Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kontrola biletów w pojazdach Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330557508
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gnieźnieńska
1.5.2.) Miejscowość: Koszalin
1.5.3.) Kod pocztowy: 75-736
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 943445285
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzk.koszalin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzk.koszalin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kontrola biletów w pojazdach Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7869cba8-9cf2-11eb-b7a8-ba075a5bf367
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00032331
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.mzk-koszalin.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Zakupowej Logintrade dostępnej pod adresem http://www.mzk-koszalin.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Zakupowej Logintrade dostępnej pod adresem http://www.mzk-koszalin.logintrade.net 2. Wymagania techniczne, jakim musi odpowiadać sprzęt komputerowych Wykonawcy, aby móc korzystać z Platformy.1) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,b) Google Chrome 31c) Mozilla Firefox 26d) Opera 182) Pozostałe wymagania techniczne:a) dostęp do sieci internet;b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;c) włączona obsługa JavaScript;d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;e) zainstalowany Acrobat Reader;f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy. 3) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pomocą Platformy wynosi: 150 MB 4) Rejestracja i udział w postępowaniach na Platformie zakupowej jest bezpłatny. 5) Wsparcie techniczne dla Wykonawców: 48 71 787 35 34 pn - pt 8:00 – 16:00, hepdesk@logintrade.net 3. Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie §2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf. 4. Wykonawca może złożyć wniosek o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem Platformy Zakupowej Logintrade, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: przetargi@mzk.koszalin.pl 5. Zaleca się, aby Wykonawcy na bieżąco obserwowali stronę internetową prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie, ul. Gnieźnieńska 9, 75-736 Koszalin, tel. 94 342 30 21, e-mail: mzk@mzk.koszalin.pl, strona internetowa: http://www.mzk.koszalin.pl2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod numerem telefonu i adresem e-mailowym wskazanym w ust.1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Kontrola biletów w pojazdach Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie.” prowadzonym w trybie podstawowym.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy Pzp 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 10 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 10 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. Posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9. Nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NO-JP-2210-05/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na: 1) kontroli ważności biletów i dokumentów pasażerów w pojazdach Zamawiającego, obsługujących sieć komunikacji miejskiej w Koszalinie oraz gmin sąsiadujących, które zawarły z Gminą Miasto Koszalin stosowne porozumienie; 2) windykacji nałożonych opłat dodatkowych. 2. Ustalona minimalna ilość kontroli w miesiącu wynosi – 2.500.3. Kontrola będzie się odbywać we wszystkie dni robocze, soboty, niedziele i dni świąteczne z uwzględnieniem godzin szczytu przewozowego, godzin wczesno porannych i wieczornych. Wykonawca wykona w każdym miesiącu co najmniej 100 kontroli przed godz. 06:00 i 200 kontroli po godz. 20:00. 4. Wykonawca do celów związanych z kontrolą biletów będzie używał własnych druków. Wzory druków przed zastosowaniem, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji.5. Wykonawca musi dysponować urządzeniami do kontroli biletów elektronicznych.6. Wykonawca będzie prowadził dokumentację każdej kontroli oraz przekazywał Zamawiającemu jeden raz w miesiącu, do 10-tego dnia każdego miesiąca, zestawienie ilości dokonanych kontroli oraz nałożonych mandatów i zwindykowanych należności z tytułu opłat dodatkowych, za miesiąc miniony. 7. Wykonawca ma obowiązek:1) prowadzić dokładną dokumentację, łącznie z ewidencją osób spisanych za jazdę bez ważnego biletu;2) niezwłocznie przedstawić Zamawiającemu pisemne raporty z ujawnienia biletów fałszywych lub innych podrobionych dokumentów związanych z przejazdami.8. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do 100% wpływów z opłat dodatkowych bez względu na sposób ich uiszczania. 9. Wykonawca będzie prowadził postępowania odwoławcze od nałożonych opłat dodatkowych oraz właściwej należności za przejazd.10. Wykonawca na własny koszt, zapewni kandydatom na kontrolerów szkolenie teoretyczne i praktyczne w przedmiotowym zakresie.11. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za dobór osób zatrudnianych do przeprowadzania kontroli i ich działania.12. Zamawiający ma prawo wnoszenia zastrzeżeń personalnych wobec pracy kontrolerów biletów, włącznie z wydaniem zakazu prowadzenia kontroli.13. Wykonywanie czynności kontrolnych może się odbywać tylko wówczas, jeżeli kontroler posiada identyfikator w widocznym dla pasażera miejscu. Umieszczenie identyfikatora musi umożliwiać identyfikację kontrolera w czasie trwania całego procesu kontroli. Wzór identyfikatora oraz jego treść zostanie uzgodniona z Zamawiającym po podpisaniu umowy.14. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, ma obowiązek zapewnić na terenie miasta Koszalin lokal do prowadzenia Biura Obsługi Pasażera, do przyjmowania interesantów w sprawach związanych z przedmiotem niniejszego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji lokalizacji biura.15. Przyjmowanie interesantów będzie się odbywało co najmniej 3 razy w tygodniu w godzinach ustalonych z Zamawiającym po zawarciu umowy.16. Wykonawca zapewni:1) dobór osób prowadzących Biuro Obsługi Pasażera oraz wykonujących kontrolę;2) materiały, sprzęt i wszelkie urządzenia niezbędne do prawidłowego wykonywania usługi.Przez „kontrolę biletów” rozumie się wejście do autobusu komunikacji miejskiej kontrolera lub grupy kontrolerów i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd, dokumenty stwierdzające uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych oraz odnotowanie tej kontroli w karcie drogowej pojazdu.17. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonywał usługi, o których mowa w ust. 1.:1) kontroli ważności biletów i dokumentów przewożonych osób i rzeczy w pojazdach Zamawiającego wraz z windykacją i egzekucją należności z tytułu opłat dodatkowych tj.: a) za jazdę bez ważnego biletu za przejazd;b) za brak dokumentu poświadczającego uprawnienia do korzystania z ulgowych i bezpłatnych przejazdów podczas kontroli;c) za brak biletu okresowego oraz brak wpisu numeru dokumentu na bilecie okresowym;d) opłatę manipulacyjną za umorzenie lub zwrot należności za przejazd i opłaty dodatkowej w przypadku udokumentowania w terminie 7 dni od dnia przejazdu uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu oraz przedłożenia w terminie 7 dni biletu okresowego oraz wpisu numeru dokumentu na bilecie okresowym.2) w sposób ciągły i systematyczny, we wszystkie dni robocze, soboty, niedziele i dni świąteczne, z uwzględnieniem godzin szczytu przewozowego, godzin wczesno porannych i wieczornych.18. Wykonawcy powierzone zostaje również:1) pobieranie opłat od pasażerów, u których stwierdzono w trakcie kontroli brak ważnego biletu; 2) prowadzenie czynności przewidzianych przepisami prawa zmierzających do uzyskania od dłużników zapłaty należności wraz z ustawowymi odsetkami za zwłokę i kosztami wezwań do zapłaty z tytułu nałożonych, a nie zapłaconych opłat dodatkowych za jazdę bez ważnego biletu środkami komunikacji miejskiej;3) rozpatrywanie odwołań i skarg pasażerów od nałożonej opłaty dodatkowej oraz skarg dotyczących czynności kontrolnych.19. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kontroli biletów zgodnie z:1) przepisami Ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo przewozowe (Dz. U. z 2020 roku poz. 8 – tekst jednolity);2) Uchwałą Nr XI/133/2015 Rady Miejskiej w Koszalinie z 25.06.2015 roku w sprawie ustalenia opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej w Koszalinie oraz określenia osób uprawnionych do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów, wraz z późniejszymi zmianami, obowiązującymi taryfami opłat oraz w oparciu o wewnętrzne wytyczne Zamawiającego. Wszelkie inne przepisy wewnętrzne dotyczące kontroli biletów Wykonawca może stosować po akceptacji przez Zamawiającego;3) przepisami porządkowymi dla pasażerów korzystających z przewozów komunikacją miejską realizowaną przez Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Koszalinie. 20. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać czynności objęte przedmiotem zamówienia w sposób nienarażający dobrego imienia Zamawiającego oraz z poszanowaniem jego interesów.21. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do pobierania:1) właściwej należności za przejazd z uwzględnieniem uprawnień pasażera;2) opłaty dodatkowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79313000-1 - Realizacja usług kontrolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79940000-5 - Usługi agencji ściągających należności
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Cena (C) - 90% Najkorzystniejsza cenowo oferta w tym kryterium otrzymuje 100 punktów. Pozostałe oferty będą oceniane według wzoru:Cb= Cn x 100 Cb Gdzie: Cb – liczba pkt. przyznana ofercie badanej; Cn – cena oferty najkorzystniejszej Cb – cena oferty badanej2. Ilość kontroli (Ik) – 10%) 1) Ilość kontroli ≥ 3.000 – 100 punktów;2) Ilość kontroli = 2.800 ≤ 2.999 – 50 punktów;3) Ilość kontroli = 2.500 ≤ 2.799 – 0 punktów3. Za ofertę najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska największą sumę punktów. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty w powiązaniu z przedstawionymi w rozdziale XX kryteriami zamawiający posłuży się wzorem:Wb= Cb x 98% + Ikb x 2% Gdzie: W – wskaźnik oceny oferty badanej; C – cena; Ik – ilość kontroli 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w SWZ.6. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę̨, którego oferta otrzymała najwyższa ocenę do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.7. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 9, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość kontroli
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1