Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa różnych artykułów spożywczych, w tym owoców i warzyw,
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia w Ostrołęce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550465150
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rolna 27
1.5.2.) Miejscowość: Ostrołęka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-410
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 297602280
1.5.8.) Numer faksu: 297602285
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@dps-ostroleka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dps-ostroleka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa różnych artykułów spożywczych, w tym owoców i warzyw,
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-51bbcbd0-5291-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00294248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001631/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa różnych artykułów spożywczych, w tym owoców, warzyw, produktów z przemiału ziarna, pieczywa, jaj,
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ostroleka
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ostroleka
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:
Komunikacja w niniejszym postępowaniu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności
składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń odbywa się przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej za
pośrednictwem Platformy zakupowej zwanej dalej „Platformą” pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/ostroleka, w zakładce „POSTĘPOWANIA”, „ODDZIAŁ” Dom Pomocy
Społecznej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia w Ostrołęce pod nazwą
postępowania wskazaną w tytule SWZ. Zaleca się posiadanie konta użytkownika na Platformie w
przypadku komunikacji z Zamawiającym za pośrednictwem Platformy. Posiadanie konta na Platformie
oraz składanie ofert w postępowaniach nie wiąże się z żadnymi kosztami dla Wykonawców.
Zgodnie z art.67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z
Platformy:stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512
kb/s.komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV
2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4,
Linux, lub ich nowsze wersje,zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10 0., włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat
Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, Platforma zakupowa.pl działa według standardu
przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, oznaczenie czasu odbioru danych przez
Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera
synchronizowanego zegarem Głównego Urzędu Miar. W przypadku pytań dotyczących funkcjonowania i obsługi technicznej Platformy należy korzystać z pomocy Centrum Wsparcia Klienta, które udziela
wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów
technicznych Platformy, dostępne codziennie od poniedziałku do piątku w godz. Od 8,00 do 17,00 pod
nr telefonu 22/101-02-02
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie
internetowej www.platformazakupowa.pl w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, zapoznał
i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na stronie
internetowejwww.platformazakupowa.pl. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy
dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert
oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się
w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/ostroleka
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art.13 wg Załącznika nr 6 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.DGO.26.2.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Owoce
4.2.5.) Wartość części: 47493,36 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 03200000-3 - Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: (cena najtańszej oferty : cena badanej oferty)x 100% pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
warzywa
4.2.5.) Wartość części: 80770,71 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 03200000-3 - Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: (cena najtańszej oferty : cena badanej oferty) x 100% pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z przepisem art. 112 ustawy PZP oraz artykuł 57 ustawy PZP.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu
zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wyrażając je jako minimalne poziomy
zdolności. Warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów,
3.Sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
4.Zdolności technicznej lub finansowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 125 ust. 1i3 stawy PZP
W celu potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu Wykonawcy z udziału w postępowaniu zgodnie z art.
125 ust. 1 i 3 Zamawiający wymaga następujących dokumentów:
1) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z
opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał
płatności należnych podatków i opłat wraz z odsetkami i grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w
sprawie spłat tych należności:
2) Aktualne zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne wraz z
zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających,
że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków ofert Wykonawca dokonał płatności
należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 125 ust. 1i3 stawy PZP
W celu potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu Wykonawcy z udziału w postępowaniu zgodnie z art.
125 ust. 1 i 3 Zamawiający wymaga następujących dokumentów:
1) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał
płatności należnych podatków i opłat wraz z odsetkami i grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w
sprawie spłat tych należności:
2) Aktualne zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne wraz z
zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających,
że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków ofert Wykonawca dokonał płatności
należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Świadectwa i certyfikaty dopuszczające do obrotu na terenie Polski
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Świadectwa i certyfikaty dopuszczające do obrotu na terenie Polski
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Świadectwa i certyfikaty dopuszczające do obrotu na terenie Polski
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany i uzupełnienia umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej i muszą być
akceptowane przez obie strony umowy. Zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych
i w jego granicach, strony dopuszczają,
z zastrzeżeniem ust. 1, następujące zmiany umowy, w tym w stosunku do treści oferty
Wykonawcy w zakresie:
1) Zmiany przedmiotu umowy na jego równoważny odpowiednik o parametrach
i funkcjonalności nie gorszej niż wskazany w umowie (w przypadku niemożności dostarczenia
asortymentu pierwotnie przewidzianego) z uwagi na:
a) wycofanie z obrotu lub wstrzymanie produkcji oferowanego przedmiotu lub;
b) brak możliwości pozyskania produktów będących przedmiotem dostawy wskutek okoliczności,
za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, nawet przy zachowaniu należytej
staranności ;
c) inne obiektywne zdarzenia i okoliczności, których nie można było przewidzieć na dzień
składania ofert z zastrzeżeniem, że cena zamienionego przedmiotu umowy nie będzie wyższa
od ceny zawartej w ofercie,
2) obniżenia ceny przedmiotu umowy przez Wykonawcę,
3) nie wykorzystania przez Zamawiającego w całości przedmiotu umowy w terminie określonym
w § 4 - przedłużenia jej obowiązywania ze względu na potrzeby Zamawiającego zmiany
ilościowe w asortymencie w ramach wartości brutto przedmiotu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.plpn/ostroleka/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-07 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni