Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
˜Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wraz z dystrybucją, dla oddziałów MNK
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜Muzeum Narodowe w Krakowie
1.3.) Oddział zamawiającego: ˜
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 000275961
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ˜Al. 3 Maja 1
1.5.2.) Miejscowość: ˜Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: ˜30-062
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: ˜(12) 433-56-00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜dyrekcja@mnk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜www.mnk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
˜Państwowa Instytucja Kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
˜Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wraz z dystrybucją, dla oddziałów MNK
2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-ed37f803-cd09-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082306
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: ˜2021/BZP 00011054/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa gazu ziemnego do ogrzewania budynków MNK
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
˜https://mnk.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜1. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale XI ust. 1 i 2 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pomocą środków komunikacjielektronicznej za pośrednictwem Platformy.2. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują: poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://mnk.ezamawiajacy.pl W przypadku trudności technicznych związanych z korzystaniem z Platformy, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania informacji drogą elektroniczną: zam_publ@mnk.pl. https://mnk.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne. 2. Ogólne zasady korzystania z Platformy:1)zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomeniehttps://mnk.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.2) Wykonawca po wybraniu opcji„Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdziezostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawcazakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło,następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.3) rejestracja Wykonawcy na Platformie trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tymZamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesiezłożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wnioskurejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczasnależy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 3. Po założeniu kontaWykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym aWykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formieelektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.4.Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystaniaz Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznegoMarketplanet tel. (22) 576-87-90, e-mail: oneplace@marketplanet.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Narodowe w Krakowie z siedzibą w Krakowie (kontakt: Al. 3 Maja 1, 30-062 Kraków, tel.0-12 43 35 620, adres e-mail: dyrekcja@mnk.pl).• Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Muzeum Narodowym w Krakowie - adres e-mail: iod@mnk.pl .• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr sprawy: EP-ZP-271-15/21 prowadzonym w trybie podstawowym;• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 oraz art. 291 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 11września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) dalej „ustawa Pzp”; • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, • a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;• nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.Do przetwarzania danych osobowych osób fizycznych w tym okresie Zamawiający stosuje przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (DZ.U. z 2018 r. poz. 1000) oraz rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ˜EP-ZP-271-15/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
˜1. Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie kompleksowej dostawy paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego grupy E do celów opałowych przy ciśnieniu nie mniejszym niż 1,8 kPa, obejmującej sprzedaż oraz dystrybucję do punktów odbioru paliwa gazowego dla instalacji znajdującej się w Oddziałach Muzeum Narodowego w Krakowie.2. Sprzedaż paliwa gazowego musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. 2021 poz. 716) i wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi. 3. Szczegółowy wykaz obiektów (punktów odbioru) Muzeum Narodowego w Krakowie, wraz z podstawowymi parametrami technicznymi i planowanym szacunkowym zużyciem rocznym, określającym przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ4. Wymagania Zamawiającego odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 1) Dostawa paliwa gazowego musi odbywać się dla każdego punktu odbioru i w każdej grupie taryfowej dla obiektów wyszczególnionych poniżej i w załączniku nr 2 do SWZ, tj.:a) Nabywca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Oddział Dom Józefa Mehoffera, b) ul. Krupnicza 26, 31-123 Kraków, e-mail: faktury@mnk.pl;c) Nabywca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Oddział Biblioteka Czartoryskich, d) ul. św. Marka 17, 31-018 Kraków, e-mail: faktury@mnk.pl;e) Nabywca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Oddział Kamienica Szołayskich, f) ul. Szczepańska 11, Kraków,e-mail: faktury@mnk.pl;g) Nabywca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Oddział Pałac Biskupa Erazma Ciołka, h) ul. Kanonicza 17, 31-002 Kraków, e-mail: faktury@mnk.pli) Nabywca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Oddział Dom Jana Matejki, ul. Floriańska 41, 31-019 Kraków, e-mail: faktury@mnk.pl;j) Nabywca: Muzeum Narodowe w Krakowie, Oddział Pałac Czartoryskich, Arsenał i Klasztorek, ul. Jana 19/Pijarska 15, 31-017 Kraków, e-mail: faktury@mnk.pl2) Podane w załączniku nr 2 do SWZ dane odnoszące się w szczególności do ilości paliwa gazowego, są ilościami planowanymi i szacunkowymi przedstawionymi w celu określenia zakresu i wartości zamówienia, co nie odzwierciedla rzeczywistego zużycia w czasie trwania umowy, jednak Zamawiający gwarantuje, że zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie 75% wartości zawartej umowy.3) Sprzedawane paliwo gazowe będzie rozliczane w cyklach z okresem przyjętym przez OSD, jednak nie krótszych niż miesięczne, według cen jednostkowych określonych w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów umowy4) Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia paliwa gazowego w danym okresie rozliczeniowym, indywidualnie dla każdego ze wskazanych Oddziałów Muzeum Narodowego5) Cena jednostkowa netto sprzedaży paliwa gazowego jest stała, dla każdej grupy taryfowej, przez cały okres trwania umowy, za wyjątkiem możliwości jej zmiany określonej w § 12 umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ6) Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ5. Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego. Zamawiający udzieli niezbędnego pełnomocnictwa Wykonawcy do reprezentowania Zamawiającego przed OSD
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: ˜12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ˜1. Zamawiający wyznaczył jedno kryterium oceny i wyboru ofert:Cena (C) 100% 2. Ocena ofert w kryterium „Cena” (C). „Cena” rozumiana jako całkowita wartość oferty brutto, obejmująca kwotę za realizację całego zamówienia.Punktacja w tym kryterium zostanie ustalona w następujący sposób:C obliczana = (X min : X obliczana ) x 100 gdzie: C obliczana - liczba punktów badanej oferty w kryterium „cena”;X min – najniższa cena pośród złożonych ważnych ofert;X obliczana – cena badanej oferty.Maksymalną ilość punktów (100 pkt.) w niniejszym kryterium uzyska Wykonawca który w ofercie wskaże najniższa cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10