Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
DOSTAWA PALIWA GAZOWEGO ZIEMNEGO DO KOMPLEKSÓW WOJSKOWYCH ADMINISTROWANYCH PRZEZ 28 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 28 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 523025966
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ROTMISTRZA WITOLDA PILECKIEGO 5
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub1.28wog@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.28wog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Skarb Państwa - jednostka budżetowa, podsektor rządowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA PALIWA GAZOWEGO ZIEMNEGO DO KOMPLEKSÓW WOJSKOWYCH ADMINISTROWANYCH PRZEZ 28 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bd8fb2b-8a9a-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00512504
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/28wog
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/28wog
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od
Wykonawcy.
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzoną kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Treść oferty musi
być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia. Wykonawca składa Ofertę wraz z
załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/28wog
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ ROZDZIAŁ XX OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): SWZ ROZDZIAŁ XX OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D/65/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucyjnej) paliwa gazowego ziemnego wysokometanowego o symbolu E do kompleksu wojskowego w Garwolinie
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucyjnej) paliwa gazowego ziemnego wysokometanowego o symbolu E do kompleksu wojskowego w Zielonce
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz aktualną koncesję w zakresie dystrybucji paliwa gazowego wydane na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne. W przypadku gdy Wykonawca nie jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego warunek zostanie spełniony poprzez złożenie aktualnej umowy w zakresie dystrybucji paliwa gazowego na świadczenie usług dystrybucyjnych, na obszarze, na którym znajduje się odbiorca paliwa gazowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 108 ust.1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 1, 4 i 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, zgodnie z art.108 ust.1 oraz art.109 ust.1 pkt. 1, 4 i 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli z przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów wynikać będzie, że nie
występują uwarunkowania określone w art. 108 ust.1 oraz art. 109 ust.1 pkt 1, 4 i 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W
przypadkach gdy Wykonawca wykazuje spełnianie warunków, polega na zasobach innych podmiotów, w stosunku do żadnego z
tych podmiotów nie mogą występować uwarunkowania art. 108 ust.1 pkt 1, 2, 3, 4, 6 oraz art. 109 ust.1 pkt 1, 4, 7 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych.
Zamawiający wymaga:
1) Oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
2) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
1. aktualnej koncesji na obrót paliwami gazowymi wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
2. aktualnej koncesji w zakresie dystrybucji paliwa gazowego wydanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.
W przypadku gdy Wykonawca nie jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego - aktualnej umowy w zakresie dystrybucji paliwa gazowego na świadczenie usług dystrybucyjnych, na obszarze, na którym znajduje się odbiorca paliwa gazowego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w oparciu o treść art. 58 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego:
1.1. warunek określony w pkt. 1.1. rozdziału VI SWZ, winien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie;
1.2. warunek określony w pkt. 3.2. rozdziału VI SWZ zostanie spełniony, jeżeli spełnia go samodzielnie, chociaż jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, który wykona dostawy do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 2 Prawo Zamówień Publicznych);
1.3. w przypadku o którym mowa w pkt 1.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynika które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy;
1.4. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
1.5. jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ust.1, zostanie wybrana, Zamawiający zastrzega możliwość żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Odbiorca przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Sprzedawcy, w przypadku:
a) działania siły wyższej, zaistnienia sytuacji nadzwyczajnych, niecierpiących zwłoki lub innych okoliczności niezależnych od stron umowy;
b) zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które wymagają natychmiastowego działania;
c) zmienionych faktycznych potrzeb Odbiorcy;
d) ograniczenia planu finansowego przeznaczonego na wykonanie umowy;
e) potrzeby zmian wynikających z postanowień niniejszej umowy;
f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
g) zmiany obowiązującej stawki VAT.
2. Zakres zmian umowy w przypadku określonym w ust.1 obejmuje: zmniejszenie zakresu realizacji umowy, zmniejszenie wynagrodzenia Sprzedawcy, odstąpienie od umowy bez naliczania kar umownych.
3. Sprzedawca nie może domagać się zmiany postanowień zawartej umowy w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez niego zobowiązań wynikających z umowy.
Waloryzacja
1. Na podstawie art. 439 ust.1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień Publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), Strony mogą dokonać zmiany wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.
2. W celu dokonania zmian zapisów Umowy wnioskowanych przez Wykonawcę, zobowiązany jest on pisemnie wystąpić z propozycją zmiany wraz z uzasadnieniem.
3. W celu zawarcia aneksu, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe zestawienie zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zmówienia wraz ze szczegółowym wyliczeniem całkowitej kwoty, o jaką nastąpiła bądź nastąpi zmian wysokości wynagrodzenia należnego Sprzedawcy. W przypadku niewykazania przez Stronę., że zmiana cen materiałów lub kosztów wpłynęła na koszt wykonania zamówienia, brak będzie podstaw do zmiany wynagrodzenia, nawet jeśli zmiana osiągnie wskazany w ust. 1 pkt 1 pułap.
4. Każdorazowa zmiana wynagrodzenia może być dokonana dopiero po przeprowadzeniu przez Strony negocjacji, w zakresie objętym wnioskiem o zmianę wynagrodzenia.
5. Strony mogą składać wnioski o zmianę wynagrodzenia najpóźniej do dnia 31 października danego roku obowiązywania umowy.
6. Rozpatrzenie wniosku o zmianę wynagrodzenia powinno nastąpić w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia drugiej stronie w formie pisemnej. Przez rozpatrzenie wniosku należy rozumieć podjęcie czynności niezbędnych do podpisania aneksu do umowy. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może ten termin wydłużyć.
7. W przypadku zmiany wynagrodzenia Sprzedawcy, dokona od odpowiedniej zmiany wynagrodzenia podwykonawców, z którymi zawarł umowy na okres dłuższy n iż 6 miesięcy, w zakresie odpowiadającym zmianom cen lub kosztów a dotyczących zobowiązania podwykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-04 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/28wog.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-04 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni