Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie międzypokoleniowych zajęć grupowych w ramach Mobilnego
Klubu Integracji Lokalnej dla uczestników projektu: „Od Kulturowej Transformacji do Lokalnej
Integracji”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PSZCZYŃSKIE CENTRUM KULTURY
1.3.) Oddział zamawiającego: PCKUL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000281312
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Władysława Jagiełły 1
1.5.2.) Miejscowość: Pszczyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pckul.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pckul.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie międzypokoleniowych zajęć grupowych w ramach Mobilnego
Klubu Integracji Lokalnej dla uczestników projektu: „Od Kulturowej Transformacji do Lokalnej
Integracji”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a5fc927-55a7-428c-93aa-9dcdf5881226
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00450685
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00344945/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 międzypokoleniowe zajęcia grupowe w ramach Mobilnego Klubu Integracji Lokalnej dla uczestników projektu: „Od Kulturowej Transformacji do Lokalnej Integracji”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Od Kulturowej Transformacji do Lokalnej Integracji”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2a5fc927-55a7-428c-93aa-9dcdf5881226
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy https://ezamowienia.gov.pl/pl/ w
przypisanym postępowaniu.
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
• w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia – Pani Aneta Mańko,codziennie w godzinach pracy PCKUL,
• w sprawach formalnych - Pani Agnieszka Gasz, codziennie w godzinach pracy
PCKUL.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, musi posiadać konto na platformie https://ezamowienia.gov.pl/pl/. Wykonawca
posiadający konto na ww. platformie ma dostęp do niezbędnych formularzy, m.in.: złożenia,
zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Więcej informacji
dotyczących zakładania konta na platformie:
https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2020/11/ZKU-5.2.pdf.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy
https://ezamowienia.gov.pl/pl/ (więcej informacji:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu).
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych,
oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych
informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformie e-zamowienia.pl.
Projekt: „Od Kulturowej Transformacji do Lokalnej Integracji“, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy
Europejskich dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji), Priorytet: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na
transformację, Działanie: FESL.10.24-Włączenie społeczne – wzmocnienie procesu sprawiedliwej transformacji.
str. 15
6. Dane postępowanie można wyszukać na Liście wszystkich
postępowań lub ze strony głównej platformy https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCKUL.212.2(2).2024/10.24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa organizacja międzypokoleniowych zajęć grupowych
dla ok 275 osób uczestników projektu (uczestników wraz z otoczeniem) – z podziałem:
A. Szkolenie „eko – transformacja”
B. Szkolenie trenerskie dla kobiet
Celem projektu jest podjęcie działań z zakresu integracji społecznej, aktywności lokalnej i poczucia
tożsamości w tym rozwój aktywności społecznej oraz przygotowanie do akceptacji dla procesu
transformacji i zmiany klimatycznej wśród 275 uczestników projektu i ich otoczenia w dowolnym
wieku, poprzez udział w działaniach transformacji międzypokoleniowej w obszarach
poprawiających jakość życia, podnoszących wiedzę i świadomość ekologiczną, edukacyjną,
rozwojową, integracyjno-kulturalną w okresie do 30.06.2026 na rzecz mieszkańców i obszarów
uczestniczących w procesie sprawiedliwej transformacji z terenu Miasta i Gminy Pszczyna.
Uczestnikami projektu są osoby pełnosprawne (bezrobotne, pracujące, zagrożone wykluczeniem
społecznym, naturalni liderzy w swoich społecznościach), osoby niepełnoletnie (uczące się), a
także osoby z niepełnosprawnościami (intelektualnymi oraz fizycznymi).
WSZYSTKIE SZCZEGÓŁY ZAWARTE SĄ W SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne
80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: SZCZEGÓŁOWO OPISANE W SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓIENIA
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ, oraz spełniają określone przez
Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. Na podstawie art.112 ust. 2 pkt. 4) oraz art. 116 ustawy PZP, o udzielenie zamówienia mogąubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub
zawodowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, w przypadku:
a) doświadczenia Wykonawcy w realizacji usług / projektów/ programów integracji
społecznej i/lub integracji kulturowej i/lub aktywności lokalnej objemujących działania
z zakresu zajęć grupowych i/lub szkoleń i/ lub warsztatów o tematyce rozwoju
osobistego i ekologii w wymiarze m.in. 1750 h łącznie w latach 2021-2023
świadczonych dla co najmniej łącznie 200 różnych uczestników/ podmiotów/ instytucji;
b) potencjału zawodowego Wykonawcy, potwierdzającego, iż dysponuje osobami
umożliwiającymi wykonanie zamówienia. Wykonawca musi zapewnić potencjał
kadrowy niezbędny do przeprowadzenia szkoleń. Potencjał kadrowy musi być w pełni
dyspozycyjny.
3. Ocenę spełnienia warunków podmiotowych i przedmiotowych udziału w postępowaniu,
przeprowadzi osoba/osoby prowadząca/ce postępowanie po otwarciu ofert, zgodnie
z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w załączonych do oferty
dokumentach
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego tj.: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca posiada zdolność
techniczną i zawodową:
a) doświadczenia Wykonawcy w realizacji treningów i/lub szkoleń i/ lub warsztatów o
tematyce rozwoju osobistego i ekologii w wymiarze m.in. 1750 h łącznie w latach 2021-
2023 świadczonych co najmniej łącznie dla 200 różnych uczestników/ podmiotów/
instytucji; niniejsze doświadczenie musi zostać potwierdzone odpowiednimi
referencjami i/lub zaświadczeniami lub inna dokumentacją uwiarygadniającą
posiadane doświadczenie;
b) potencjału zawodowego Wykonawcy, potwierdzającego, iż dysponuje osobami
umożliwiającymi wykonanie zamówienia. Wykonawca musi zapewnić potencjał
kadrowy niezbędny do przeprowadzenia szkoleń. Potencjał kadrowy musi być w pełni
dyspozycyjny. Potwierdzeniem spełniania tych warunków jest przedstawienie
przez Wykonawcę załącznika 4.1 do niniejszej SWZ oraz przedłożenie
dokumentów, ustanowionych właściwymi przepisami prawa, potwierdzającymi
wykształcenie uprawnienia i doświadczenie kadry
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
A. Oferta (w oryginale) składana jest pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Niniejszą ofertę należy sporządzić na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1
do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
B. Wykaz kadry (w oryginale) – Załącznik nr 4 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód
potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe. Na jego bazie zostaną
oceniane oferty (kryterium doświadczenie zawodowe).
C. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (w oryginale) w zakresie
wskazanym w Rozdziale V SWZ - Załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie to stanowi
dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania
ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenie,
o którym mowa powyżej, składa (wraz z ofertą) oddzielnie:
- każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W takim przypadku
oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku
oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby
Wykonawcy.
D. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (w oryginale) – na Załączniku nr 3
w zakresie wskazanym w Rozdziale VI SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód
potwierdzający brak podstaw wykluczenia w postępowaniu na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenie, o
którym mowa powyżej wraz z ofertą składa oddzielnie:
- każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W takim przypadku
oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku
oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby
Wykonawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
E. Upoważnienie (pełnomocnictwo) lub inny dokument, potwierdzający umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy (podpisania oferty), o ile nie wynika ono z dokumentów
rejestrowych Wykonawcy. Powyższy zapis stosuje się odpowiednio do osoby działającej
w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz do osoby
działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy.
F. Pełnomocnictwo (w oryginale) do reprezentowania Wykonawców ubiegających się
wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) o przedmiotowe zamówienie, określające zakres
udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich
Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie).
G. Oświadczenie (w oryginale), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane. Zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia na
formularzu ofertowym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie zamówienia publicznego. W takim
przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie
prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, zostanie spełniony, jeżeli co
najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje
usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. W odniesieniu do warunków dotyczący wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 2 i 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi
wykonują poszczególni Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia na
formularzu ofertowym.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art.
455 ust.1 pkt.1 PZP w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 5 do niniejszego SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni