„Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława,...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca, oraz sukcesywny zakup oleju napędowego i benzyny bezołowiowej na rok 2020”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOława
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-12-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyLasy Państwowe Nadleśnictwo Oława
  • Data publikacji ogłoszenia2019-12-11
  • Numer ogłoszenia634877-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 634877-N-2019 z dnia 2019-12-11 r.

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława: „Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca, oraz sukcesywny zakup oleju napędowego i benzyny bezołowiowej na rok 2020”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Oława, krajowy numer identyfikacyjny 93102416100000, ul. Bystrzyca, ul. Lipowa  8 , 55-200  Oława, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 71 303 97 14, 71 303 97 26, e-mail joanna.kaczmarek@wroclaw.lasy.gov.pl, olawa@wroclaw.lasy.gov.pl, faks 713 036 724.
Adres strony internetowej (URL): http://www.olawa.wroclaw.lasy.gov.pl/;https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_olawa/zamowienia_publiczne
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
PAŃSYTWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NIEPOSIADAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_olawa/zamowienia_publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_olawa/zamowienia_publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Składanie oferty odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz.U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Nadleśnictwo Oława ul. Lipowa 8 Bystrzyca 55-200 Oława

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca, oraz sukcesywny zakup oleju napędowego i benzyny bezołowiowej na rok 2020”
Numer referencyjny: SA.270.37.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
maksymalnej liczby części 3
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
3


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliw: oleju napędowego, oleju opałowego oraz benzyny bezołowiowej dla Nadleśnictwa Oława, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a. CZĘŚC NR 1 - bezgotówkowy zakup paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowany na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych - w szacunkowej ilości 4600 litrów dla oleju napędowego i szacunkowej ilości 40 litrów dla benzyny bezołowiowej, w okresie trwania umowy b. CZĘŚĆ NUMER 2 - dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława - - w szacunkowej ilości 44600 litrów, w okresie trwania umowy c. CZĘŚĆ NUMER 3 -dostawa oleju opałowego dla celów grzewczych, do siedziby zamawiającego, Bystrzyca, ul Lipowa 8, 55-200 Oława - - w szacunkowej ilości 12900 litrów, w okresie trwania umowy Podane ilości paliw (zamówienie podstawowe), są wielkościami szacunkowymi służącymi do kalkulacji ceny ofertowej. Ostateczna ilość zakupionego paliwa wynikać będzie z realizacji zamówienia do końca czasu trwania umowy, wg aktualnych potrzeb Zamawiającego. Nie zrealizowanie zamówienia podstawowego w całości przez Zamawiającego nie może być podstawą do roszczeń finansowych Wykonawcy. Paliwo będące przedmiotem zamówienia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 09 października 2015r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (tj. Dz.U.2015.1680) oraz odpowiednio normy PN-EN 228 i PN –EN 590. 3. Zamawiający przewiduje składanie ofert częściowych, Wykonawca może złożyć ofertę na każdą z części zamówienia. 4. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ bądź innym integralnym z SIWZ dokumencie, nazwy własne materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to również, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W powyższym zakresie Wykonawca powinien okazać się na każde żądanie Zamawiającego stosownym dokumentem wystawionym przez producenta. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane dostawy nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej odpowiednio: • załącznik numer 1.1. do SIWZ dla części nr. 1 zamówienia, tj.: część pierwsza (1) zamówienia: „bezgotówkowy zakup paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowany na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych” • załącznik numer 1.2. do SIWZ dla części nr. 2 zamówienia, tj.: część druga (2) zamówienia: dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława; • załącznik numer 1.3. do SIWZ dla części nr 3 zamówienia, tj.: część trzecia (3) zamówienia: „dostawa oleju opałowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława po wykonaniu odpowiedniego zakresu przedmiotu umowy na który zostanie wystawiona faktura. 6. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części usług podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 2 do SIWZ. 7. Załatwienie wszystkich formalności oraz wszelkie poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 9. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego. 10. Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. Prawo opcji dotyczy każdej części. Informacje ogólne dotyczące prawa opcji: 10.1. Rzeczowy zakres zamówienia nazywanego umownie „podstawowym” został określony w niniejszej SIWZ w pkt. 3.2. 10.2. Zamawiający zakłada możliwość zwiększenia ilości zapotrzebowania na paliwo o 20% w stosunku do ilości określonej w pkt 3.2. SIWZ. 1) Zakupy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy. 2) Zakupy objęte prawem opcji będą dostarczane pod adresy wskazane SIWZ. 3) Przesłanki uprawniające do skorzystania z prawa opcji: 4) Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres dostaw objętych opcją), przy czym Wykonawca jest zobowiązany do jego wykonania. 5) Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za zakupy/dostawy zlecone w ramach opcji będą ceny jednostkowe z dnia zakupu wraz z upustem wskazanym w formularzu cenowym oferty oraz rzeczywiste ilości zakupów zrealizowanych w ramach opcji. 11. Klasyfikacja zamówienia wg CPV: 09135000-40-OLEJE OPAŁOWE 09132100-4 – BENZYNA BEZOŁOWIOWA 09134100-8 – OLEJ NAPĘDOWY

II.5) Główny kod CPV: 09000000-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
09135000-4
09132100-4
09134100-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2020-01-01   lub zakończenia: 2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji zamówienia – dla każdej z części zamówienia- ustala się od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2020 roku) do dnia 31.12.2020 roku, lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, w zależności które zdarzenie wystąpi wcześniej.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek, o którym mowa powyżej, za spełniony, jeżeli: Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, oraz posiada uprawnienie (koncesję) na obrót paliwami ciekłymi, a w przypadku dostaw paliw pochodzących z importu, koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą.
Informacje dodatkowe Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę wraz z ofertą. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Zamawiający będzie żądał dołączenia do oferty dokumentu potwierdzającego uprawnienie (koncesję) na obrót paliwami ciekłymi, a w przypadku dostaw paliw pochodzących z importu, koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicy. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza dokumenty wymienione powyżej, podpisane przez podmiot na którego zasoby Wykonawca się powołuje.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek, o którym mowa powyżej, za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 500 000,00 złotych.
Informacje dodatkowe Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę wraz z ofertą. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający będzie żądał: Dołączenia do oferty polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie 500 000,00 zł. (należy załączyć dowód opłacenia polisy). Wykonawcy składający ofertę wspólną muszą wykazać się ubezpieczeniem łącznie w wyżej wymienionej kwocie. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza dokumenty wymienione powyżej, podpisane przez podmiot na którego zasoby Wykonawca się powołuje.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek, o którym mowa powyżej, za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zadania tożsame z przedmiotem zamówienia, polegającej na wykonaniu dostaw o podobnym zakresie, tj.: DLA CZĘŚCI NUMER 1 ZAMÓWIENIA : 3 bezgotówkowe sprzedaże paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowane na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych - o łącznej wartości min. 90 000,00 zł. DLA CZĘŚCI NUMER 2 ZAMÓWIENIA : 3 dostawy paliw płynnych , o łącznej wartości min. 500 000 zł. DLA CZĘŚCI NUMER 3 ZAMÓWIENIA : 3 dostawy paliw płynnych, o łącznej wartości min. 500 000 zł.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: cena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę wraz z ofertą. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający będzie żądał: a) dołączenia do oferty wykazu dostaw, wykonanych przez Wykonawcę, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: DLA CZĘŚCI NUMER 1 ZAMÓWIENIA : 3 bezgotówkowe sprzedaże paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowane na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych - o łącznej wartości min. 90 000,00 zł. DLA CZĘŚCI NUMER 2 ZAMÓWIENIA : 3 dostawy paliw płynnych , o łącznej wartości min. 500 000 zł. DLA CZĘŚCI NUMER 3 ZAMÓWIENIA : 3 dostawy paliw płynnych, o łącznej wartości min. 500 000 zł. wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. (– zgodnie z Zał. nr 3 do SIWZ). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza dokumenty wymienione powyżej, podpisane przez podmiot na którego zasoby Wykonawca się powołuje.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Zmawiający wymaga złożenia dokumentów wraz z ofertą : potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw wykluczenia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w kwocie, odpowiednio: a) DLA CZĘŚCI NUMER 1 ZAMÓWIENIA - w wysokości 500,00 zł słownie: pięćset złotych 00/100. b) DLA CZĘŚCI NUMER 2 ZAMÓWIENIA - w wysokości 5500,00 zł słownie: pięć tysięcy pięćset złotych 00/100. c) DLA CZĘŚCI NUMER 3 ZAMÓWIENIA - w wysokości 1000,00 zł słownie: tysiąc złotych 00/100. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku : Bank Gospodarki Żywnościowej nr 56 2030 0045 1110 0000 0239 5870 Na poleceniu przelewu należy zamieścić tytuł postępowania „Wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej – zamówienia: „Sukcesywna dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego dla Nadleśnictwa Oława, ul. Lipowa 8, Bystrzyca, oraz sukcesywny zakup oleju napędowego i benzyny bezołowiowej na rok 2020” CZĘŚC NUMER ……………………………………………………………………………………..”, /proszę wpisać numer części, której wpłacane wadium dotyczy/ znak sprawy SA.270.37.2019 UWAGA: 4. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (j.t. Dz. U z 2015 poz. 128 z późn.zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 5. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Nadleśnictwa Oława przed upływem terminu składania ofert.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej. 2. Wszelkie dopuszczalne w rozumieniu art. 144 pzp zmiany umowy, nastąpić mogą z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy bądź wynagrodzenia. 3 Zamawiający dopuszcza następujące przesłanki zmian w umowie: a) wystąpieniu siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, np. wystąpienie klęsk żywiołowych. b) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw przez dotychczasowego wykonawcę, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2 PZP c) zmiany umowy spowodowane są okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, a wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie d) zmiany dotyczą przypadku, kiedy wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca, powstały w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, e) zmiany dotyczą przypadku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców f) zmiany są nieistotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e g) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie 4 Wszelkie dopuszczalne prawem zmiany umowy nastąpić mogą z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy bądź wynagrodzenia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-12-19, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 DNI OD DNIA ZŁOŻENIA OFERTY (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: CZĘŚC NR 1 - bezgotówkowy zakup paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowany na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:część pierwsza (1) zamówienia: „bezgotówkowy zakup paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowany na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych” 1. Przedmiotem zamówienie jest powtarzający się okresowo bezgotówkowy zakup paliw płynnych (olej napędowy, benzyna bezołowiowa PB95, Pb98 ) do pojazdów i sprzętów będących w dyspozycji Zamawiającego, realizowanych na stacjach benzynowych Wykonawcy na terenie całego kraju, w miarę pojawiających się potrzeb Zamawiającego z wykorzystaniem elektronicznych kart paliwowych, w transakcjach bezgotówkowych. Wykaz pojazdów należących do Zamawiającego, do których mają być wydane elektroniczne karty paliwowe zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu umowy. Zmiana pojazdów nie będzie powodowała konieczności aneksowania umowy, o każdej zmianie wykazu pojazdów Wykonawca będzie poinformowany w formie pisemnej. Wykonawca wyda i dostarczy Zamawiającemu bezpłatnie elektroniczne karty paliwowe, wystawione na numer rejestracyjny pojazdu umożliwiające Zamawiającemu bezgotówkowy zakup paliwa na terenie całego kraju. Karty paliwowe muszą być zabezpieczone kodem PIN. Wykonawca zobowiązuje się wydać Zamawiającemu , w ramach wynagrodzenia, dodatkowe karty w przypadku zakupu nowego pojazdu. W przypadku zniszczenia lub zgubienia karty, opłata za karty zamienne wniesiona będzie przez Zamawiającego według obowiązujących cen ustalonych przez Wykonawcę. Okres ważności kart paliwowych musi obejmować czas w którym będzie realizowana umowa. Wydane karty paliwowe będą tylko i wyłącznie do tankowania paliw Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia możliwości tankowania paliw przez 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę przez cały okres trwania umowy, w tym również w dni wolne od pracy oraz wszystkie święta. 2. Wykonawca musi posiadać: a) co najmniej 1 stację w odległości do 25 km od adresu siedziby Zamawiającego - Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława, b) stacje paliw, mogące realizować karty paliwowe, równomiernie rozmieszczone jedna od drugiej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w promieniu maksimum 300 km. 3. Rozliczenie za zakupione paliwo będzie następowało na podstawie faktycznie zatankowanego paliwa. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wystawiał 1 fakturę w miesiącu za faktycznie zatankowane paliwo, która swoim zakresem obejmować będzie wszystkie tankowania wykonane przez Zamawiającego w danym miesiącu. Faktura wystawiona będzie i dostarczona do Zamawiającego maksymalnie w ciągu 7 dni po zakończeniu danego miesiąca. Minimalny termin płatności faktury to 7 dni od daty dostarczenia faktury do Zamawiającego, maksymalny termin płatności faktury to 30 dni od daty dostarczenia faktury do Zamawiającego. Przy czym termin płatności faktur zależał będzie od terminu płatności zaproponowanego w ofercie (formularz oferty) – termin płatności faktur stanowi kryterium oceny ofert. Do każdej faktury dołączony będzie raport obejmujący swoim zakresem: informacje na temat: ilości zatankowanych litrów, daty tankowania, miejsce tankowania, rodzaju zatankowanego paliwa, numeru rejestracyjnego pojazdu oraz stanu licznika przy tankowaniu, ceny 1 litra (według oficjalnego cennika) w momencie tankowania, wartości zakupu (z uwzględnieniem oferowanego upustu/marży). 4. Opis sposobu obliczenia ceny: a). Cenę, należy obliczyć uwzględniając pełny zakres zamówienia będący przedmiotem niniejszego postępowania. W cenie uwzględnia się wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz wszelkie elementy cenotwórcze, w tym w szczególności: zysk Wykonawcy, cła, podatki, koszty produkcji, transportu do miejsca odbioru, badania jakości, ubezpieczenia. Wykonawca odpowiada za prawidłowo naliczony podatek VAT. b). Cena oferty, to suma cen jednostkowych brutto produktów oferowanych przez Wykonawcę oraz zaoferowanych upustów. c). Zamawiający jednocześnie informuje, że cena oferty brutto podana w ofercie jest wiążąca na dzień składania ofert i służy porównaniu ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej. Wykonawca określając w składanej ofercie cenę ofertową brutto, zobowiązany jest do przedstawienia jej wg. następującego wzoru: Co = Cp + Mw - Rw, gdzie: • Cp – cena hurtowa za 1l. z dnia 13.12.2019 r., w złotych wg. oficjalnego cennika jednego z producentów występujących w obrocie gospodarczym, z podaniem nazwy producenta, • Mw – marża Wykonawcy wyrażona w „zł”, • Rw – rabat Wykonawcy udzielany Zamawiającemu wyrażony w „zł”, Ustalona w ten sposób cena jednostkowa brutto powinna być pomnożona przez odpowiednią ilość paliwa. e). Rozliczenia za realizację zamówienia będą prowadzone w oparciu o ceny hurtowe z dnia tankowania, powiększone o stałą marżę i pomniejszone o udzielony w ofercie rabat f). Ceny zawarte w ofercie należy określić w złotych polskich (PLN) z dokładnością do pełnych groszy według następujących zasad: końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się; końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza. Cena podana przez Wykonawcę nie będzie podlegała żadnym negocjacjom. g). Dla przedmiotu zamówienia pochodzącego z importu, tj. z krajów spoza Unii Europejskiej, cena oferty (PLN) musi uwzględniać wszystkie opłaty, w tym cło przywozowe, które są należne w kraju zamawiającego. Cło przywozowe i akcyzę Wykonawca ma obowiązek uiścić przed odbiorem dostawy. 5. Zamawiający wymaga zapewnienia zgodności, tankowanej benzyny bezołowiowej, z normą PN – EN 228. 6. Zamawiający wymaga zapewnienia zgodności, tankowanego oleju napędowego, z normą PN - EN 590. 7. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ bądź innym integralnym z SIWZ dokumencie, nazwy własne materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to również, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W powyższym zakresie Wykonawca powinien okazać się na każde żądanie Zamawiającego stosownym dokumentem wystawionym przez producenta. 8. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane dostawy nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej: • załącznik numer 1.1. do SIWZ dla części nr. 1 zamówienia, tj.: część pierwsza (1) zamówienia: „bezgotówkowy zakup paliw płynnych (oleju napędowego i benzyny bezołowiowej) realizowany na stacjach benzynowych na terenie całego kraju, przy użyciu kart paliwowych”. 9. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części usług podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 2 do SIWZ. 10. Załatwienie wszystkich formalności oraz wszelkie poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 12. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego. 13. Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. Prawo opcji dotyczy każdej części. Informacje ogólne dotyczące prawa opcji: 11. Rzeczowy zakres zamówienia nazywanego umownie „podstawowym” został określony w niniejszej SIWZ w pkt. 3.2. 12. Zamawiający zakłada możliwość zwiększenia ilości zapotrzebowania na paliwo o 20% w stosunku do ilości określonej w pkt 3.2. SIWZ. 1) Zakupy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy. 2) Zakupy objęte prawem opcji będą dostarczane pod adresy wskazane SIWZ. 3) Przesłanki uprawniające do skorzystania z prawa opcji: 4) Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres dostaw objętych opcją), przy czym Wykonawca jest zobowiązany do jego wykonania. 5) Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za zakupy/dostawy zlecone w ramach opcji będą ceny jednostkowe z dnia zakupu wraz z upustem wskazanym w formularzu cenowym oferty oraz rzeczywiste ilości zakupów zrealizowanych w ramach opcji. 13. Klasyfikacja zamówienia wg CPV: 09132100-4 – BENZYNA BEZOŁOWIOWA 09134100-8 – OLEJ NAPĘDOWY
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 09000000-3, 09132100-4, 09134100-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-01-01
data zakończenia: 2020-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Termin płatności faktur 20,00
Liczba stacji benzynowych w Polsce 20,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin realizacji zamówienia – ustala się od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2020 roku) do dnia 31.12.2020 roku, lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, w zależności które zdarzenie wystąpi wcześniej.


Część nr: 2 Nazwa: CZĘŚĆ NUMER 2 - dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:część druga (2) zamówienia: dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa, oleju napędowego do Nadleśnictwa Oława z/s Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława w roku 2020. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawy i tankowanie do zbiornika Zamawiającego znajdującego się w Bystrzycy, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława: • oleju napędowego, w szacunkowej ilości 44 600 litrów, w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2020 roku. 3. Zamawiający informuje, iż podana w pkt. 2 powyżej ilość oleju napędowego (44 600 litrów) jest wyłącznie ilością szacunkową, podaną dla potrzeb określenia ceny 1 litra oleju napędowego, oferowanego przez Wykonawców i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. 4. Dostawy oleju napędowego będą odbywać się na zasadach zakupu z odroczonym terminem płatności. 5. Należności za dostarczony olej napędowy, będzie regulowana przelewem, na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę. Faktura wystawiona będzie przez Wykonawcę w dniu dostawy paliwa do Zamawiającego. 6. Zamawiający wymaga każdorazowo dostarczenia Zamawiającemu oryginału faktury , najpóźniej w następnym dniu roboczym po wykonaniu dostawy. 7. Termin płatności faktur (minimum 7 dni i maksymalnie 30 dni), stanowi dodatkowe – poza cenowe, kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu. 8. Zamawiający wymaga dostaw oleju napędowego zgodnego z normą PN - EN 590. 9. Wykonawca zobowiązany będzie do dostaw przedmiotu zamówienia na każdorazowe żądanie Zamawiającego, nie później niż w terminie do 3 dni od daty zgłoszenia żądania przez Zamawiającego. 10. Dostawy przedmiotu zamówienia będą wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 11. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilnoprawną za jakość dostarczanego przedmiotu zamówienia i terminowość dostaw. 12. Dostarczający paliwo przedstawiciel Wykonawcy, zobowiązany jest posiadać dokument wydania paliwa z magazynu i okazać go, na żądanie przedstawiciela Zamawiającego. Dokument wydania paliwa z magazynu nie może być wystawiony wcześniej niż 24 godziny poprzedzające dostawę. Brak dokumentów określonych wyżej może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego paliwa. 13. Dostawy będą się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00 do 14.00. 14. Wykonawca określając w składanej ofercie cenę ofertową brutto, zobowiązany jest do przedstawienia jej wg. następującego wzoru: Co = Cp + Mw - Rw, gdzie: • Cp – cena hurtowa netto za 1l. z dnia 13.12.2019 r. u dystrybutora (oferenta), w złotych wg. oficjalnego cennika jednego z producentów występujących w obrocie gospodarczym, z podaniem nazwy producenta, • Mw – marża Wykonawcy wyrażona w „zł”, • Rw – rabat Wykonawcy udzielany Zamawiającemu wyrażony w „zł”, 15. Zamawiający z uwagi na możliwe wahania cen rynkowych, dopuszcza w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany ceny za 1 litr paliwa z uwagi na zmianę ceny rynkowej przez oferowanego producenta paliw, natomiast wysokość marży i udzielonego rabatu nie może ulec zmianie w całym okresie obowiązywania umowy. 16. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ bądź innym integralnym z SIWZ dokumencie, nazwy własne materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to również, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W powyższym zakresie Wykonawca powinien okazać się na każde żądanie Zamawiającego stosownym dokumentem wystawionym przez producenta. 17. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane dostawy nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej: • załącznik numer 1.2. do SIWZ dla części nr. 2 zamówienia, tj.: część druga (2) zamówienia: dostawa oleju napędowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława; 18. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części usług podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 2 do SIWZ. 19. Załatwienie wszystkich formalności oraz wszelkie poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 20. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 21. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego. 22. Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. Prawo opcji dotyczy każdej części. Informacje ogólne dotyczące prawa opcji: 23. Rzeczowy zakres zamówienia nazywanego umownie „podstawowym” został określony w niniejszej SIWZ w pkt. 3.2. 24. Zamawiający zakłada możliwość zwiększenia ilości zapotrzebowania na paliwo o 20% w stosunku do ilości określonej w pkt 3.2. SIWZ. 1) Zakupy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy. 2) Zakupy objęte prawem opcji będą dostarczane pod adresy wskazane SIWZ. 3) Przesłanki uprawniające do skorzystania z prawa opcji: 4) Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres dostaw objętych opcją), przy czym Wykonawca jest zobowiązany do jego wykonania. 5) Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za zakupy/dostawy zlecone w ramach opcji będą ceny jednostkowe z dnia zakupu wraz z upustem wskazanym w formularzu cenowym oferty oraz rzeczywiste ilości zakupów zrealizowanych w ramach opcji. 25. Klasyfikacja zamówienia wg CPV: 09134100-8 – OLEJ NAPĘDOWY
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 09000000-3, 09134100-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-01-01
data zakończenia: 2020-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Termin płatności faktur 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin realizacji zamówienia – ustala się od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2020 roku) do dnia 31.12.2020 roku, lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, w zależności które zdarzenie wystąpi wcześniej.


Część nr: 3 Nazwa: CZĘŚĆ NUMER 3 -dostawa oleju opałowego dla celów grzewczych, do siedziby zamawiającego, Bystrzyca, ul Lipowa 8, 55-200 Oława
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:część trzecia (3) zamówienia: „dostawa oleju opałowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława”. 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa, oleju opałowego do Nadleśnictwa Oława z/s Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława w roku 2020. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawy i tankowanie do zbiornika Zamawiającego znajdującego się w Bystrzycy, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława: • oleju opałowego, w szacunkowej ilości 12900 litrów, w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2020 roku. 3. Zamawiający informuje, iż podana w pkt. 2 powyżej ilość oleju opałowego (12900 litrów) jest wyłącznie ilością szacunkową, podaną dla potrzeb określenia ceny 1 litra oleju opałowego, oferowanego przez wykonawców i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. 4. Dostawy oleju opałowego będą odbywać się na zasadach zakupu z odroczonym terminem płatności. 5. Należności za dostarczony olej opałowy, będzie regulowana przelewem, na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę. Faktura wystawiona będzie przez Wykonawcę w dniu dostawy paliwa do Zamawiającego. 6. Zamawiający wymaga każdorazowo dostarczenia Zamawiającemu oryginału faktury , najpóźniej w następnym dniu roboczym po wykonaniu dostawy. 7. Termin płatności faktur (minimum 7 dni i maksymalnie 30 dni), stanowi dodatkowe – poza cenowe, kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu. 8. Zamawiający wymaga dostaw oleju opałowego zgodnego z normą PN - EN 590. 9. Wykonawca zobowiązany będzie do dostaw przedmiotu zamówienia na każdorazowe żądanie Zamawiającego, nie później niż w terminie do 3 dni od daty zgłoszenia żądania przez Zamawiającego. 10. Dostawy przedmiotu zamówienia będą wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 11. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilnoprawną za jakość dostarczanego przedmiotu zamówienia i terminowość dostaw. 12. Dostarczający olej opałowy przedstawiciel Wykonawcy, zobowiązany jest posiadać dokument wydania paliwa z magazynu i okazać go, na żądanie przedstawiciela Zamawiającego. Dokument wydania paliwa z magazynu nie może być wystawiony wcześniej niż 24 godziny poprzedzające dostawę. Brak dokumentów określonych wyżej może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego paliwa. 13. Dostawy będą się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00 do 14.00. 14. Wykonawca określając w składanej ofercie cenę ofertową brutto, zobowiązany jest do przedstawienia jej wg. następującego wzoru: Co = Cp + Mw - Rw, gdzie: • Cp – cena hurtowa netto za 1l. na dzień 13.12.2019 roku, wg. oficjalnego cennika jednego z producentów występujących w obrocie gospodarczym, z podaniem nazwy producenta, • Mw – marża Wykonawcy wyrażona w „zł”, • Rw – rabat Wykonawcy udzielany Zamawiającemu wyrażony w „zł”, 15. Zamawiający z uwagi na możliwe wahania cen rynkowych, dopuszcza w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany ceny za 1 litr paliwa z uwagi na zmianę ceny rynkowej przez oferowanego producenta paliw, natomiast wysokość marży i udzielonego rabatu nie może ulec zmianie w całym okresie obowiązywania umowy. 16. Zamawiający wymaga, aby dostarczany olej opałowy spełniał wymogi techniczne oraz następujące kryteria: Gęstość w temp. 15°C kg/m3 Min. 820 max. 860 Wartość opałowa MJ/kg Min. 42,6 Do 250° C destyluje %(V/V) Max. 65 Do 350° C destyluje %(V/V) Min. 85 Lepkość kinematyczna w temp. 20 ° C Mm2/s Max. 6 Temperatura płynięcia ° C Max. – 20 Temperatura mętnienia ° C Nie normalizowana Temperatura zapłonu ° C Min. 56 Poz. po koksowaniu z 10% pozost. dest. % (mm/mm) Max. 0,3 Pozostałość po spopieleniu % (mm/mm) Max. 0,01 Zawartość siarki % (mm/mm) Max. 0,1 Zawartość wody Mg/kg Max. 200 Zawartość zanieczyszczeń stałych Mg/kg Max. 24 Barwa ------------------- Czerwona Zawartość znacznika (Solvent Yellow 124) Mg/l Min. 6,0 max. 9,0 Zawartość barwnika (Solvent Red 19) Mg/l Min. 6,3 17. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ bądź innym integralnym z SIWZ dokumencie, nazwy własne materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to również, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W powyższym zakresie Wykonawca powinien okazać się na każde żądanie Zamawiającego stosownym dokumentem wystawionym przez producenta. 18. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane dostawy nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej: • • załącznik numer 1.3. do SIWZ dla części nr 3 zamówienia, tj.: część trzecia (3) zamówienia: „dostawa oleju opałowego do siedziby Zamawiającego, Bystrzyca, ul. Lipowa 8, 55-200 Oława 19. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części usług podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 2 do SIWZ. 20. Załatwienie wszystkich formalności oraz wszelkie poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 21. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 22. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego. 23. Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. Prawo opcji dotyczy każdej części. Informacje ogólne dotyczące prawa opcji: 24. Rzeczowy zakres zamówienia nazywanego umownie „podstawowym” został określony w niniejszej SIWZ w pkt. 3.2. 25. Zamawiający zakłada możliwość zwiększenia ilości zapotrzebowania na paliwo o 20% w stosunku do ilości określonej w pkt 3.2. SIWZ. 1) Zakupy objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy. 2) Zakupy objęte prawem opcji będą dostarczane pod adresy wskazane SIWZ. 3) Przesłanki uprawniające do skorzystania z prawa opcji: 4) Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres dostaw objętych opcją), przy czym Wykonawca jest zobowiązany do jego wykonania. 5) Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za zakupy/dostawy zlecone w ramach opcji będą ceny jednostkowe z dnia zakupu wraz z upustem wskazanym w formularzu cenowym oferty oraz rzeczywiste ilości zakupów zrealizowanych w ramach opcji. 26. Klasyfikacja zamówienia wg CPV: 09135000-40-OLEJE OPAŁOWE
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 09000000-3, 09135000-4

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-01-01
data zakończenia: 2020-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Termin płatności faktur 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin realizacji zamówienia – ustala się od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 01.01.2020 roku) do dnia 31.12.2020 roku, lub do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, w zależności które zdarzenie wystąpi wcześniej.






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę zakup nieruchomości gruntu i lokalu mieszkalnego - Głogów
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę zakup nieruchomości gruntu i lokalu mieszkalnego w bloku wielorodzinnym lub mieszkalno usługowym lub domku jednorodzinnym i/lub szeregowym w mieście: Głogów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI