Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sprawowanie bezpośredniej opieki, tzw. opieka wytchnieniowa, nad dziećmi i osobami niepełnosprawnymi na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO CZERWIONKA-LESZCZYNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258530
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 9
1.5.2.) Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-230
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerwionka-leszczyny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sprawowanie bezpośredniej opieki, tzw. opieka wytchnieniowa, nad dziećmi i osobami niepełnosprawnymi na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41f88d2f-d28a-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00091445
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000053/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Sprawowanie bezpośredniej opieki, tzw. opieka wytchnieniowa, nad dziećmi i osobami niepełnosprawnymi na ternie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.czerwionka-leszczyny.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3) poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
a także strony internetowej prowadzonego postępowania: https://bip.czerwionka-leszczyny.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji” dostępnych na ePUAP i udostępnionych również na miniPortalu.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Korzystnie przez Wykonawcę z miniPortalu jest jednoznaczne z akceptacją dokumentów, o których mowa powyżej.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
Ponadto oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej, zostanie złożone Zamawiającemu z chwilą, gdy wprowadzone je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Zamawiający mógł się zapoznać z jego treścią.
5. Identyfikator postępowania stanowi załącznik Nr 4 do SWZ.
Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
7. Ofertę wraz z załącznikami należy sporządzić w formacie danych zgodnym z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone powyżej, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych zgodnych z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w SWZ.
Zamawiający wskazuje jako pożądany format przesyłu danych: pdf.
8. Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej – zgodnie z pkt 8 i 12 SWZ.
9. Ofertę, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy.
10. Pozostałe informacje dotyczące użycia podpisu elektronicznego – zgodnie z pkt 12 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne o których mowa w art 13 ust 1-3
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia, w tym w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie bezpośredniej opieki, tzw. opieka wytchnieniowa, nad dziećmi i osobami niepełnosprawnymi w zastępstwie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią, stałą i długotrwałą opiekę nad tymi osobami na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
2. Usługi w ramach opieki wytchnieniowej kierowane będą do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności (zwanych w dalszej części dziećmi, o których mowa w § 2 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności), a także osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym (o których mowa w § 2 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
3. Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążyć członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa, dzięki któremu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw.
4. Usługi opieki wytchnieniowej będą świadczone w ramach pobytu dziennego w miejscu zamieszkania u osoby niepełnosprawnej i dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia, niepełnosprawności, wykonywane na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
5. Świadczenie usługi będącej przedmiotem zamówienia, odbywać się będzie w ilości 1 200 godzin w okresie trwania umowy, w tym 600 godzin (zegarowych) dla osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz 600 godzin (zegarowych) dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.
6. Pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług (tj. w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej).
7. Szacunkowa – przewidywana liczba osób objętych usługami opieki wytchnieniowej w formie pobytu dziennego w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej: 6 osób, w tym 3 osoby posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz 3 dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności. Przewidywana liczba świadczeniobiorców może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w okresie trwania umowy.
8. Usługa obejmować będzie między innymi wykonywanie niezbędnych obowiązków związanych z opieką nad dziećmi i osobami niepełnosprawnymi na czas nieobecności członków rodziny lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad tymi osobami, w tym:
1) udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych, tj. m. in.:
pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, o ile wymaga tego stan zdrowia,
pomoc w ubieraniu,
zmiana odzieży, bielizny osobistej,
zapewnieniu organizacji czasu wolnego,
2) wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, tj. m. in.:
zmiana pielucho-majtek, podkładów,
pomoc w dotarciu do toalety,
higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych,
3) dopilnowanie przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami,
4) monitorowanie stanu zdrowia poprzez pomiar temperatury, ciśnienia, poziomu cukru itp., o ile wymaga tego stan zdrowia,
5) udzielanie pomocy w kontaktach z otoczeniem, np. poprzez odbieranie telefonów, wpuszczanie osób odwiedzających itp.
9. Ostateczny zakres usługi opieki wytchnieniowej będzie wynikać z potrzeb osób korzystających z pomocy i będą określane indywidualnie w zależności od potrzeb.
10. Osoby nad którymi będzie sprawowana bezpośrednia opieka mogą być dotknięte niepełnosprawnościami sprzężonymi, a ich stan zdrowia może wymagać wysokiego poziomu wsparcia.
11. Usługi w ramach opieki wytchnieniowej, w zależności od potrzeb osób korzystających z opieki, mogą być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy oraz w porze nocnej obejmującej godziny od 22:00 do 6:00 w miejscu ich zamieszkania (pobytu).
12. W godzinach realizacji usługi opieki wytchnieniowej nie mogą być świadczone inne formy pomocy usługowej, w tym: usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, usługi finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego lub z innych źródeł.
13. Wykonawca będzie zobowiązany skierować do realizacji zamówienia co najmniej 2 osoby, w tym co najmniej jedną, o której mowa w pkt 27 SWZ.
14. Osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia:
1) muszą posiadać odpowiednie predyspozycje osobowościowe oraz kompetencje personalne i społecznej, tj. empatia, zrównoważenie emocjonalne, solidność, za-radność, cierpliwość, dyskrecja, odporność na stres, kultura osobista, motywacja do pracy, umiejętność samoorganizacji, umiejętność słuchania, umiejętność nawią-zywania kontaktu z innymi, asertywność
2) muszą posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie tego typu usług, w tym ciężkich prac fizycznych. Wykonawca do realizacji usługi nie może skierować oso-by całkowicie niezdolnej do pracy i niezdolnej da samodzielnej egzystencji oraz osoby całkowicie niezdolnej do pracy zaliczonej do dawnej II grupy inwalidzkiej, osoby zaliczonej do znacznego i umiarkowanego stopnia niepełnosprawności.
3) nie mogą być prawomocnie skazane za umyślne przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu (art. 148-162 KK), przestępstwo przeciwko wolności (art. 189-193 KK), przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajowości (art. 197-204 KK), przestępstwo przeciwko rodzinie i opiece (art. 206-208, 210-211a KK), przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów (art. 270-277d KK), przestępstwa przeciwko mieniu (art. 278-282 KK).
15. Wykonawca będzie zobowiązany do wypełniania „Karty realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021 (karta miesięcznego wykonania opieki wytchnieniowej) według wzoru stanowiącego załącznik nr 3a do SWZ. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawiania kart realizacji Zamawiającemu każdorazowo przy miesięcznym rozliczeniu wykonanych godzin usługi opieki wytchnieniowej.
16. Wykonawca będzie zobowiązany do zachowania szczególnych zasad ostrożności wynikających z zagrożenia COVID-19. Po stronie Wykonawcy będzie koszt zakupu środków ochrony osobistej dla osób wykonujących usługi opieki wytchnieniowej i stosowanie ich, jeżeli będzie występowała taka konieczność w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845 ze zm.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Kryterium cena:
Za oferowaną cenę maksymalnie można otrzymać 60 pkt.
Tę liczbę punktów (60 ) otrzymuje oferta, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu, z najniższą ceną brutto za 1 godzinę świadczenia usługi opieki wytchnienowej.
Pozostali Wykonawcy otrzymują ilość punktów wyliczoną według poniższego wzoru:
Cn
X1 = ______ x 100 % x 60
Cw
gdzie:
X1 - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie wyliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
Cn - najniższa zaoferowana cena brutto za 1 godzinę świadczenia usługi opieki wytchnieniowej, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
Cw – cena brutto za 1 godzinę świadczenia usługi opieki wytchnieniowej, danego Wykonawcy zaoferowana w badanej ofercie.
2) Kryterium doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie czy osoby, które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia posiadają doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym
W przypadku gdy żadna z osób, które wykonawca skieruje do realizacji nie będzie posiadać doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym, oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium 0 punktów – X2 = 0 pkt.
W przypadku gdy tylko jedna osoba, którą wykonawca skieruje do realizacji zamówienia będzie posiadać doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym, oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium następującą ilość punktów – X2 = 10 pkt.
W przypadku gdy dwie lub więcej osób, które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia będą posiadać doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym, oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium maksymalną ilość punktów – X2 = 20 pkt.
gdzie X2 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Odpowiednią ilość punktów w przedmiotowym kryterium otrzymają wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu.
3) Kryterium kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie czy osoby, które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia posiadają kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka.
W przypadku gdy żadna z osób, które wykonawca skieruje do realizacji nie będzie posiadać kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium 0 punktów – X3 = 0 pkt.
W przypadku gdy tylko jedna osoba, którą Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia, będzie posiadać kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium następującą ilość punktów – X3= 10 pkt.
W przypadku gdy dwie lub więcej osób, które Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia, będą posiadać kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka oferta Wykonawcy otrzyma w przedmiotowym kryterium maksymalną ilość punktów – X3= 20 pkt.
X3 – ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia
Odpowiednią ilość punktów w przedmiotowym kryterium otrzymają wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Pełne informacje dotyczące sposobu oceny ofert - zgodnie z pkt 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) „oświadczenie o niepodleganiu” (oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy.W sytuacji o której mowa w pkt 15.3 SWZ Wykonawca wraz z ww. oświadczeniem dołącza do oferty, dowody, że spełnił łącznie przesłanki o których mowa w pkt 15.3 SWZ.
W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum): „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu” (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielnie zamówienia jest umocowana do jego reprezentowania – odpis/y lub informacja/e z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez wykonawcę/wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dostępności dokumentów, o których mowa powyżej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający będzie żądać przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie dokumentów.
3) jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
W przypadku gdy pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa powyżej, może dokonać również notariusz.
Przez cyfrowe odwzorowanie należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
4) w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
5) jeżeli osoba (osoby) podpisująca dokumenty lub oświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia,
6) inne – wg potrzeb i postanowień SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych).W takim przypadku do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo może również wynikać z innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przyjmuje się, że ww. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje również pełnomocnictwo (umocowanie) do podpisania oferty.
W takim przypadku wszelka korespondencja będzie prowadzona z Pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2 W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum) każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Pozostałe wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - zgodnie z SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z dokumentami zamówienia tj. zapisami projektowanych postanowień umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Pełna nazwa zamówienia: Sprawowanie bezpośredniej opieki, tzw. opieka wytchnieniowa, nad dziećmi i osobami niepełnosprawnymi w zastępstwie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią, stałą i długotrwałą opiekę nad tymi osobami na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.2. Zamówienie jest finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021.