Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy gazu propan-butan w butlach 11 kg oraz gazu propan w butlach 10 kg
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACJI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W CHOJNICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091627194
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Angowicka 53
1.5.2.) Miejscowość: Chojnice
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-600
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 523976511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzkchojnice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzkchojnice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - usługi transportowe
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy gazu propan-butan w butlach 11 kg oraz gazu propan w butlach 10 kg
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f1a31b7-8393-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00494422
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00034148/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Sukcesywne dostawy gazu propan-butan 11 kg i propan 10 kg
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/mzk_chojnice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/pn/mzk_chojnice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2247) w szczególności .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy – Platformy zakupowej Zamawiającego przez formularz składania oferty. Ewentualna zmiana lub wycofanie oferty odbywają się również za pośrednictwem tego formularza. Złożenie nowej oferty powoduje wycofanie uprzednio złożonej.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu zawiera Regulamin Platformy dostępny na stronie Platformy (https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin). Wykonawca składający ofertę akceptuje Regulamin. Wykonawca zakładający konto użytkowania musi posiadać aktywne konto poczty elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), zgodnie Z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej RODO) informujemy, że:
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych (dalej: Administrator) jest Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o. o. z siedzibą w Chojnicach przy ul. Angowickiej 53, 89-600 Chojnice.
Dane kontaktowe
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony danych osobowych pod adresem e-mail: iod@mzkchojnice.pl lub pisząc na adres MZK Sp. z o. o.
w Chojnicach.
Cel przetwarzania danych oraz podstawa prawna przetwarzania danych
Pana / Pani dane mogą być przetwarzane w celu: Podstawa przetwarzania
1. Zawarcie i wykonanie Umowy oraz świadczenie usług zgodnie z Umową Niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania Umowy.
2. Ewentualnie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Wykonawcą Umową /świadczonymi usługami. Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez niego roszczeń lub obrona przez nimi.
3. W celach archiwalnych (dowodowych) prawnej potrzeby wykazania faktów. Niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest możliwość prawnej potrzeby wykazania faktów.
Okres, przez który dane będą przechowywane:
1. Niezależnie od podstawy przetwarzania, zgodnie z którą przetwarzamy dane osobowe, będziemy przechowywać je do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu Umowy / świadczenia usług lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących Umowy.
2. Tam, gdzie przetwarzamy dane osobowe w oparciu o usprawiedliwiony interes Administratora, dane osobowe nie będą przetwarzane dla określonego celu, jeżeli Wykonawca zgłosi sprzeciw wobec takiego przetwarzania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-15/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy na rzecz Zamawiającego gazu propan-butan w butlach 11 kg oraz gazu propan w butlach 10 kg.
Ilość butli z gazem dostarczonych w okresie obowiązywania umowy wyniesie ok.
2 600 szt. butli 11 kg propan-butan,
300 szt. butli 10 kg propan.
Określona przez Zamawiającego ilość butli z gazem nie może być podstawą, w razie mniejszych potrzeb Zamawiającego, do żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09122000-0 - Propan i butan
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wszystkim wymaganiom zawartym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SWZ. Oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium:
Cena - 100% w skali 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, minimum dwie dostawy gazu propan-butan
w butlach w ilości nie mniejszej niż ilość, stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia wraz
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. Wykonawca zobowiązany jest załączyć dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw zaświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – przekłada Oświadczenie Wykonawcy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów tj. posiada koncesję na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi;
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 100 000 zł.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 pkt 2.1. niniejszej SWZ zostanie spełniony wyłącznie jeżeli co najmniej jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnia ten warunek.
4. Wykonawca, może w celu potwierdzenia spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale V ust.
2 pkt 2.1. niniejszej SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5. Ocena spełniania warunków odbywać się będzie wg dokumentów i oświadczeń wymienionych
w niniejszym Rozdziale SWZ, z zastosowaniem kryterium spełnia/nie spełnia.
6. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w Rozdziale V ust.
4 niniejszej SWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
6.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6.2. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, zgodnie z Rozdziałem V ust. 4 niniejszej SWZ, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. I tej ustawy oraz art. 109 ust. 1 pkt. l.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczeniu składa każdy Wykonawca wraz z ofertą
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczeniu składa każdy Wykonawca wraz z ofertą
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy, wykaz wykonanych dostaw, oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium.
1. Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości 6 000,00 złotych (słownie złotych: sześć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.).
3. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
w Banku Millennium S.A. nr 10 1160 2202 0000 0000 6088 1219 z dopiskiem w przelewie: Wadium
w postępowaniu na zakup i dostawę gazu w butlach - sprawa nr ZP-15/2023. Koszty operacji bankowej ponosi Wykonawca.
a) Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym, o którym mowa w niniejszym rozdziale ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert),
b) wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym,
c) jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy dokumentu. Sposób sporządzenia dokumentu wadium musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
d) z treści gwarancji/ poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
e) dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie niepieniężnej musi zostać dołączony do oferty,
a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresowany do jednego pliku archiwum (ZIP),
f) gwarancje lub poręczenia powinny być nieodwołane, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego:
a. dokument gwarancji lub poręczenia musi zawierać w treści możliwość zatrzymania wadium przez Zamawiającego na zasadach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
b. dokument gwarancji lub poręczenia musi być sporządzony w języku polskim pod rygorem nieważności,
c. siedziba instytucji wystawiającej gwarancję lub poręczenie musi być zlokalizowana w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną Porozumienia światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych lub innych umów międzynarodowych, których stroną jest Unia Europejska,
d. wniesienie wadium w formie gwarancji/poręczenia można uznać za prawidłowe i wystarczające tylko wtedy, gdy stwarza dla Zamawiającego podstawę do żądania od gwaranta zapłaty oznaczonej kwoty pieniężnej niezależnie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Jeżeli gwarancja/poręczenie ma zabezpieczyć ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazanie, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest podmiotem wnoszącym wadium,
e. oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona
f. Zamawiający zatrzyma wadium w okolicznościach, o których mowa w art.98 ust. 6 ustawy Pzp.
g. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy – Platformy zakupowej Zamawiającego przez formularz składania oferty http://platformazakupowa.pl/pn/mzk_chojnice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-29 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Szczegółowe informacje na platformie i stronie internetowej:
https://platformazakupowa.pl/pn/mzk_chojnice
www.mzkchojnice.pl