Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Bezgotówkowa detaliczna sprzedaż w okresie 3 lat paliw do pojazdów samochodowych oraz silników łodzi motorowych Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Straż Rybacka w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510927720
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Marszałka Józefa Piłudskiego 7/9
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-575
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 89 5232213
1.5.8.) Numer faksu: 89 5232723
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: psr@uw.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/panstwowa-straz-rybacka2
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bezgotówkowa detaliczna sprzedaż w okresie 3 lat paliw do pojazdów samochodowych oraz silników łodzi motorowych Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8390b1de-43db-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00383129
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8390b1de-43db-11ed-8832-4e4740e186ac
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https: //ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-8390b1de-43db-11ed-8832-
4e4740e186ac
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią działu VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Państwowa Straż Rybacka w Olsztynie,
10-575 Olsztyn, Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, reprezentowana przez: Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie, tel. 89 4232213,
email: psr@uw.olsztyn.pl.
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
skontaktować pod adresem e-mail: pst@uw.olsztyn.pl.
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego PSR.272.5.2022 „Detaliczna sprzedaż w okresie 3 lat paliw do pojazdów samochodowych oraz silników łodzi motorowych Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie” prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie ustawy PZP.
3) Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, między innymi Krajowej Izbie Odwoławczej w ramach
prowadzenia postępowania odwoławczego.
4) Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt.2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego.
6) Posiadają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania*,
- złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
Żądanie ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający dodatkowo informuje, że:
1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany
do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem
w postępowaniu. Do obowiązków tych nalezą m.in. obowiązki wynikające z RODO,
w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób
fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).
2) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art.14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane
pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których
mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
W związku z powyższym Zamawiający oczekuje, że Wykonawca złoży oświadczenie
o treści:
"Oświadczamy, że wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14
RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio
pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym
postępowaniu."
(Wykonawca nie musi składać ww. oświadczenia w przypadku gdy nie przekazuje danych
osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania
obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PSR.272.5.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia:
„Detaliczna sprzedaż w okresie 3 lat paliw do pojazdów samochodowych oraz silników łodzi motorowych Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie”
KOD CPV:
09132100-4 Benzyna bezołowiowa 95
09134100-8 Olej napędowy
Powyższe paliwa muszą spełniać Polskie Normy.
Szacunkowe ilości paliw planowanych do zakupu przez Państwową Straż Rybacką w Olsztynie w okresie jednego roku kalendarzowego oraz w okresie trzech lat.
Lp. Rodzaj paliwa Szacunkowa ilość w litrach
w okresie 1 roku Szacunkowa ilość w litrach
w okresie 3 lat
1 Olej napędowy 22000 66000
2 Benzyna bezołowiowa 95 7000 21000
Powyższe ilości nie są obowiązujące i mogą ulegać zmianie.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca umożliwi bezgotówkowy zakup materiałów eksploatacyjnych takich jak: oleje silnikowe, płyny do spryskiwaczy, płyny AdBlue, żarówki samochodowe itp. dostępnych w sieci stacji paliw Wykonawcy. Zakup powyższych materiałów będzie rozliczany na fakturach wystawianych w ramach okresów rozliczeniowych.
Bezgotówkowy zakup detaliczny paliw powinien być realizowany w wyznaczonych przez Wykonawcę podległych stacjach paliw w obowiązkowo następujących miejscowościach
( miejscach tankowania) zgodnie z podanym wyżej asortymentem:
- Elbląg,
- Olsztyn,
- Iława,
- Ostróda,
- Nowe Miasto Lubawskie,
- Pasym,
- Mrągowo,
- Ruciane Nida,
- Giżycko,
- Węgorzewo,
- Ełk,
- Olecko.
Sporadycznie tankowanie może odbywać się w innych stacjach paliw podległych Wykonawcy w innych miejscowościach położonych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego (niż wskazane) oraz na terenie całego kraju.
Zakup paliw realizowany będzie sukcesywnie w miarę pojawiających się potrzeb, indywidualnie dla każdego pojazdu (samochodu lub łodzi motorowej) z wykorzystaniem kart paliwowych umożliwiających dokonywanie transakcji bezgotówkowych.
Oferowany system kart paliwowych musi umożliwiać prowadzenie ewidencji pobranego paliwa dla poszczególnych pojazdów z podaniem numeru rejestracyjnego, dat tankowania, ilości pobranego paliwa, stanu licznika pojazdu.
Każda karta paliwowa powinna być przypisana tylko do jednego pojazdu o określonym numerze rejestracyjnym.
Tankowanie paliwa do łodzi motorowych będzie odbywać się do karnistrów przy wykorzystaniu osobnych kart paliwowych – w tym przypadku obowiązkowej rejestracji będzie podlegała data tankowania, ilość pobranego paliwa oraz nazwa jednostki terenowej Państwowej Straży Rybackiej w Olsztynie nabywającej paliwo.
Wszystkie karty paliwowe powinny spełniać bankowe standardy zabezpieczeń i powinny być zabezpieczone poufnym kodem identyfikacyjnym PIN, który będzie znany jedynie ich użytkownikom.
Szczegółowe ustalenia w zakresie ilości kart paliwowych, ich rodzajów oraz wprowadzonych limitów i opcji uzgodnione zostaną z wybranym Wykonawcą w czasie realizacji umowy.
Okres rozliczeniowy – 2 razy w miesiącu.
Podstawą do dokonania rozliczeń będzie ilość zakupionego paliwa i materiałów zgodnie
z cenami obowiązującymi na danej stacji w dniu dokonania transakcji z uwzględnieniem udzielonego przez Wykonawcę rabatu.
Podstawą zapłaty będzie faktura VAT obejmująca transakcje z okresu rozliczeniowego. Faktura będzie płatna w ciągu 14 dni od daty sprzedaży.
Wynagrodzenie netto Wykonawcy łącznie za cały 3- letni okres realizacji zamówienia nie może być równe lub większe od kwoty netto określającej obowiązek stosowania przepisów
o wartości równej lub przekraczających progi unijne.
Wykonawca obowiązany jest zapewnić Zamawiającemu w całym okresie realizacji zamówienia dostęp do stacji paliw przez co najmniej 10 godzin na dobę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-11-01 do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamówienie udzielone będzie wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami
ustawy PZP.
Zamawiający wybierze ofertę, najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert
określonych w dokumentach zamówienia.
Najkorzystniejsza oferta to oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości
do ceny lub kosztu lub oferta z najniższą ceną lub kosztem.
Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to,
ze dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów
oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą
ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną
lub najniższym kosztem, a jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w taki sposób,
Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie
określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę
lub koszt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Stały rabat na zakup paliwa
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
0 udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z przyczyn określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego
oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych
na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust.1 pkt. 1 i 2 oraz 4 ustawy PZP, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) oświadczenia Wykonawcy w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP
o braku przynależności do tej same] grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086),
z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej same] grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszego SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego
oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1) koncesji na obrót paliwami płynnymi wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki, o której mowa w art. 32 ust. 1 pkt.4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (j. t. Dz. U. z 2021, poz. 716 ze zm.).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, noszących znamiona siły wyższej – uprawniających Strony Umowy do zmiany Umowy w zakresie wymaganym do jej prawidłowej realizacji,
2) pojawienia się nowych, korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych, możliwych do wdrożenia zamiennie w stosunku do przewidzianych Umową; w powyższej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy nie może zostać zwiększone,
3) wystąpienia obiektywnych czynników uniemożliwiających realizację Umowy zgodnie z pierwotnym terminem – uprawniających Strony Umowy do zmiany terminu wykonania Umowy,
4) wystąpienia (ujawnienia) w trakcie realizacji Umowy okoliczności uzasadniających dokonanie uściśleń/uzupełnień/zmian postanowień umownych korzystnych dla Zamawiającego; w powyższej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy nie zostanie zwiększone,
5) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego – uprawniającej Strony Umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę,
6) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – uprawniającej Strony Umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę,
7) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – uprawniającej Strony Umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę,
8) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których jest mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
3. Podstawą do dokonania zmian, o których jest mowa w ust. 2, jest złożenie pisemnego wniosku przez jedną ze Stron Umowy i jego pisemna akceptacja przez drugą Stronę Umowy, co zostanie potwierdzone zawarciem pisemnego aneksu do Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-17 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-04