Dostawa i montaż urządzeń stanowiących wyposażenie placów zabaw na terenie Miasta...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa i montaż urządzeń stanowiących wyposażenie placów zabaw na terenie Miasta Kraśnik
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKraśnik
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-05
  • ZamawiającyMIASTO KRAŚNIK
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-24
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00094155
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż urządzeń stanowiących wyposażenie placów zabaw na terenie Miasta Kraśnik

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO KRAŚNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019402

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 84

1.5.2.) Miejscowość: Kraśnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-200

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 81/ 825 15 40

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@krasnik.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.krasnik.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i montaż urządzeń stanowiących wyposażenie placów zabaw na terenie Miasta Kraśnik

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-660a6b55-d4da-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00094155

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011384/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Otwarta Strefa Aktywności – rewitalizacja placu zabaw przy ZPO nr 1 w Kraśniku

1.2.2 Modernizacja placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim nr 5 w Kraśniku

1.2.4 Zjazd linowy (tyrolka) przy Szkole Podstawowej nr 4 w Kraśniku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://umkrasnik.e-biuletyn.pl/index.php?id=51

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal (nazwa adresata Urząd Miasta Kraśnik, identyfikator adresata: /UMKrasnik/SkrytkaESP) oraz poczty elektronicznej adres email Zamawiającego zp@krasnik.eu.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi), Instrukcji użytkownika systemu miniPortal-ePuap (https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) - https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/regulamin.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Podczas komunikacji przez miniPortal i ePuap należy posługiwać się ID postępowania wskazanym w załączniku do SWZ oraz dostępnym na stronie postępowania
w miniPortalu (UWAGA - podczas komunikacji nie należy podawać ID postępowania, który generuje się automatycznie w ogłoszeniu o zamówieniu). Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym,
a Wykonawcami (za wyjątkiem składania ofert) w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej
z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania, o którym mowa w ust. 6).
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email zp@krasnik.eu.
9. Dokumenty elektroniczne (za wyjątkiem ofert), składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w ust. 8 adres email.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WIR.FiZP.271.1.13.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 1 – „Modernizacja placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim
nr 5 w Kraśniku” obejmuje:
1) Dostawę i montaż urządzeń placu zabaw,
2) Profilowanie terenu po zamontowaniu urządzeń,
3) Dokumentacja powykonawcza.

Adres dostawy i montażu urządzeń: Przedszkole Miejskie nr 5 w Kraśniku - działka
nr ew. 695/40 obręb geodezyjny Zarzecze II.
Urządzenia muszą spełniać poniżej wskazane minimalne parametry oraz być wykonane
z następujących materiałów:

Tor przeszkód ( 1 szt.):
a) wieże – minimalna ilość 3 szt., ,
b) pomosty łączące wieże np. kładka ruchoma, pomost linowy, przejście po oponach, dwuczęściowe przejście tunelowe min. ilość pomostów 3 szt.,
c) wejście na urządzenia w postaci stopni min. 2 szt.
d) kolorystyka – ostateczny wybór kolorystyki urządzenia przez Zamawiającego.
e) wymiary:
 szerokość min. – 126,8 cm
 długość min. – 1188 cm
 wysokość swobodnego upadku max. 90cm
f) wymiary strefy bezpiecznej:
 szerokość min. 1561 cm
 długość min. 427 cm
Wymagania dotyczące materiałów:
a) wieże:
• rury konstrukcyjne stalowe o średnicy min. 114 mm, ocynkowane, malowane proszkowo, odporne na działanie czynników atmosferycznych i promieniowania UV (dopuszcza się wykończenie elementów w postaci pokrycia z mat. sztucznych),
• daszki wykonane z bezpiecznego, trwałego i odpornego, kolorowego tworzywa LLDPE barwionego w masie z dodatkiem stabilizatorów UV,
• barierki wykonane z bezpiecznego, trwałego i odpornego, kolorowego tworzywa LLDPE barwionego w masie z dodatkiem stabilizatorów UV,
b) podesty wieży wykonane ze stali, pokrytej zanurzeniowo warstwą tworzywa gumowego o właściwościach antypoślizgowych min. 4mm, każdy o wymiarze 115x115cm.
c) pomosty łączące podesty, w formie kładki ruchomej, pomostu linowego, lub innego rodzaju przejścia:
• liny polipropylenowe,
• łańcuchy ze stali nierdzewnej,
• przejście tunelowe wykonane z tworzywa LLDPE barwionego w masie
d) wejścia – stopień wykonany z tworzywa LLDPE barwionego w masie,
e) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
f) śruby, wkręty i inne łączniki wykonane ze stali nierdzewnej oraz zabezpieczone zaślepkami,
g) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Zestaw zabawowy (1 szt.):
a) wieże – minimalna ilość 2 szt.
b) platforma w formie trójkąta – min 1 szt.
c) przejścia łączące wieże np. przejście tunelowe z przeźroczystym bulajem – min. 1 szt.
d) ślizgi ( min. 2 szt.):
- przynajmniej jedna zjeżdżalnia prosta jednotorowa,
- przynajmniej jedna zjeżdżalnia prosta dwutorowa.
e) wejście – ścianka wspinaczkowa – min. 1 szt.
f) panele edukacyjne, np. okienko, płotek, gra kółko krzyżyk – min. 3 szt.
g) kolorystyka – ostateczny wybór kolorystyki urządzenia przez Zamawiającego.
h) wymiary:
- szerokość min. – 356 cm
- długość min. – 646 cm
- wysokość swobodnego upadku max. 90cm
i) wymiary strefy bezpiecznej:
- szerokość min.705 cm
- długość min. 996 cm

Wymagania dotyczące materiałów:
a) wieże:
• rury konstrukcyjne stalowe o średnicy min. 114 mm, ocynkowane, malowane proszkowo, odporne na działanie czynników atmosferycznych i promieniowania UV (dopuszcza się wykończenie elementów w postaci pokrycia z mat. sztucznych),
• daszki wykonane z bezpiecznego, trwałego i odpornego, kolorowego tworzywa LLDPE barwionego w masie z dodatkiem stabilizatorów UV,
• ścianki wykonane z bezpiecznego, trwałego i odpornego, kolorowego tworzywa LLDPE barwionego w masie z dodatkiem stabilizatorów UV,
b) podesty wieży, platformy wykonane ze stali, pokrytej zanurzeniowo warstwą tworzywa gumowego o właściwościach antypoślizgowych min 4mm, każdy o wymiarze 115x115cm.
c) przejścia łączące wieże w formie tunelu z tworzywa LLDPE barwionego w masie, element przezroczysty wykonany z poliwęglanu.
d) podejścia – schodki z poręczami, (schody wykonane ze stali, pokrytej zanurzeniowo warstwą tworzywa gumowego o właściwościach antypoślizgowych min 4 mm),
e) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
f) śruby, wkręty i inne łączniki wykonane ze stali nierdzewnej oraz zabezpieczone zaślepkami,
g) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Karuzela (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• konstrukcja z rur ocynkowanych i malowanych proszkowo,
• siedziska z antypoślizgowej płyty HDPE o grubości min. 16mm,
• podstawa z blachy aluminiowej ryflowanej min. 3mm
b) wymiary:
- średnica urządzenia: min. 150 cm
- strefa bezpieczna: śr. min. 550cm
- wysokość urządzenia: min. 80 cm
c) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
d) śruby, wkręty i inne łączniki wykonane ze stali nierdzewnej oraz zabezpieczone zaślepkami,
e) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Bujak (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• urządzenie z niskiej gęstości polietylenu stabilizowanego UV,
• sprężyna ze stali ocynkowanej i malowanej proszkowo,
• podstawa do kotwienia ze stali ocynkowanej
b) śruby, wkręty i inne łączniki wykonane ze stali nierdzewnej oraz zabezpieczone zaślepkami,
c) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Ogólne wymagania dotyczące urządzeń:
1) przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych,
2) fundamenty zgodnie z wymaganiami producenta,
3) dla zamontowanego urządzenia należy zachować wymaganą strefę bezpieczeństwa wg wytycznych producenta oraz obowiązujących przepisów.

Urządzenia placów zabaw muszą spełniać następujące warunki:
1) spełniać wymagania zawarte w normach:
a) PN-EN 1176 odnoszącej się do wyposażenia publicznych placów zabaw oraz określającej wymogi dla bezpiecznej nawierzchni na placach zabaw lub równoważnej.
b) Z grupy 1176 dotyczących odpowiedniego urządzenia,
2) posiadać oznakowanie – tabliczkę znamionową (nie dopuszcza się stosowania naklejek), która będzie zawierała następujące informacje: nazwa producenta urządzenia, oznaczenie numeru Normy zgodnie z którą urządzenie zostało wyprodukowane, nr katalogowy/seryjny oraz rok produkcji.
3) posiadać:
a) certyfikaty na zgodność z ww. normami,
b) karty techniczne urządzeń zawierające min.:
 informacje ogólne o wyrobie,
 informacje dotyczące instalacji urządzeń (łącznie z częścią rysunkową),
 informacje dotyczące kontroli i konserwacji,
c) szczegółowe opisy wyrobów, z których składają się dane urządzenia (nazwa urządzenia i liczba sztuk danych elementów urządzenia), opisy techniczne urządzeń powinny być napisane czytelnie, w prostej i zrozumiałej formie,
d) rysunek poglądowy przedstawiający oferowane urządzenie,
e) wszystkie ww. dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim,
a w przypadku dokumentów sporządzonych w innych językach, powinny zawierać tłumaczenie na język polski.
4) mają być odporne na:
a) działanie czynników atmosferycznych oraz promieniowanie UV,
b) demontaż bez użycia narzędzi
5) Fundamenty oraz montaż urządzeń – zgodnie z wymaganiami producenta.
6) Zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizje w terenie, gdzie planowany jest montaż urządzeń.

4.2.6.) Główny kod CPV: 37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze, spośród nieodrzuconych ofert, jako ofertę
najkorzystniejszą ofertę z najwyższą liczbą punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 2 – „Zjazd linowy (tyrolka) przy Szkole Podstawowej nr 4” obejmuje:
1) Dostawę i montaż urządzenia placu zabaw,
2) Profilowanie terenu po zamontowaniu urządzenia,
3) Wykonanie nawierzchni bezpiecznej z piasku w strefie bezpiecznej zjazdu linowego,
4) Dokumentacja powykonawcza.

Adres dostawy i montażu urządzenia: Szkoła Podstawowa nr 4 w Kraśniku - działka
nr ew. 171 obręb geodezyjny Stacja Kolejowa.

Urządzenia muszą spełniać poniżej wskazane minimalne parametry oraz być wykonane
z następujących materiałów:

Zjazd linowy (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• konstrukcja z profili (min.80 x 80 mm) cynkowanych i malowanych proszkowo,
• platforma startowa antypoślizgowa z płyty HDPE,
• elementy złączne (tj. śruby, nakrętki, mocowania) ze stali nierdzewnej,
• lina stalowa
• trolej ze stali nierdzewnej,
• siedzisko gumowe,
• zjazd wyposażony w hamulec sprężynowy.
b) wymiary urządzenia:
- długość min. 22m
- wysokość min. 3050mm
- strefa bezpieczna min. 6,3 x 28m
c) śruby, wkręty i inne łączniki wykonane ze stali nierdzewnej oraz zabezpieczone zaślepkami,
d) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Ogólne wymagania dotyczące urządzeń:
1) przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych,
2) fundamenty zgodnie z wymaganiami producenta,
3) dla zamontowanego urządzenia należy zachować wymaganą strefę bezpieczeństwa wg wytycznych producenta oraz obowiązujących przepisów.

Urządzenia placów zabaw muszą spełniać następujące warunki:
1) spełniać wymagania zawarte w normach:
a) PN-EN 1176 odnoszącej się do wyposażenia publicznych placów zabaw oraz określającej wymogi dla bezpiecznej nawierzchni na placach zabaw lub równoważnej.
b) Z grupy 1176 dotyczących odpowiedniego urządzenia,
2) posiadać oznakowanie – tabliczkę znamionową (nie dopuszcza się stosowania naklejek), która będzie zawierała następujące informacje: nazwa producenta urządzenia, oznaczenie numeru Normy zgodnie z którą urządzenie zostało wyprodukowane, nr katalogowy/seryjny oraz rok produkcji.
3) posiadać:
a) certyfikaty na zgodność z ww. normami,
b) karty techniczne urządzeń zawierające min.:
 informacje ogólne o wyrobie,
 informacje dotyczące instalacji urządzeń (łącznie z częścią rysunkową),
 informacje dotyczące kontroli i konserwacji,
c) szczegółowe opisy wyrobów, z których składają się dane urządzenia (nazwa urządzenia
i liczba sztuk danych elementów urządzenia), opisy techniczne urządzeń powinny być napisane czytelnie, w prostej i zrozumiałej formie,
d) rysunek poglądowy przedstawiający oferowane urządzenie,
e) wszystkie ww. dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim,
a w przypadku dokumentów sporządzonych w innych językach, powinny zawierać tłumaczenie na język polski.
4) mają być odporne na:
a) działanie czynników atmosferycznych oraz promieniowanie UV,
b) demontaż bez użycia narzędzi
5) Fundamenty oraz montaż urządzeń – zgodnie z wymaganiami producenta.
6) Zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizje w terenie, gdzie planowany jest montaż urządzeń.

Nawierzchnia z piasku powinna:
1) posiadać wielkość ziarna 0,2-2mm,
2) spełniać wymagania zawarte w normach:
- PN-EN 1176 odnoszącej się do wyposażenia publicznych placów zabaw oraz określającej wymogi dla bezpiecznej nawierzchni na placach zabaw lub równoważnej
- spełniać wymagania dotyczące grubości dostosowanej do wysokości upadku urządzenia zgodnie z parametrami określonymi w normie PN-EN 1177:2009 (Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Wyznaczanie krytycznej wysokości upadku). Nawierzchnia bezpieczna z piasku musi spełniać wymagania dotyczące grubości dostosowanej do wysokości upadku urządzenia zgodnie z parametrami określonymi w/w normie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze, spośród nieodrzuconych ofert, jako ofertę
najkorzystniejszą ofertę z najwyższą liczbą punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 3 – „Otwarta Strefa Aktywności – rewitalizacja placu zabaw przy Zespole Placówek Oświatowych nr 1 w Kraśniku” obejmuje:

1) Demontaż istniejących urządzeń wraz z ich utylizacją (huśtawka wahadłowa podwójna, bujaki – 3 szt., huśtawka wagowa – 2 szt., karuzela, kosze na śmieci – 3 szt.),
2) Dostawę i montaż urządzeń zabawowych oraz koszy na śmieci.
3) Wykonanie nawierzchni bezpiecznej w postaci maty przerostowej pod huśtawką bocianie gniazdo,
4) Profilowanie terenu po zamontowaniu urządzeń,
5) Dokumentacja powykonawcza.

Adres dostawy i montażu urządzeń: Zespół Placówek Oświatowych nr 1 - działka
nr ew. 705/2, miasto Kraśnik, obręb geodezyjny Ośrodek.

Urządzenia muszą spełniać poniżej wskazane minimalne parametry oraz być wykonane
z następujących materiałów:

Stożek linowy (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• wykonany z liny zbrojonej o średnicy min 16 mm,
• rura konstrukcyjna ocynkowana i malowana proszkowo
• siatka z łącznikami wykonanymi z aluminium.
b) wymiary urządzenia:
- średnica urządzenia: min. 1865 mm
- średnica strefy bezpiecznej: max. 4870 mm
- wysokość urządzenia: max. 2700 mm
- wysokość swobodnego upadku: min. 500 mm
c) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
d) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Huśtawka wahadłowa podwójna (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• konstrukcja stalowa cynkowana i malowana proszkowo (profil min. 80 x 80 mm lub rura min. 114 mm),
• śruby ze stali nierdzewnej zabezpieczone plastikowymi zaślepkami,
• słupki zabezpieczone od góry kapturkami,
• łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej,
• jedno siedzisko płaskie i jedno siedzisko zamykane łańcuszkiem.
b) Wymiary urządzenia:
- (D x S): min. 320cm x 127 cm
- wysokość urządzenia: min. 220 cm
- strefa bezpieczna śr.: max. 360 x 800 cm
c) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
d) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Huśtawka bocianie gniazdo (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• konstrukcja stalowa cynkowana i malowana proszkowo (profil min. 80 x 80 mm lub rura min. 114 mm),
• śruby ocynkowane i zabezpieczone plastikowymi zaślepkami. Słupki zabezpieczone od góry kapturkami,
• łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej,
• siedzisko typu bocianie gniazdo.
b) wymiary urządzenia:
- (D x S): min. 290 cm x 127 cm
- wysokość urządzenia: min. 220 cm
- strefa bezpieczna śr.: max. 800 x 331,5 cm
c) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
d) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.


Bujak typu surfer/równoważnia (2 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• wykonany z tworzywa sztucznego.
• minimum jedna sprężyna ocynkowana i malowana proszkowo.
• śruby i nakrętki zabezpieczone zaślepkami
b) strefa bezpieczna max. 380 x 322 cm,
c) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
d) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Huśtawka wagowa (1 szt.):
a) wymagania materiałowe:
• konstrukcja stalowa cynkowana i malowana proszkowo (profil min. 80 x 80 mm lub rura min. 114 mm),
• śruby ocynkowane i zabezpieczone plastikowymi zaślepkami,
• słupki zabezpieczone od góry kapturkami,
• siedziska (min. 2 szt.) z tworzywa HDPE lub tworzywa LLDPE.
b) wymiary:
- (D x S): min. 286 cm x 0,35 cm
- strefa bezpieczna śr.: max. 660 x 326 cm
c) elementy otwarte zakończone zaślepkami/kapturkami z tworzywa sztucznego,
d) brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenie palców oraz innych części ciała.

Kosz na śmieci (3 szt.):
a) Wymagania materiałowe:
• wkład z blachy ocynkowanej, słupki metalowe, drewno iglaste malowane lakierobejcą,
• opróżnianie: poprzez wyjęcie wkładu.
• bez popielniczki
b) Wymiary:
Pojemność: min. 35l
Wysokość: min. 70 cm
Dł. x szer. min. 40 x 40 cm

UWAGA: Jeżeli będzie taka konieczność należy dopasować istniejącą nawierzchnię bezpieczną i powiększyć ją do strefy nowej huśtawki wahadłowej podwójnej.
W przypadku uszkodzenia istniejącej nawierzchni bezpiecznej należy ją naprawić.

Ogólne wymagania dotyczące urządzeń:
1) przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych,
2) fundamenty zgodnie z wymaganiami producenta,
3) dla zamontowanego urządzenia należy zachować wymaganą strefę bezpieczeństwa wg wytycznych producenta oraz obowiązujących przepisów.

Urządzenia placów zabaw muszą spełniać następujące warunki:
1) spełniać wymagania zawarte w normach:
a) PN-EN 1176 odnoszącej się do wyposażenia publicznych placów zabaw oraz określającej wymogi dla bezpiecznej nawierzchni na placach zabaw lub równoważnej.
b) Z grupy 1176 dotyczących odpowiedniego urządzenia,
2) posiadać oznakowanie – tabliczkę znamionową (nie dopuszcza się stosowania naklejek), która będzie zawierała następujące informacje: nazwa producenta urządzenia, oznaczenie numeru Normy zgodnie z którą urządzenie zostało wyprodukowane, nr katalogowy/seryjny oraz rok produkcji.
3) posiadać:
a) certyfikaty na zgodność z ww. normami,
b) karty techniczne urządzeń zawierające min.:
 informacje ogólne o wyrobie,
 informacje dotyczące instalacji urządzeń (łącznie z częścią rysunkową),
 informacje dotyczące kontroli i konserwacji,
c) szczegółowe opisy wyrobów, z których składają się dane urządzenia (nazwa urządzenia
i liczba sztuk danych elementów urządzenia), opisy techniczne urządzeń powinny być napisane czytelnie, w prostej i zrozumiałej formie,
d) rysunek poglądowy przedstawiający oferowane urządzenie,
e) wszystkie ww. dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim,
a w przypadku dokumentów sporządzonych w innych językach, powinny zawierać tłumaczenie na język polski.
4) mają być odporne na:
a) działanie czynników atmosferycznych oraz promieniowanie UV,
b) demontaż bez użycia narzędzi.
5) Fundamenty oraz montaż urządzeń – zgodnie z wymaganiami producenta.
6) Zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizje w terenie, gdzie planowany jest montaż urządzeń.

Nawierzchnia z maty przerostowej:
a) Wykonana z gumy i pełniąca funkcje nawierzchni bezpiecznej:
b) spełniać wymagania zawarte w normach:
 PN-EN 1176 odnoszącej się do wyposażenia publicznych placów zabaw oraz określającej wymogi dla bezpiecznej nawierzchni na placach zabaw lub równoważnej,
 spełniać wymagania dotyczące grubości dostosowanej do wysokości upadku urządzenia zgodnie z parametrami określonymi w normie PN-EN 1177:2009 (Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Wyznaczanie krytycznej wysokości upadku). Nawierzchnia bezpieczna z piasku musi spełniać wymagania dotyczące grubości dostosowanej do wysokości upadku urządzenia zgodnie z parametrami określonymi w/w normie.

3. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być zgodne ze wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity, Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) zwane dalej „Prawo budowlane” wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, pod nadzorem przedstawicieli Zamawiającego.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać z udziałem osób posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 65 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze, spośród nieodrzuconych ofert, jako ofertę
najkorzystniejszą ofertę z najwyższą liczbą punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
d) dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w dziale VIII ust. 2 lit a-c SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
e) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
o których mowa w lit. b, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej
z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je odpowiednio
w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym łub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy, przy czym dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1) certyfikaty na zgodność z ww. normami,
2) karty techniczne urządzeń zawierające min.:
 informacje ogólne o wyrobie,
 informacje dotyczące instalacji urządzeń (łącznie z częścią rysunkową),
 informacje dotyczące kontroli i konserwacji,
3) szczegółowe opisy wyrobów, z których składają się dane urządzenie (nazwa urządzenia i liczba sztuk danych elementów urządzenia), opisy techniczne urządzenia powinny być napisane czytelnie, w prostej i zrozumiałej formie,
4) rysunek poglądowy przedstawiający oferowane urządzenie.
Wszystkie ww. dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim,
a w przypadku dokumentów sporządzonych w innych językach, powinny zawierać tłumaczenie na język polski.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1) certyfikaty na zgodność z ww. normami,
2) karty techniczne urządzeń zawierające min.:
 informacje ogólne o wyrobie,
 informacje dotyczące instalacji urządzeń (łącznie z częścią rysunkową),
 informacje dotyczące kontroli i konserwacji,
3) szczegółowe opisy wyrobów, z których składają się dane urządzenie (nazwa urządzenia i liczba sztuk danych elementów urządzenia), opisy techniczne urządzenia powinny być napisane czytelnie, w prostej i zrozumiałej formie,
4) rysunek poglądowy przedstawiający oferowane urządzenie.
Wszystkie ww. dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim,
a w przypadku dokumentów sporządzonych w innych językach, powinny zawierać tłumaczenie na język polski.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) składane, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie,
o którym mowa w pkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie,
3) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w dziale VIII ust. 1 SWZ.
4) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia odpisu lub informacji
z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, przy czym, Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 4,
6) pełnomocnictwo, o którym mowa w dziale IX ust. 1 SWZ - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców,
7) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie,
z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 6 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy. (załącznik nr 6 do SWZ)
3. Oświadczenia (załącznik nr 2 do SWZ) i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w dziale VIII ust. 2 lit. a-c SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Przewidywane zmiany do umowy zawiera § 20 umowy, której wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-05 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/ Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-05 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-03

2021-06-24 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę pstrąga tęczowego- Zakrzówek
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania27-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę pstrąga tęczowego (nie łososiowy ) 300 sztuk . Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI