Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół z obwodów szkół Gminy Kobylnica w roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W KOBYLNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365696881
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wodna 20 lokal 2
1.5.2.) Miejscowość: Kobylnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-251
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 59 8415912
1.5.8.) Numer faksu: 59 8415915
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@kobylnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cuwkobylnica.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do szkół z obwodów szkół Gminy Kobylnica w roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ea4b24f-e48a-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00114196
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000074/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa dowozu uczniów do szkół z obwodów szkół Gminy Kobylnica w roku szkolnym 2021/2022 (Zadanie nr 1 i 2)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/cuwkobylnica3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/cuwkobylnica .
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, wyjaśnienia, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: a.skwira@kobylnica.pl , cuw@kobylnica.pl .
Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy, ul. Wodna 20/2, 76-251 Kobylnica reprezentowana przez Dyrektora, adres email: kobylnica@kobylnica.pl,tel. 59 841 59 12, który został wyznaczony do prowadzenia spraw związanych z zamówieniami publicznymi w Gminie Kobylnica;
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani kontaktować pod adresem email: j.mielczarek@kobylnica.eu tel. 59 858 62 00 wew. 259;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
b) art. 18 w zw. z art. 19 ustawy Pzp;
4) Wypełnienie obowiązku prawnego polega na prowadzeniu spraw, do których zobowiązane jest Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy w związku z realizacją zadań dot. realizacji niniejszego zamówienia publicznego;
5) W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 i 4 odbiorcami danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa a w szczególności w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
b) inne podmioty, które na podstawie umów zawartych z Administratorem określonym w pkt. 1 świadczące obsługę w tym prawną i informatyczną na rzecz Zamawiającego;
6) Pani/Pana Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane co najmniej zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, jednak nie dłużej niż 5 lat zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt obowiązującym w Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy, a jeżeli czas trwania umowy jest dłuższy – okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy oraz 10 lat od daty wygaśnięcia umowy zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt obowiązującym w Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy;
7) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego, konsekwencją niepodania określonych danych może być odrzucenie oferty;
8) Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu stosownie do art. 22 RODO;
9) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c,
c) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW-DOR.271.13.2021.OZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa dowozu uczniów do szkół z obwodów szkół Gminy Kobylnica, którą Wykonawca będzie świadczył rzetelnie i terminowo z zachowaniem najwyższej staranności t.j.:
1) do Szkoły Podstawowej w Kobylnicy, adres: ul. Główna 63, 76-251 Kobylnica, telefon: 59 841 52 12, email: sekretariat@spkobylnica.pl ,
2) do Szkoły Podstawowej w Kwakowie, adres: ul. Słupska 5, 76-251 Kwakowo, telefon: 59 846 20 80, email: sekratariat@sp-kwakowo.pl ,
3) do Szkoły Podstawowej w Kończewie, adres: ul. Szkolna 1, 76-251 Kończewo, telefon: 59 846 23 85, email: spkonczewo@kobylnica.pl .
2. Dowóz dzieci odbywać się będzie na dwóch trasach:
1) Trasa nr 1, która obejmuje dowóz uczniów z terenu Gminy Kobylnica do Szkoły Podstawowej w Kończewie i do Szkoły Podstawowej w Kobylnicy,
2) Trasa nr 2, która obejmuje dowóz uczniów z terenu Gminy Kobylnica do Szkoły Podstawowej w Kwakowie i do Szkoły Podstawowej w Kobylnicy.
w okresie roku szkolnego 2021/2022 t. j. od 1.09.2021 roku do 24.06.2022 roku,
w tym w ferie zimowe w okresie od 14.02.2022 r. do 27.02.2022 r.
3. Zakres przedmiotowy usługi dowozu uczniów, w tym godziny, trasy i szacowana liczba uczniów szczegółowo zawarty jest w Załączniku nr 7 i Załączniku nr 8 do SWZ.
4. Na usługę dowozu w ciągu 1 (jednego) dnia dowozu składają się 2 (dwa) przejazdy tzn.:
• przewóz uczniów z miejsca zbiórki do placówek oświatowych w godzinach porannych, zgodnie z Rozkładem jazdy autobusów jak w ust. 12,
• przewóz uczniów z placówek oświatowych do miejsca zbiórki w godzinach popołudniowych zgodnie z Rozkładem jazdy autobusów jak w ust. 12.
5. Dowóz uczniów do szkół odbywać się będzie według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, w dni nauki szkolnej (od poniedziałku do piątku) i w okresie ferii zimowych z wyłączeniem pozostałych dni wolnych od nauki i świąt oraz z zastrzeżeniem zmian przewidzianych w niniejszej umowie.
6. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje 207 dni dowozu.
7. Usługa dowozu realizowana będzie na podstawie biletów miesięcznych dla każdego dziecka dostarczanych przez Wykonawcę, które będą zamawiane w cyklach miesięcznych, według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego na dany miesiąc, na podstawie zamówienia przesłanego do Wykonawcy drogą elektroniczną w terminie do 20 dnia poprzedzającego miesiąca kalendarzowego na miesiąc następny. Zamówienie będzie przesyłane przez przedstawiciela Zamawiającego na adres email Wykonawcy: ____________ oraz będzie zawierać termin ich dostarczenia. Koszty wydruku biletów pokrywa Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia.
8. Zamawiający zastrzega, że w przypadku wystąpienia okoliczności nagłych lub nieprzewidzianych przez Zamawiającego w organizacji pracy szkół może nastąpić zmiana tras i godzin dowozu wskazanych w Załączniku nr 8 na poszczególnych Trasach nr 1–2 lub zmiana dni (np. w przypadku odpracowania dni nauki szkolnej lub organizacji imprez szkolnych w sobotę), o czym Zamawiający poinformuje Wykonawcę nie później niż na 5 dni przed tą zmianą.
9. Dowóz dzieci do szkół realizowany może być poprzez transport otwarty (dostępny dla innych pasażerów) połączony z dowozem uczniów. Przewozy w oparciu o linie otwarte muszą być prowadzone z pierwszeństwem przejazdu dla dzieci i młodzieży szkolnej z obwodów szkół Gminy Kobylnica i ich opiekunów, z zachowaniem wszelkich wymogów wynikających z niniejszej umowy.
10. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zapewnia każdorazowy przejazd dla opiekunów bez dodatkowego wynagrodzenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający ustalił następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena C – waga kryterium 60%, punktowa – 60 punktów,
2) Termin (czas) podstawienia autobusu zastępczego „T” – waga 20%, punktowa – 20 punktów,
3) Doświadczenie kierowcy/ów „D” – waga 20%, punktowa – 20 punktów.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą ilość punktów będących sumą punktów cząstkowych za poszczególne kryteria.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierowcy/ów
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (art. 113):
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (art. 114):
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że posiada wymagane prawem aktualne zezwolenie (licencję) na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób w zakresie przewozu osób, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 919 ze zm.) .
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej (art. 115):
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej (art. 116):
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
dysponuje bądź będzie dysponował co najmniej 4 osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, uprawnienia (prawo jazdy odpowiedniej kategorii, świadectwo kwalifikacji, zaświadczenie, badania lekarskie) wymagane do wykonywania zamówienia oraz doświadczenie minimum 4 lata na stanowisku kierowcy autobusu związane z wykonywaniem przewozu osób; osoby te będą uczestniczyć w realizacji usługi dowozu dzieci do szkół.
Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie łączny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
Oświadczenie składane na podstawie § 10 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów, jakich może zadać zamawiający od wykonawcy, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zamiast podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w § 9 (ust. 1 pkt 2), stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ, na potwierdzenie spełnienia warunku wskazanego w Rozdziale VI ust. 2 pkt 2 i 4.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty sporządzonej w oparciu o Formularz oferty stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ;
2) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 3, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ;
3) Pełnomocnictwo, jeżeli ofertę podpisuje ustanowiony pełnomocnik lub inny dokument potwierdzający umocowanie do działania w imieniu danego podmiotu; Pełnomocnictwo składa się zgodnie z postanowieniami Rozdziału XI ust. 13-14;
4) zobowiązanie podmiotu (Wykonawcy) udostępniającego zasoby oraz oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 7;
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do Oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień niniejszej umowy jest możliwa w przypadkach opisanych poniżej, z zastrzeżeniem, iż zmiany te nie wykraczają poza zakres przedmiotu zamówienia określonego w SWZ oraz w § 1 umowy oraz w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy a Strony umowy wyraziły zgodę na wprowadzenie tych zmian:1) konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
2) zmiany przebiegu trasy przejazdu autobusu, przy czym zmiana ta nie może wydłużyć trasy przejazdu o więcej niż 10 km na każdej trasie, na skutek potrzeb Zamawiającego lub innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego np. zmiany organizacji szkół, zmiany organizacji ruchu wprowadzonej decyzją zarządcy drogi (m in. zdarzenia drogowe, remonty, przebudowy dróg),
3) zmiany miejsc lokalizacji obowiązkowych przystanków na wskazanej trasie przejazdu, na skutek zmiany organizacji ruchu wprowadzonej decyzją zarządcy drogi (zdarzenia drogowe, remonty, przebudowy dróg),
4) zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia, na zasobach których Wykonawca opierał się wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że spełnione są warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ, zmiany zakresu Podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy,
5) zmiany zakresu lub sposobu świadczenia usługi w związku ze zmianą przepisów prawa mających związek z realizacją przedmiotu umowy, w zakresie niezbędnym do dostosowania umowy do warunków wynikających ze zmiany przepisów prawa,
6) zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy maksymalnie do 30%, w szczególności w zakresie rezygnacji przez Zamawiającego ze świadczenia usługi na określonej trasie, lub w określone dni, w związku ze zmniejszeniem zapotrzebowania na usługę (liczby dzieci) lub zmianą trasy,
7) zlecenie dodatkowych zadań związanych z usługą, służących do usprawnienia procesu dowozu, polepszenia jakości usługi bądź niezbędnych z punktu widzenia bezpieczeństwa osób lub nieprzewidzianych okoliczności, gdyby bez ich realizacji wykonanie umowy było niemożliwe lub utrudnione,
8) zmiany dotyczą terminów płatności i sposobu rozliczenia,
9) zmiany w trybie art. 455 ustawy Pzp,
10) zmiany nie są istotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp,
11) zmiany dotyczą terminu zakończenia umowy w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej,
b) wystąpienia obiektywnych przyczyn, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć,
c) gdy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca nie ma możliwości wykonania usługi,
d) niewykorzystania kwoty umowy, o której mowa w § 7 ust. 1.