Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportowych z zakresu dowożenia dzieci niepełnosprawnych do szkół samochodami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stare Babice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271855
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 32
1.5.2.) Miejscowość: Stare Babice
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-082
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22-730-80-34
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@stare-babice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starebabice.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportowych z zakresu dowożenia dzieci niepełnosprawnych do szkół samochodami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29580ab2-f5ba-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00137315
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005405/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Świadczenie usług transportowych z zakresu dowożenia dzieci niepełnosprawnych do szkół samochodami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich (09-12.2021)
1.3.11 Świadczenie usług transportowych z zakresu dowożenia dzieci niepełnosprawnych do szkół samochodami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice 2.
W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w
szczególności składanie dokumentów, oświadczeń, wniosków, zawiadomień, zapytań oraz
przekazywanie informacji odbywa się za pośrednictwem Platformy zakupowej i formularza „Wyślij
wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
danego postępowania.3. Osobami uprawnionymi do kontaktu (w godzinach pracy Zamawiającego) z
Wykonawcami są:1) w kwestiach formalno-prawnych i merytorycznych:a) Jacek Kłopotowski, Naczelnik
Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych, tel.22-730-80-34, e-mail:
zamowienia.publiczne@stare-babice.pl;b) Paulina Mateusiak – Główny Specjalista ds. zamówień
publicznych, tel. 22-730-80-37, e-mail: zamowienia.publiczne@stare-babice.pl;c) Marta Kotlińska,
Inspektor ds. zamówień publicznych, tel. 22-730-80-37, e-mail: zamowienia.publiczne@starebabice.
pl;2) w przypadku pytań technicznych związanych z funkcjonowaniem platformy należy
kontaktować się z Centrum Wsparcia Klienta Platformy: nr tel. (22) 101 02 02, adres e-mail:
cwk@platformazakupowa.pl4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie
elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej. Kierowane do
wszystkich Wykonawców informacje dotyczące odpowiedzi na zapytania, zmiany specyfikacji, w tym
zmiany terminu składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji
„Komunikaty”. Korespondencję, której adresatem jest konkretny Wykonawca, Zamawiający będzie
przekazywał temu Wykonawcy w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej za pośrednictwem
Platformy zakupowej.Pozostałe informacje są zawarte w SWZ.
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00134738/01 z dnia 2021-08-03
2021-08-03 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązki, dotyczące RODO zawarte w Rozdziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIZiF.271.21.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług transportowych z zakresu dowożenia dzieci niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do szkół i placówek oświatowych i przywożenie do domu po zakończonych zajęciach szkolnych samochodami Wykonawcy przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich.
2. Dowozem objętych będzie 18 uczniów. Liczba ta może ulec zmianie.
3. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach czterech zadań:
1) Zadanie pierwsze (A) – Dowóz dzieci, w tym dziecko na wózku inwalidzkim do placówek oświatowych w Lesznie. Wykaz dzieci objętych dowozem w ramach Zadania A ujęto w Załączniku Nr 1 do umowy.
2) Zadanie drugie (B) – Dowóz dzieci do placówek oświatowych w Warszawie. Wykaz dzieci objętych dowozem w ramach Zadania B ujęto w Załączniku Nr 2 do umowy.
3) Zadanie trzecie (C) – Dowóz dzieci do placówek oświatowych w Laskach i w Ożarowie Mazowieckim. Wykaz dzieci objętych dowozem w ramach Zadania C ujęto w Załączniku Nr 3 do umowy.
4) Zadanie czwarte (D) – Dowóz dzieci do szkoły specjalnej w Warszawie. Wykaz uczniów objętych dowozem w ramach Zadania D ujęto w Załączniku nr 4 do umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego przewiduje udzielenie zamówień, których przedmiot będzie polegał na powtórzeniu robót podobnych do tych, jakie stanowią przedmiot niniejszego zamówienia, a ich wartość całkowita nie przekroczy 134 330 zł, w tym: i została uwzględniona w całkowitej wartości zamówienia.
Ewentualny zakres tych zamówień obejmuje w szczególności dowóz dzieci niepełnosprawnych, które nie były objęte zamówieniem podstawowym – nowe dzieci zgłoszone w trakcie realizacji zamówienia podstawowego; dowóz dzieci niepełnosprawnych do nowych placówek oświatowych – w przypadku zmiany placówki oświatowej, do której będą dowożone dzieci niepełnosprawne i koniecznością zwiększenia kosztów z tym związanych; dowóz dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych po zakończeniu trwania zamówienia podstawowego w przypadku gdy Zamawiający nie będzie mógł we właściwym terminie przeprowadzić postępowania o udzielenie zamówienia na dowóz dzieci lub w przypadku wystąpienia innej przyczyny, która spowoduje brak możliwości zawarcia umowy na dowóz dzieci we właściwym terminie.
Zamówienia, o których mowa powyżej zostaną udzielone na warunkach określonych w odrębnej umowie – zgodnej z treścią umowy podstawowej (zmianie może ulec termin wykonania lub wynagrodzenie Wykonawcy), po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą zamówienia podstawowego. Decyzję, w tym zakresie podejmuje Zamawiający.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie personelu (kierowców)
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie personelu (opiekunów)
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
1) Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego wymagana przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
1) Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, co najmniej dwie usługi (objęte dwiema odrębnymi umowami) dowożenia min. 10 uczniów niepełnosprawnych (w tym, co najmniej 2 uczniów na wózkach inwalidzkich), pięć razy w tygodniu na zajęcie lekcyjne przez okres minimum 10 miesięcy każda;
2) Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej 5 samochodami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, każdy z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym, że pojazd jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych – w tym ww. samochody posiadają, co najmniej 2 miejsca do przewożenia osób na wózkach inwalidzkich.
Samochody przeznaczone do przewożenia dzieci na wózkach inwalidzkich muszą być wyposażone w specjalistyczny podnośnik lub wjazd – pochylnię umożliwiające zajęcie miejsca osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, jak również osprzęt zapewniający możliwość unieruchomienia przewożonych wózków. Samochody muszą odpowiadać warunkom technicznym określonym w art. 57 ust. 1 i art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.).
3) Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej następującymi osobami:
- 5 kierowcami kierującymi pojazdami Wykonawcy posiadającymi stosowne uprawnienia do kierowania pojazdem Wykonawcy oraz
- 5 opiekunami dla dzieci w czasie transportu
UWAGA! Wykonawca musi zapewnić stałą obsługę do każdego z 5 pojazdów – kierowca + opiekun. Opiekun w każdym samochodzie musi posiadać aktualny kurs pierwszej pomocy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Na podstawie art. 281 ust. 4 ustawy Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
2. Każdy Wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych);
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-13 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-13 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-11
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszystkie informacje dotyczące niniejszego postępowania w szczególności: opis
przedmiotu zamówienia i warunki jego wykonania, podstawy wykluczenia i warunki udziału w
postępowaniu,rodzaje oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca musi złożyć, kryteria oceny
ofert dostępne, informacje dotyczące RODO są w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dostępnych
na stronie internetowej Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice.