Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej dla Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej w Warszawie do obiektów przy ul. Dorodnej 16 (taryfa B21) i do obiektów przy ul. Na Krańcu 3 (taryfa C21) w terminie VII-XII.2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Chemii i Techniki Jadrowej
1.3.) Oddział zamawiającego: ICHTJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001024020
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dorodna 16
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-195
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 504 12 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sursek@ichtj.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ichtj.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej dla Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej w Warszawie do obiektów przy ul. Dorodnej 16 (taryfa B21) i do obiektów przy ul. Na Krańcu 3 (taryfa C21) w terminie VII-XII.2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d7eb75d-cbb5-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00144983
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu: https://epuap.gov.pl/wps/portal Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: sursek@ichtj.waw.pl, (DW: a.rutkowski@ichtj.waw.pl). Szczegółowy opis zawiera SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Załącznik nr 8 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/2/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 572502,15 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest:
Zakup energii elektrycznej dla Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej w Warszawie do obiektów przy ul. Dorodnej 16 (taryfa B21) i do obiektów przy ul. Na Krańcu 3 (taryfa C21) w terminie VII-XII.2022.
4.2. Zamawiający informuje, że wykaz punktów poboru energii elektrycznej i ich podstawowych parametrów technicznych zawarty jest w Załączniku Nr 1 do SWZ, który stanie się załącznikiem do umowy.
4.3. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia jest skierowany do Wykonawców zobowiązanych do:
4.3.1. sprzedaży energii elektrycznej do obiektów Instytutu Chemii i Techniki Jądrowej, która musi odbywać się zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jedn.: Dz.U. z 2021 r. poz. 716 z późniejszymi zmianami) zwanej dalej ,,ustawą” oraz aktów wykonawczych do tej ustawy,
4.3.2. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. do posiadania, obowiązującej aktualnie i na czas realizacji przedmiotu zamówienia, koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
4.3.3 posiadania GENERALNEJ UMOWY DYSTRYBUCJI o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej, zawartej przed upływem terminu składania ofert (w której Wykonawca zwany będzie Sprzedawcą) ze Stoen Operator Sp. z o.o., (poprzednio innogy Stoen Operator Sp. z o.o.) Operatorem Systemu Dystrybucji (dalej: OSD) właściwym dla obiektów Zamawiającego, aktualnej oraz ważnej na czas realizacji zamówienia i co najmniej przez okres 6 miesięcy od jego zakończenia. Wykonawca w tej sprawie zobowiązany będzie załączyć do oferty stosowne oświadczenie, którego wzór zawarty jest w Załączniku nr 5d do SWZ „Oświadczenie techniczne”
4.4. Wymagania Zamawiającego zawarte w pkt 4.3. w związku z przepisami art. 118 i/lub art. 462 ustawy Pzp:
4.4.1. w zakresie określonym w SWZ dotyczą podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polegać będą Wykonawcy po ich udostępnieniu,
4.4.2. w odniesieniu do zastrzeżenia Zamawiającego zawartego w pkt. 4.17. nie dotyczą:
4.4.2.a) podwykonawców, będących podmiotami udostępniającymi zasoby Wykonawcom,
4.4.2.b) podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby Wykonawcom.
4.5. Zamawiający informuje, że szacunkowa ilość zamawianej do zakupu energii elektrycznej podana w Załączniku Nr 1 do SIWZ jest prognozą na okres VII.-XII.2022 i ma charakter jedynie orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego, zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanego maksymalnego szacunkowego zużycia ilości energii. Ewentualna zmiana przewidywanego szacunkowego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w SWZ.
4.6. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
4.6.1. zgłoszenia „innogy Stoen Operator Sp. z o.o.” – OSD właściwemu dla obiektów Zamawiającego – przedsiębiorstwu energetycznemu zajmującemu się na terenie Warszawy dystrybucją energii elektrycznej, że będzie realizatorem umowy zawartej z Zamawiającym na sprzedaż energii elektrycznej, której wzór zawarty jest w Załączniku Nr 4 do SWZ,
4.6.2. pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach umowy, której wzór zawarty jest w Załączniku Nr 4 do SIWZ. Wykonawca będzie dokonywać bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia mocy umownej, określonej w Załączniku Nr 1 do SIZ. Koszty wynikające z dokonywania bilansowania winny zostać uwzględnione przez Wykonawcę w cenie energii elektrycznej podanej zgodnie z wymaganiami zawartymi w formularzu ofertowym – w Załączniku Nr 2 do SWZ,
4.6.3. dostarczania zakupionej przez Zamawiającego energii elektrycznej spełniającej parametry techniczne zgodnie z zapisami zawartymi w ustawie Prawo energetyczne oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
4.7. Zasady i warunki płatności oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia zawarte są we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować się kryterium ceny oceny ofert K, tj.:
K = C Ł brutto
któremu nadano nazwę: „Łączna cena ofertowa brutto” (C Ł brutto ) – kryterium do oceny oferty w zakresie zaoferowanej łącznej ceny ofertowej brutto:
C Ł brutto („Łączna cena ofertowa brutto”) = 100%, w którym 100% równa się 100 pkt. możliwym maksymalnie do uzyskania przez ofertę.
19.2. Ocenie poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu.
19.3. Z zastrzeżeniem pkt. 19.2. w kryterium K:
„Łączna cena ofertowa brutto” przy wyborze najkorzystniejszej oferty zastosowany zostanie wzór:
C Ł brutto Oferty badanej = ( C najniższa łączna cena ofertowa brutto / C łączna cena ofertowa brutto badanej oferty) * 100 pkt.
gdzie:
C najniższa łączna cena ofertowa brutto – oznacza najniższą C ŁO brutto łączną cenę ofertową brutto zaoferowaną przez Wykonawcę/ów w złożonych ofertach, za realizację całego przedmiotu umowy,
C łączna cena ofertowa brutto badanej oferty – oznacza C ŁO brutto łączna cena ofertowa brutto badanej oferty zaoferowana przez Wykonawcę w złożonej ofercie, za realizację całego przedmiotu umowy.
19.4. W oparciu o powyższe kryterium oceny ofert K (gdzie K = C Ł brutto ) opisane w pkt. 19.3 ww. wzorem zostanie sporządzone zbiorcze zestawienie oceny wszystkich badanych ofert zawierające bilans punktów uzyskanych w ww. kryterium K. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i z zastosowaniem matematycznych reguł zaokrąglania jak dla oferty cenowej. Najkorzystniejszy bilans punktów wyrażony najwyższą liczbą punktów otrzymanych w wyniku obliczeń dokonanych przez Zamawiającego na podstawie ww. wzorów, wyznaczy najkorzystniejszą ofertę niepodlegającą odrzuceniu i złożoną przez Wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Wykonawca (obowiązuje również wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) nie może być objęty decyzjami Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (https://www.gov.pl/web/mswia/decyzje-ministra-swia-w-sprawie-wpisu-na-liste-sankcyjna) w sprawie wpisu na listę osób i podmiotów, wobec których stosowane są środki, o których mowa w ustawie z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 15.04.2022 r., poz.835).
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli na potwierdzenie złożonego w ofercie oświadczenia, Wykonawca lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia złoży oddzielne oświadczenie aktualne na dzień złożenia, w którym wykaże, że nie jest objęty ww. decyzjami Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na potwierdzenie złożonego w ofercie oświadczenia, posiada wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki koncesję na prowadzenie działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, o której mowa w art. 32 ustawy, aktualną na dzień złożenia oraz ważną na czas realizacji zamówienia i co najmniej przez okres 6 miesięcy od jego zakończenia.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 6.1.2., jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje zamówienia, do których realizacji te uprawnienia są wymagane w SWZ.
W przypadku, o którym mowa w pkt. 6.1.2., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na potwierdzenie złożonego w ofercie oświadczenia, że posiada aktualny na dzień złożenia dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie minimum 600 000,00 zł wraz z potwierdzeniem jego opłacenia.
Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w pkt. 6.1.3., jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane w SWZ.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej;
6.1.4.a) Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca na potwierdzenie złożonego w ofercie oświadczenia w zakresie posiadanego doświadczenia przedstawi wykaz sprzedaży i dostaw energii elektrycznej, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym w niniejszym postępowaniu upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca wykonał (zakończył) lub wykonuje (przy czym w tym wypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy) minimum jedno zamówienie polegające na dostawie i sprzedaży energii elektrycznej przez okres minimum 12 miesięcy do minimum jednego odbiorcy w wymiarze co najmniej 0,7 GWh dla każdego odbiorcy oddzielnie, które trwało lub trwa licząc wstecz przed upływem terminu składania ofert przez okres minimum 12 miesięcy i osiągnęło wartość co najmniej 600 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy liczonych wstecz od dnia, w którym w niniejszym postępowaniu upływa terminu składania ofert.
Zamawiający zastrzega, że w przypadku:
• wykazywania się przez Wykonawcę zamówieniami z różnych umów, może on się wykazać łączną wartością wykonanych/wykonywanych zamówień maksymalnie z trzech umów,
• gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji zamówień wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz ma przedstawiać zamówienia, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
6.1.4.b) Warunek zdolności zawodowej;
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do zdolności zawodowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.3.2. w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, w V Rozdziale SWZ pkt. 5.1.:
8.3.2.a) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
• art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
– zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 3bb do SWZ.
8.3.2.b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275, t.j.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 5a do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3.1. w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w VI Rozdziale SWZ pkt. 6.1.:
8.3.1.a) aktualne na dzień złożenia oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca (składa oddzielnie każdy Wykonawca ubiegający się o zamówienie) nie jest objęty decyzjami MSWiA o których mowa w VI Rozdziale SWZ pkt. 6.1.1. – zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 7 do SWZ,
8.3.1.b) aktualną na dzień złożenia oraz ważną na czas realizacji zamówienia i co najmniej przez okres 6 miesięcy od jego zakończenia koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, o której mowa w VI Rozdziale SWZ pkt. 6.1.2.,
8.3.1.c) aktualny na dzień złożenia dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie minimum 600 000,00 zł wraz z potwierdzeniem jego opłacenia, o którym mowa w VI Rozdziale SWZ pkt. 6.1.3., wraz ze złożeniem stosownego Oświadczenia Wykonawcy, dotyczącego realizacji zamówienia (umowy) w przypadku upływu terminu ważności ww. dokumentu/ów potwierdzającego/ych, że Wykonawca będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie minimum 600 000,00 zł – zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 5b do SWZ,
8.3.1.d) wykaz sprzedaży i dostaw energii elektrycznej, o którym mowa w VI Rozdziale SWZ pkt. 6.1.4.a) – zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 6 do SWZ.
8.3.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (VI Rozdział SWZ pkt 6.1.4.a)) lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (VI Rozdział SWZ pkt 6.1.3.) podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
8.3.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:
8.3.4.a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, należy złożyć zgodnie z wymaganiami zawartymi w art. 118 ust. 4 ustawy Pzp. Załącznik nr 5c do SWZ zawiera przykładowy wzór takiego zobowiązania.
8.3.4.b) oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w pkt. 8.1.2.a-b) – zgodnie ze wzorami zawartymi w Załączniku nr 3ba do SWZ i w Załączniku nr 3aa do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środkach dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
15.1.3. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu GENERALNEJ UMOWY DYSTRYBUCJI o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej, którego wzór zawarty jest w Załączniku Nr 5d do SWZ „Oświadczenie techniczne”.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8.3.12. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
8.3.12.a) w Formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
8.3.12.b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty, a treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania,
8.3.12.c) oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1, składa każdy z Wykonawców w formie wskazanej w SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
8.3.12.d) oświadczenia, o których mowa w pkt. 8.3.2.a-b) obowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
8.3.12.e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy,
8.3.12.f) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też wszystkich partnerów,
8.3.12.g) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonanie umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna,
8.3.12.h) Zamawiający informuje, że zgodnie treścią przepisu art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wobec powyższego, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia zawiera Formularz ofertowy zawarty w Załączniku nr 2 do SWZ. Obowiązek złożenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, odnosi się również do Wykonawców prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej.
8.3.13 . W przypadku Wykonawców wykonujących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej postanowienia dotyczące oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
22.2. Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji umowy możliwość zmiany:
22.2.1. zakresu umowy,
22.2.2. wielkości zamówienia,
22.2.3. wartości przedmiotu umowy – waloryzacji wynagrodzenia,
22.2.4. terminu realizacji umowy,
22.2.5. redukcji wielkości zamówienia o maksymalnie 30% wartości zamówienia podstawowego.
Redukcja zamówienia będzie miała formę jednostronnego oświadczenia Zamawiającego. Warunki dokonania zmian zawarte zostały w projekcie umowy, który stanowi Załącznik nr 4 do SWZ (Wzór umowy).
22.3. W szczególności Zamawiający przewidział możliwość zmiany postanowień umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania, w następujących okolicznościach i zakresie, jak:
22.3.1. restrukturyzacja Zamawiającego,
22.3.2. zmiana sposobu realizacji przedmiotu umowy wynikająca ze zmiany aktualnie obowiązujących przepisów zawartych w ustawie Prawo energetyczne i na tej podstawie zmiany przepisów w innych ustawach oraz aktach wykonawczych do tych ustaw,
22.3.3. zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o której mowa w umowie, która może nastąpić w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT i/lub zmiany obowiązującej stawki podatku akcyzowego, zwanego dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych.
Naliczenie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy odbywać się będzie według stawek obowiązujących w dacie płatności.
22.3.4. ograniczenie zakresu rzeczowego i/lub sposobu realizacji przedmiotu umowy w przypadku zmian organizacyjnych zaistniałych u Zamawiającego i/lub w przypadku wystąpienia potrzeb ograniczenia zakresu zakupu energii elektrycznej w związku z wystąpieniem okoliczności, których nie dało się przewidzieć.
Powyższe zmiany wymienione w pkt. 22.3.4. mogą spowodować zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy określonego w umowie ale nie mogą spowodować wzrostu tego wynagrodzenia.
22.3.5. zwiększenie zakresu rzeczowego i/lub sposobu realizacji przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia u Zamawiającego zwiększonych potrzeb wynikających ze zmian organizacyjnych, i/lub wystąpienia innych potrzeb zwiększenia zakresu zakupu energii elektrycznej w związku z wystąpieniem okoliczności, których nie dało się przewidzieć.
Powyższe zmiany wymienione w pkt. 22.3.5. mogą spowodować wzrost wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wynikający wyłącznie ze zwiększenia zakresu rzeczowego czasowego wykonywania przedmiotu umowy.
22.3.6 zmiana zakresu rzeczowego zamówienia określonego umową, który może zostać ograniczony przez Zamawiającego, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiającego, w przypadku:
22.3.6.a) gdy wykonanie przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
22.3.6.b) zaistnienia trudności finansowych u Zamawiającego,
22.3.6.c) wstrzymania wykonywania Umowy przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy.
22.3.7. inne zmiany wskazane w umowie, np. dotyczące przypadków opisanych w Załączniku nr 4 do SWZ (Wzór umowy) w § 9. ust. 4-5 Umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-12 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-12 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dotyczą:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Uzupełnienie:
Zamawiający informuje i wymaga, żeby przedmiot zamówienia – sprzedaż i dostawa energii elektrycznej – objęty niniejszym zamówieniem, został realizowany przez Wykonawcę w terminie od dnia 01.07.2022 r. do dnia 31.12.2022 r. (6 miesięcy), a wszystkie wymagane prawem od Wykonawcy czynności, poprzedzające przedmiotową sprzedaż i dostawę energii elektrycznej, zostały zrealizowane od dnia zawarcia umowy do 30.06.2022 r.