Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E do budynków Starostwa Powiatowego w Otwocku, jednostek organizacyjnych Powiatu Otwockiego oraz SPOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Otwocku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Otwocki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013268681
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Górna 13
1.5.2.) Miejscowość: Otwock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat-otwocki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.powiat-otwocki.pl/886,zamowienia-o-wartosci-powyzej-130-000-zl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E do budynków Starostwa Powiatowego w Otwocku, jednostek organizacyjnych Powiatu Otwockiego oraz SPOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Otwocku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-821e739e-38e6-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00252384
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001754/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu e dla jednostek organizacyjnych powiatu otwockiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
: https://www.bip.powiatotwocki.pl/886,zamowienia-o-wartosci-powyzej-130-000-zl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://www.soldea.pl/epz/epz/indexpostepowaniazamawiajacy.php?
s=3e47582343b49b9d9e1e4c6a3191075a65625218
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1Wykonawca zamierzający złożyć ofertę zobowiązany jest założyć konto na platformie do komunikacji
elektronicznej EPZ pod adresem: https://www.soldea.pl/epz/epz/ Ofertę składa się tylko za
pośrednictwem platformy EPZ. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za
pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@powiat-otwocki.pl . Wejście na platformę poprzez
link:https://www.bip.powiat-otwocki.pl/886,zamowienia-o-wartosci-powyzej-130-000-zl. Wykonawca
zamierzający korzystać z platformy EPZ zobowiązany jest zapoznać się z aktualnymi instrukcjami
użytkowników platformy EPZ dostępnym pod adresem; https://www.soldea.pl/epz/epz/regulamin/php.
Sposób korzystania z platformy EPZ został przedstawiony w zakładce „FAQ” oraz zamieszczonych na
platformie filmikach instruktażowych dostępny po zalogowaniu się do platformy. Za pomocą tego
kanału komunikacji elektronicznej Wykonawca składa ofertę, formularz cenowy, oświadczenia o
niewykluczeniu,oświadczenie o spełnieniu warunków wraz ew. pełnomocnictwem. Aktualne wymagania
techniczne związane z korzystaniem z Platformy EPZ wskazane są na stronie internetowej logowania i
rejestracji Platformy pod adresem: https://www.soldea.pl/epz/epz/ System operacyjny
Windows/Mac/Linux w aktualnie wspieranych wersjach. Uwaga: Windows 7 nie jest wspierany od 14
stycznia 2020.Przeglądarka internetowa IE od 10 w górę / Edge / FireFox / Chrome / Opera / Safari,w
aktualnych wersjach.2 Włączona obsługa kodu JavaScript 3.Sprawne połączenie internetowe, upload
min.2Mb/s. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 20 MB w formatach w
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00231728/03 z dnia 2021-10-13
2021-10-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z zastrzeżeniem formatów , o
których mowa w art. 66 ust 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Maksymalny rozmiar pojedynczego plik, który można załączyć na Platformie EZP to 20 MB. Jeżeli plik
podpisany jest podpisem zaufanym to wielkość pliku łącznie z podpisem nie może przekraczać 10 MB.
Zamawiający, określając dopuszczalne formaty danych w jakich Wykonawca może przedłożyć
dokumenty lub oświadczenia, korzysta z katalogu formatów wskazanych w zał nr 2 do Rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r.w sprawie Krajowych Ram lnteroperacyjności, minimalnych
wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych. Za pośrednictwem platformy EPZ można przesyłać wiele
pojedynczych plików we wskazanym formacie lub plików archiwum ZIP zawierający wiele pojedynczych
plików, w tym wypadku w dowolnym formacie. Zamawiający dopuszcza możliwość komunikowania za
pomocą maila: zamowienia@powiat-otwocki.pl. Szczegółowe informacje dotyczące informacji o
środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z
Wykonawcami opisane są w Rozdziale X SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): : Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki z siedzibą w Otwocku Górna 13;
05-400 Otwock
• Administrator wyznaczył inspektora, Panią Darię Barnicką, mail: iod@powiat-otwocki.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie,
np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie wskazanym w ogłoszeniu.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 , art 74 ustawy z dnia11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art.78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00231728/03 z dnia 2021-10-13
2021-10-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę , której dane osobowe dotyczą z
uprawnieniami do sprostowania lub uzupełnienia o których mowa w art 16 rozporządzenia 2016/679 ,
nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień
umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu o
udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania , o którym mowa w art.18 ust1
rozporządzenia 206/679 nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego
postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SAI.272.1.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E do budynków Starostwa Powiatowego w Otwocku, jednostek organizacyjnych Powiatu Otwockiego oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Otwocku – punktów poboru, wskazanych w
Załączniku nr 1 do SWZ.
2. Dostarczanie gazu będzie się odbywać na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu (umowa kompleksowa) i będzie wykonywana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.), Kodeksu Cywilnego oraz przepisami
wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. Gaz grupy E powinien być dostarczony całodobowo do punktów zdawczo-odbiorczych, wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia standardów jakości obsługi Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa energetycznego. Wykonawca ma obowiązek
zapewnić ciągłość dostaw gazu bez jakichkolwiek przerw w dostawach z wyjątkiem sytuacji spowodowanej siłą wyższą oraz posiadać rezerwę gwarantującą ciągłość dostaw.
3. Starostwo Powiatowe w Otwocku, jednostki organizacyjne Powiatu Otwockiego oraz Specjalistyczny Szpital SPZOZ MSWiA w Otwocku, jako Odbiorcy wymienieni w Rozdziale I SWZ będą zawierać odrębne umowy z Wykonawcą wybranym w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania.
Rozliczenia za dystrybucję gazu ziemnego odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układu pomiarowego każdego z Odbiorców.
4. Zapotrzebowanie na gaz ziemny przyjęte zostało do ustalenia wartości szacunkowej zamówienia i może odbiegać od faktycznego wykorzystania gazu ziemnego. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia paliwa gazowego może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu cen jednostkowych. Tym samym, opisane prognozowane zużycie paliwa gazowego nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do jego zakupu w podanej wysokości i w żadnym razie nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze
strony Wykonawcy. Prognozowane zużycie gazu ma charakter orientacyjny, bowiem nie można z góry ustalić ilości, która zostanie dostarczona Zamawiającemu i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. Starostwo Powiatowe w Otwocku, jednostki organizacyjne Powiatu Otwockiego oraz Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Otwocku deklarują wykorzystanie minimalnej ilości zużycia gazu w wysokości 80%
szacunkowego zapotrzebowania.
5. Dostarczony gaz ziemny powinien spełniać wymagania prawne i parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.) i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie oraz ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 411).
6. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy paliw gazowych, zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) w zakresie świadczenia i korzystania z usług dystrybucji paliwa gazowego, w tym zgłoszenia do OSD nowych umów sprzedaży paliwa gazowego. Czynności te Wykonawca wykona na podstawie
stosownych pełnomocnictw udzielonych przez odbiorców wraz z zawarciem umów kompleksowej dostawy gazu ziemnego. Wykonawca, z którym zostaną zawarte umowy przez poszczególnych odbiorców, zgodnie z art. 4 Prawa energetycznego, poinformuje dotychczasowego operatora systemu przesyłowego oraz operatora systemu dystrybucyjnego nie później niż na 21 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia o zawarciu umowy kompleksowej z nowym sprzedawcą.
7. Na podstawie art. 31b ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 722), informuję, że Starostwo Powiatowe w Otwocku i jego jednostki organizacyjne, jako organy administracji publicznej zwolnione są z podatku akcyzowego (czynności, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez organy administracji publicznej.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Specjalistyczny MSWiA w Otwocku jest zwolniony z podatku akcyzowego na podstawie art. 31b ust 2 pkt 6 ustawy o podatku akcyzowym, zgodnie z którym zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu,
których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej. Wskazana przez Wykonawcę cena brutto w formularzu ofertowym i formularzu cenowym nie powinna zawierać kwoty akcyzy.
Na koszt przedmiotu zamówienia składają się opłata za paliwo gazowe, opłata abonamentowa, opłata stała dystrybucyjna, opłata zmienna dystrybucyjna.
8. Operatorem Systemu Dystrybucji (OSD) dla wszystkich Punktów Poboru (PP) jest Polska Spółka Gazownictwa Warszawa, ul. Równoległa 4a, 02-235 Warszawa.
9. Wykonawca będzie zawierał oddzielne umowy z każdym z Zamawiających - Odbiorców - wymienionych w Rozdziale I SWZ.
10. Wszelkie informacje dotyczące zmiany dotychczasowego sprzedawcy (np. numer PPG dla poszczególnych Punktów Poboru) zamieszczone są w Załączniku nr 2 do SWZ odpowiednim dla każdego z Odbiorców.
Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy odbywa się kolejny raz.
11. Szacunkowe zapotrzebowanie na paliwo gazowe w okresie 12 m-cy wynosi 4.666.782 KwH.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu, dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że zgodnie z art. 32 ust.
1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.):
a) posiada aktualna koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
upoważniającą do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwem gazowym,
b) posiada aktualną koncesją, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
upoważniającą do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego
- w przypadku Wykonawców będących Operatorem Systemu Dystrybucji
lub aktualną zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie
usług dystrybucji gazu ziemnego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu
ziemnego - w przypadku Wykonawców nie będących Operatorami Systemu Dystrybucyjnego
lub oświadczenie, że na czas realizacji zamówienia będą mieli zawartą umowę o świadczenie
usług dystrybucji gazu ziemnego z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług
dystrybucyjnych na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty.
1.1. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
1.2. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako
pełnomocnik (lider konsorcjum).
2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia działalności określonej w Rozdziale XV pkt 4 SWZ i zrealizuje dostawę, do której realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 1) składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza, brak podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust 1 ustawy Pzp oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu;
b) dołączają do oferty Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. (Wzór stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą na trzy dni przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę tych Wykonawców występujących wspólnie, zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:
4.1. określenie celu gospodarczego,
4.2. oznaczenie czasu trwania konsorcjum, obejmującego okres realizacji przedmiotu
zamówienia,
4.3. podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców występujących wspólnie, zgodny z
Oświadczeniem, o którym mowa powyżej w pkt 3 a) niniejszego Rozdziału.
4.4. wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy wspólnej przez któregokolwiek z Wykonawców występujących do czasu wykonania zamówienia w całości,
4.5. solidarną odpowiedzialność Wykonawców występujących wspólnie za realizację przedmiotu zamówienia,
4.6. solidarność Wykonawców jako wierzycieli względem wierzytelności, które będą im przysługiwały w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w ramach zawartej z Zamawiającym Umowy;
4.7. określenie sposobu płatności wynagrodzenia przez Zamawiającego przysługującego Wykonawcom w związku z realizacją zamówienia, zgodnie z którym faktury na rzecz Zamawiającego będzie wystawiał Lider, który będzie się rozliczał wewnętrznie z drugim członkiem konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.
1. Poza innymi przypadkami wymienionymi w umowie, zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy
Pzp, przewiduje się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do
treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, określonych w Rozdziale XXX
SWZ oraz w Projektowanych Postanowieniach Umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: http://www.soldea.pl/epz/epz/indexpostepowaniazamawiajacy.php? s=3e47582343b49b9d9e1e4c6a3191075a65625218
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-15 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-14