Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa konsumenckiej stacji transformatorowej S-1, 01A0178 układ pomiarowy oraz telemetria i telemechanika dla potrzeb instalacji fotowoltaicznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY SPECJALISTYCZNY SZPITAL ZACHODNI IM. JANA PAWŁA II
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311639
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Daleka 11
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 755 91 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp.lonc@szpitalzachodni.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalzachodni.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa konsumenckiej stacji transformatorowej S-1, 01A0178 układ pomiarowy oraz telemetria i telemechanika dla potrzeb instalacji fotowoltaicznej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f5a92151-67fe-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00438097
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00014707/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Instalacja fotowoltaiczna wsparta na wiatach parkingu Starostwa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalzachodni
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalzachodni
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zostały określone w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zostały określone w SWZ .
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPSSZ/58/RB/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa konsumenckiej stacji transformatorowej S-1, 01A0178 układ pomiarowy oraz telemetria i telemechanika dla potrzeb instalacji fotowoltaicznej zlokalizowanej na parkingu starostwa powiatu grodziskiego
4.2.6.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg kryterium cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu.
2) Spełniają warunki udziału w postępowanie dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli:
- posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 600 000,00 zł. (sześćset tysięcy zł)
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
1. Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże, że okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 3 roboty budowlane o zbliżonym charakterze i wielkości. Przez robotę budowlaną o zbliżonym charakterze i wielkości Zamawiający rozumie wykonanie i podłączenie minimum 3 instalacji fotowoltaicznych o mocy powyżej 50 kWp .
2. Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który, dysponuje osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj. osoby uprawnionej zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2021r. poz. 2351 z późn. zm.) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj.:
Kierownika budowy:
• Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych:
a) osoba posiadająca od co najmniej 3 lat uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r.Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej (kierownik robót/budowy) w realizacji, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert, co najmniej dwóch realizacji (budowa, przebudowa lub remont) instalacji elektrycznych w tym jednej realizacji (budowa, przebudowa lub remont) na czynnym obiekcie
a) Uprawnienia typu SEP „D” i „E” 20kV
b) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i posiada aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.
Pracownicy:
• Minimum dwaj pracownicy muszą mieć uprawnienia typu SEP „D” i „E” 20kV
• Pozostali pracownicy uprawnienia typu SEP „E” 20kV
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
b) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3A do SWZ;
c) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 600 000,00 zł. (sześćset tysięcy złotych),
b) wykaz trzech robót budowlanych zgodnie z warunkiem opisanym w rozdziale IV ust. 1, lit d) pkt. 1 SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 7 do SWZ.
c) wykaz osób zgodnie z warunkiem opisanym w rozdziale IV ust. 1 lit d) pkt 2 SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a) Oświadczenie własne Wykonawcy, że zapewni odpowiedni sprzęt do realizacji przedmiotu zamówienia oraz użyje surowców i materiałów nowych fabrycznie, dopuszczonych do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących certyfikacji. (składane wraz z ofertą, brak oświadczenia w ofercie podlega uzupełnieniu).
b) Oświadczenie własne Wykonawcy, że do wykonania zamówienia skieruje pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320. z późn. zm.), tj: pracę pracowników fizycznych, a także czynności pracowników fizycznych w zakresie bezpośredniego wykonywania fizycznych czynności związanych z robotami budowlanymi. (składane wraz z ofertą, brak oświadczenia w ofercie podlega uzupełnieniu).
c) oświadczenie własne Wykonawcy, że przed podpisaniem umowy przedstawi wykaz pracowników skierowanych do wykonania zadania zatrudnionych na umowę o pracę pod kierownictwem uprawnionych osób (składany wraz z ofertą, brak załącznika w ofercie podlega uzupełnieniu).
d) Załącznik nr 9 – Oferowany termin gwarancji jakości i rękojmi (składany wraz z ofertą, brak załącznika w ofercie podlega uzupełnieniu).
e) Oświadczenie, że na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązuje jest okazać w stosunku do wykazanych materiałów certyfikaty, deklaracje zgodności z polska normą lub aprobatę techniczną, a komplet w/w dokumentów zostanie dołączony do dokumentacji powykonawczej będącej załącznikiem do protokołu końcowego odbioru. (składany wraz z ofertą, brak załącznika w ofercie podlega uzupełnieniu).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) Oświadczenie własne Wykonawcy, że zapewni odpowiedni sprzęt do realizacji przedmiotu zamówienia oraz użyje surowców i materiałów nowych fabrycznie, dopuszczonych do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących certyfikacji. (składane wraz z ofertą, brak oświadczenia w ofercie podlega uzupełnieniu).
b) Oświadczenie własne Wykonawcy, że do wykonania zamówienia skieruje pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320. z późn. zm.), tj: pracę pracowników fizycznych, a także czynności pracowników fizycznych w zakresie bezpośredniego wykonywania fizycznych czynności związanych z robotami budowlanymi. (składane wraz z ofertą, brak oświadczenia w ofercie podlega uzupełnieniu).
c) oświadczenie własne Wykonawcy, że przed podpisaniem umowy przedstawi wykaz pracowników skierowanych do wykonania zadania zatrudnionych na umowę o pracę pod kierownictwem uprawnionych osób (składany wraz z ofertą, brak załącznika w ofercie podlega uzupełnieniu).
d) Załącznik nr 9 – Oferowany termin gwarancji jakości i rękojmi (składany wraz z ofertą, brak załącznika w ofercie podlega uzupełnieniu).
e) Oświadczenie, że na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązuje jest okazać w stosunku do wykazanych materiałów certyfikaty, deklaracje zgodności z polska normą lub aprobatę techniczną, a komplet w/w dokumentów zostanie dołączony do dokumentacji powykonawczej będącej załącznikiem do protokołu końcowego odbioru. (składany wraz z ofertą, brak załącznika w ofercie podlega uzupełnieniu).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 11 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalzachodni
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-30 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni