Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
"Dostawa paliw płynnych: oleju napędowego, etyliny bezołowiowej Pb 95 na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej w Lwówku sp z.o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W LWÓWKU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301643558
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Powstańców Wlkp. 40
1.5.2.) Miejscowość: Lwówek
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-310
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 614414514
1.5.8.) Numer faksu: 614414187
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgklwowek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek_wodkan
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Dostawa paliw płynnych: oleju napędowego, etyliny bezołowiowej Pb 95 na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej w Lwówku sp z.o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-975f3cf7-3533-11ef-8a31-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00388309
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00362541/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 "Dostawa paliw płynnych: oleju napędowego, etyliny bezołowiowej Pb 95 na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej w Lwówku sp. z o.o"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek_wodkan
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek_wodkan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy oraz poczty elektronicznej.
2.Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w:
-"Regulaminie Internetowej Platformy Zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o." o dostępnym pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz
-„Instrukcji dla wykonawców” dostępnej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Gospodarki Komunalnej w Lwówku Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lwówku ul. Powstańców Wlkp. 40, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, legitymującym się numerem KRS 0000374787 oraz numerem NIP 7881985990 i REGON 301643558, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 3.494.000,00 złotych; nr tel.: 614414514, e-mail: sekretariat@zgklwowek.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGK/ZP-03/06/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup paliw polegający na tankowaniu do zbiorników pojazdów, lub w przypadku urządzeń i narzędzi z silnikami spalinowymi (agregaty, sprężarka, piły, zagęszczarki) do kanistrów; w stacji paliw Dostawcy zlokalizowanej w odległości nie przekraczającej 10 km od siedziby Zamawiającego czynnej we wszystkie dni tygodnia od godz. 6:00 do 22:00.
2. Dostawa paliw realizowana będzie w częściach zgodnie z potrzebami Zamawiającego:
- olej napędowy – około 32 000 litrów
- benzyna bezołowiowa 95 – około 1 500,00 litrów
Podane wyżej ilości paliw należy przyjąć do wyliczenia ceny oferty.
3. Wykonawca winien zapewnić wysoką jakość sprzedawanych paliw, spełniających wymagania rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. 2020 poz. 727.), przez cały okres trwania umowy.
4. Zamawiający wymaga gwarancji na oferowane paliwo w okresie obowiązywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: opisany w pkt 17 SWZ.
1. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
1) Komisja dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów oceny ofert i ich znaczenia.
2)Za ofertę najkorzystniejszą w danej części postępowania zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Lp. Nazwa kryterium Waga
1.Cena brutto (C)
60%
Rabat od ceny detalicznej (R)
40%
3) Opis stosowanych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
a) Zasady oceny kryterium "Cena brutto" (C) – oznacza łączną cenę brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Cena wskazana w formularzu oferty oceniana będzie w następujący sposób:
Cena najtańszej oferty x 60 pkt
C pkt= ---------------------------------------------
Cena badanej oferty
- suma C pkt – suma punktów za kryterium „cena”
- Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna maksymalnie 60 pkt.
b) Zasady przyznawania punktów w kryterium „rabat od ceny detalicznej” (R):
Punkty za kryterium „rabat od ceny detalicznej” (Rpkt) zostaną przyznane, jeżeli Wykonawca zaoferuje rabat od ceny detalicznej na poziomie min. 1 % zarówno na Pb95 jak i ON. Rabat powinien być wyrażony w %. Jeżeli Wykonawca zaoferuje rabat w niepełnym procencie, Zamawiający do celów punktacji zaokrągli zaoferowany rabat w dół ( np. 1,25 % do celów punktacji zostanie zaokrąglone do 1%). Ocena dla tego kryterium będzie dokonana na podstawie informacji zawartych w ust. 2 formularza oferty (załącznik nr 1). Punkty w tym kryterium będą przyznawane wg. poniższych zasad:
Rabat od ceny detalicznej dla benzyny bezołowiowej Pb 95:
- 0% do 0,99 % – 0 pkt.
- 1% do 1,99 % – 5 pkt.
- 2% do 2,99 % – 10 pkt.
- 3% do 3,99 % – 15 pkt.
- 4% i powyżej – 20 pkt.
Rabat od ceny detalicznej dla oleju napędowego ON:
- 0% do 0,99 % – 0 pkt.
- 1% do 1,99 % – 5 pkt.
- 2% do 2,99 % – 10 pkt.
- 3% do 3,99 % – 15 pkt.
- 4% i powyżej – 20 pkt
Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna łącznie maksymalnie 40 pkt.
4) Ocena końcowa wyliczona zostanie po zsumowaniu punktów uzyskanych za ocenę kryterium: cena brutto + rabat od ceny detalicznej;
5) Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania. Maksymalna łączna suma punktów we wskazanych wyżej kryteriach – 100;
6) Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta Wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, która nie podlega odrzuceniu oraz która uzyska największą liczbę zsumowanych punktów w ramach ustalonych ww. kryteriów oceny ofert;
7) Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze,
8)Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem;
9)Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 8, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rabat
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa wymagań;
b) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi aktualną koncesję zezwalającą na obrót paliwami (objętymi niniejszym zamówieniem, a więc benzyną bezołowiową i olejem napędowym) stosownie do przepisu art. 32 ust. 1 pkt 4) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 266 z późń.zm.).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
2. Zamawiający w niniejszym postępowaniu wymaga, aby Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu złożył wymagane oświadczenia do oferty. Na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP w terminie składania ofert, każdy z Wykonawców składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na załączniku nr 3 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w niniejszym pkt. stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia), określonych w SWZ, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od wezwania.
4. Zamawiający nie wzywa Wykonawcy do złożenia środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych środków lub jeżeli Zamawiający posiada te środki a Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie,
o którym mowa w pkt. 2 składa każdy z wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). Oświadczenia te muszą potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Podpisanie jednego oświadczenia przez wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną będzie przez Zamawiającego uznane jako złożone prawidłowo.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. także (dodatkowo) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów (na załączniku nr 1D do SWZ) na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, potwierdza, ze stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z dyspozycją art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień ich złożenia, w postaci:
Aktualnej koncesji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami, o której mowa w art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r., poz. 716 z późń.zm.), potwierdzająca, że Wykonawca jest uprawniony do obrotu paliwami, które stanowią przedmiot niniejszego postepowania.
W przypadku gdy koncesja na obrót paliwami była zmieniana należy ja złożyć wraz ze wszystkimi zmianami.
Oryginał w formie elektronicznej (postać elektroniczna z podpisem kwalifikowanym), w postaci elektronicznej z podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenie składana na wezwanie Zamawiającego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z pkt 18 SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-15 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek_wodkan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-15 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni