III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa minimalnych wymagań w zakresie w/w warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa minimalnych wymagań w zakresie w/w warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie:1) w przypadku składania oferty na część nr 1 - co najmniej jedno zamówienie (jedna dostawa, jedna umowa - dla potrzeb w/w warunku nie podlegają sumowaniu zamówienia realizowane po sobie w bezpośrednim odstępie czasu jak również zamówienia udzielane w częściach) odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. związane z dostawą wyposażenia dydaktycznego o wartości co najmniej 82 000,00 zł. z podatkiem VAT.2) w przypadku składania oferty na część nr 2 - co najmniej jedno zamówienie (jedna dostawa, jedna umowa - dla potrzeb w/w warunku nie podlegają sumowaniu zamówienia realizowane po sobie w bezpośrednim odstępie czasu jak również zamówienia udzielane w częściach) odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. związane z dostawą wyposażenia dydaktycznego o wartości co najmniej 32 000,00 zł. z podatkiem VAT.3) w przypadku składania oferty na część nr 3 - co najmniej jedno zamówienie (jedna dostawa, jedna umowa - dla potrzeb w/w warunku nie podlegają sumowaniu zamówienia realizowane po sobie w bezpośrednim odstępie czasu jak również zamówienia udzielane w częściach) odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. związane z dostawą wyposażenia meblowego o wartości co najmniej 27 000,00 zł. z podatkiem VAT.4) w przypadku składania oferty na część nr 4 - co najmniej jedno zamówienie (jedna dostawa, jedna umowa - dla potrzeb w/w warunku nie podlegają sumowaniu zamówienia realizowane po sobie w bezpośrednim odstępie czasu jak również zamówienia udzielane w częściach) odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. związane z dostawą wyposażenia dydaktycznego o wartości co najmniej 24 000,00 zł. z podatkiem VAT.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniuZamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów: odpisu z właściwego rejestru lub zcentralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisudo rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5pkt 1 ustawy,
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriówselekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda przedstawienianastępujących dokumentów: wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lubciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, orazzałączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie,przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przezpodmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lubciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawcanie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeńokresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ichnależyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminuskładania ofert; Wzór wykazu wykonanych/wykonywanych dostaw stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP (spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego:1) aktualny certyfikat lub atest zgodności z wymaganiami określonymi w polskich normach dot. wymiarów funkcjonalnych oraz wymagań bezpieczeństwa i metod badań – do zaoferowanego przez Wykonawcę wyposażenia / artykułu w poz. 1, 4, 5, 6 kalkulacji cenowej zał. 3.3 do SIWZ – część nr 3 zamówienia2) opisy, fotografie lub inne podobne materiały (np. karty katalogowe), których autentyczność musi zostać poświadczona przez Wykonawcę na żądanie Zamawiającego – z dokumentu ma wynikać wprost spełnienie przez oferowane wyposażenie / artykuł wymagań określonych przez Zamawiającego w opisie pozycji zamawianego wyposażenia / artykułu: tj. informacje dot. rozmiarów, kolorystyki, rodzaju materiału z którego artykuł jest wykonany oraz inne cechy/właściwości artykułu określone w opisie przedmiotu zamówienia, jak również nazwa producenta lub nr katalogowy – do zaoferowanego przez Wykonawcę wyposażenia / artykułu w: a) we wszystkich pozycjach kalkulacji cenowej zał. 3.1 do SIWZ – część nr 1 zamówienia,b) we wszystkich pozycjach kalkulacji cenowej zał. 3.2 do SIWZ – część nr 2 zamówienia,c) w poz. 8 kalkulacji cenowej zał. 3.3 do SIWZ – część nr 3 zamówienia,d) we wszystkich pozycjach kalkulacji cenowej zał. 3.4 do SIWZ – część nr 4 zamówienia,
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
- Wypełniony formularz ofertowy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. - Wypełniona kalkulacja cenowa wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6 do SIWZ, wzależności od części zamówienia na którą składana jest oferta. - Dokumenty podmiotów trzecich 1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownychsytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościachtechnicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, którypolega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizujączamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególnościprzedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów napotrzeby realizacji zamówienia. 2. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez innepodmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalająna wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy niezachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 iust. 5. 3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lubdoświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty tezrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, któryzobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałąwskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, októrym mowa w pkt 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału wpostępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, abywykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotemlub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia,jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o którychmowa w pkt 1. 6. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami wstopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunekłączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiającyżąda: 1) przedstawienia oryginału pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu dodyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, 2)dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innegopodmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniuzamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówieniapublicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunkówudziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych wart. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w9.3.1. 9.51SIWZ.- Dokumenty podwykonawcy Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w 9.3.1, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyćwykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacjiwykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.- Dokumenty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga przedstawienia odWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) dokumentu pełnomocnictwa doreprezentacji Wykonawców - dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty i zawierać wszczególności wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wykonawcówubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, c) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jegoumocowania, obejmujący przede wszystkim: reprezentowanie wykonawców w postępowaniu oudzielenie zamówienia publicznego, zaciąganie w imieniu wykonawców zobowiązań, złożenieoferty wspólnie, prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanychpostępowaniem zamówienie publiczne. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przezwszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcęustanowionego jako Pełnomocnika i przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli izaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawców. 2) na wezwanie Zamawiającego o którym mowa w9.3 SIWZ: a) dokumenty określone w pkt 9.3.2.-9.3.5 składa pełnomocnik Wykonawców wspólnieubiegających się o zamówienie lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, b)dokumenty określone w pkt 9.3.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się ozamówienie. - Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.3.1 lit. a – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca masiedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nieogłoszono upadłości. 2. Dokument, o który, mowa w pkt 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca masiedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, niewydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającymodpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jegoreprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lubprzed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejscezamieszkania tej osoby. Postanowienie pkt. 2 stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości codo treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwychorganów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejscezamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.