Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup paliwa bezpośrednio na stacji paliw na potrzeby
Zarządu Dróg Powiatowych w Końskich
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Końskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291020126
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Staszica, 2
1.5.2.) Miejscowość: Końskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 2604852 , 41 3750850
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdpkonskie.zamowienia@vp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.konecki.wrota-swietokrzyskie.pl/zdp
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup paliwa bezpośrednio na stacji paliw na potrzeby
Zarządu Dróg Powiatowych w Końskich
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b6df152-a61b-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00577756
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044090/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup paliwa bezpośrednio na stacji paliw na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Końskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8b6df152-a61b-11ee-948d-82b0c04ef850
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zdpkonskie.zamowienia@vp.pl (nie dotyczy
składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy
e-Zamówienia oraz w Instrukcji interaktywnej „Oferty, wnioski i prace konkursowe”.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej
w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) i poświadczania za zgodność musi być zgodny z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych stanowi załącznik nr 4 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.3431.18.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest : zakup paliwa bezpośrednio na stacji paliw do samochodów oraz sprzętu silnikowego
będącego na wyposażeniu Zarządu Dróg Powiatowych w Końskich w następujących ilościach:
- benzyna bezołowiowa Pb 95 – 5000 litrów
- olej napędowy ON – 20000 litrów
Dostawa paliw – oleju napędowego i benzyny bezołowiowej będzie się odbywać na stacji paliw Wykonawcy poprzez
tankowanie bezpośrednio do zbiornika samochodu i zbiorników przenośnych zakończonego wystawieniem dokumentu
wydania (np. dokument WZ), na którym zamieszczone będą następujące dane:
a) imię i nazwisko osoby, która pobrała paliwo,
b) datę i godzinę tankowania,
c) rodzaj i ilość faktycznie pobranego paliwa,
d) nr rejestracyjny pojazdu.
e) kwotę na jaką pobrano paliwo Zamawiający sporządzi i przedłoży Wykonawcy imienną listę osób upoważnionych do
odbioru paliwa oraz wykaz zawierający numer rejestracyjny i markę samochodu do których tankowane będzie paliwo.
Pojazdy należące do Zarządu Dróg Powiatowych w Końskich
- samochody osobowe – 2 szt. ( DACIA, CITROEN )
- dostawcze – 2 szt. ( PEUGOT, LUBLIN )
- pług wirnikowy – 1 szt.
- ciągnik - 1szt
- oraz sprzęt pomocniczy ( piły spalinowe łańcuchowe , kosy spalinowe ,
kosiarka , agregat prądotwórczy , rębak ) gdzie tankowanie będzie się
odbywało bezpośrednio do kanistra
Paliwa płynne musza spełniać wymagania określone na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o
systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2023 r. poz. 846) ma być zgodne z :
- benzyn silnikowych z maksymalną zawartością tlenu do 3,7% (m/m), oznaczonych kodami CN 2710 12 45 oraz 2710 12
49, stosowanych w szczególności w pojazdach oraz rekreacyjnych jednostkach pływających, wyposażonych w silniki z
zapłonem iskrowym
- benzyn silnikowych z maksymalną zawartością tlenu do 2,7% (m/m), oznaczonych kodami CN 2710 12 45 oraz 2710 12
49, stosowanych w szczególności w pojazdach oraz rekreacyjnych jednostkach pływających, wyposażonych w silniki z
zapłonem iskrowym,
- oleju napędowego, oznaczonego kodami CN 2710 19 43 i 2710 20 11, stosowanego w szczególności w pojazdach, w tym
ciągnikach rolniczych, maszynach nieporuszających się po drogach, a także rekreacyjnych jednostkach pływających,
wyposażonych w silniki z zapłonem samoczynnym,
Zamawiający wymaga aby stacja paliw położona była w odległości nie większej niż 10 km m od siedziby Zamawiającego,
czynna całodobowo przez 24 godziny lub min. od godz. 5:00 do godz. 23.00 i przez wszystkie dni tygodnia.
Wykonawca w razie awarii jego Stacji Paliw zobowiązany jest do wskazania Stacji Paliw, w której Zamawiający będzie mógł
tankować po tej samej zaoferowanej cenie jednostkowej, a odległość Stacji Paliw nie może być większa niż 10 km od
siedziby Zamawiającego.
Dostawca na żądanie Zamawiającego musi udokumentować każdą dostawę świadectwem kontroli jakości oraz fakturą
zakupu dotyczącą tej dostawy.
Szczegóły dotyczące opisu przedmiotu zamówienia znajdują się w § 1 projektowanych postanowień umowy, które stanowią
Załącznik nr 1 do SWZ.
Jeżeli w dokumentacji przetargowej znajdują się odwołania do konkretnych nazw, norm, Zamawiający dopuszcza
rozwiązania równoważne.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz
rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. 2.4. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały
określone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik Nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na
podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
4.1.1 nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835).
4.1.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa ww. warunku.
4.1.3 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada koncesję na prowadzenie działalności w zakresie
obrotu paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie ustawy z dn. 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz.
1385).
4.1.4 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa ww. warunku.
4.1.5 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie, iż
dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, tj. co najmniej jedną stacją paliw położoną w odległości nie większej niż
10 km m od siedziby Zamawiającego, czynną całodobowo przez 24 godziny lub min. od godz. 5:00 do godz. 23.00 i przez
wszystkie dni tygodnia. Do oferty należy załączyć wypełnione oświadczenie, sporządzone zgodnie z wzorem stanowiącym
załącznik nr 5 do niniejszego ogłoszenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5.1 W celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu, oraz braku podstaw wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
5.1.1 Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie
wskazanym przez zamawiającego – sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie to stanowi
dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 5.2 SWZ.
5.1.2 Oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.1.1 składają odrębnie:
1) Wykonawca,
2) każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza
brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
3) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje
się na zasoby tego podmiotu.
5.1.3 Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby.
5.1.4 Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 5.1.3 potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z
podmiotem/ami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy
wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje zamówienie/ jego część,
których wskazane zdolności dotyczą.
UWAGA: Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO
wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał (w przypadku korzystania z
podwykonawców/ podmiotów trzecich/Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum) w celu ubiegania się o udzielenie
zamówienia w niniejszym postępowaniu.
5.1.5 Oświadczenie, z którego będzie wynikało, które części zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy, w przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i w odniesieniu do warunków wskazanych w pkt. 4.1.3 i 4.1.5 SWZ
– zawarte w załączniku nr 3 do SWZ (o ile dotyczy).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
5.2.1 Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.2.2 Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową (o ile dotyczy), albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej (o ile dotyczy) niezależnie od innego
Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Wzór oświadczenia zostanie przekazany Wykonawcy łącznie z wezwaniem do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 5.2.
5.2.3. Koncesji na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi wydanej na podstawie ustawy z dn. 10 kwietnia
1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385).
5.2.4 Oświadczenia o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym. Oświadczenie zostanie przekazane Wykonawcy
łącznie z wezwaniem do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 5.2.
5.2.5. Dokumentów dotyczących podmiotu udostępniającego zasoby, wymienionych w pkt 5.2.1 i 5.2.2 w celu wykazania braku
istnienia wobec nich podstaw wykluczenia – o ile Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) brak podstaw wykluczenia wskazanych w pkt 4.1.1 oraz warunek określony w pkt 4.1.2 musi wykazać/ spełniać każdy
Wykonawca z osobna,
2) warunek określony w pkt 4.1.3 musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca – ten, który zrealizuje zamówienie (jego
część) do realizacji którego te zdolności są wymagane,
3) warunki określone w pkt od 4.1.4 do 4.1.5 musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy łącznie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany do zawartej umowy, na podstawie
art. 455 ustawy, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych w załączniku nr 1 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy dostępnej na platformie e-zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-08 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
7.11 Oferta musi zawierać:
a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Jeżeli Wykonawca nie
załączy Formularza ofertowego i kalkulacji cenowej oferta zostanie potraktowana jako niezgodna z treścią SWZ i zostanie
odrzucona.
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy – o ile dotyczy;
c) oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 5.1 SWZ z zastrzeżeniem, że dokumenty, o których mowa w pkt 5.1.3 –
o ile dotyczy; d) uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa – o ile dotyczy
Numeracja przyjęta w niniejszym ogłoszeniu wynika z numeracji zawartej w SWZ.