Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Miastko
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miastko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grunwaldzka 1
1.5.2.) Miejscowość: Miastko
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ireneusz.ferenc@um.miastko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Miastko
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b7804e3a-12f5-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00289178
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00005969/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Miastko.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Montaż odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Miastko w zakresie działania „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność” w ramach Priorytetu 4 „Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej”, objętego Programem Operacyjnym „Rybactwo i Morze” z wyłączeniem projektów grantowych.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/um_miastko
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/um_miastko
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisem w Rozdziale XX swz - Informacje o środkach komunikacji elektronicznej , przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i obierania korespondencji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do swz.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRG.271.10.2022.IF
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa z rozmieszczeniem (montażem) paneli fotowoltaicznych i pompy ciepła w celu utworzenia instalacji fotowoltaicznej i instalacji pompy ciepła powietrznej budynku świetlicy wiejskiej w Głodowie
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44622100-7 - Urządzenia do odzyskiwania ciepła
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45321000-3 - Izolacja cieplna
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o kryteria, tj. : cena oferty i okres gwarncji na wykonany przedmiot zamówienia, w sposób opisany w swz.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa z rozmieszczeniem (montażem) paneli fotowoltaicznych w celu utworzenia instalacji fotowoltaicznych w:
a) świetlicy wiejskiej i remizy strażackiej w Żabnie,
b) remizy strażackiej w Wałdowie,
c) Centrum Informacji Turystycznej (CIT) w Miastku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44622100-7 - Urządzenia do odzyskiwania ciepła
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45321000-3 - Izolacja cieplna
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o kryteria, tj. cena oferty i okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, w sposób opisany w swz.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV SWZ;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 Pzp dotyczących:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
W celu spełnienia tego warunku wykonawca jest zobowiązany do wykazania iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał prawidłowo - nie mniej niż jedną dostawę odpowiadającą swym rodzajem niniejszemu zamówieniu lub zbliżoną polegającą na dostawie z rozmieszczeniem (instalacją/montażem) paneli fotowoltaicznych lub solarnych, przy czym dostawa paneli fotowoltaicznych lub solarnych z rozmieszczeniem może być wykonana w ramach robót budowlanych – jako integralna część, o wartościach nie mniejszych niż:
a) dla Części 1 zamówienia: 25.000,00 PLN brutto, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych.
b) dla Części 2 zamówienia: 25.000,00 PLN brutto, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych.
- w odniesieniu do każdej części, na którą zamierza złożyć ofertę tj. jeżeli w ofercie zostanie wskazana więcej niż jedna część zamówienia, wówczas wartość dostaw nie może być niższa niż suma wymaganych wartości dostaw dla wszystkich części wskazanych w ofercie.
W przypadku wykazywania dostawy z rozmieszczeniem wykonanej w ramach robót budowlanych warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że wartość samej zrealizowanej dostawy – jako wyodrębniony element spośród robót budowlanych - jest nie mniejsza niż wartości określone powyżej. Tym samym wartość wykonanej dostawy i robót budowlanych nie może być sumowana w celu wykazania spełnienia niniejszego warunku.
3. Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunku przez wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do swz.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zawierający nie mniej niż jedną dostawę odpowiadającą swym rodzajem niniejszemu zamówieniu lub zbliżoną polegającą na dostawie z rozmieszczeniem (instalacją/montażem) paneli fotowoltaicznych lub solarnych, przy czym dostawa paneli fotowoltaicznych lub solarnych z rozmieszczeniem może być wykonana w ramach robót budowlanych – jako integralna część, o wartościach nie mniejszych niż:
a) dla Części 1 zamówienia: 25.000,00 PLN brutto, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych,
b) dla Części 2 zamówienia: 25.000,00 PLN brutto, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych,
- wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których wskazane dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy dostawy te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; zaleca się sporządzenie zgodnie z załącznikiem nr 7 swz.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XVI poz. 1 swz, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika podział realizacji przedmiotu zamówienia przez poszczególnych wykonawców.
4. Oświadczenie i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Przedłużenia terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy i uwarunkowane jest:
a) wstrzymaniem prac przez zamawiającego w okolicznościach, za które wykonawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności tj. ze względu na konieczność rozwiązania problemów technicznych jakie mogą ujawnić się w trakcie realizacji zamówienia np. niestandardowe sytuacje techniczne skutkujące koniecznością przełożenia fragmentów instalacji elektrycznej lub hydraulicznej na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia lub inne przeszkody techniczne, które wywołały sytuację uniemożliwiającą kontynuowanie wykonywania przedmiotu zamówienia do czasu jej usunięcia, wówczas okres realizacji zamówienia zostanie wydłużony o ilość dni niezbędnych do usunięcia wyżej opisanych przyczyn wstrzymania prac,
b) koniecznością dokonania zmian w dokumentacji technicznej na wniosek Stron, jeżeli od ich wprowadzenia uzależniona jest dalsza realizacja przedmiotu zamówienia spowodowanych koniecznością zmian rozwiązań technicznych określonych w dokumentacji np. sposobu lokalizacji i mocowania konstrukcji wsporczych paneli do podłoża, instalacji pompy ciepła ze względu na ujawnione przeszkody itp., wówczas w opisanych powyżej okolicznościach, okres realizacji zamówienia zostanie wydłużony o niezbędną ilość dni na wprowadzenia zmian w dokumentacji,
c) szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi tj. jeżeli w miejscu realizacji zamówienia wystąpią warunki atmosferyczne nie odnotowane przez synoptyków w okresie ostatnich trzech lat przed datą ich wystąpienia, wówczas okres realizacji zamówienia zostanie wydłużony o dwukrotność ilości dni, w których warunki te występowały,
d) nie wywiązaniem się kontrahentów wykonawcy z terminowego dostarczenia zamówionych urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia w okolicznościach, za które Wykonawca nie odpowiada np. jednostronne wycofanie się dostawców z przyjętych zobowiązań wobec wykonawcy w tym zakresie (np. z powodu przerwania „łańcucha dostaw” uniemożliwiającego uzyskanie niezbędnych komponentów do produkcji wyrobów budowlanych przewidzianych wg dokumentacji technicznej do realizacji przedmiotu zamówienia); w opisanych okolicznościach przedłużenie terminu wykonania umowy nastąpi o udokumentowaną przez Wykonawcę wydłużoną ilość dni oczekiwania na dostarczenie zamówionych wyrobów z uwzględnieniem niezbędnego czasu na wykonanie prac instalacyjnych,
e) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako zdarzenie niezależne od Stron, niemożliwe do przewidzenia, którego skutkom nie mogą zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, do której zalicza się m.in. klęski żywiołowe, embarga, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, w tym dostosowanie się do zarządzeń, zakazów lub wiążących rekomendacji ze strony organów państwowych dotyczących ochrony zdrowia publicznego w przypadku wystąpienia zagrożeniem pandemicznego uniemożliwiającego dotrzymanie umownego terminu realizacji zamówienia, w opisanych okolicznościach przedłużenie terminu wykonania umowy nastąpi o udokumentowany przez Wykonawcę okres trwającej siły wyższej powodującej np. zmniejszenie liczby pracowników z uwagi na odbywanie kwarantanny, opiekowaniem się dziećmi, brakami w materiałach budowlanych w związku z zawieszeniem/zmniejszeniem produkcji, zamknięciem hurtowni budowlanych, zamknięciem granic wstrzymaniem lub ograniczeń dostaw materiałów budowlanych zza granicy itp.;
2) zamiany wyrobów budowlanych i urządzeń, jeżeli Wykonawca wykaże, że określony rodzaj wyrobów lub urządzeń został wycofany z rynku, lub jest trudnodostępny, lub może zostać zastąpiony wyrobami, urządzeniami charakteryzującymi się co najmniej takimi samymi lub wyższymi standardami jakościowymi, podstawowymi parametrami technicznymi, technologicznymi niż określone w dokumentacji, które zapewnią osiągnięcie zakładanego efektu w stopniu równym lub wyższym wynikającym z dokumentacji – bez prawa zmiany ceny wynagrodzenia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-16 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/um_miastko
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-16 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-14