Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wys. 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2021r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowe Miasto Lubawskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118922
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podleśna 1
1.5.2.) Miejscowość: Mszanowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminanml.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminanml.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wys. 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2021r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3920669a-3654-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00246398
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000237/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Udzielenie kredytu długoterminowego w wys. 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2021r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.gminanml.pl https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl https://epuap.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
8.2. Złożenie oferty
1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
2. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RD.271.15.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2021 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
1. Sposób uruchomienia kredytu: kredyt uruchamiany w transzach na wnioski Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy do 31.12.2021 roku.
I transza w kwocie minimum 2 000 000,00 PLN. Wypłata poszczególnej transzy musi nastąpić w terminie 3 dni od zgłoszenia wypłaty przez Zamawiającego. Ostateczny termin wypłaty kredytu – 31 grudnia 2021.
Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania II i III transzy kredytu. Zamawiającemu przysługuje prawo złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z wykorzystania II i III transzy kredytu. Wykonawca nie ma prawa do naliczania prowizji i opłat od niewykorzystanej części kredytu.
2. Okres spłaty kredytu:
1) 2022 r.: 31.03. – 50 000 zł, 30.06. – 45 000 zł, 30.09. – 45 000 zł, 31.12. – 45 000 zł;
2) 2023 r.: 31.03. – 45 000 zł, 30.06. – 45 000 zł, 30.09. – 45 000 zł, 31.12. – 45 000 zł;
3) 2024 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 120 000 zł;
4) 2025 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 120 000 zł;
5) 2026 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 120 000 zł;
6) 2027 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 135 000 zł;
7) 2028 r.: 31.03. – 125 000 zł, 30.06. – 125 000 zł, 30.09. – 125 000 zł, 31.12. – 125 000 zł;
8) 2029 r.: 31.03. – 125 000 zł, 30.06. – 125 000 zł, 30.09. – 125 000 zł, 31.12. – 125 000 zł;
9) 2030 r.: 31.03. – 125 000 zł, 30.06. – 125 000 zł, 30.09. – 125 000 zł, 31.12. – 125 000 zł;
10) 2032 r.: 31.03. – 150 000 zł, 30.06. – 150 000 zł, 30.09. – 150 000 zł, 31.12. – 150 000 zł;
3. Warunki realizacji zamówienia:
a) Oprocentowanie kredytu ustalane na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 3M notowanej na każdy pierwszy dzień roboczy okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) powiększonej o niezmienną marżę Banku.
b) Naliczanie odsetek dokonuje się za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia, wg formuły:
odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym / 365 lub 366 dni w roku.
Naliczania odsetek dokonuje się w okresach kwartalnych i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę (np. pismem, faxem, na adres e-mail: jartuszewska@gminanml.pl) w terminie 7 dni przed terminem płatności. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone za dany kwartał płatne będą do 7 dnia m-ca następującego po zakończeniu kwartału, przy czym:
- pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się 31.12.2021 roku,
- kolejne kwartalne okresy obrachunkowe (kwartał kalendarzowy) liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,
- ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.
Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek bankowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat.
d) Zamawiający może wnioskować o przesunięcie spłaty kredytu na termin późniejszy.
e) Zamawiający wyklucza pobieranie prowizji i opłat.
f) Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci weksla in blanco.
4. Szczegółowe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącej załącznik do SWZ
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2021 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
1. Sposób uruchomienia kredytu: kredyt uruchamiany w transzach na wnioski Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy do 31.12.2021 roku.
I transza w kwocie minimum 2 000 000,00 PLN. Wypłata poszczególnej transzy musi nastąpić w terminie 3 dni od zgłoszenia wypłaty przez Zamawiającego. Ostateczny termin wypłaty kredytu – 31 grudnia 2021.
Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania II i III transzy kredytu. Zamawiającemu przysługuje prawo złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z wykorzystania II i III transzy kredytu. Wykonawca nie ma prawa do naliczania prowizji i opłat od niewykorzystanej części kredytu.
2. Okres spłaty kredytu:
1) 2022 r.: 31.03. – 50 000 zł, 30.06. – 45 000 zł, 30.09. – 45 000 zł, 31.12. – 45 000 zł;
2) 2023 r.: 31.03. – 45 000 zł, 30.06. – 45 000 zł, 30.09. – 45 000 zł, 31.12. – 45 000 zł;
3) 2024 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 120 000 zł;
4) 2025 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 120 000 zł;
5) 2026 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 120 000 zł;
6) 2027 r.: 31.03. – 120 000 zł, 30.06. – 120 000 zł, 30.09. – 120 000 zł, 31.12. – 135 000 zł;
7) 2028 r.: 31.03. – 125 000 zł, 30.06. – 125 000 zł, 30.09. – 125 000 zł, 31.12. – 125 000 zł;
8) 2029 r.: 31.03. – 125 000 zł, 30.06. – 125 000 zł, 30.09. – 125 000 zł, 31.12. – 125 000 zł;
9) 2030 r.: 31.03. – 125 000 zł, 30.06. – 125 000 zł, 30.09. – 125 000 zł, 31.12. – 125 000 zł;
10) 2032 r.: 31.03. – 150 000 zł, 30.06. – 150 000 zł, 30.09. – 150 000 zł, 31.12. – 150 000 zł;
3. Warunki realizacji zamówienia:
a) Oprocentowanie kredytu ustalane na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 3M notowanej na każdy pierwszy dzień roboczy okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) powiększonej o niezmienną marżę Banku.
b) Naliczanie odsetek dokonuje się za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia, wg formuły:
odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym / 365 lub 366 dni w roku.
Naliczania odsetek dokonuje się w okresach kwartalnych i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę (np. pismem, faxem, na adres e-mail: jartuszewska@gminanml.pl) w terminie 7 dni przed terminem płatności. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone za dany kwartał płatne będą do 7 dnia m-ca następującego po zakończeniu kwartału, przy czym:
- pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się 31.12.2021 roku,
- kolejne kwartalne okresy obrachunkowe (kwartał kalendarzowy) liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,
- ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.
Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek bankowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat.
d) Zamawiający może wnioskować o przesunięcie spłaty kredytu na termin późniejszy.
e) Zamawiający wyklucza pobieranie prowizji i opłat.
f) Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci weksla in blanco.
4. Szczegółowe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia określone zostały w projekcie umowy stanowiącej załącznik do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2032-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca powinien posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na wykonywanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896, późn.zm.), lub dokumenty równoważne.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 9 000,00 złotych.
10.2. Wadium wykonawca wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert.
10.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r, poz. 299).
10.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Brodnicy
nr rachunku 95 9484 1121 2001 0121 6053 0005,
z dopiskiem na przelewie: z dopiskiem: Wadium – „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4 900 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2021r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.
10.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
10.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
10.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 10.3 ppkt, 2-4 IDW, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
10.8. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy) (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
3) kwotę gwarancji lub poręczenia,
4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą),
5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
a) wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana;
b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 Pzp lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej
6) oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy.
10.9. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.epuap.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-15 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-15