Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie zadań ochronnych na jeziorach Łebsko i Gardno w latach 2024-2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Słowiński Park Narodowy
1.3.) Oddział zamawiającego: SłowińskiPN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221578400
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Warszawy 1A
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@slowinskipn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slowinskipn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa Osoba Prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie zadań ochronnych na jeziorach Łebsko i Gardno w latach 2024-2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ebf6114f-c929-4062-bca0-7a0c919f71a9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00414922
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00073229/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Wykonanie zadań ochronnych na jeziorach Łebsko i Gardno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ebf6114f-c929-4062-bca0-7a0c919f71a9
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w pkt 6 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisane w pkt 19 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPN.26.10.2024.ah-m
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadań ochronnych w latach 2024-2025 polegających na regulacji składu gatunkowego ichtiofauny poprzez odłowy ryb na Część nr 1 - jeziorze Łebsko.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-01-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Udział w zarybieniach
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Udział w odłowie tarlaków troci wędrownej do sztucznego tarła
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadań ochronnych w latach 2024-2025 polegających na regulacji składu gatunkowego ichtiofauny poprzez odłowy ryb na Część nr 2 – jeziorze Gardno
4.2.6.) Główny kod CPV: 90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-01-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Udział w zarybieniach
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Udział w odłowie tarlaków troci wędrownej do sztucznego tarła
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznych i zawodowych,
2) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Dla potwierdzenia:
1) posiadania zdolności technicznych Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy dysponowania:
dla części nr 1:
a) sprzętem połowowym w ilości pozwalającej na sprawne wykonanie zamówienia tj. minimum czterema łodziami,
b) narzędziami połowowymi stawnymi umożliwiającymi połów określonych ilości gatunków ryb w tym przestawą złożona z co najmniej 50 żaków,
c) dostępem do jeziora Łebsko umożliwiającym wykonanie zamówienia,
d) infrastrukturą techniczną umożliwiającą obrót rybami z zachowaniem wymogów weterynaryjnych.
dla części nr 2:
e) sprzętem połowowym w ilości pozwalającej na sprawne wykonanie zamówienia tj. minimum: trzema łodziami,
f) narzędziami połowowymi stawnymi umożliwiającymi połów określonych ilości gatunków ryb w tym przestawą złożona z co najmniej 50 żaków,
g) dostępem do jeziora Gardno umożliwiającym wykonanie zamówienia,
h) infrastrukturą techniczną umożliwiającą obrót rybami z zachowaniem wymogów weterynaryjnych.
W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty na dwie części, Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy dysponowania zdolnościami technicznymi określonymi osobno dla poszczególnych części.
2) posiadania zdolności zawodowych Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy dysponowania:
dla części nr 1:
a) co najmniej dwiema osobami posiadającymi wykształcenie w zakresie rybactwa śródlądowego oraz dwiema osobami posiadającymi uprawnienia do obsługi łodzi o napędzie mechanicznym (Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień) z minimum 3 letnim doświadczeniem w zakresie prac przy połowie ryb;
dla części nr 2:
b) co najmniej dwiema osobami posiadającymi wykształcenie w zakresie rybactwa śródlądowego oraz dwiema osobami posiadającymi uprawnienia do obsługi łodzi o napędzie mechanicznym (Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień) z minimum 3 letnim doświadczeniem w zakresie prac przy połowie ryb.
W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty na dwie części, Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy dysponowania zdolnościami zawodowymi określonymi osobno dla poszczególnych części.
3) posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy:
dla części nr 1:
a) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną 200.000,00zł w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
dla części nr 2:
b) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną 100.000,00zł w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty na dwie części, Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej określonej osobno dla poszczególnych części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Dla potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca, Podmiot udostępniający zasoby, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - każdy z Wykonawców, złożą wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, na podstawie którego, Zamawiający wstępnie dokona oceny czy nie zachodzi brak podstaw do wykluczenia.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 p.z.p.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia:
1) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami,
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, doświadczenia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
3) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca wraz z ofertą jest zobowiązany złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania, w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, którzy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy należy złożyć w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku dokumentu sporządzonego w postaci papierowej opatrzonej podpisem własnoręcznym, należy złożyć cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Niezłożenie dokumentu będzie potraktowane jako uchylenie się od zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:
dla części nr 1 - 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset zł 00/100),
dla części nr 2 - 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z tych wykonawców zobowiązany będzie wykazać spełnianie warunków w zakresie, w którym spełnia określone warunki. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie solidarnie ponoszą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dla potwierdzenia spełniania warunków zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w art.117 ust.4 p.z.p. Oświadczenie winno wskazywać, które z prac w ramach poszczególnych części będzie wykonywał każdy z Wykonawców.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę:
1) w zakresie podwykonawstwa pod warunkiem pisemnego poinformowania Zamawiającego przez Wykonawcę o zamiarze wprowadzenia zmian i po uzyskaniu zgody Zamawiającego na wprowadzenie tych zmian,
2) w zakresie terminu realizacji zamówienia dotyczącym jego skrócenia, w przypadku zmiany przepisów w zakresie ilości ryb podlegających odłowom lub dot. wprowadzenia dodatkowych ograniczeń związanych z częstotliwością oraz rodzajem dopuszczonych do prowadzenia odłowu ryb rybackich narzędzi połowowych mających wpływ na ekonomiczny aspekt umowy nie pozwalający na osiąganie przychodów przez Wykonawcę lub w związku z wyczerpaniem maksymalnego limitu wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 3.2 SWZ.
3) w zespole osób wykonujących zamówienie w przypadku zaistnienia niezawinionych przez Wykonawcę zdarzeń losowych lub ustania więzi prawnych łączących go z nimi,
4) w zakresie sprzętu połowowego, w szczególności użytkowania łodzi innych niż zadeklarowane w złożonym wykazie dla potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt. 11.3.1) SWZ w uzasadnionym przypadku tj. awarii sprzętu. Warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego na wymianę sprzętu będzie zastąpienie uszkodzonego na tożsamy,
5) zasad odłowów określonych w pkt. 3.3. ppkt 1 SWZ, uzasadnionych wymogami ochrony przyrody wynikającymi ze zmiany obowiązujących w tym zakresie przepisów w okresie realizacji umowy. W tym zmian ilości, gatunków i terminów odławianych gatunków ryb wynikających ze zmiany
6) w zakresie wynagrodzenia (waloryzacji) należnego Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług. Zmiana będzie obowiązywała od momentu, w którym wejdą w życie przepisy wprowadzające nową stawkę VAT.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem strony internetowej https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-24 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni