Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa lekkiego oleju opałowego do celów grzewczych dla Szkoły Podstawowej w Pecnej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA W PECNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001226150
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 19
1.5.2.) Miejscowość: Pecna
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-053
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sppecna.dlaedu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://szkolapecna.superszkolna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa lekkiego oleju opałowego do celów grzewczych dla Szkoły Podstawowej w Pecnej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9768606a-7bd3-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00477138
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00119591/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Olej opałowy lekki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/840705
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym,
a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformazakupowa.pl, przy czym ofertę wraz z załącznikami należy złożyć za pośrednictwem „Formularza składania oferty” dostępnego na www.platformazakupowa.pl
w miejscu publikacji ogłoszenia o zamówieniu i SWZ, natomiast dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz przekazywanie informacji odbywa się za pomocą formularza „Wyślij wiadomość”.
2. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku awarii platformazakupowa.pl, Zamawiający może również „komunikować się” z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@sppecna.dlaedu.pl Uwaga: Ofertę składa się tylko za pośrednictwem platformazakupowa.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania tj.:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/840705
Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdziale IX SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów.
1) W zakresie nieuregulowanym SWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
i przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415) oraz Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
2) Oferta i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, a także inne dokumenty składane wraz z ofertą składa się, pod rygorem nieważności, podpisane:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
- elektronicznym podpisem zaufanym lub
- elektronicznym podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdziale XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/X/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa lekkiego oleju opałowego do celów grzewczych dla Szkoły Podstawowej w Pecnej.
1. Przewidywana szacunkowa ilość dostaw oleju opałowego w roku 2024 wynosi 34 000 litrów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
6. W trakcie trwania umowy, Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp, polegającego na możliwości udzielenia zamówienia
w zakresie zlecania dodatkowej dostawy oleju opałowego do wysokości 50% zamówienia podstawowego tj. do 17 000 litrów oleju opałowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który spełnia następujące
warunki udziału w postępowaniu:
a) warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej :
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
posiada aktualną koncesją na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi udzieloną na podstawie ustawy z dnia 10.04.1997r - Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 z późn. zm.)
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wykaże spełnienie warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Aktualna koncesja wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, udzieloną na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 z późn. zm.)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, np. łącząc
się w konsorcja lub spółki cywilne lub inną formę prawną.
2) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy składający ofertą wspólną wraz z ofertą składają stosowne pełnomocnictwo
w oryginale podpisane zgodnie z zaleceniami zawartymi w Rozdziale VIII ust. 2 pkt. 2) uprawniające do wykonania określonych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4) Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
a) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie ze SWZ;
b) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej – dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną
do reprezentowania danego podmiotu.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
na zasadach określonych w art. 58 ustawy Pzp, brak podstaw wykluczenia musi wykazać każdy z Wykonawców oddzielnie, wobec powyższego wszystkie oświadczenia
i dokumenty w zakresie braku podstaw wykluczenia wymagane w postępowaniu składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie występujących.
6) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonane za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, wyłącznie za zasadach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę - sposób wykonania umowy może ulec zmianie w zakresie niezbędnym do zapewnienia zgodności Przedmiotu Umowy z powszechnie obowiązującym prawem.
3. Ze względu na zmiany rynkowe cen paliw, które są niezależne od woli stron umowy i w obecnej sytuacji geopolitycznej trudne do przewidzenia na etapie zawierania umowy, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie zwiększenia kwoty określonej w § 4 ust.1 i 2 Umowy, o kwotę 100 000,00 zł brutto.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę ceny brutto umowy w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT.
5. Wynagrodzenie Wykonawcy jest waloryzowane automatycznie w odniesieniu do cen rynkowych, tzn. rozliczenie każdorazowo następuje na podstawie ceny oleju opałowego, która jest równa iloczynowi średniej arytmetycznej notowań cen 1 litra oleju opałowego w rafinerii Orlen i Aramco
( opublikowanych na stronach internetowych rafinerii Orlen i Aramco) obowiązującej w dniu dostawy do Zamawiającego, pomniejszonej o stały opust, którego wysokość podana została w § 4 ust. 5 niniejszej umowy, co wypełnia normę art. 439 ustawy Pzp.
6. Strony zastrzegają sobie możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w przypadku zajścia okoliczności, na które Strony nie miały wpływu, w tym tzw. „siły wyższej” opisanej w § 12 Umowy,
a skutkujących – bezpośrednio lub pośrednio – znacznym utrudnieniem lub uniemożliwieniem spełnienia świadczeń Stron w sposób określony przy podpisaniu umowy, o ile wyżej wymienione okoliczności mają charakter obiektywny.
Zmiany umowy szczegółowo określa paragraf 10 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej wraz z załącznikami za pośrednictwem „Formularza składania oferty” dostępnego na https://platformazakupowa.pl w sekcji przedmiotowego „postępowania” dostępnego na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/840705
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-15 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-13