Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont elewacji budynku głównego Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Młyńskiej 3 w Prochowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Prochowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647512
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Prochowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-230
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: e.rogos@prochowice.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.prochowice.com/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont elewacji budynku głównego Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Młyńskiej 3 w Prochowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5f2f3234-b3d0-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00053760
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007008/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont elewacji budynku głównego Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Młyńskiej 3 w Prochowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz.344).2) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu:a) ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, b) platformy elektornicznej miniPortal dostępną pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ z wykorzystaniem dostępnych orazc) poczty elektronicznej: e.rogos@prochowice.com oraz b.demecki@prochowice.com
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.2. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje (zwanymi dalej ogólnie „korespondencją”) Zamawiający i Wykonawcy przekazują powołując się na numer ogłoszenia (BZP) lub/oraz numer referencyjny postępowania.3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.6. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w ust. 10 adres email (nie dotyczy składania oferty). 7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.8. Dane postępowanie można wyszukać na „Liście wszystkich postępowań” w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych została zawarta w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych została zawarta w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGP.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont elewacji zabytkowego budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Młyńskiej 3 w Prochowicach (dz. nr 140 obręb 3 miasta Prochowice). Budynek z 1910 roku, wolnostojący znajdujący się w zabudowie śródmiejskiej (ujęty w gminnej ewidencji zabytków), trzykondygnacyjny, podpiwniczony z poddaszem o malowniczej bryle na planie prostokąta, wejście do budynku od strony elewacji frontowej i bocznej z ryzalitem od frontu i wieżyczką od południa.Budynek wykonany w technologii tradycyjnej murowanej. Budynek wykończony jest cegłą klinkierową oraz tynkiem. Cokół budynku wykończony cegłą pełną – widoczne ubytki spoin oraz niewielkie ubytki w cegle. Ściany zewnętrzne budynku murowane z cegły pełnej, nadproża ceglane. Stan techniczny ścian zewnętrznych dobry. Elewacje proste tynkowane, malowane z ceramicznym detalem z cegły klinkierowej i okładzin strefy cokołowej, naroża budynku z gzymsem koronującym. Wykończenie elewacji tynkiem cementowo-wapiennym w złym stanie technicznym. Zamówienie dotyczy przywrócenia oryginalnego charakteru elewacji przez usuniecie wtórnych przemalowań elewacyjnych oraz renowacje elewacji z cegły klinkierowej, renowacji drzwi wejściowych oraz wykonanie izolacji pionowej. Ogólny zakres robót obejmuje:1. Zakres robót przy renowacji elewacji z cegły dotyczy (elewacja frontowa (od ul. Młyńskiej) -152,0m2, elewacja boczna - 60,0m2, elewacja boczna (od ul. Warszawskiej) - 64,5m2, elewacja tylna - 79,5m2):a) renowację klinkierowych opasek okiennych, b) renowację klinkierowych gzymsów międzykondygnacyjnych,c) renowację oraz czyszczenie cokołów klinkierowych,d) renowację parapetów zewnętrznych klinkierowych.2. Zakres robót przy naprawie elewacji (elewacja frontowa (od ul. Młyńskiej) - 110,0m2, elewacja boczna - 122,5m2, elewacja boczna (od ul. Warszawskiej) - 87,0m2, elewacja tylna - 54,0m2):a) skucie odspojonych tynków cementowo – wapiennych w miejscach uszkodzeń,b) wykonanie warstwy szczepnej - obrzutki z zaprawy renowacyjnej,c) ułożenie tynku wapiennego o uziarnieniu 0-4mm,d) pomalowanie farbą silikatową lub krzemianową w kolorze wskazanym na rysunkach (po wcześniejszym wykonaniu próby),e) naprawę gzymsów detalem ciągnionym w zaprawie i elementów sztukatorskich na elewacji.3. Zakres robót przy odwodnieniu dachu: demontaż i ponowny montaż istniejących rynien 63,1mb, demontaż i ponowny i rur spustowych - 45,0mb.4. Zakres robót przy renowacji stolarki drzwiowej - drzwi wejściowe do budynku - 3,2m2:a) oczyszczenie powierzchni z zabrudzeń powierzchniowych,b) dezynsekcję i dezynfekcję,c) usunięcie przemalowań i wtórnych nawarstwień metodą łączoną - mechaniczną z chemiczną (pasta w postaci wodorozcieńczalnego proszku),d) impregnację, uzupełnienie ubytków drewna flekami i rekonstrukcję brakujących elementów,e) pokrycie powierzchni farbą akrylową do drewna grubopowłokową, matową i kryjącą.5. Zakres robót przy renowacji zegara słonecznego: demontaż wskazówek zegara, oczyszczenie powierzchni wskazówek zegara i stalowych elementów z zabrudzeń powierzchniowych, malowanie elementów stalowych zegara farbą antykorozyjną, wykonanie tynku silikatowego w miejscu lokalizacji zegara.6. Zakres robót przy ułożeniu izolacji fundamentów (elewacja boczna-(opaska żwirowa) 26,2m2 i obrzeże 20mb, elewacja frontowa (od ul. Młyńskiej) i boczna (od ul. Warszawskiej) demontaż i ponowny montaż oraz uzupełnienie kostki betonowej 42m2:a) demontaż istniejącej kostki betonowej w miejscu wskazanym w projekcie budowlanym,b) wykonanie wykopów osłaniających fundament,c) oczyszczenie i osuszenie fundamentu,d) izolacja fundamentu mineralną zaprawą szpachlową paroprzepuszczalną o właściwościach hydroizoalacyjnych,e) wykonanie izolacji pionowej z folii kubełkowej (całość) - 80,7m2,f) wykonanie obrzeży z kostki betonowe lub odtworzenie kostki betonowej w miejscu ułożonej izolacjig) wykonanie opaski żwirowej.Roboty budowlane i rzemieślnicze należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i konserwatorskiej, a także zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami i przepisami wykonawczymi - pod nadzorem osób do tego upoważnionych.Dokumentacja techniczna stanowi Zał. Nr 6 do SWZ.Realizacja zamówienia w budynku użyteczności publicznej – budynek Szkoły Podstawowej bez wyłączenia obiektu z użytkowania – w założeniu przewiduje się wykonanie głównych elementów zamówienia oraz prac kolidujących z funkcjonowaniem Szkoły w okresie wakacyjnym: II połowa czerwca do końca sierpnia. Szczegółowy zakres i terminy realizacji poszczególnych elementów zamówienia zostaną uzgodnione z wykonawcą w harmonogramie realizacji zamówienia na etapie podpisania umowy o roboty budowlane. Pełny zakres przedmiotu zamówienia określony jest w projekcie budowlanym zatwierdzonym decyzją – pozwolenie na budowę nr 657/20 Starosty Legnickiego z dnia 29 września 2020r., projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót stanowiących załączniki do niniejszej SWZ. Roboty należy wykonywać z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi polskim normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45443000-4 - Roboty elewacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45452100-1 - Piaskowanie fasady budynków
45453100-8 - Roboty renowacyjne