punktów (K1) = ------------------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena brutto zaoferowana w ofercie badanej (C2)
Z tytułu kryterium „Cena brutto oferty” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 pkt.
KRYTERIUM NR 2: „Termin płatności” zostanie obliczone wg następującego sposobu:
Termin płatności – do 7 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT (0 pkt)
Termin płatności – do 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT (20 pkt)
Termin płatności – do 21 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT (40 pkt)
Z tytułu kryterium „Termin płatności” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 pkt.
Ważne: Oferty mające dłuższy niż 21 dni termin płatności zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z terminem płatności do 21 dni i nie otrzymają większej ilości punktów niż 40 pkt.
Ważne: W przypadku braku podania w formularzu oferty terminu płatności, bądź podania terminu krótszego niż 7 dni, takie oferty zostaną uznane przez Zamawiającego jako oferty z minimalnym dopuszczalnym terminem płatności do 7 dni i nie otrzymają większej ilości punktów niż 0 pkt.
XVIII.2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert opisanych w SWZ (tj. oferta o najwyższej uzyskanej sumie końcowej punktów), wg poniższego wzoru:
P = K1 + K2
gdzie:
P – suma końcowa punktów złożonej oferty
K1 – ilość punktów uzyskanych w kryterium Cena brutto oferty
K2 – ilość punktów uzyskanych w kryterium Termin płatności
Maksymalna łączna ilość punktów jaką może uzyskać Wykonawca łącznie wynosi 100 pkt.
XVIII.3. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert zostało złożonych w takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
IX.3.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w tym zakresie.
IX.3.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, tzn. posiada aktualną koncesję, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 2490 z późn. zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
IX.3.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy).
IX.3.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum:
- jedno zadanie dostawy (sprzedaży) energii elektrycznej o minimalnej wartości 300 000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych i 00/100 groszy) – wraz z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa została wykonana w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz załączenie dowodu określającego czy ta dostawa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodem, o którym mowa, jest dokument referencji bądź inny dokument wystawiony przez podmiot, na rzecz którego dostawa lub usługa była wykonywana.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: -Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 8 do SWZ);
-Zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
-Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
-Odpis lub informacja z Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
-Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłaceniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1558 ze zm.) – załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: -Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, tzn. posiada aktualną koncesję, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 2490 z późn. zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
-Dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy);
-Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych - referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie, powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 4 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a. Formularz oferty (załącznik nr 1 do SWZ);
b. Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ);
c. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SWZ);
d. Oświadczenie podmiotu udostępniającego do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (załącznik nr 5 do SWZ) – jeżeli dotyczy;
e. Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, bądź w przypadku, gdy nie wynika z dokumentów zawartych w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
-Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ);
-Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SWZ);
-Oświadczenie podmiotu udostępniającego do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (załącznik nr 5 do SWZ) – jeżeli dotyczy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
X.2. Dokumenty wymagane od Wykonawców, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania w innym kraju (Wykonawcy zagraniczni):
X.2.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
a. Zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego (→ Rozdz. X.1.2. lit b);
b. Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (→ Rozdz. X.1.2. lit c);
c. Odpisu lub informacji z Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej (→ Rozdz. X.1.2. lit d);
- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
aa. nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
bb. nie otwarto likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
X.2.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdz. X.2.1., lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
X.2.3. Dokumenty, o których mowa w Rozdz. X.2.1. i Rozdz. X.2.2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
IX.4.1. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
IX.4.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
IX.4.3. W przypadkach, o których mowa powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
XXII.1. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
XXII.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w sprawie zamówienia w stosunku do treści wybranej oferty na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SWZ.
1. O ile umowa nie stanowi inaczej, wszelkie zmiany wprowadzane do umowy wymagają, z zastrzeżeniem ust. 4, obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności i sporządzone będą w formie aneksu.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
1) zwiększenia zapotrzebowania na przydział mocy – zmiana wartości umowy, zmiana szacowanej wartości umowy (Załącznik nr 1 do umowy);
2) zmniejszenia zapotrzebowania na przydział mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy (Załącznik nr 1 do umowy);
3) zwiększenia ilości wskazań punktów poboru mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy (Załącznik nr 1 do umowy);
4) zmniejszenia ilości wskazań punktów poboru mocy – zmiana wartości umowy, szacowanej wartości umowy (Załącznik nr 1 do umowy);
5) w przypadku zmiany zapotrzebowania na energię elektryczną Zamawiającego;
6) zmiany adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy oraz innych danych ujawnionych w rejestrach publicznych;
7) zmiany spowodowanej warunkami atmosferycznymi w szczególności warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia;
8) zmiany spowodowane siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu zamówienia;
9) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
10) wprowadzenia zmian w zapisach szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej umowy, w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji umowy;
11) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
12) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
13) w razie niezależnych od Wykonawcy zmian przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 2490 z późn. zm.) lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej;
14) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z umową,
- jeżeli Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w pkt 1–14, zwróci się w tej sprawie do Zamawiającego z wnioskiem, w którym wykaże wpływ tych zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. W związku ze wskazanymi w ust. 2 okolicznościami, dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia określonego w niniejszej umowie.
4. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwa jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w formularzu oferty Wykonawcy.
5. Zamawiający ma prawo do dokonania zmiany grupy taryfowej oraz mocy umownej dla poszczególnych obiektów Zamawiającego w trakcie trwania Umowy. Zmiana umowy w powyższym zakresie nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy i następuje poprzez pisemne powiadomienie Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-11 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Brak informacji dodatkowych