Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej dla osób niepełnosprawnych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej dla osób niepełnosprawnych z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCzerwionka-Leszczyny
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-06
  • ZamawiającyGMINA I MIASTO CZERWIONKA-LESZCZYNY
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-23
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00091482
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej dla osób niepełnosprawnych z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO CZERWIONKA-LESZCZYNY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258530

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 9

1.5.2.) Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-230

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerwionka-leszczyny.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej dla osób niepełnosprawnych z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a1f3870e-d32e-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00091482

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000053/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Świadczenie usług Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej dla osób niepełnosprawnych z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://bip.czerwionka-leszczyny.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:

1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3) poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
a także strony internetowej prowadzonego postępowania: https://bip.czerwionka-leszczyny.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji” dostępnych na ePUAP i udostępnionych również na miniPortalu.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Korzystnie przez Wykonawcę z miniPortalu jest jednoznaczne z akceptacją dokumentów, o których mowa powyżej.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
Ponadto oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej, zostanie złożone Zamawiającemu z chwilą, gdy wprowadzone je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Zamawiający mógł się zapoznać z jego treścią.
5. Identyfikator postępowania stanowi załącznik Nr 5 do SWZ.
Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
7. Ofertę wraz z załącznikami należy sporządzić w formacie danych zgodnym z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone powyżej, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych zgodnych z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w SWZ.
Zamawiający wskazuje jako pożądany format przesyłu danych: pdf.
8. Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej – zgodnie z pkt 8 i 12 SWZ.
9. Ofertę, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy.
10. Pozostałe informacje dotyczące użycia podpisu elektronicznego – zgodnie z pkt 12 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art 13 ust 1-3
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia, w tym w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.10.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej na rzecz osób niepełnosprawnych z terenu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.

2. Usługami asystenta zostaną objęte osoby z niepełnosprawnościami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydanych na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenia równoważne do wyżej wymienionych. Osoby te będą wspierane w wykonywaniu codziennych czynności oraz codziennym funkcjonowaniu w życiu społecznym.


3. Świadczenie ww. usług odbywać się będzie w ilości 2 760 godzin w okresie trwania umowy, w tym 2 300 godzin dla osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz 460 godzin dla osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

Szacunkowa – przewidywana liczba osób objętych usługami asystenta: 12 osób, w tym 10 osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz 2 osoby posiadające orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Przewidywana liczba świadczeniobiorców może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w okresie trwania umowy.

4. Wykonawca będzie zobowiązany skierować do realizacji zamówienia minimum 4 osoby, w tym co najmniej 1 osobę, o której mowa w pkt. 27 SWZ Każda z tych osób:
a) musi posiadać dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następują-cych kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświad-czenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,
b) musi posiadać odpowiednie predyspozycje osobowościowe oraz kompetencje personalne i społeczne, tj. empatia, zrównoważenie emocjonalne, solidność, zaradność, cierpliwość, dyskrecja, odporność na stres, kultura osobista, moty-wacja do pracy, umiejętność samoorganizacji, umiejętność słuchania, umiejęt-ność nawiązywania kontaktu z innymi, asertywność,
c) nie może być prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu (art. 148-162 KK), przestępstwo przeciwko wolności (art. 189-193 KK), przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności (art. 197-204 KK), przestępstwo przeciwko rodzinie i opiece (art. 206-208, 210-211a KK), przestęp-stwa przeciwko wiarygodności dokumentów (art. 270-277d KK), przestępstwa przeciwko mieniu (art. 278-282 KK),
d) posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie tego typu usług
Wykonawca do realizacji usług asystenta nie może skierować osoby całkowicie niezdolnej do pracy i niezdolnej da samodzielnej egzystencji oraz osoby całkowicie niezdolnej do pracy zaliczonej do dawnej II grupy inwalidzkiej, osoby zaliczonej do znacznego i umiarkowanego stopnia niepełnosprawności.

5. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) prowadzenia szczegółowej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usług (karta realizacji usług asystenta w ramach Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2021 - Załącznik Nr 3a do SWZ) oraz składania miesięcznych raportów dotyczących liczby i zakresu zrealizowanych usług),

b) prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta lub ewidencji kosztów przejazdu innym środkiem transportu, np. taksówką, zawierającą następujące informacje: dane asystenta, datę i cel podróży, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku, np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. przejazd (Ewidencja przebiegu pojazdu - Załącznik Nr 3b do SWZ)

6. Zakres usług świadczonych przez Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej obejmie pomoc przy wykonywaniu codziennych czynności oraz wsparcie w zakresie funkcjonowania w życiu społecznym.

7. Usługi w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
a) wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne lub sportowe),
b) zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji,
c) załatwianiu spraw urzędowych,
d) nawiązaniu kontaktu / współpracy z różnego rodzaju organizacjami,
e) korzystaniu z dóbr kultury (na przykład muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy),
f) wykonywaniu czynności dnia codziennego, w tym także w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu dzieci do lub z placówki oświatowej (usługa asystenta na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi).

8. Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Do czasu pracy asystenta wlicza się czas oczekiwania / gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeśli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min. usługa nie będzie finansowana.

9. Uczestnik Programu za usługi asystenta nie ponosi odpłatności.

10. Wykonawcy, oprócz wynagrodzenia za usługę asystenta, przysługuje zwrot kosztów w trakcie świadczenia usługi za:
a) zakup środków ochrony osobistej, w wysokości nie większej niż 50 zł miesięcznie na jednego asystenta (maksymalnie 4 asystentów),
b) koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystentów związanych ze świadczeniem usługi asystenta, w wysokości nie większej niż 12,50 zł miesięcznie na jednego asystenta (maksymalnie 4 asystentów),
c) koszt dojazdu własnym / innym środkiem transportu, np. taksówką, asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w pkt 7 w wysokości nie większej niż 200 zł miesięcznie na jednego asystenta (maksymalnie 4 asystentów),
d) zakup biletów wstępów na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne, itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu, w wysokości nie większej niż 100 zł miesięcznie (maksymalnie 4 asystentów).

Inne koszty ponoszone przez asystenta nie są kosztami refundowanymi przez Zamawiającego.

11. Asystent realizując usługi zobowiązany jest kierować się poniższymi zasadami:
 zasadą akceptacji – opartą na zasadach tolerancji, poszanowania godności swobody wyboru wartości i celów życiowych Klienta,
 zasadą indywidualizacji – podmiotowego podejścia do Klienta, jego niepowtarzalnej osobowości, z jej prawami i potrzebami,
 zasadą poufności i respektowania prywatności i nieujawniania informacji uzyskanych od Klienta bez jego wiedzy i zgody osobom trzecim (z wyłączeniem wyjątków wynikających z przepisów obowiązującego prawa),
 zasadą prawa do samostanowienia – prawo Klienta do wolności i odpowiedzialności za swoje życie (z wyłączeniem sytuacji zagrożenia zdrowia i życia),
 zasadą obiektywizmu (nieoceniania) – wszechstronne, oparte na profesjonalnej wiedzy rozpatrywanie każdej sytuacji, niedokonywanie osądów podczas analizy sytuacji,
 zasadą dobra rodziny i poszczególnych jej członków – uwzględnienie podczas realizacji usług korzyści poszczególnych członków środowiska rodzinnego Klienta.

12. W godzinach realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie oraz finansowane z innych źródeł.

13.Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnych zasad ostrożności wynikających z zagrożenia COVID-19.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Kryterium cena:
Za oferowaną cenę brutto za 1 godzinę świadczenia usługi asystenta maksymalnie można otrzymać 60 pkt.
Tę liczbę punktów (60) otrzymuje oferta, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu, z najniższą ceną brutto za 1 godzinę świadczenia usługi asystenta.
Pozostali Wykonawcy otrzymują ilość punktów wyliczoną wg poniższego wzoru:

X1 = Cn/Cw x 60% x 100
gdzie:
X1 - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium cena,
Cn - najniższa zaoferowana cenę brutto za 1 godzinę świadczenia usługi asystenta, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
Cw - cenę brutto za 1 godzinę świadczenia usługi asystenta danego Wykonawcy zaoferowana w badanej ofercie.
2) Kryterium doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie informacje dotyczące osób, które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia w zakresie doświadczenia tych osób w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu.
W przypadku gdy wszystkie osoby, które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia będą posiadać doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym w wymiarze 6 miesięcy, oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium – X2 = 0 pkt.

W przypadku osób, które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia posiadających doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym w wymiarze powyżej 6 miesięcy punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
X2 - 5 pkt za osobę posiadającą doświadczenie w wymiarze powyżej 6 miesięcy do 2 lat (maksimum 20 pkt.),
X2 – 10 pkt za osobę posiadającą doświadczenie w wymiarze powyżej 2 lat (maksimum 40 pkt.)
gdzie X2 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca wskaże w ofercie więcej niż 4 osoby, które skieruje do realizacji zamówienia i które posiadają doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym w wymiarze powyżej 6 miesięcy, Zamawiający przyzna punkty za 4 osoby z najniższym doświadczeniem.
Odpowiednią ilość punktów w przedmiotowym kryterium otrzymają wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Pełne informacje dotyczące sposobu oceny ofert - zgodnie z pkt 17 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
3. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:
4.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował co najmniej 4 osobami posiadającymi dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu, które skieruje do realizacji zamówienia.
4.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 4.1 tj. wykazać, że łącznie dysponują co najmniej 4 osobami posiadającymi dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu, które skierują do realizacji zamówienia.
W odniesieniu do ww. warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp).
Udostępnianie zasobów
4.3. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w pkt w pkt 4.1 Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4.5. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.1 a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
4.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4.7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
4.8. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Postanowienia pkt 4.6. stosuje się odpowiednio.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia następującego podmiotowego środka dowodowego:
- wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (wg wzoru Załącznik Nr 4 do SWZ), w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” (oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ.
W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum) „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu i w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby wraz z ww. oświadczeniem przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
W sytuacji o której mowa w pkt 15.3 SWZ Wykonawca wraz z ww. oświadczeniem dołącza do oferty, dowody, że spełnił łącznie przesłanki o których mowa w pkt 15.3 SWZ.
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielnie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania – odpis/y lub informacja/e z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa powyżej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający będzie żądać przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie dokumentów.
3) jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy,
4) jeżeli osoba (osoby) podpisująca dokumenty lub oświadczenia dotyczące odpowiednio podmiotu udostępniającego zasoby lub wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania odpowiednio podmiotu udostępniającego zasoby lub wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio podmiotu udostępniającego zasoby lub wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia,
5) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
6) w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
7) przypadku, o którym mowa w pkt 21.4.3 SWZ - oświadczenie dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 21.4.3 SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp),
8) inne – wg potrzeb i postanowień SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych).
W takim przypadku do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo może również wynikać z innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przyjmuje się, że ww. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje również pełnomocnictwo (umocowanie) do podpisania oferty.
W takim przypadku wszelka korespondencja będzie prowadzona z Pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2 W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum) każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. przez konsorcjum) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu tj. łącznie dysponują co najmniej 4 osobami posiadającymi dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu, które skierują do realizacji zamówienia.
W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp).
4. Pozostałe wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - zgodnie z SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z dokumentami zamówienia tj. zapisami projektowanych postanowień umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-06 10:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-06 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-04

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamówienie jest finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach Programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2021
2021-06-23 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam szkolenia z żywej kropli krwi- Katowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam szkolenia z żywej kropli krwi. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI