Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Sporządzenie Strategicznej mapy hałasu Gorzowa Wielkopolskiego.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 3-4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Sporządzenie Strategicznej mapy hałasu Gorzowa Wielkopolskiego.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7a79a16-510c-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00292589
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001031/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.29 Wykonanie mapy akustycznej Gorzowa Wielkopolskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl,:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux
lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie
UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.7.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.66.2021.BD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres rzeczowy zadania obejmuje:
1) pozyskanie niezbędnych danych do wykonania strategicznej mapy hałasu;
2) wykonanie pomiarów niezbędnych do opracowania mapy hałasu, w tym pomiarów kalibracyjnych hałasu w środowisku;
3) opracowanie modelu akustycznego miasta Gorzowa Wielkopolskiego, wykonanie pomiarów kalibracyjnych hałasu w środowisku oraz walidacja opracowanego modelu;
4) opracowanie części opisowej Mapy hałasu;
5) opracowanie części graficznej Mapy hałasu, która obejmuje wykonanie:
- numerycznego modelu terenu,
- warstw tematycznych,
- map emisyjnych,
- map imisyjnych,
- mapy terenów objętych ochroną akustyczną,
- map terenów zagrożonych hałasem,
- map przedstawiających rezultaty planowanych działań,
- mapy granic Gorzowa Wielkopolskiego,
- mapy zaludnienia;
6) przeprowadzenie uzgodnień propozycji działań naprawczych z zarządcami źródeł hałasu;
7) przeprowadzenie szkolenia
8) opracowanie dokumentacji powykonawczej
9) opracowanie streszczenia Mapy hałasu,
10) przygotowanie i prezentacja Mapy hałasu na spotkaniu wewnętrznym zorganizowanym przez Zamawiającego,
11) opracowanie i wdrożenie internetowego portalu mapowego w celu publikacji Mapy hałasu na stronach internetowych Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego,
12) przygotowanie wymaganych danych Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska oraz Marszałkowi Województwa Lubuskiego, w postaci arkuszy kalkulacyjnych i zbiorów danych przestrzennych.
Pozostałe informacje dotyczące opisu przedmiotu zmówienia oraz warunków realizacji umowy zawarte są w Części III SWZ Opis przedmiotu zamówienia oraz w Części II SWZ Wzór umowy.
W ramach realizacji przedmiotu umowy Zamawiający wymaga asysty technicznej
Wykonawca w ramach otrzymanego wynagrodzenia zobowiązuje się do 36 miesięcznej asysty technicznej polegającej na:
1) pomocy i konsultacji telefonicznej i za pomocą poczty elektronicznej w zakresie przedmiotu umowy,
2) pomocy przy przeniesieniu danych, oprogramowania na inny komputer, nie częściej niż raz w roku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90742200-2 - Usługi w zakresie ochrony przed hałasem
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-03
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykonanie dodatkowych pomiarów hałasu drogowego
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji dla przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał należycie:
- co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu strategicznej mapy hałasu lub mapy akustycznej miasta o ilości mieszkańców większej niż 100 000, wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem co najmniej hałasu drogowego, szynowego oraz przemysłowego o wartości co najmniej 100 000,00 PLN netto każda.
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj.
personel odpowiedzialny za należyte wykonanie zamówienia musi posiadać kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zgodnie z wymaganiami przedstawionymi poniższej
- jedną osobą posiadającą wyższe wykształcenie, która uczestniczyła w koordynowaniu prac przy tworzeniu przynajmniej dwóch strategicznych map hałasu lub map akustycznych dla aglomeracji o liczbie mieszkańców większej niż 100 000, zgodnie wymaganiami wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska,
- dwiema osobami posiadającymi wykształcenie wyższe w zakresie akustyki środowiska albo wykształcenie wyższe wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie ochrony środowiska przed hałasem, które brały udział w pracach związanych ze sporządzeniem, co najmniej dwóch strategicznych map hałasu lub map akustycznych dla aglomeracji o liczbie mieszkańców większej niż 100 000, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska,
- jedną osobą, która uczestniczyła w opracowaniu systemu do gromadzenia i przetwarzania danych wejściowych oraz danych otrzymanych z mapy akustycznej, dla co najmniej dwóch map akustycznych dla aglomeracji powyżej 100 000 mieszkańców,
- co najmniej dwiema osobami, które posiadają minimum 2 letnie doświadczenie w przeprowadzaniu pomiarów hałasu w środowisku.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę kilku wymienionych specjalności.
c) Dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym tj.:
- oprogramowaniem do obliczania strategicznych map hałasu, które spełnia kryteria pozwalające na wykorzystanie wszystkich algorytmów i obliczeń opisanych w dyrektywie 2015/996 z dnia 19 maja 2015 r. ustanawiającej wspólne metody oceny hałasu zgodnie z dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu europejskiego i Rady w odniesieniu do ustalenia metod oceny szkodliwych skutków hałasu w środowisku,
- akredytowanym laboratorium w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach zgodności i nadzoru rynku (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 514) o zakresie akredytacji zapewniającym wykonanie akredytowanych pomiarów hałasu drogowego (w co najmniej 20 punktach pomiarowych), kolejowego (w co najmniej 4 punktach), tramwajowego (w co najmniej 10 punktach pomiarowych) i przemysłowego (co najmniej 30 zakładów przemysłowych, w tym parkingów i zajezdni).
UWAGA: Zamawiający przez strategiczną mapę hałasu lub mapę akustyczną rozumie mapę sporządzoną do celów całościowej oceny narażenia na hałas z różnych źródeł.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o analizę oświadczenia wykonawcy. Z treści tego dokumentu musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione warunki Wykonawca spełnił.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym § 11 Wzoru umowy, stanowiącym Część II SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-08 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni