Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa dwóch ambulansów medycznych typu C wraz z wyposażeniem z projektu pn. „Zakup ambulansów oraz środków ochrony indywidualnej dla ratownictwa medycznego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. Władysława Biegańskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870298738
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: dr. Ludwika Rydygiera 15/17
1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bieganski.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.bieganski.org
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa dwóch ambulansów medycznych typu C wraz z wyposażeniem z projektu pn. „Zakup ambulansów oraz środków ochrony indywidualnej dla ratownictwa medycznego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e8a18f3-b492-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00055403
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00042941/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.11 Dostawa dwóch ambulansów medycznych typu C wraz z wyposażeniem z projektu pn. „Zakup ambulansów oraz środków ochrony indywidualnej dla ratownictwa medycznego …
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zakup ambulansów oraz środków ochrony indywidualnej dla ratownictwa medycznego w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu w ramach walki z COVID-19 oraz innymi chorobami zakaźnymi” w ramach działania 9.1 Infrastruktura ratownictwa medycznego oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Programu Operacyjnego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo określone w SWZ.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.). Środkiem komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami jest Platforma dostępna pod adresem https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htmlOfertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy) sporządza się w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółowe instrukcje dla Wykonawców dotyczące zadawania pytań do postępowania; składania ofert oraz wysyłania korespondencji w prowadzonym postępowaniu dostępne są na Platformie przetargowej pod adresem https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htmlWykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. W tym celu należy w dolnej części zakładki, dotyczącej przedmiotowego postępowania, kliknąć przycisk: „zadaj pytanie do postępowania”. Instrukcja złożenia oferty środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu: Aby móc złożyć ofertę w postepowaniu należy zarejestrować konto na Platformie przetargowej https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ Pola oznaczone symbolem * (gwiazdki) są kluczowe w procesie rejestracji i ich uzupełnienie jest obowiązkowe. Po zarejestrowaniu się na wskazany podczas rejestracji adres mailowy zostaną wysłane dane do logowania. W celu złożenia oferty do postępowania należy w wybranym postępowaniu zejść na dół strony i wybrać opcję: „Zaloguj się, aby złożyć ofertę lub zadać pytanie”. Po zalogowaniu wyświetli się widok postępowania. Poprzez użycie ikony „Złóż” Wykonawca będzie miał możliwość dodania plików składających się na ofertę. Wykonawca posiada możliwość zaznaczenia czy pliki zawierają informację niejawne i/lub dane osobowe. Po załadowaniu wszystkich plików składających się na ofertę należy kliknąć ikonę „Wyślij”. Potwierdzeniem złożenia oferty jest powiadomienie: oferta została złożona oraz wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia oferty do postępowania. Szczegółowe instrukcje obsługi platformy w zakresie logowania; zadawania pytań do postępowania; złożenia, wycofania, zmiany oferty; przesyłania dokumentów; wymagań sprzętowych dostępne są pod adresem https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htmlPrzesyłanie dokumentów w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do wyjaśnień, złożenia, uzupełnienia odbywa się na Platformie za pośrednictwem zakładki korespondencja - Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: Zamawiający wskazuje na format przesyłanej przez Wykonawcę środkiem komunikacji elektronicznej oferty: „pdf”. Jednak Wykonawca może przygotować ofertę w każdym innym formacie określonym treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r., w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452). W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z działem Helpdesk Logintrade: 71 787 37 27, e-mail: helpdesk@logintrade.net
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Z/11/PN/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych ambulansów medycznych typu C wraz z wyposażeniem z projektu pn. „Zakup ambulansów oraz środków ochrony indywidualnej dla ratownictwa medycznego w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu w ramach walki z COVID-19 oraz innymi chorobami zakaźnymi” w ramach działania 9.1 Infrastruktura ratownictwa medycznego oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, zgodnie z opisem zamieszczonym w Załączniku nr 3 do niniejszej SWZ oraz warunkami realizacji zawartymi w Ogólnych Warunkach Umowy.2. Wymagania dla przedmiotu zamówienia1) Zaoferowany ambulans musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w min. 2021 roku, niedemonstracyjny, nie będący przedmiotem ekspozycji, wolny od wad fizycznych i prawnych, w stanie technicznym zgodnym z dokumentacją.2) Zaoferowany ambulans musi posiadać fabrycznie nowe wyposażenie, wolne od wad objęte gwarancją producenta pojazdu, spełniające wymagania określone w aktualnej Polskiej Normie PN EN 1789 lub równoważnej „Pojazdy medyczne i ich wyposażenie – Ambulanse drogowe”, w tym wymagania w zakresie zgodności systemów klimatyzacji i ogrzewania z normą PN EN 1789 lub równoważną dla oferowanej marki i modelu ambulansu.3) Zaoferowany ambulans musi spełniać wymagania aktualnej Polskiej Normy PN EN 1789 lub równoważnej, w której określone są szczegółowe wymagania dotyczące konstrukcji, badania i wyposażenia ambulansów drogowych stosowanych do transportu i sprawowania opieki nad pacjentami oraz wymagania dotyczące przestrzeni przedziału dla pacjenta - w zakresie odpowiednim do przedmiotu zamówienia.4) Zaoferowany ambulans musi spełniać wymagania określone w przepisach dotyczących warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. 2016 r. poz. 2022 ze zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.5) Zaoferowany ambulans musi posiadać świadectwo homologacji pojazdu skompletowanego (samochód bazowy wraz z zabudową medyczną) wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015 poz. 1475 ze zm.) oraz ramową Dyrektywą 2007/46/WE). Numer świadectwa homologacji typu WE pojazdu kompletnego musi być ujęty w świadectwie homologacji typu WE pojazdu skompletowanego oraz posiadać informacje o dacie wydania homologacji pojazdu kompletnego i skompletowanego. Numery homologacji pojazdu kompletnego i skompletowanego muszą być zgodne z Dyrektywą 2007/46/WE załącznik nr VII i składać się z czterech sekcji informujących o: - państwie członkowskim wydającym homologację,- numerze ostatniej dyrektywy lub rozporządzenia zmieniającego, włącznie z aktami wykonawczymi stosowanymi do danej homologacji,- czterocyfrowym numerze porządkowym,- dwucyfrowym numerze porządkowym określającym rozszerzenie.6) Zaoferowany ambulans musi posiadać potwierdzenie zgodności z normą PN EN 1789 lub równoważną wystawione przez niezależną notyfikowaną jednostkę badawczą w zakresie oferowanej konfiguracji zabudowy specjalnej ambulansu na oferowanej marce i modelu ambulansu.7) Zabudowa specjalna przedziału medycznego musi mieć pozytywne badania wytrzymałościowe na 10 g, wykonane przez niezależną jednostkę notyfikowaną. 8) Laweta pod nosze główne musi mieć pozytywne badania wytrzymałościowe na 10g zgodnie z normą PN EN 1789 pkt 4. 5. 9. i 5.3 lub równoważną, wykonane przez niezależna jednostkę notyfikowaną.9) Zaoferowane asortymenty muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie później niż w min. 2021 roku.3. Szkolenie personelu:Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia personelu Zamawiającegoz zakresu prawidłowej eksploatacji przedmiotu zamówienia.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić niezbędny sprzęt do przeprowadzenia szkoleń w siedzibie Zamawiającego, jak również materiały eksploatacyjne (tzw. Pakiet rozruchowy – jeśli jest wymagany). Zamawiający ze swojej strony zapewni wyłącznie miejsce do przeprowadzenia szkoleń.Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie szkolenia poza siedzibą Zamawiającego, w takim przypadku wszelkie koszty związane ze szkoleniem poza siedzibą Zamawiającego ponosi Wykonawca. 4. Wymagany okres gwarancji: 1) gwarancja mechaniczna ambulansu - min. 24 miesiące (bez limitu km),2) gwarancja na powłoki lakiernicze ambulansu - min. 24 miesiące,3) gwarancja na perforację nadwozia - min. 120 miesięcy,4) gwarancja na zabudowę medyczną- min. 36 miesięcy, 5) gwarancja na sprzęt medyczny stanowiący wyposażenie ambulansu - min. 24 miesiące.5. Zaoferowane asortymenty będące wyrobami medycznymi muszą być dopuszczone do obrotu i do używania w Polsce zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 186 ze zm.).6. Wykonawca zapewni dla oferowanego ambulansu pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny zabudowy medycznej i wyposażenia medycznego.7. Opis przedmiotu zamówienia na podstawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 34114121-3 - karetki, 33100000-1 - urządzenia medyczne, 33190000-8 - różne urządzenia i produkty medyczne33192160-1 - nosze.8. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały zastosowane odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencyjnych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 Pzp, zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 Pzp dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub system referencji technicznych należy przyjąć, że w odniesieniu do nich użyto sformułowania ,,lub równoważne”.9. W przypadku wskazania przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty – należy przyjąć, że wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie itp. określają minimalne parametry wskazane w Załączniku nr 3 do SWZ, które stanowią kryteria stosowane w celu oceny równoważności. Każdorazowo, gdy wskazany jest w niniejszej SWZ znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty należy przyjąć, że w odniesieniu do nich użyto sformułowania ,,lub równoważne” (podstawa prawna art. 99 ust. 5 i 6 ustawy).10. Informacje dodatkowe: 1) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.2) Zamawiający nie przewiduje:a) dodatkowych podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 (art. 281 ust. 2 pkt 1) Pzp);b) składania ofert wariantowych (art. 281 ust. 2 pkt 6) Pzp);c) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu (art. 36 ust. 2 pkt 8 Pzp);d) zastosowania wymagań, o których mowa w art. 96 Pzpe) zastosowania wymagań, o których mowa w art. 94 Pzpf) wniesienia wadium (art. 281 ust. 2 pkt 10) Pzp)g) udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) i 8) Pzp (art. 281 ust. 2 pkt 11) Pzp) h) przeprowadzenia przez wykonawcę wizji lokalnej (art. 281 ust. 2 pkt 12) Pzp);i) rozliczenia w walutach obcych (art. 281 ust. 2 pkt 13) Pzp);j) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu (art. 281 ust. 2 pkt 14) Pzp);k) zawarcia umowy ramowej (art. 281 ust. 2 pkt 16) Pzp);l) aukcji elektronicznej (art. 281 ust. 2 pkt 17) Pzp);m) złożenia ofert w postaci w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty (art. 281 ust. 2 pkt 18) Pzp);n) zabezpieczenia należytego wykonania umowy (art. 281 ust. 2 pkt 19) Pzp);3) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy – art. 462 ust. 1 PzpW przypadku gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy winien wskazać części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (art. 462 ust. 2 Pzp), firmy tych podwykonawców.W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom Zamawiający uzna, że całość zamówienia Wykonawca wykona samodzielnie.Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34114121-3 - Karetki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33100000-1 - Urządzenia medyczne
33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne
33192160-1 - Nosze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty z ofert ważnych przy zastosowaniu następujących kryteriów:1) cena oferty 60% - (Wok):C of.n.Cn = -------------------------- x 100 pkt x Wok tj. 60 %Cof.b.gdzie: Cn – liczba punktów za kryterium cenaCof.n. – cena oferty najniższejCof.b. – cena oferty badanejWok - waga ocenianego kryterium w procentach, w przypadku ceny to 60%Wykonawca w ramach tego kryterium będzie mógł otrzymać maksymalnie 60 punktów.2) parametry techniczne i funkcjonalne 40% - (Wok): Sp of.b.Ptif = ----------------------- x 100 pkt x Wok tj. 40 %40 pktgdzie: Ptif – liczba punktów za kryterium parametry techniczne i funkcjonalneSpof.b. – suma punktów badanej oferty wynikająca z Opisu przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZWok - waga ocenianego kryterium w procentach, w przypadku parametrów technicznych i funkcjonalnych to 40%Wykonawca w ramach tego kryterium będzie mógł otrzymać maksymalnie 40 punktów.Ocena ofert w ramach tego kryterium nastąpi wg punktacji wskazanej w miejscach oznaczonych „PODAĆ” Opisu przedmiotu zamówienia, zawartego w Załączniku Nr 3 do SWZ, wypełnionych przez Wykonawcę.W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże parametrów jak powyżej. Zamawiający uzna, iż Wykonawca deklaruje przedmiot zamówienia o minimalnych/maksymalnych parametrach określonych przez Zamawiającego w konsekwencji czego otrzyma w przedmiotowych kryteriach 0 pkt.2. Wykonawca uzyska łącznie liczbę punktów (Pn – łączna liczba punktowa) za kryterium ceny i parametry techniczne i funkcjonalne według wzoru:Pn= Cn + Ptif3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do jednego miejsca po przecinku (z zaokrąglaniem punktów z drugiego miejsca wyniku działania matematycznego).4. Oferta, która spełni wszystkie warunki i wymagania oraz uzyska najwyższą liczbę punktów, obliczoną według wzoru w ust. 2, zostanie uznana za najkorzystniejszą.5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. 6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. 7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.8. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: parametry techniczne i funkcjonalne
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4