Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
zakup paliwa gazowego obejmujący dystrybucję i zakup gazu dla placówek oświatowych Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi zamawiający centralny
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Bemowo m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015740538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rzędzińska 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-368
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 2227709000
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dbfobem@eduwarszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dbfobemowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
zakup paliwa gazowego obejmujący dystrybucję i zakup gazu dla placówek oświatowych Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c006e84-8874-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00502925
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00016442/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 zakup paliwa gazowego obejmującego dystrybucję i zakup gazu dla placówek oświatowych Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://dbfobemowo.ezamawiajacy.pl/pn/DBFOBEMOWO/demand/137404/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dbfobemowo.ezamawiajacy.pl/pn/DBFOBEMOWO/demand/137404/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem systemu dostępnego pod adresem https://dbfobemowo.ezamawiajacy.pl/pn/DBFOBEMOWO/demand/137404/notice/public/details zwanego dalej Systemem.
Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne do przekazania danych dotyczące Systemu:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer;
- komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
- zainstalowana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
- włączona obsługa JavaScript;
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf
Format kodowania i oznaczania czasu:
- plik załączony i zapisany przez Wykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany –
format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po
odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
- oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO), administratorem Państwa danych osobowych jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Bemowo m.st. Warszawy (ul. Rzędzińska 3, 01-368 Warszawa). Kontakt z Administratorem: mail: iod.bemowo@edukompetencje.pl.
Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 8/2023/DBFO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) do następujących placówek oświatowych Dzielnicy Bemowo:
1. Przedszkole nr 205
2. Przedszkole nr 214 im. Janiny Krzemińskiej
3. Przedszkole nr 215
4. Przedszkole nr 216
5. Przedszkole nr 222
6. Przedszkole nr 337
7. Przedszkole nr 371
8. Przedszkole nr 390
9. Przedszkole nr 402
10. Przedszkole nr 406
11. Przedszkole nr 435
12. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Jana Pawła II
13. Szkoła Podstawowa nr 150 im. Walerego Wróblewskiego
14. Szkoła Podstawowa nr 306 im. ks. Jana Twardowskiego
15. Szkoła Podstawowa nr 350 im. Armii Krajowej
16. Szkoła Podstawowa nr 362 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego
17. Szkoła Podstawowa nr 363 im. prof. Witolda Doroszewskiego
18. Szkoła Podstawowa nr 364 im. Konstancji Markiewicz
19. LXXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej
20. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2
21. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6
22. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dedykowany imiennie opiekun klienta
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostęp do internetowego serwisu obsługi klienta
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek wskazanych w Rozdziale XX SWZ
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający wyznacza szczegółowy warunek w tym zakresie tj. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca posiada:
- aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
- aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub
- aktualnie obowiązującą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego, na obszarze, na którym znajdują się miejsca dostarczania paliwa gazowego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także dla takiego podmiotu oświadczenie wg wzoru – Załącznik nr 5 do SWZ;
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
3. Zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeśli dotyczy).
4. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem oferty;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także dla takiego podmiotu oświadczenie wg wzoru – Załącznik nr 5 do SWZ;
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;
3. Zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeśli dotyczy).
4. koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne,
5. koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub aktualnie obowiązującą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego, na obszarze, na którym znajdują się miejsca dostarczania paliwa gazowego (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. wypełniony Formularz oferty o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
2. wypełnione formularze cenowe o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załączniki nr 2.1-2.22 do SWZ,
3. dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (również Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podmiotów udostępniających zasoby).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla przedmiotu zamówienia wyszczególnionego w Załączniku Nr 1 do niniejszej umowy – zmiana cen jednostkowych brutto nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę, ceny jednostkowe netto pozostaną bez zmian,
2) nastąpi zmiana opłat dystrybucyjnych wyszczególnionych w Załączniku Nr 1 do niniejszej umowy w pozycjach 3 i 4 – zmiana cen jednostkowych nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
3) Wykonawca uprawniony jest w każdym czasie, do dostarczania towarów po obniżonej cenie, za pisemnym powiadomieniem Zamawiającego,
4) zmiany cen i stawek opłat w zakresie dystrybucji gazu, ceny jednostkowej paliwa gazowego oraz opłaty abonamentowej wynikających ze zmiany taryfy operatora systemu dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego wraz z dołączeniem taryfy cen i opłat zatwierdzonej przez Prezesa URE. Wzrost cen nie może być wyższy procentowo niż wzrost w nowej (aktualnej) taryfie cen i opłat, a w przypadku spadku cen obniżenie ceny nie może być mniejsze procentowo niż spadek w nowej (aktualnej) taryfie cen i opłat;
5) zmiany ceny jednostkowej paliwa gazowego oraz opłaty abonamentowej w przypadku utraty przez Zamawiającego uprawnienia do rozliczania wg cen taryfowych. W przypadku utraty uprawnienia Zamawiającego do stosowania rozliczenia wg cen taryfowych, rozliczenia nastąpi wg cen rynkowych zaoferowanych przez Wykonawcę. Zmiana następuje od dnia utraty uprawnienia do rozliczania wg cen taryfowych;
6) zmiany mocy umownej i/lub grupy taryfowej w celu optymalizacji parametrów dystrybucji lub dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania obiektu;
7) zmian w rodzajach urządzeń odbiorczych paliwa gazowego lub zmiany liczby punktów poboru paliwa gazowego;
8) zmiany terminu rozpoczęcia dostawy paliwa gazowego do PPG, jeżeli zmiana ta wynika z przedłużającej się zmiany sprzedawcy, przedłużającego się procesu rozwiązania dotychczasowej umowy kompleksowej;
9) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących świadczenia przedmiotu zamówienia (m.in. ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo energetyczne oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw), jedynie w zakresie będącym konsekwencją wprowadzanych w przepisach zmian;
10) w przypadku większego lub mniejszego od określonego w umowie zapotrzebowania na ilość lub moc dostarczanego paliwa gazowego, czego nie można przewidzieć na dzień podpisania umowy, zastrzega się zmianę kwoty wynagrodzenia, z zastrzeżeniem, że wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Z faktu tego Wykonawca nie będzie wywodził żadnych roszczeń finansowych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://dbfobemowo.ezamawiajacy.pl/pn/DBFOBEMOWO/demand/137404/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-30 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-29