Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO OBIEKTÓW POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W M.ST. WARSZAWIE.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA W M.ST. WARSZAWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012945850
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Kochanowskiego 21
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-864
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 223107900
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ead.psse.warszawa@sanepid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/psse-warszawa/zamowienia-publiczne
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO OBIEKTÓW POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W M.ST. WARSZAWIE.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4fac4bbb-351d-11ef-acf6-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00388725
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00237789/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w m. st. Warszawie w 2024 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4fac4bbb-351d-11ef-acf6-4e696a6d8c25
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, zawiadomień oraz
przekazywanie innych informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do
komunikacji” dostępnego na Platformie e-Zamówienia.
2. Zamawiający dopuszcza również w sytuacjach wyjątkowych (np. awarii Platformy e-zamówienia) możliwość komunikowania się z
Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e mail wskazany w pkt 24 (nie dotyczy składania ofert i wniosków).
3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem
ogłoszenia (BZP, ID postępowania lub numer nadany przez zamawiającego)
4. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.
U. z 2020 poz. 2415).
6. Oferty, oświadczenia o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe,
pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art.
18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz.
307). Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone powyżej, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci
elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości
przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wg wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania,
wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej podanych w treści SWZ.
7. W przypadku, gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), wykonawca w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w
wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EAD.272.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa energii elektrycznej do obiektów Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w m.st. Warszawie w 2024r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-01 do 2025-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu i których
wykonawcy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w oparciu o przedstawione poniżej kryteria oraz ich wagi. Dane
wprowadzone do wzorów będą wprowadzone z ofert niepodlegających odrzuceniu. Oferty oceniane będą punktowo 0-100
(100%=100pkt)
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą wartością wyrażoną w punktach z uwzględnieniem następującego
kryterium oceny:
- „Łączna cena ofertowa brutto” – C;
Powyższemu kryterium Zamawiający przypisał następujące znaczenie:
Kryterium- cena ofertowa brutto Waga [%]100% Liczba punktów 100 Sposób oceny wg wzoru
Cena najtańszej oferty niepodlegającej odrzuceniu
C = --------------------------------------------------------- x 100pkt
Cena badanej oferty
Ocena punktowa w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto
wskazanej przez Wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego w tabeli powyżej. Punktacja przyznawana ofertom
będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie
PZP, oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
- zamawiający wymaga, aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia byli wpisani do jednego z rejestrów
zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
- zamawiający wymaga, aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia udowodnili posiadanie
aktualnej koncesji na wykonywanie działalności objętej przedmiotem zamówienia.
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności
gospodarczej lub zawodowej, jeżeli wykonawca posiada: aktualną koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na
prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 266).
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek zostanie uznany za spełniony,
jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadał będzie wymagane
powyżej uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00327508 z dnia 2024-05-16
2024-05-16 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
wymagane
c) Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
d) Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
Określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane środki dowodowe mają na celu ocenę
zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia
warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie
warunków udziału w postępowaniu wspólnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający żąda
wymienionych w niniejszej SWZ podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz na
potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu (również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby oraz
podwykonawców). W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w rozdz. V pkt 2 ppkt. a) SWZ, należy,
pod rygorem wykluczenia z postępowania, dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów
zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione nie wcześniej niż
6 miesięcy przed jego złożeniem. W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w rozdz. V pkt 2 ppkt. b)
SWZ, należy, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10
kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 266).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda wymienionych w niniejszej SWZ podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw
wykluczenia oraz na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu (również w odniesieniu do podmiotów
udostępniających zasoby oraz podwykonawców).
W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności, o których mowa
w niniejszej SWZ należy dołączyć do oferty pod rygorem wykluczenia z postępowania oświadczenia Wykonawcy – wg. załącznika nr
3 i 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia warunek posiadania aktualnej koncesję
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną,
wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo
Energetyczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 266). zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadał będzie wymagane powyżej uprawnienia do prowadzenia działalności
gospodarczej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z nich.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w zakresie:
1.Terminu rozpoczęcia realizacji Umowy – wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron Umowy.
2. Aktualizacja rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.
3. Zmiany ilości dostaw spowodowanej faktycznym zużyciem energii elektrycznej oraz zmianą ilości Punktów
poboru, przy nieprzekroczeniu wartości Umowy.
4. Zmiany terminu realizacji Umowy wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od Stron Umowy lub
uzasadnionymi potrzebami Zamawiającego, maksymalnie o trzy miesiące.
5. Wydłużenia terminu realizacji Umowy, z chwilą niewykorzystania przez Zamawiającego szacowanej
(prognozowanej) wartości wynagrodzenia wynikającego z Umowy.
6. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Sprzedawcy skutkujące niemożliwością
prowadzenia dostaw.
7. Pozostałe zmiany:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ,
b) zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania
Umowy po stronie Sprzedawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę
równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Sprzedawcę,
c) zmiana stawki podatku akcyzowego zawartego w stawce netto 1 kWh energii elektrycznej czynnej,
d) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści Umowy do
aktualnego stanu prawnego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-08 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Brak