Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zad1 Remont drogi gminnej Nr 00228T Pomyków–Szabelnia–PiłaZad2 Przebudowa drogi wewnętrznej w BedlnieZad3 Przebudowa drogi gminnej Nr 001241T Nowy Dziebałtów–Gatniki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Końskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009797
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Partyzantów 1
1.5.2.) Miejscowość: Końskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 372 32 49
1.5.8.) Numer faksu: 41 372 29 55
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dsega@umkonskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zad1 Remont drogi gminnej Nr 00228T Pomyków–Szabelnia–PiłaZad2 Przebudowa drogi wewnętrznej w BedlnieZad3 Przebudowa drogi gminnej Nr 001241T Nowy Dziebałtów–Gatniki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b3a3f1a6-8e22-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00024233
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001261/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Budowa drogi gminnej Nr 01224T Nowy Dziebałtów Gatniki
1.1.12 Przebudowa drogi wew. w Bedlnie
1.1.14 Remont drogi gminnej Nr 00228T Pomyków – Szabelnia – Piła
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://umkonskie.bipgmina.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniuoudzieleniezamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przyużyciuminiPortalu,który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl ePUAPu, dostępnegopodadresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej email dsega@umkonskie.plWpostępowaniuo udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcamiwszczególnościskładanie oświadczeń, wniosków (innych niż oferta i załączniki do ofert),zawiadomieńorazprzekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwemdedykowanego formularza:„Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionegoprzez miniPortal. Wewszelkiejkorespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający iWykonawcy posługująsięnumerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania) -https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego,musiposiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostępdonastępującychformularzy:„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”orazdo„Formularza dokomunikacji”.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania iodbieraniadokumentówelektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń orazinformacjiprzekazywanych przyich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemuminiPortal orazWarunkachkorzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej(ePUAP). Maksymalnyrozmiarplików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy:„Formularz złożenia,zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150MB. Za datęprzekazaniaoferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeńlubelektronicznych kopiidokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datęichprzekazania naePUAP.Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowaniajakozałącznik doniniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liściewszystkichpostępowań wminiPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównejzzakładkiPostępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy w Końskich ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie, Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zadanie nr 1 „Remont drogi gminnej Nr 00228T Pomyków– Szabelnia – Piła”, Zadanie nr 2 „Przebudowa drogi wewnętrznej w Bedlnie ‘’, Zadanie nr 3 „ Przebudowa drogi gminnej Nr 001241T Nowy Dziebałtów – Gatniki” nr ZP.271.1.8.2021.DS prowadzonego w trybie podstawowym na podst. art. 275 pkt 1 ustawy pzp, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.8.2021.DS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 „Remont drogi gminnej Nr 00228T Pomyków– Szabelnia – Piła” .Remont drogi gminnej o długości 995 mb, szerokości nawierzchni bitumicznej 4,50 m. Kategoria ruchu KR2. W zakres zamówienia wchodzi:- rozbiórka progów zwalniających (gumowych ) wraz z oznakowaniem pionowym,- frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej ,- ścinka zawyżonych poboczy, - regulacja studni kanalizacji sanitarnej na pierścieniach betonowych i zaworów wodnych, - wykonanie w-wy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. w-wy 3cm- ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. w-wy 4 cm,- wykonanie progów zwalniających z masy bitumicznej,- rozbiórka barier drogowych, - rozbiórka istniejącego chodnika z płyt betonowych i krawężniaków betonowych,- montaż krawężników betonowych 15*30*100 cm i obrzeży betonowych 8*25*100cm na betonie,- wykonanie chodnika z kostki betonowej gr. 8cm na podbudowie z kruszywa ,- ustawienie oznakowania pionowego zgodnie z projektem organizacji ruchu ,- wykonanie progów zwalniających z masy bitumicznej, - roboty porządkowe,- roboty geodezyjne,- remont mostu ; ZAKRES ROBÓT REMONTOWYCH NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIARoboty podano w kolejności ich wykonania:1. Oczyścić skrzydełka metodą strumieniowo-ścierną a w skrzydełkach od strony dolnej wody wykonać iniekcję sklejającą rys / pęknięć.2. Zabezpieczyć sklejone rysy / pęknięcia dodatkowymi stalowymi klamrami wklejanymi, które należy umieścić w uprzednio wyciętych bruzdach oraz w wywierconych otworach. Następnie miejsca te należy wypełnić zaprawą niskoskurczową i zaszpachlować;3. Usunąć z powierzchni chodników i belek gzymsowych przy użyciu lekkich młotków wyburzeniowych skorodowany beton, następnie oczyścić elementy metodą strumieniowo-ścierną. W miejscach, gdzie ubytki betonu wynoszą więcej niż 7cm należy wkleić kotwy zespalające i zabetonować, natomiast w miejscu płytkich i niewielkich powierzchni lub płytkich ubytków naprawić zaprawą niskoskurczową;4. Skrzydełka i gzymsy pokryć powłoką malarską z minimalną zdolnością pokrywania zarysowań5. Zlikwidować zaniżenia nawierzchni w obrębie dojazdów;6. Wykonać betonowe wloty na końcach wszystkich skrzydełek, które zapewnią prawidłowe odprowadzenie wody z poziomu izolacji;7. Wykonać podwyższenie rurowe balustrady do wysokości minimum 110cm;8. Zabezpieczyć antykorozyjnie obie balustrady;9. Wykonać nawierzchnioizolację na chodnikach z uszczelnieniem kitem trwaleplastycznym dylatacji podłużnej i dylatacji poprzecznych;10. Oczyścić fundamenty stożków nasypu a stożki uzupełnić humusem z obsianiem trawą.11. Zamontować na obu dojazdach drogowe bariery ochronne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 „Przebudowa drogi wewnętrznej w Bedlnie”.Przebudowa drogi wewnętrznej o długości 590 mb, szerokości nawierzchni bitumicznej 4,00 m, pobocza z kruszywa szer. 0,75 m. Kategoria ruchu KR2. W zakres zamówienia wchodzi:- poszerzenie istniejącej nawierzchni (szer. 1,0 m) do szer. 4,0 mb na długości 590 mb w technologii: wykop na poszerzeniu gł. 20 cm, wykonanie poszerzenia z kruszywa fr. 0-63mm z zagęszczeniem z odwozem urobku na odległość do 2 km,- pogłębienie istniejącego rowu przydrożnego na dł. 300 mb, śr. o 20 cm głęb.- wzmocnienie istniejącej nawierzchni kruszywem fr. 0-31,5 mm na całości jezdni szer. 4,2 m, śr gr. warstwy 8 cm z zagęszczeniem,- wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 3 cm- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm ;- rozbiórka istniejących przepustów zjazdowych - wykonanie przepustów zjazdowych Ø 40 szer. 6,0 m, szt. 5 z murkami czołowymi. Zjazdy z kruszywa fr. 0-31,5 mm, śr. gr. warstwy 10 cm z zagęszczeniem-obustronne utwardzenie poboczy szer. 0,75 m, gr. 8 cm kruszywem fr. 0-31,5 mm z zagęszczeniem- ustawienie oznakowania pionowego, - roboty przygotowawcze i porządkowe,- obsługa geodezyjna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 3 „Budowa drogi gminnej nr 001241 T Nowy Dziebałtów – Gatniki ‘’.Budowa drogi gminnej długości 650 mb szerokości nawierzchni bitumicznej 5,0m, pobocza z kruszywa szer. 0,75m . Kategoria ruchu KR2.W zakres zamówienia wchodzi w szczególności :- wykorytowanie w istniejącej nawierzchni z kruszywa gr. w-wy ok. 10 cm z odwozem urobku na odległości do 5 km głęb. 50 cm, - wzmocnienie podłoża z piasku stabilizowanego cementem Rm = 1,5 MPa o gr. w-wy 15 cm,- wzmocnienie podłoża z piasku stabilizowanego cementem Rm = 2,5 MPa o gr. w-wy 15 cm,- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie o gr. w-wy 20 cm,- wykonanie podbudowy zasadniczej z bet. asfalt. gr. w-wy 7 cm po zagęszczeniu po wcześniejszym skropieniu emulsją, -wykonanie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5 cm, -obustronne utwardzenia poboczy kruszywem gr 0/31,5 gr. w-wy 10 cm, szer. 2x 0,75 m,- umocnienie skarp i dan rowu na dł. 100 mb, płytami ażurowymi,- pogłębienie istniejących rowów odwadniających 1200 mb,- montaż i ustawienie barier drogowych SP 06/4; 121mb,- roboty przygotowawcze i porządkowe,- obsługa geodezyjna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy gdy:a) wystąpią nieprzewidywalne, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne,b) wystąpi siła wyższa, c) wystąpią odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lecz niezależne od Wykonawcy warunki terenowe, w szczególności istnienia podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych niemożliwych do uwzględnienia na etapie projektowania,d) wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego;e) nastąpi opóźnienie wydania decyzji, zezwolenia, uzgodnienia itp. do wydania których instytucje są zobowiązane na mocy przepisów prawa lub regulaminów,f) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych mających wpływ na termin realizowanego zamówienia,g) wystąpi kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi inwestycjami.W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt. 1) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty.2. Pozostałe zmiany: 1) Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy. W takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone z tym, że wynagrodzenie to nie może być niższe niż 90% umownego wynagrodzenia brutto. 2) Przewiduje się możliwość wprowadzenia zamiany materiałów i urządzeń pod warunkiem, że zmiany te będą wynikać z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów, z uwagi na niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń lub zmiany te będą konieczne ze względów technologicznych pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń.3) Przewiduje się możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej .4) Kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami lub kolizja z nieujawnionymi w dokumentacji przeszkodami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.5) Zmianie sposobu wykonania robót, inaczej niż określono w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza ich jakości i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów prawa budowlanego, każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pisemnej formy aneksu pod rygorem nieważności.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy