Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Sypniewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sypniewo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668367
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ostrołęcka 27
1.5.2.) Miejscowość: Sypniewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-216
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@sypniewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sypniewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Sypniewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1eb1a755-0da4-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00281453
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018509/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Sypniewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.sypniewo.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.sypniewo.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt 7 PZP
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.14.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Sypniewo”.
2) Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w ilości ok. 850, położonych na terenie Gminy Sypniewo, na których zamieszkują mieszkańcy oraz obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Sypniewo, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.: Dz.U. z 2020r. poz. 797.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 2028 zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 91/19 z dnia 18.06.2019 roku w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 z załącznikami oraz aktualnymi uchwałami Rady Gminy Sypniewo dotyczącymi gospodarki odpadami komunalnymi:
Uchwała Nr XIII/98/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Sypniewo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Uchwała Nr XIV/111/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 15 kwietnia 2020 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/98/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Sypniewo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Uchwała Nr XXIII/180/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 24 lutego 2021 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/98/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Sypniewo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Uchwała Nr XIII/97/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sypniewo
Uchwała Nr XIV/110/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 15 kwietnia 2020 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/97/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sypniewo
Uchwała Nr XV/123/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/97/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sypniewo
Uchwała Nr XXIII/179/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 24 lutego 2021 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/97/2020 Rady Gminy Sypniewo z dnia 19 lutego 2020 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sypniewo
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 8 do SWZ oraz wzór umowy – załącznik nr 7 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-10-01 do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
1) Kryteria kształtują się następująco:
Lp. KRYTERIUM ZNACZENIE KRYTERIUM
1. Cena 60%
2. Ilość dni otwarcia PSZOK 40%
2) Przyjęta metoda przyznawania punktów polegać będzie na ocenie każdej oferty wg 100 punktowej skali, przy czym:
3) Punkty w kryterium CENA będą wyliczone w sposób następujący:
Najniższa cena ofertowa spośród złożonych ofert
W1= ---------------------------------------------------------------- x 60 pkt
Cena ofertowa badanej oferty
4) Punkty w kryterium „Ilość dni otwarcia PSZOK”, tj. W2 na cały przedmiot zamówienia będą wyliczone w sposób następujący:
• 2 dni w miesiącu –>0 punktów
• 3 dni w miesiącu –>20 punktów
• 4 dni w miesiącu –>40 punktów
Minimalna wymagana przez Zamawiającego ilość dni otwarcia PSZOK w miesiącu wynosi 2 dni w miesiącu
Maksymalna wymagana przez Zamawiającego ilość dni otwarcia PSZOK w miesiącu wynosi 4 dni w miesiącu.
Oferty z ilością dni mniejsza niż 2 dni funkcjonowania otwarcia PSZOK w miesiącu zostaną odrzucone.
Oferty z ilością dni większą niż 4 dni otwarcia PSZOK w miesiącu otrzymają 40 punktów w tym kryterium
5) Łączna liczba punktów: W1+W2
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość dni otwarcia PSZOK
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
• posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Sypniewo, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. (tj.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia;
• posiadanie zezwolenia na transport odpadów zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.: Dz.U. z 2020r. poz. 797 ze zm.)
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku.
d) zdolności technicznej:
Zamawiający wyraża jako minimalne poziomy dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym, obejmującym co najmniej:
• 1 pojazdem przystosowanym do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych;
• 1 pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
• 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej;
• 1 pojazdem skrzyniowym przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odpadów wielkogabarytowych.
e) zdolności zawodowej:
Wykonawca spełni warunki dotyczące zdolności zawodowej jeżeli wykaże, że:
• wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług odbioru odpadów komunalnych o masie łącznej minimum 500 Mg rocznie, a każda z tych usług wykonana lub wykonywana w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem formularza dostępnego na platformie zakupowej w miejscu publikacji postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni