Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
TP.U.LN.7.21_Kompleksowe usługi prania, dezynfekcji i reparacji bielizny szpitalnej przez okres 18 m-cy, w tym ...
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL WOJEWÓDZKI W OPOLU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531418151
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Augustyna Kośnego 53
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-372
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 44 33 121; 77 44 33 100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargidlg@szpital.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością samorządu województwa opolskiego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
TP.U.LN.7.21_Kompleksowe usługi prania, dezynfekcji i reparacji bielizny szpitalnej przez okres 18 m-cy, w tym ...
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0dce0048-6251-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00325500
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010439/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Kompleksowe usługi prania, dezynfekcji i reparacji bielizny szpitalnej przez okres 18 m-cy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpital-opole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpital-opole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP.U.LN.7.21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowe usługi prania, dezynfekcji i reparacji bielizny szpitalnej przez okres 18 m-cy, w tym:
1) świadczenie kompleksowych usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej, w tym operacyjnej (wraz z transportem) wraz z wyposażeniem Zamawiającego w:
a) system RFID HF umożliwiający m.in. automatyczne liczenie oraz identyfikację asortymentów w siedzibie Zamawiającego oraz wdrożenie tego systemu u Zamawiającego,
b) system szaf wydająco-zbierających odzież operacyjną w oparciu o system RFID HF oraz wdrożenie tego systemu u Zamawiającego,
2) świadczenie usługi prania asortymentu będącego własnością Zamawiającego (wraz z transportem).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa m.in. wzór umowy oraz FORMULARZ CENOWY stanowiące załączniki nr 1 i nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował wyłącznie kryterium "ceny"
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy Pzp,
2) wykażą, że dysponują odpowiednim potencjałem technicznym wymaganym przez Zamawiającego określonym w załączniku nr 10 i 11 do SWZ,
3) wykażą się odpowiednim doświadczeniem, tzn. potwierdzą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonywali lub wykonują co najmniej dwie usługi prania bielizny płaskiej i operacyjnej:
a) z zastosowaniem systemu RFID i skutecznym wdrożeniem go u Zamawiającego, wraz z transportem bielizny do/z siedziby Zamawiającego,
b) z zastosowaniem systemu szaf wydająco-zbierających odzież operacyjną w oparciu o system RFID oraz skutecznym wdrożeniem tego systemu u Zamawiającego,
dla podmiotu którym jest placówka ochrony zdrowia posiadająca co najmniej 200 łóżek oraz wykażą że czasookres wykonywania ww. usług wynosił nieprzerwanie co najmniej 12 m-cy u jednego Zamawiającego,
4) posiadają wystawiony przez jednostkę akredytowaną aktualny certyfikat potwierdzający wdrożenie norm systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz norm systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015 w zakresach świadczenia usługi prania, wynajmu lub dzierżawy pościeli i odzieży, z uwzględnieniem wymagań w zakresie monitorowania RFID,
5) posiadają wystawiony przez jednostkę akredytowaną aktualny certyfikat potwierdzający wdrożenia systemu analizy ryzyka i kontroli skażenia biologicznego RABC spełniającego wymagania normy PN-EN 14065:2016.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda dołączenia do Formularza ofertowego (Załącznik nr 3 do SWZ):
1) aktualnego na dzień składania ofert OŚWIADCZENIA O BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, przedmiotowe oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia,
2) OŚWIADCZENIA PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO ZASOBY zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia podstaw wykluczenia oraz odpowiednio spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, składa także oświadczenie Podmiotu/-ów udostępniającego/-ych zasoby, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji tego/tych podmiotów,
3) Pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy). Również Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo wraz z ofertą.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie w sprawie dysponowania potencjałem technicznym wraz z załącznikiem – potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1. ppkt 2) SWZ – wg wzorów określonych w załącznikach nr 10 i 11 do SWZ,
2) Wykaz wykonanych/wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich zakresu, dat świadczenia usługi i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z ilością łóżek – potwierdzający spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1. ppkt 3) SWZ – wg wzoru określonego w załączniku nr 9 do SWZ,
3) potwierdzony przez Wykonawcę „za zgodność z oryginałem” aktualny certyfikat potwierdzający wdrożenie norm systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 w zakresie świadczenia usługi prania, wynajmu lub dzierżawy pościeli i odzieży, z uwzględnieniem wymagań w zakresie monitorowania RFID wystawionego przez jednostkę akredytowaną – potwierdzający spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1. ppkt 4) SWZ. Ocenie podlegać będzie certyfikat na zasadzie czy „potwierdza wdrożenie norm" - czy "nie potwierdza wdrożenia norm",
4) potwierdzony przez Wykonawcę „za zgodność z oryginałem” aktualny certyfikat potwierdzający wdrożenie norm systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015 w zakresie świadczenia usługi prania, wynajmu lub dzierżawy pościeli i odzieży, z uwzględnieniem wymagań w zakresie monitorowania RFID wystawionego przez jednostkę akredytowaną – potwierdzający spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1. ppkt 4) SWZ. Ocenie podlegać będzie certyfikat na zasadzie czy „potwierdza wdrożenie norm" - czy "nie potwierdza wdrożenia norm",
5) potwierdzony przez Wykonawcę „za zgodność z oryginałem” aktualny certyfikat potwierdzający wdrożenia systemu analizy ryzyka i kontroli skażenia biologicznego RABC spełniającego wymagania normy PN-EN 14065:2016 – potwierdzający spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 6.1. ppkt 5) SWZ. Ocenie podlegać będzie certyfikat na zasadzie czy „potwierdza wdrożenie systemu" - czy "nie potwierdza wdrożenia systemu",
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 13.000,00 zł. (słownie: trzynaście tysięcy złotych 0/100). Szczegóły w przedmiotowym zakresie określa SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo wraz z ofertą. Szczegóły w przedmiotowym zakresie określa SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z wzorem umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Przetargowa Zamawiającego: https://szpital-opole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-29 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-27
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak