Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„ZAKUP I DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO NA POTRZEBY SEZONU GRZEWCZEGO 2022/2023”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Usług Komunalnych w Strzegomiu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 022032891
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Wojska Polskiego 75
1.5.2.) Miejscowość: Strzegom
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-150
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zuk.strzegom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zuk.strzegom.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ZAKUP I DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO NA POTRZEBY SEZONU GRZEWCZEGO 2022/2023”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c81b0ad0-fdc6-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00243895
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c81b0ad0-fdc6-11ec-9a86-f6f4c648a056
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy
zakupowej za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie
przycisku „Wyślij wiadomość”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Informacje
dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał
na Platformie zakupowej w sekcji „Komunikaty”.
Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Adres strony internetowej do składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zuk_strzego
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320) określa
niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platforma zakupowa.pl:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
2) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
3) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platforma zakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków.
5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z platforma
zakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np.
złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę
handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek określony w art.
221 ustawy Pzp
6) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platforma zakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
7) Założenie lub posiadanie na Platformie zakupowej konta użytkownika jest równoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę
„Regulaminu platforma zakupowa.pl dla użytkowników (Wykonawców)” udostępnionego na stronie https://platformazakupowa.pl w
zakładce „Regulamin"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w Dziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w Dziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/ZP/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa oleju opałowego lekkiego do kotłowni olejowej Zamawiającego przy ul. Aleja Wojska Polskiego 75 w Strzegomiu, w szacunkowej ilości docelowej do 15.000,00 l (słownie: piętnaście tysięcy litrów), spełniającego co najmniej następujące parametry jakościowe oleju opałowego (lekkiego) L-1 wg PN-C-96024:2020-12 PN:
1) wartość opałowa, nie mniej niż 42,0 MJ/kg.
2) gęstość w temperaturze 15oC, nie więcej niż 0,860 kg/l.
3) punkt zapłonu w kolbie zamkniętej, nie mniej niż 55oC.
4) lepkość kinematyczna w temperaturze 20oC, nie więcej niż 6,0 mm2/s.
5) temperatura płynięcia, nie więcej niż – 20oC.
6) zawartość wody w % masowych (m/m), nie więcej niż 0,02.
7) zawartość siarki w % masowych (m/m), nie więcej niż 0,10.
8) pozostałość po spopieleniu w % masowych (m/m), nie więcej niż 0,01.
9) skład frakcyjny, do temperatury 250 oC destyluje nie więcej niż 65 % (V/V),
10) skład frakcyjny, do temperatury 350 oC destyluje nie mniej niż 85 % (V/V),
11) zawartość zanieczyszczeń stałych nie więcej niż 24 mg/kg.
12) zawartość eterów metylowych kwasów tłuszczowych (FEME) nie więcej niż 0,5% (V/V).
13) odporność na utlenianie nie więcej niż 25g/m3.
14) zawartość barwnika S RED 19 nie mniej niż 6,3 mg/l.
15) zawartość znacznika SY 124 [6,0 ; 9,0]
16) pozostałość po koksowaniu (z 10% pozostałości destylacyjnej) nie więcej niż 0,3 % (m/m).
dodatkowe informacje dla Wykonawcy:
Z uwagi na palniki zastosowane w kotłach Kotły Viessman typu Vitoplex 300, które dostosowane są do spalania olei lekkich o lepkości 1,50E przy 20oC. Z dostępnych na polskim rynku paliw można stosować: olej opałowy lekki zgodny w WT—92/SZR-48 produkcji Śląskich Zakładów Rafineryjnych w Czechowicach-Dziedzicach, olej opałowy „Ekoterm” zgodny z WT-92/MZPRiP produkcji Mazowieckich Zakładów Rafineryjnych i Petrochemicznych w Płocku, oleje opałowe lekkie innych producentów o lepkości poniżej 1,5oE (6 cSt). Zalecany do stosowania jest olej opałowy „Ekoterm”. Olej opałowy lekki posiada temperaturę zapłonu powyżej 55oC.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie dostarczał olej opałowy o wymaganych parametrach w ilościach podanych każdorazowo przez Zamawiającego. Ilości zależne będą od potrzeb związanych z warunkami atmosferycznymi, a także od możliwości magazynowania oleju opałowego. Dostawa obejmuje nie mniej niż 15 000 litrów w terminie od dnia 30.09.2022r. do dnia 15.10.2022r.
3. Dostarczony olej opałowy musi spełniać minimalne parametry jakościowe – zgodne z pkt 1 niniejszego rozdziału. W celu udokumentowania, że dostarczany olej opałowy odpowiada powyższym wymaganiom Zamawiający będzie żądał certyfikatu jakości oleju opałowego do każdej dostawy.
4. Odbiór oleju opałowego odbywał się będzie przez osobę reprezentującą Zamawiającego. Podstawą wzajemnych rozliczeń będzie ilość dostarczonego oleju określona w litrach . Określona przez Zamawiającego ilość oleju opałowego, stanowiąca przedmiot zamówienia jest wartością szacunkową. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakupu mniejszej ilości, co nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń. Dostawy będą realizowane w dni robocze (od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 15:00), po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z osobą upoważnioną przez Zamawiającego. Niedostosowanie się do wyznaczonych przez Zamawiającego godzin dostaw i przyjazd w innych godzinach, który spowoduje przestój u Wykonawcy, nie będzie źródłem żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Dostawy oleju realizowane będą w dostawach częściowych, samochodami Wykonawcy posiadającymi zabezpieczenie przewożonego oleju opałowego przed wpływem warunków atmosferycznych oraz w sposób zapobiegający utratę wymaganych parametrów jakościowych.
5. W dniu każdej dostawy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia certyfikatu jakości dostarczanego oleju opałowego. Zamawiający upoważniony jest do odmowy przyjęcia danej partii dostawy oleju opałowego, jeżeli z certyfikatu wynikać będzie, że nie posiada on właściwości wymaganych przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Za prawidłowo zrealizowaną zostanie uznana dostawa, której różnica pomiędzy ilością oleju opałowego zamówionego, a dostarczoną wyniesie nie więcej niż +/-5% ilości oleju zamówionego. Fakturę VAT Wykonawca wystawi na ilość oleju określoną w dokumencie ważenia, zgodnie z rzeczywistą wielkością dostaw, uwzględniając asortyment i cenę określoną w Umowie. Należność za zrealizowane dostawy Zamawiający będzie uiszczał w formie przelewu na konto bankowe Wykonawcy w terminie wskazanym w złożonej ofercie licząc od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT. Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-30 do 2022-10-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium „Cena” (C) – maksymalnie 60 pkt.
2) Kryterium „Termin dostawy” (T) – maksymalnie 40 pkt.
2. Zostanie wybrana oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert w oparciu o następujący algorytm: O = C +T, gdzie:
O = suma punktów jaką Wykonawca uzyska za wszystkie kryteria oceny ofert
C = ilość punktów jaką Wykonawca uzyska za kryterium „Cena”
T = ilość punktów jaką Wykonawca uzyska za kryterium „Termin dostawy”
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Zasady oceny w kryterium „Cena”
Oferta może uzyskać maksymalnie 60,00 pkt. w kryterium „Cena”. Podstawą przyznania punktów będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w formularzu oferty. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Punkty za kryterium „Cena" zostaną obliczone w następujący sposób:
C min.
C = ------------- x 60 pkt.
C bad.
gdzie:
C- ilość punktów jaką Wykonawca uzyska za kryterium „Cena”
C min. - cena brutto oferty najtańszej
C bad.- cena brutto oferty badanej
2) Zasady oceny w kryterium „Termin dostawy”
Punkty za kryterium „Termin dostawy ” zostaną przyznane Wykonawcy na podstawie oświadczenia dotyczącego czasu na realizację dostawy zawartego w formularzu oferty.
Przy ocenie ofert będzie brany pod uwagę termin dostawy (w godzinach), liczony od czasu złożenia zamówienia Maksymalny dopuszczalny termin dostawy to 120 godzin.
Uwaga Zaoferowanie przez Wykonawcę terminu dostawy powyżej 120 godzin, spowoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
Punkty za kryterium „Termin dostawy" zostaną obliczone i przyznane Wykonawcy w następujący sposób:
- Termin dostawy maksymalnie: 120 godz. = 10,00 pkt.
- Termin dostawy maksymalnie: 64 godz. = 20,00 pkt.
- Termin dostawy maksymalnie: 48 godz. = 30,00 pkt.
- Termin dostawy maksymalnie: 24 godz. = 40,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. Podstawy wykluczenia z postępowania:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 pkt. 1-6 ustawy Pzp,
2) art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7 ustawy Pzp, tj. :
a) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury,
b) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów,
c) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady.
3. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp.
4. Warunki udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5. Poleganie na zasobach innych podmiotów:
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi załącznik Nr 4 do SWZ.
4) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
7) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu (załącznik nr 2 do SWZ).
8) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
9) Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w tym w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6 . Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja)
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy ( załącznik nr 3 do SWZ).
6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7) Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.
7. Podwykonawstwo
1) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę lub przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań.
2) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy (Podwykonawcom).
3) Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia Podwykonawcom Wykonawca wskazał w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podał (o ile są mu znane na tym etapie) nazwy (firmy) tych Podwykonawców.
4) Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Zdolności do
występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Odpis
lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji,
b) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy
kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ,
c) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy
Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w SANTANDER BANK POLSKA SA nr 63 1090 2343 0000 0001 2034 8788 z dopiskiem ”wadium w postępowaniu nr 3/ZP/2022”. Do oferty należy dołączyć potwierdzenie przelewu.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert), w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania („ZAKUP I DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO NA POTRZEBY SEZONU GRZEWCZEGO 2022/2023”) oraz numer 3/ZP/2022.
5) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający: Zakład Usług Komunalnych w Strzegomiu Sp. zo.o.,
6) wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się z wniesione prawidłowo.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie spełniony,
jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do
prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy lub usługi, do których realizacji te
uprawnienia są wymagane.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają
dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy ( załącznik nr 3 do SWZ).
6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie (załącznik nr 2 do SWZ)
składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7) Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku
dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający informuje, że przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich
wprowadzenia zostały określone w SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zuk_strzegom
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-15 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni