Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do lokali i obiektów Gminy Wijewo w okresie 01.01.2024 r. – 31.12.2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PARKOWA 1
1.5.2.) Miejscowość: Wijewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-150
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655494085
1.5.8.) Numer faksu: 655494755
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wijewo@wijewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wijewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do lokali i obiektów Gminy Wijewo w okresie 01.01.2024 r. – 31.12.2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b36ad63-8aaa-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00513088
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063960/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do lokali i obiektów Gminy Wijewo w okresie 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały ujęte w rozdziale XIV SWZ nr
RR.271.1.10.2023. Z uwagi na limit znaków w ogłoszeniu Zamawiający w niniejszym punkcie nie ma możliwości opisać wszystkich
wymagań.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy
Wijewo ul. Parkowa 1, 64-150 Wijewo.2) Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
kontaktować pod adresem e-mail: iod@wijewo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora Danych. 3) Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do wypełnienie obowiązku pranego ciążącego na Administratorze Danych na
podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO 4) Pani/Pana dane
osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów i nie będą przekazywane
do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny
do realizacji celu, w którym zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa. 6)
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do
organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO. 7) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób
zautomatyzowany i nie będą profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RR 271.1.10.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia realizowany jest pod nazwą: „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz
z usługą dystrybucji do lokali i obiektów Gminy Wijewo w okresie 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.”
Szacunkowe roczne zużycie prądu wynosi 125 000 kWh.
2. Właściwa ilość zużytej energii będzie odczytywana na podstawie wskazań liczników w lokalizacji wskazanych punktów poboru.
3. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (Dz. U. z 2023 r., poz. 1385 ze zm.), przepisach wykonawczych to tej ustawy oraz ogólnie obowiązujących przepisach prawnych.
4. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi i zapisami ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami do tej ustawy i Polskimi Normami w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 roku w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2023 r., poz. 819 ze zm.).
5. Odbiorcy energii są wymienieni w załączniku numer 2 do SWZ.
6. W ramach przedmiotu zamówienia oprócz dostawy energii wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę dystrybucji do wskazanych lokali i obiektów.
7. Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych zgodnych
z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez Operatora Systemu Dystrybucji OSD działającego na danym terenie i zatwierdzonymi w taryfie OSD (dwumiesięczna), obliczana będzie indywidualnie jako iloczyn faktycznie sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych zainstalowanych w układach pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonej w ofercie i umowie.
8. Do wliczonej należności Wykonawca doliczy podatek VAT według obowiązującej stawki na dzień wystawienia faktury.
9. Ewentualne zmiany rzeczywistego zużycia energii elektrycznej do szacowanego nie będą skutkowały dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego.
10. Wykonawca zapewni oraz zobowiązuje się ponosić koszty bilansowania handlowego Zamawiającego. Podmiotem odpowiedzialnym za rozliczenie niezbilansowanej energii elektrycznej dostarczonej i pobranej z systemu będzie Wykonawca.
11. Energia elektryczna kupowana na podstawie umowy zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym, w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne.
12. Zamawiający udzieli Wykonawcy odpowiednich pełnomocnictw oraz przekaże wszystkie niezbędne dane
i informacje umożliwiające przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wymaganiom
zawartym w ustawie Pzp, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale
XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga
składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu. Zamawiający wymaga złożenia
oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 3 do SWZ)
oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r.,
poz. 835 ze zm.) – załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 1 do SWZ (Zgodnie z kalkulacją wykazaną w arkuszu do
wyceny usługi kompleksowej - Załącznik nr 1a do SWZ).
2. Do oferty należy załączyć odpowiednie oświadczenia/dokumenty, o których mowa
w Rozdziale IX SWZ.
3. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia) Jeżeli upoważnienie nie wynika z ogólnie dostępnych danych rejestrowych (wpis
KRS, CEIDG) do oferty należy załączyć dokument potwierdzający umocowanie danej osoby/osób do podpisania oferty.
4. W przypadku gdy Wykonawcę/-ów reprezentuje pełnomocnik, należy do oferty załączyć pełnomocnictwo do
reprezentowania Wykonawcy/-ów określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania
Wykonawcy/-ów. Pełnomocnictwo składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się także złożenie cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa
(sporządzonego uprzednio w postaci papierowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej dokonuje
mocodawca lub notariusz (w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia
14 lutego 1991 r. - Prawo
o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Cyfrowe odwzorowanie
pełnomocnictwa nie może być poświadczone przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia
o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Umowa zawierana będzie zgodnie z projektem umowy dostarczonym przez Wykonawcę uwzględniającym zapisy
określone w SWZ. Projekt umowy wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej
oferty.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na następujących
warunkach:
a) dopuszcza się wprowadzenie zmian w umowie, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru.Wykonawcy w przypadkach gdy:
- nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego,
- wystąpi konieczność zmiany kluczowych osób, np. osób reprezentujących strony umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty
w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-05 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Środki ochrony prawnej zostały przewidziane w Dziale IX ustawy PZP
i przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu
zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego
przepisów ustawy PZP
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie
o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom
wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 PZP oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.