Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO ZASILANIA OBIEKTÓW W ZARZĄDZIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY W ROZPRZY
W ROKU 2022, od 1.02.2022 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590318937
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sportowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Rozprza
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-340
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 446158093
1.5.8.) Numer faksu: 446158093
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgkg.rozprza@op.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.rozprza.pl/631/159/przetargi-zakladu-gospodarki-komunalnej-w-rozprzy.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi komunalne i wod-kan
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO ZASILANIA OBIEKTÓW W ZARZĄDZIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY W ROZPRZY
W ROKU 2022, od 1.02.2022 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6954938-625a-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00325493
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00226285/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO ZASILANIA OBIEKTÓW W ZARZĄDZIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY W ROZPRZY W ROKU 2022, od 1.02.2022 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, poczty elektronicznej zgkg.rozprza@op.pl, ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal, Adres skrytki ePUAP:. Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy w Rozprzy (/ZGKGRozprza/SkrytkaESP)
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://miniportal.uzp.gov.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wszelkie informacje dotyczące podjętych przez zamawiającego czynności w postępowaniu są umieszczane na stronie internetowej https://miniportal.uzp.gov.pl.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w instrukcji użytkowania systemu https://miniportal.uzp.gov.pl/ dostępnej pod adresem https://www.uzp.gov.pl/ezamowienia2/miniportal oraz regulaminie ePUAP,
5. Korespondencja w postępowaniu i realizacja umowy prowadzona jest w języku polskim. Oznacza to, że wszelka korespondencja w języku obcym winna być złożona wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
7. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. poz. 2415).
9. Komunikacja pomiędzy zamawiającym, a wykonawcami (nie dotyczy składania ofert) w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: Formularz do komunikacji dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.
10. Wykonawca nie szyfruje korespondencji przesyłanej za pomocą Formularza do komunikacji.
11. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem referencyjnym sprawy, tj. ZGKG/4201 /2021 Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomogą poczty elektronicznej na adres email zgkg.rozprza@op.pl (z wyłączeniem składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): : 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy w Rozprzy, z siedzibą 97-340 Rozprza, ul. Sportowa 7, tel. 44
6158093, adres e-mail: zgkg.rozprza@op.pl
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych: pisemnie na adres naszej siedziby lub poprzez e-mail:
iod_zgkg@rozprza.pl
3) Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego i jego archiwizacji,
4) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest niezbędność wypełnienia przez
Administratora obowiązku prawnego, a podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z
ustawą z 11 września 2019 r Prawo zamówień publicznych (Pzp) (Dz.U.2019.2019),
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz Urząd Zamówień
Publicznych prowadzący miniPortal do komunikacji elektronicznej działający pod adresem
https://miniportal.uzp.gov.pl,
6) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres
niezbędny do realizacji celów przetwarzania - zgodnie z art. 78 Pzp, zamawiający przechowuje protokół
postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia.Okres przechowywania liczony jest od dnia 1 stycznia roku następnego od daty
zakończenia sprawy,
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00292334/01 z dnia 2021-11-30
2021-11-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Usługi
7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy Pzp związanym z udziałem w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
8) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu, z wyjątkami
zastrzeżonymi przepisami prawa, następujące uprawnienia: • na podstawie art. 15 RODO prawo
dostępu do danych osobowych jej dotyczących; • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania
danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności
protokołu postępowań oraz jego załączników; • na podstawie art. 18 RODO prawo do żądania od
administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania
danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; • prawo wniesienia
skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, tj. Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przysługuje Pani/Panu w związku z art. 17 ust. 3 lit.
b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych oraz nie przysługuje prawo do przenoszenia
danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
10) nie przysługuje Pani/Panu na podstawie art. 21 RODO prawo do sprzeciwu, wobec przetwarzania
danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c,
11) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą przetwarzane w
celu profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGKG / 4201 / 2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO BUDYNKÓW W ZARZĄDZIE ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ GMINY W ROZPRZY W ROKU 2022, od 1.02.2022 r.
Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodne z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. 2021 poz. 755 ) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
Codzienna dostawa energii elektrycznej o napięciu znamionowym sieci 230/400 V o częstotliwości 50 Hz z dopuszczalnymi odchyleniami określonymi w ww. ustawie, o jakości spełniającej wymagania producentów opraw oświetleniowych, Przepisów Eksploatacji Urządzeń Elektrycznych przy zachowaniu przepisów Budowy Urządzeń Elektrycznych i przepisów BHP.
1. Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb zasilania budynków Zakładu Gospodarki Komunalnej w Rozprzy - Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej ze wskazaniem ich lokalizacji, grup taryfowych i mocy przyłączeniowych przedstawia załącznik Nr I do SWZ.
1.1. Sumaryczna moc zamówiona – 289 kW – cały rok
1.2. Prognozowane roczne zużycie energii - 442 000 kWh, w tym:
taryfa C11 – 80 000,00 kWh (9 punktów poboru mocy),
taryfa C12a – 32 000,00 kWh (1 punkt poboru mocy),
taryfa C22a – 250 000,00 kWh (2 punkt poboru mocy),
taryfa B23 – 80 000,00 kWh (1 punkt poboru mocy)
1.3. Ilość punktów może ulec zmianie, zużycie może ulec zmianie o około +/- 20%
1.4. Czas dostawy energii do budynków zakładowych przez całą dobę.
1.5. Do celów porównania ofert proszę przyjąć zapotrzebowanie całoroczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-02-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w Rozdziale 15 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa w tym
zakresie żadnych warunków;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
a Warunek zamawiający uzna za spełniony przypadku, gdy wykonawca przedłoży: Aktualną
koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00238080/01 z dnia 2021-10-20
2021-10-20 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Dostawy
wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, wymaganą ustawą Prawo energetyczne
(Dz.U. 2021 poz. 755 ). Ocena spełnienia przez wykonawców warunku zostanie dokonana w
oparciu o informacje zawarte w złożonych wraz z ofertą oświadczeniach lub dokumentach na
zasadzie: spełnia/nie spełnia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie
uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z
wykonawców składających ofertę wspólną.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych
warunków;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zamawiający uzna za spełniony przypadku, gdy wykonawca przedłoży: Aktualną
koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną
wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, wymaganą ustawą Prawo energetyczne
(Dz.U. 2021 poz. 755 ).
Ocena spełnienia przez wykonawców warunku zostanie dokonana w oparciu o informacje
zawarte w złożonych wraz z ofertą oświadczeniach lub dokumentach na zasadzie: spełnia/nie
spełnia.
a) wykaz co najmniej jednej usługi (wykonanej, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) polegającej na
dostawie energii elektrycznej z sieci (dostawa realizowana na podstawie jednej umowy na rzecz
jednego odbiorcy o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł brutto - wg załącznika nr 4.
b) dokument potwierdzający, że dostawa wyszczególniona w załączniku nr 4 została wykonana
lub jest wykonywana należycie. Ocena spełnienia przez wykonawców warunku zostanie
dokonana w oparciu o informacje zawarte w złożonych wraz z ofertą oświadczeniach lub
dokumentach na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie
uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z
wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów ww.
warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie
podmiot, na którego zasoby w tym zakresie powołuje się wykonawca.
3. Zasady składania oferty przez WYKONAWCÓW WSPÓLNIE ubiegających się o udzielenie
zamówienia w tym SPÓŁKI CYWILNE:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. spółka cywilna,
konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy;
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy wskazują w
formularzu oferty dane wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i
zawarcia umowy w sprawę zamówienia publicznego. Do oferty należy załączyć to
pełnomocnictwo;
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi do których te zdolności są wymagane;
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani złożyć
oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, określające, które usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy (PKT 9 FORMULARZA OFERTY stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ);
5) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy Wykonawca. Oświadczenie to
będzie potwierdzać brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00238080/01 z dnia 2021-10-20
2021-10-20 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Dostawy
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu. Oświadczenie składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
6) jeżeli oferta Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie zostanie wybrana,
Zamawiający zażąda, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy
regulującej współpracę tych wykonawców;
5. Poleganie na zdolnościach innych podmiotów w celu wykazania spełniania warunków udziału
w postępowaniu
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych przypadkach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części,
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków prawnych;
2) Wykonawca w ofercie ma podać informacje, czy będzie korzystał z zasobów udostępnianych
przez inne podmioty i w jakim zakresie. Jeśli z treści oferty nie będzie wynikała ta informacja (lub
informacja będzie niepełna), Zamawiający uzna, że Wykonawca nie będzie korzystał za
zasobów udostępnionych przez inne podmioty;
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby, jeżeli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy, potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie to składa się w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym;
5) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca który polega na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów udostępniających zasoby,
załączył do oferty oświadczenie, składane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp (załącznik nr 2 do
SWZ) przez podmiot udostępniający zasoby potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego
podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim
Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ppkt 4), potwierdza, że
stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty
dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności
dotyczą;
7) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia – Wykonawca w
terminie określonym przez Zamawiającego zastąpi ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8) Wykonawca nie może po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub
sytuację pomiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w
danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty i oświadczenia składane przez Wykonawcę wraz z ofertą:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz
o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ,
2) informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1) stanowią wstępne
potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu,
3) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym
mowa w pkt 1 ppkt 1), składa każdy z wykonawców. Oświadczenie potwierdza brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
4) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby, składa:
a) oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1), podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające
brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby,
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - zgodne z załącznikiem nr 4 do SWZ,
5) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy, także wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy;
6) odpis z KRS, CEiDG lub inny dokument, z którego wynika umocowanie do reprezentacji (z
zastrzeżeniem zapisów rozdziału 12);
7) wydzielony plik jako tajemnica przedsiębiorstwa - jeśli dotyczy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zasady składania oferty przez WYKONAWCÓW WSPÓLNIE ubiegających się o udzielenie
zamówienia w tym SPÓŁKI CYWILNE:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. spółka cywilna,
konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy;
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy wskazują w
formularzu oferty dane wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i
zawarcia umowy w sprawę zamówienia publicznego. Do oferty należy załączyć to
pełnomocnictwo;
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi do których te zdolności są wymagane;
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani złożyć
oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, określające, które usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy (PKT 9 FORMULARZA OFERTY stanowiącego załącznik nr 1 do
SWZ);
5) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy Wykonawca. Oświadczenie to
będzie potwierdzać brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00238080/01 z dnia 2021-10-20
2021-10-20 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Dostawy
w postępowaniu. Oświadczenie składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
6) jeżeli oferta Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie zostanie wybrana,
Zamawiający zażąda, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy
regulującej współpracę tych wykonawców;
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 4 do SWZ
Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, przewiduje możliwość dokonania zmian
postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach
określonych w projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-30 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak