Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej do obiektów Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego
Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Beskidzki Zespół Leczniczo-Rehabilitacyjny Szpital Opieki Długoterminowej w Jaworzu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000297603
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słoneczna 83
1.5.2.) Miejscowość: Jaworze
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-384
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33/8172166
1.5.8.) Numer faksu: 33/8173463
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzlr@rehabilitacja-jaworze.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.rehabilitacja-jaworze.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej do obiektów Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego
Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-02daaae7-f39e-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00223019
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000027/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup energii elektrycznej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-02daaae7-f39e-11ec-9a86-f6f4c648a056
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bzlr.bip.gov.pl/, https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja w niniejszym
postępowaniu w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a
Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w treści SWZ, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.
środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z
2020 r. poz. 344).
2. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się numerem sprawy określonym w SWZ.
3. Zaszyfrowaną ofertę, przedmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenia, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 i 2,
podmiotowe środki dowodowe oraz oświadczenia, o których mowa w art. 117 ust. 4, zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby, o którym mowa w art. 118 ust 3, pełnomocnictwa, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach
danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt (preferowany i rekomendowany format .pdf ze względu na
możliwości sprawdzenia złożonego podpisu elektronicznego, opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy.
4. Ofertę, a także oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ oraz pełnomocnictwa do ofert składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
Wykonawcy poprzez ogólnopolską platformę
zakupową, pod rygorem odrzucenia (https://ezamowienia.gov.pl). Wymaga się żeby katalog zawierający ofertę z wymaganymi
dokumentami nie przekraczał pojemności 100 MB. 5. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
a) drogą elektroniczną: przetargi.bzlr@rehabilitacja-jaworze.com.pl;
b) na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: BZLR_JAWORZE;
c) poprzez ogólnopolską platformę zakupową, dostępną pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl; 6. Zamawiający informuje, że
instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności
logowania, pobrania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności
podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej e-Zamówienia,
znajdują się w zakładce Centrum pomocy – Instrukcje interaktywne – Oferty,wnioski i prace konkursowe na stronie internetowej pod
adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.1.pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Załącznik nr 9 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/10/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej
w Jaworzu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVIII SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie. 2.Uprawnienia do
prowadzenia określonej działalności zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie przedłożonego do
oferty aktualnego na dzień składania ofert
oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SWZ 3.Sytuacji ekonomicznej lub
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie przedłożonego do
oferty aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 4 do
SWZ 4.Zdolnościami technicznymi lub zawodowymi niezbędnymi do wykonania
zamówienia:Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie przedłożonego do oferty aktualnego na dzień składania
ofert oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z Rozdziałem VIII
ust. 3,8,9,10 treści SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W
celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolności do
występowania w obrocie gospodarczym, Zamawiający wezwie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Zamawiający
wezwie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki;
b) oświadczenia Wykonawcy, że posiada lub zawrze w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, dotyczącą niniejszego
postępowania generalną umowę dystrybucji energii elektrycznej z lokalnym operatorem systemu dystrybucyjnego, który świadczy
usługi dystrybucji na rzecz Zamawiającego (załącznik nr 6 do SWZ). 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający wezwie do złożenia następujących podmiotowych
środków dowodowych:
a) potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, w wysokości 250 000,00 zł brutto
(słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł),
b) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w wysokości nie mniejszej niż: 250 000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy 00/100
zł). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków
dowodowych o których mowa w ppkt a), Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób
potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje zdolnościami technicznymi lub zawodowymi niezbędnymi do wykonania
zamówienia, Zamawiający wezwie do złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu dostaw wykonanych, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy
te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. zawierający co najmniej dwie umowy obejmujące swoim zakresem
dostawę energii elektrycznej o wartości co najmniej
250 000,00 zł brutto , przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych
referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert (załącznik nr 5 do SWZ); Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw,
wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ppkt a), dotyczy dostaw, w których wykonaniu
Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu
bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca biorący udział w postępowaniu ma obowiązek wpłacenia wadium w wysokości
4 150,00 zł brutto (słownie: cztery tysiące sto pięćdziesiąt złotych 00/100 PLN).
2. Wadium należy złożyć przed upływem składania ofert w formie przewidzianej w ustawie:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tekst
jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego
Nr konta: 45 1130 1091 0012 1150 8020 0002
Tytuł przelewu: „Wadium w postępowaniu nr ZP/TP/10/2022”
4. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 04.07.2022 r. o godz. 900.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt b
– d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci
elektronicznej.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, zostanie
odrzucona.
7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia
wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
13/19
3) unieważnieniu postepowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało
rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie wpłynął termin do jego
wniesienia.
9. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku
zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postepowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na
czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 9, powoduje rozwiązanie stosunku
prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale XVIII.
11. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy
rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
wskazany przez Wykonawcę.
12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie
gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w
formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt. b-d, występuje odpowiednio do
gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub
przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.
57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub
oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt
3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako
najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składane na podstawie art. 273
ust.1 PZP, składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oferta wspólna musi zostać przygotowana i
złożona w następujący sposób:
a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają i wskazują pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania
w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z chwilą
ustanowienia pełnomocnika istnieje obowiązek załączenia
pełnomocnictwa;
b) oferta musi być podpisana w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym, w taki sposób, by prawnie zobowiązywała
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
c) do oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego
wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy;
d) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
5. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający żąda przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka
winna określać strony umowy, cel
działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność
za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego czas realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie
możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) PZP, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach:
a) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca Wykonawcy wykonanie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku strony mogą
przesunąć termin zakończenia wykonania niniejszej umowy o czas
w jakim siła wyższa uniemożliwiała wykonanie obowiązków Stron,
b) wystąpi brak na rynku dostępnych towarów lub materiałów służących do ich wytworzenia, oferowanych w ofercie
Wykonawcy, które mogą być zastąpione innymi materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania Zamawiającego
określone w SIWZ lub wystąpią inne obiektywne okoliczności uniemożliwiające spełnienie przez Wykonawcę świadczenia
określonego w umowie; w takich przypadkach Wykonawca i Zamawiający postanowią o zmianie
przedmiotu zamówienia lub sposobu świadczenia albo terminu wykonania umowy (o czas trwania ww. okoliczności), bądź
też wysokości wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w umowie,
c) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizację umowy ze strony Wykonawcy
lub ze strony Zamawiającego),
d) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania umowy, a których nie dało się
przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz nie są zmianami istotnych postanowień umowy,
e) przejścia na następców prawnych praw i obowiązków Wykonawcy, w tym wynikających z niniejszej Umowy, na podstawie
pisemnego wniosku Wykonawcy, który wymaga akceptacji Zamawiającego, z tym zastrzeżeniem, iż zmiana Umowy w takim
przypadku dotyczy tylko
zmiany oznaczenia Wykonawcy z zachowaniem pozostałych postanowień Umowy, f) zmiany w oznaczeniu firmy (nazwy)
Wykonawcy oraz zmiany adresu (siedziby) Wykonawcy na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, z tym
zastrzeżeniem, iż zmiana Umowy w takim przypadku dotyczy tylko zmiany oznaczenia lub adresu (siedziby) Wykonawcy z
zachowaniem
pozostałych postanowień Umowy,
g) nastąpi zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy, na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy,
h) nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla towaru wyszczególnionego w załączniku nr 1 do wzoru umowy – zmiana cen
jednostkowych brutto nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę, ceny jednostkowe netto
pozostaną bez zmian,
i) nastąpi zmiana stawki podatku akcyzowego dla towaru wyszczególnionego w załączniku nr 1 do umowy, na podstawie
pisemnego wniosku Wykonawcy, w którym Wykonawca zobowiązany
jest do wykazania wpływu zmiany wskazanej regulacji na ceny jednostkowe towaru wyszczególnionego w załączniku nr 1 do
wzoru umowy; zmiana cen jednostkowych netto o wielkość zmiany podatku akcyzowego nastąpi z dniem wejścia w życie
aktu prawnego zmieniającego stawkę,
j) wystąpią inne, niż przewidziane powyżej okoliczności uzasadniające zmianę zawartej umowy, a zmiany te są korzystne
dla Zamawiającego i nie naruszają przepisów ustawy PZP,
k) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w okresie mającym wpływ na realizację przedmiotu
umowy.
2.Zamawiający dopuszcza również zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści, oferty na podstawie, której
dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji, gdy zajdzie, co najmniej
jedna z okoliczności przewidzianych w art. 455 ust. 1 pkt 2) – 4) i ust. 2 ustawy PZP.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę poprzez formularze dostępne po zalogowaniu się na ePUAP https://epuap.gov.pl lub na Platformę https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-04 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-03