Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opałowego lekkiego do placówek oświatowych na terenie Gminy Małogoszcz w sezonie grzewczym 2023/2024”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samorządowe Centrum Oświaty w Małogoszczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366084370
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jaszowskiego 3a
1.5.2.) Miejscowość: Małogoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-366
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 413855226
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sco@malogoszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.malogoszcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność rachunkowo-księgowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opałowego lekkiego do placówek oświatowych na terenie Gminy Małogoszcz w sezonie grzewczym 2023/2024”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-787ad812-47c5-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00375079
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00049963/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa oleju opałowego lekkiego do placówek oświatowych na terenie Gminy Małogoszcz w sezonie grzewczym 2023/2024
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://scomalogoszcz.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://scomalogoszcz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wymaga przekazywanie sobie przez strony postępowania dokumentów, oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji wyłącznie
- za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://scomalogoszcz.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”.
Za datę wpływu w terminie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanych przez Platformę przyjmuje się datę ich wysłania na Platformę.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „zadaj pytanie lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”: w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna,
w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania,
po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, Wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "pytanie wysłane". Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa
na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
Treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje
o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiający przekaże Wykonawcom za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO znajduje się w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SCO.2.26.6.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa oleju opałowego lekkiego do placówek oświatowych na terenie Gminy Małogoszcz w ilości szacunkowej 140 000 litrów w sezonie grzewczym 2023/2024
Podana ilość przedmiotu zamówienia jest ilością szacunkową służącą do prawidłowego opracowania oferty. Faktyczne ilości przedmiotu zamówienia uzależnione będą od potrzeb Zamawiającego.
Olej opałowy powinien spełniać parametry jakościowe lub równoważne nie gorsze niż:
1. Wartość opałowa – min. 42,6 MJ/kg
2. Zawartość siarki – max 0,10% m/m
3. Zawartość wody max – 200mg/kg
4. Gęstość w temperaturze 15˚ C max 0,860 g/ml
5. Temperatura zapłonu min. 56˚ C
6. Lepkość kinematyczna w temperaturze 20˚ C max 6,00 mm2/s
7. Temperatura płynięcia max - 20˚ C
8. Skład frakcyjny – do 250˚ C destyluje max 65%/V/V, do 350˚ C destyluje min. 85% /V/V
9. Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej max – 0,3% m/m
10. Pozostałość po spopieleniu, max – 0,01 m/m
11. Całkowita zawartość zanieczyszczeń max - 24 mg/kg
Dostarczana ilość oleju opałowego fakturowana będzie w temperaturze referencyjnej 15˚ C
Pojemność zbiorników na olej opałowy w poszczególnych obiektach:
1. Zespół Placówek Oświatowych w Złotnikach – 8 000 litrów
2. Zespół Placówek Oświatowych w Żarczycach Dużych – 6 000 litrów
3. Zespół Placówek Oświatowych w Kozłowie – 7 500 litrów
4. Szkoła Podstawowa w Rembieszycach – 6 000 litrów
5. Budynek dawnej Szkoły Podstawowej w Leśnicy – 4 500 litrów
6. Budynek dawnej Szkoły Podstawowej w Bocheńcu – 4 500 litrów
Przedmiot zamówienia obejmuje załadunek, transport do miejsca przeznaczenia
oraz wyładunek oleju. Do rozładunku oleju opałowego potrzebna jest pompa przy autocysternie.
Do każdej partii oleju opałowego musi być dołączone świadectwo jakości opału wystawione przez producenta, u którego zaopatruje się Wykonawca.
Dostawy oleju będą się odbywały sukcesywnie w ciągu trwania umowy każdorazowo
na zlecenie Zamawiającego, określające ilość i miejsce dostawy.
W zależności od zapotrzebowania, możliwe będą dostawy łączone.
W sezonie grzewczym 2022/2023 minimalna dostawa oleju opałowego wyniosła około 2 000 l.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-10-15 do 2024-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny ofert będzie dokonywała komisja wg. zasad „spełnia” „nie spełnia” na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń
Zamawiający odrzuca ofertę na podst.art.226 ust.1 Ustawy Pzp. W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki komisja dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
1) Kryterium najniższa cena (brutto) – 100 %
Oferty będą oceniane punktowo. Maksymalna ilość punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.
W trakcie oceny kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane będą punkty za poniższe kryterium według następujących zasad:
Kryterium najniższa cena – znaczenie (C) – 100 pkt C = Najniższa cena brutto oferowana spośród wszystkich badanych ofert /cena brutto badanej oferty x 100
Każda oferta, według podanych wyżej kryteriów, podlega ocenie przez członków komisji przetargowej.
Oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów zostanie uznana przez Zamawiającego za najkorzystniejszą.
Do celów przygotowania ofert przyjmuje się cenę 1 litra oleju opałowego opublikowaną na stronie internetowej producenta, u którego zaopatruje się Wykonawca na dzień 31.08.2023 r.
Oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty
z uwzględnieniem opłat i podatków (także podatku od towarów i usług)
Wszystkie ceny i wartości w formularzu ofertowym należy podać z dokładnością
do dwóch miejsc po przecinku.
Cena oferty musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki,
o których mowa w art.57 ustawy pzp i w art.112 ust.2 dotyczące:
a) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowe, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawcy winni dostarczyć na wezwanie Zamawiającego
-dokument koncesji, zezwolenia, licencji lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawcy winni dostarczyć dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (polisa)
c) zdolności technicznej lub zawodowej
Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawcy winni dostarczyć wykaz dostaw wykonanych,
a w okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie np. referencje)
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki,
o których mowa w art.57 ustawy pzp i w art.112 ust.2 dotyczące:
a) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowe, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawcy winni dostarczyć na wezwanie Zamawiającego
-dokument koncesji, zezwolenia, licencji lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawcy winni dostarczyć dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (polisa)
c) zdolności technicznej lub zawodowej
Na potwierdzenie w/w warunku Wykonawcy winni dostarczyć wykaz dostaw wykonanych,
a w okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie np. referencje)
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do Formularza Ofertowego w celu wykazania spełnienia warunków udziału
w postepowaniu zał.1 należy dołączyć:
1. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art.125 ust.3 dotyczące spełniania warunków udziału w postepowaniu (zał. nr 2 do SWZ)
2. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art.125 ust.3 dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (zał. nr 3 do SWZ)
3. Komunikat cenowy o aktualnej na dzień 31.08.2023r. cenie netto sprzedaży oleju opałowego wystawionego przez producenta, u którego zaopatruje się firma Wykonawcy.
4. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów.
5. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6. Dowód wpłaty wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający, żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 zł
(słownie: dziesięć tysięcy złotych)
1) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą 30 dni tj. do dnia 11.10.2023 r.
2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku BS Kielce O/Małogoszcz, numer rachunku 44 8493 0004 0100 0600 0136 0018 Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
4) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty
w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym
w gwarancji lub poręczeniu musi być: Samorządowe Centrum Oświaty
w Małogoszczu
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
6) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo składa się w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Umowa będzie zawarta na warunkach określonych w załączniku nr.6 – „Projekt umowy”
Umowa zostanie zawarta po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania zgodnie z art.577 PZP.
W przypadku gdy oferent, którego oferta została wybrana przedstawił nieprawdziwe dane lub uchyla się od zawarcia umowy, wybór ofert przeprowadza się ponownie spośród pozostałych złożonych ofert, które uzyskały najwyższą liczbę punktów.
Strony w umowie uwzględniają zmianę cen oleju opałowego podczas realizacji zamówienia wynikające:
a) ze zmiany cen producenta oleju opałowego
b) gdy nastąpiła ustawowa zmiana podatku VAT
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-11 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://scomalogoszcz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-11 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni