Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA OBIEKTÓW NARODOWEGO INSTYTUTU GERIATRII, REUMATOLOGII I REHABILITACJI W WARSZAWIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Geriatrii,Reumatologii i Rehabilitacji
1.3.) Oddział zamawiającego: NIGRiR
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288567
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spartańska 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-637
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bogumila.kalinowska@spartanska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spartanska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Instytut Badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA OBIEKTÓW NARODOWEGO INSTYTUTU GERIATRII, REUMATOLOGII I REHABILITACJI W WARSZAWIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cad2edad-e66c-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00198463
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00012526/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Energia elektryczna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/spartanska
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spartanska
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W
przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy
użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej: Platformy do obsługi postępowań
przetargowych, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/spartanskaZamawiający
informuje, że instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności logowania,
pobrania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych
czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej znajdują się
w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców;" Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z
2017 r. poz. 1320; dalej: ,.Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji"), określa niezbędne
wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:1) stały dostęp
do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,2) komputer klasy PC lub
MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza
wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze
wersje,3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie
wersja 10 0.,4) włączona obsługa JavaScript,5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub
inny obsługujący format plików .pdf.Zalecane formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 75
MB. Zalecany format: .pdf.Zalecany format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:1) dokumenty w
formacie .pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES,2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w
formacie innym niż .pdf, wtedy zaleca się użyć formatu XAdES.Osobą uprawnioną przez
Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest:1) w zakresie proceduralnym: Bogumiła
Kalinowska, e-mail: bogumila.kalinowska@spartanska.pl.2) W korespondencji kierowanej do
Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o
Ochronie Danych (RODO) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., informujemy, że:Administratorem danych osobowych Wykonawców biorących udział w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest Narodowy Instytut Geriatrii, Reumatologii i
Rehabilitacji, adres: 02-637 Warszawa ul. Spartańska 1, Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony
Danych, z którym można się kontaktować w sprawach przetwarzania moich danych osobowych za
pośrednictwem poczty elektronicznej: kancelaria@spartanska.pl,Administrator będzie przetwarzał
Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzonym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,Dane osobowe mogą być udostępnione innym
uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi Administrator
zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz Administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą
oprogramowania, zewnętrznym audytorem). Odbiorcami danych będą także osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 – Prawo zamówień
publicznych (Pzp),Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;obowiązek podania przez
Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach uPzp., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego.Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa
trzeciego lub organizacji międzynarodowej, mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie Administratora.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 18/PN/2022/BK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: zakup energii elektrycznej dla budynków Narodowego Instytutu Geriatrii Reumatologii i Rehabilitacji w Warszawie ul. Spartańska 1. Dane dotyczące układu zasilania w energię elektryczną:Obiekt Narodowy Instytut Geriatrii, Reumatologii i
Rehabilitacjiim. prof. dr hab. med. Eleonory Reicher 02-637 Warszawa ul. Spartańska 1 Miejsce przyłączenia do sieci/g-a własności Stacja transformatowa nr 6760, 6994 połączona kablem
między stacyjnym ze stacja 6760 Ilość PPE 41Moc przyłączeniowa I 1 x 500 kW Moc
przyłączeniowa II 1 x200 kWMoc umowna I 1 x300 kWMoc umowna II 1 x 125 kWMoc umowna
III 186 kW razem 39 liczników Zużycie energii w ciągu 12 miesięcy 1 400 000 kWhGrupa
taryfowa I C21 x 2Grupa taryfowa II G11 x 39Napięcie zasilania 400 kVUkład pomiarowy
Przekładnikowy x 2 bezpośredni x 39Przedmiot zamówienia obejmuje usługę kompleksową w
rozumieniu art. 3 pkt 30 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020
poz. 833 z późn. zm.)realizowaną na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5
ust. 3 ww. ustawy polegającą na świadczeniu usługi dystrybucji oraz sprzedaży elektrycznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności do wystąpienia w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie stawia w tym zakresie
wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny –
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę ww. warunek, jeżeli złoży oświadczenie
zgodnie z art. 125 ust. 1Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia w tym zakresie
wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny –
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę ww. warunek, jeżeli złoży oświadczenie
zgodnie z art. 125 ust. 1 oraz potwierdzi, że posiada:a) aktualną koncesję na prowadzenie
działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży (obrotu) energii elektrycznej wydana przez
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.b) oświadczenie Wykonawcy, że ma aktualną umowę z
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucyjnych energii
elektrycznej na obszarze na którym znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznejlubc)
aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii
elektrycznej wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców
będących właścicielem sieci dystrybucyjnej)c. sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający
nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać
w sposób szczególny – Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę ww. warunek, jeżeli
złoży oświadczenie zgodnie z art. 125 ust. 1d. zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający
nie stawia w tym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać
w sposób szczególny – Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę ww. warunek, jeżeli
złoży oświadczenie zgodnie z art. 125 ust. 1
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a. Oświadczenie, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku podstaw przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą , który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacji potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 2)
b. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczący zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenia konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170),
f) art. 109 ust. 1 pkt 5-10 ustawy.
a. Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
g) Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz przewiduje możliwość wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4), 5), 7), 8), 9) i 10) ustawy Pzp. Ponadto Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
14.20. Zmiany umowy w stosunku do treści złożonej oferty (z zastrzeżeniem art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych) wymagają formy pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności i są dopuszczalne w przypadku:
a) zmian przepisów prawa, a w szczególności przepisów ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy mających wpływ na treść umowy,
b) zmian organizacyjno-technicznych mających wpływ na treść umowy,
c) zmiany adresu siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego
d) obniżenia cen jednostkowych,
e) podwyższenia cen jednostkowych na skutek ustawowej zmiany stawki podatku VAT,
f) zmiany terminu obowiązywania umowy, o których mowa w punkcie 14.14 oraz 14.15 niniejszych postanowień.
14.21. Ceny i stawki opłat, określone przez Wykonawcę, ulegną zmianie w przypadku zmiany Taryfy Sprzedawcy dla grupy taryfowej Gxx, zatwierdzanej przez Prezesa URE. Ceny i stawki opłat ulegną automatycznej zmianie, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.
14.22. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić pisemnie Zamawiającego o zmianach wymienionych w punkcie 14.19 powyżej, wyszczególniając pozycje przedmiotu umowy objęte zmianą.
14.23. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu następujących kar umownych:
a) w przypadku czasowej utraty przez Wykonawcę przed zakończeniem realizacji umowy uprawnień, koncesji lub zezwoleń lub dokumentów niezbędnych do wykonywania przedmiotu umowy – w wysokości 2% netto wartości umowy, wskazanej w załączniku nr 3 do umowy za każdy dzień wstrzymania dostawy energii elektrycznej do pomieszczeń Zamawiającego. Kara umowna nie może przekraczać 10 % wartości netto umowy wskazanej w załączniku nr 3 do umowy. W przypadku gdy kara umowna osiągnie wartość 30% wartości netto umowy wskazanej w załączniku nr 3 do umowy, Zamawiający zastrzega sobie ponadto prawo do odstąpienia od umowy,
b) w razie niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań Wykonawcy skutkujące odstąpieniem przez Zamawiającego od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 20% wartości netto umowy wskazanej w załączniku nr 3 do umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po jego stronie – karę umowną wysokości 20% wartości netto umowy wskazanej w załączniku nr 3 do umowy.
14.24. Przed naliczeniem kary umownej Zamawiający może wezwać Wykonawcę do pisemnego szczegółowego podania przyczyn niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania wezwania.
14.25. Sumaryczny limit kar umownych, które mogą zostać naliczone na podstawie umowy wynosi 30% wartości netto umowy wskazanej w załączniku nr 3 do umowy.
14.26. W przypadku powstania szkody przenoszącej wysokość kar umownych określonych
w niniejszych postanowieniach, Zamawiający jest uprawniony do dochodzenia naprawienia szkody na zasadach ogólnych, określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740).
14.27. Zamawiający może potrącić kary umowne, o których mowa w niniejszym punkcie,
wyłącznie na podstawie not obciążających.
14.28. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.
14.29. W zakresie nie uregulowanym niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy Prawo energetyczne wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi, aktualnie obowiązującej taryfy Wykonawcy oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
14.30. Wszelkie spory, jakie mogą powstać w związku z realizacją tej umowy, Strony rozstrzygać będą polubownie w drodze uzgodnień i porozumień, a w przypadku niemożności porozumienia rozstrzygać będzie sąd miejscowo właściwy dla siedziby Zamawiającego.
14.31. Projekt umowy z ww. przygotuje Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/spartanska
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-14 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-13