Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
107/2024 Dostawa energii elektrycznej na okres od 01.07.2024 r. do 30.06.2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy 31-047 Kraków, ul. Sarego 2 Zakład Doświadczalny Pawłowice
1.3.) Oddział zamawiającego: Instytut Zootechniki Państwowy Instytut Badawczy 31-047 Kraków, ul. Sarego 2 ZD Pawłowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000079728
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mielżyńskich 14
1.5.2.) Miejscowość: Pawłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-122
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zdpawlowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zdpawlowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa jednostka organizacyjna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
rolnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
107/2024 Dostawa energii elektrycznej na okres od 01.07.2024 r. do 30.06.2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53c73089-0398-11ef-b81b-aebd110f5279
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00302865
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-53c73089-0398-11ef-b81b-aebd110f5279
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający informuje, iż sposobem porozumiewania się pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym będzie forma elektroniczna.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z platformy e-Zamówienia określa Regulamin platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”. Instrukcja pod adresem poniżej (strona 3): https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.1.pdf.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia można złożyć za pośrednictwem platformy e-Zamówienia oraz dopuszcza się możliwość złożenia tych dokumentów także drogą elektroniczną na adres e-mail : zamowienia.publiczne@zdpawlowice.pl.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. (Dz.U. 2020 poz.2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informujemy, że w Instytucie Zootechniki Państwowym Instytucie
Badawczym Zakładzie Doświadczalnym Pawłowice, ul. Mielżyńskich 14, 64-122 Pawłowice Inspektorem
ochrony danych (IOD) jest Rafał Andrzejewski.
Dane kontaktowe IOD: e-mail: iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl; tel.: 504 976 690
Więcej informacji znajduje się w klauzuli informacyjnej na stronie internetowej Zakładu
oraz w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 107/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Energia elektryczna na okres od 01.07.2024 r. do 30.06.2025 r. rok dla Zakładu Doświadczalnego Pawłowice.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej.
Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do poinformowania Operatorów Systemów Dystrybucyjnych o zawarciu umów sprzedaży oraz zgłoszenia do OSD wniosków dotyczących procedury zmiany sprzedawcy, (nazwy i adresy OSD w Załączniku nr 4 do SWZ).
Zamawiający skutecznie umocuje Wykonawcę do przeprowadzenia procedury zgłoszenia wskazanym Operatorom sieci do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy dostawy energii elektrycznej oraz w innych niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy czynności. Zamawiający przekaże Wykonawcy wszelkie dane niezbędne do uzupełnienia odpowiednich wniosków dotyczących zgłoszenia zmiany sprzedawcy.
Rozpoczęcie procesu zakupu energii elektrycznej nastąpi z dniem 01.07.2024 r., Umowa zostanie zawarta na czas określony do dnia 30.06.2025 r.
Energia elektryczna kupowana na podstawie zawartej umowy zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, czyli że Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne.
Wykonawca odpowiada za jakość obsługi Zamawiającego. Za niedotrzymanie przyjętych standardów rynkowych – zgodnie z Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. - Zamawiającemu, na jego pisemny wniosek, przysługują bonifikaty.
Zakup energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie - Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (Dz.U. Nr 89 z 2006 r., poz. 625 z późniejszymi zmianami), przepisach wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r.
Szacowana roczna ilość dostarczanej energii elektrycznej (+/- 10%) w okresie dostawy wyniesie 1632,0 MWh, w tym:
Tabela 1
Lp. Grupa taryfowa Pkt. poboru
(ilość) Szaco.
zużycie w 2024/2025
w MWh Cena
jednostk.
netto z podatkiem akcyzowym za
1 MWh Wartość
netto
(4x5) Podatek
VAT
Wartość
brutto
(6+7)
1 2 3 4 5 6 7 8
1. C12a szczytowa 1 15,0
pozaszczytowa 1 10,0
2. C11 całodobowa 3 30,0
3. C21całodobowa 8 1294,0
4. B21całodobowa 1 250,00
5. C22a szczytowa 1 25,0
pozaszczytowa 1 8,0
Suma pozycji 1- 5 1632,0
Prognozowana od 01.07.2024 r. do 30.06.2025 r. ilość energii elektrycznej oszacowano w oparciu o faktyczne jej zużycie w Zakładzie Doświadczalnym Pawłowice w okresie poprzednich lat.
Podane w tabeli 1 wielkości są wyłącznie wielkościami szacunkowymi, natomiast wartość rzeczywistego zużycia energii elektrycznej rozliczana będzie w oparciu o wskazania układów pomiarowo – rozliczeniowych (w cyklach stosowanych przez Operatorów sieci) i cen jednostkowych.
Zamawiający powiadomi Wykonawcę na co najmniej 14 dni wcześniej o ewentualnej zmianie w planowanej wielkości zużycia energii elektrycznej lub w przypadku zmian w sposobie wykorzystania urządzeń i instalacji w poszczególnych punktach poboru, zmianach w układach pomiarowo- rozliczeniowych.
Zamawiający informuje i oświadcza że:
- procedurę zmiany sprzedawcy przeprowadza po raz dwunasty,
- wszystkie układy pomiarowo rozliczeniowe ma dostosowane do wymogów TPA,
- ma zawarte na czas nieokreślony umowy z wymienionymi w tabeli Załącznik nr 4 do SWZ Operatorami Sieci Dystrybucyjnych,
- dysponuje tytułem prawnym do korzystania ze wszystkich obiektów, do których ma być dostarczana energia elektryczna,
- posiada aktualne umowy sprzedaży energii elektrycznej zawarte na czas określony, obowiązujące do 30.06.2024 r. Umowy nie były zawarte w ramach akcji promocyjnej.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen jednostkowych w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT oraz stawki podatku akcyzowego energii elektrycznej, przy czym wielkość tej zmiany wynikać będzie wyłącznie z wymienionych zmian stawek podatkowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-01 do 2024-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
SWZ i ogłoszenie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 2 do SWZ – oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-14 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia / https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-14 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni