IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zostanie dokonana w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w następujących przypadkach i na następujących warunkach: 1) ujęcia z zakresu zamówienia konkretnych punktów poboru w sytuacji zaprzestania realizacji świadczenia dla danego miejsca poboru z uwagi na wyłączenie danego obiektu z administracji Zamawiającego, zmiana niniejsza wymaga potwierdzenia w formie pisemnej pod postacią aneksu do umowy (lub dokumentu o rozwiązaniu umowy dla danego punktu poboru w przypadku zawierania umów oddzielnie, dla każdego z punktów poboru); 2) dodania do zakresu zamówienia nowych punktów poboru w sytuacji budowy, rozbudowy lub nabycia przez Zamawiającego kolejnych obiektów, gdzie ceny jednostkowe netto za dostawę energii elektrycznej zostaną ustalone w kwotach zgodnych z cenami wskazanymi w ofercie Wykonawcy, złożonej w postępowaniu przetargowym (dodanie nowych punktów poboru energii elektrycznej będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy do nowego punktu poboru będzie przypisana grupa taryfowa wskazana w jednym z punktów objętych pierwotnym zakresem zamówienia); zmiana niniejsza wymaga potwierdzenia w formie pisemnej pod postacią aneksu do umowy (lub nowej umowy dla dodawanego obiektu w przypadku zawierania umów oddzielnie, dla każdego z punktów poboru); 3) zmiany w zakresie grupy taryfowej lub mocy umownej dla poszczególnych lokali i obiektów objętych zamówieniem, w przypadku gdy stanie się to konieczne z uwagi na czynniki związane z ich eksploatacją; w sytuacji wystąpienia takiej konieczności ceny jednostkowe netto za dostawę energii elektrycznej zostaną ustalone w kwotach zgodnych z cenami wskazanymi w ofercie Wykonawcy, złożonej w postępowaniu przetargowym (zmiana grupy taryfowej będzie możliwa wyłącznie w sytuacji, gdy grupa taryfowa po zmianie będzie wskazana w jednym z punktów objętych pierwotnym zakresem zamówienia); zmiana niniejsza wymaga potwierdzenia w formie pisemnej pod postacią aneksu do umowy, 4) zmiany wielkości poboru energii elektrycznej w danym punkcie poboru w sytuacji wystąpienia takiej potrzeby po stronie Zamawiającego z uwagi na bieżące zużycie energii elektrycznej, spowodowane w szczególności występującymi warunkami atmosferycznymi lub zmianą ilości sprzętu zasilanego energią w danym punkcie poboru, w ilości przekraczającej 10% szacunkowej ilości energii elektrycznej dla danego punktu poboru, ale nie większej niż 30% tej szacunkowej ilości, 5) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy w sytuacji: a) wprowadzenia zmian umowy na podstawie pkt 1 – 4, b) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie przepisów dotyczących podatku VAT, kiedy to wynagrodzenie Wykonawcy zostanie dostosowane do obowiązujących przepisów w tym zakresie; zmianie będzie w tym zakresie podlegała stawka podatku VAT i ceny jednostkowe brutto, na podstawie których Zamawiający rozlicza się z Wykonawcą; Wykonawcy nie wolno w tym przypadku zmieniać cen jednostkowych netto wskazanych w ofercie postępowania przetargowego, c) zmian innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które w czasie realizacji umowy będą miały wpływ na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy, w tym na ceny jednostkowe netto, na podstawie których Zamawiający rozlicza się z Wykonawcą: - Wykonawca od dnia opublikowania zmian przepisów, o których mowa powyżej, a najpóźniej w terminie do 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających przedmiotowe zmiany, może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany umowy w zakresie wysokości stawek cen jednostkowych, na podstawie, których rozlicza się z Zamawiającym, wraz z jej uzasadnieniem oraz dokumentami niezbędnymi do oceny przez Zamawiającego, czy zmiany te mają wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę oraz w jakim stopniu zmiany tych kosztów uzasadniają zmianę stawek obowiązujących dla zamówienia cen jednostkowych. W sytuacji takiej, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kalkulację proponowanych zmienionych stawek cen jednostkowych, która będzie zawierała również założenia co do wysokości przyszłych kosztów wykonania umowy wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłowość przyjętych założeń, - w terminie 15 dni od otrzymania wniosku Wykonawcy, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o jego uzupełnienie poprzez przekazanie dodatkowych wyjaśnień, informacji lub dokumentów, - Zamawiający w terminie 15 dni od otrzymania kompletnego wniosku zajmie wobec niego pisemne stanowisko; za dzień przekazania stanowiska Zamawiającego, uznaje się dzień jego wysłania na adres właściwy dla doręczeń pism dla Wykonawcy, - jeżeli zostanie wykazane, że zmiany przywołanych wyżej przepisów, uzasadniają zmianę wysokości stawek cen jednostkowych, na podstawie których Strony rozliczają realizację umowy, Strony umowy dokonają korekty cen jednostkowych wskazanych w umowie; zmiana taka nastąpi nie wcześniej niż w dniu wejścia w życie przepisów będących podstawą do jej dokonania. 6) zmiany terminu rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów poboru energii, w szczególności w wyniku przedłużającej się procedury zmiany Sprzedawcy, jednak wyłącznie w przypadku, gdy winy za ten stan rzeczy nie będzie ponosił Wykonawca i wyłącznie o czas wynikający z czasu trwania tej okoliczności, 7) zmiany, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 – 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, dokonywane będą po spełnieniu wymogów wskazanych w przedmiotowej ustawie i na zasadach w niej określonych. 2. Zamawiający przewiduje, iż zakres przewidywanej zmiany zapotrzebowania na energię elektryczną dla każdego z obiektów wchodzących w zakres zamówienia (m.in. z uwagi na występowanie zróżnicowanych warunków atmosferycznych i zmienną ilość posiadanych przez Zamawiającego urządzeń w danym punkcie poboru) wyniesie +/- 10% dla każdego z punktów poboru. Zmiana zapotrzebowania na energię elektryczną w granicach +/- 10% dla danego punktu poboru w stosunku do ilości przez Zamawiającego zakładanych nie będzie uznawana za istotną zmianę postanowień zawartej umowy. 3. Standardy jakościowe energii elektrycznej dostarczanej w ramach realizacji zamówienia określone są przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. z 2007r. Nr 93, poz. 623 z późn.zm.). W przypadku zmiany przepisów regulujących standardy jakości energii elektrycznej, automatycznej zmianie ulegać będą zobowiązania Wykonawcy dotyczące tych standardów na standardy zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Zmiana taka nie będzie uznawana za istotną zmianę postanowień zawartej umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-09-25, godzina:
11:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: