„Zaprojektowanie i budowa III kwatery składowania odpadów wraz z infrastrukturą towarzyszącą...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Zaprojektowanie i budowa III kwatery składowania odpadów wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach Projektu pn.: „Modernizacja Infrastruktury Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTuczępy
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-12-21
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyZakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-03
  • Numer ogłoszenia761409-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 761409-N-2020 z dnia 03.12.2020 r.

Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: „Zaprojektowanie i budowa III kwatery składowania odpadów wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach Projektu pn.: „Modernizacja Infrastruktury Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.2 „Gospodarka odpadami” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 –2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, krajowy numer identyfikacyjny 26022935600000, ul. Rzędów  40 , 28-142  Tuczępy, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 15 864 22 51, 15 816 51 02, , e-mail zgok@zgokrzedow.pl, , faks 15 816 51 03.
Adres strony internetowej (URL): www.zgokrzedow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Spółka prawa handlowego 100% udziałów stanowi własność Gmin.
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.zgok.ornet.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 oraz z 2019 r. poz. 1051 i 1495), osobiście, za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Zakład Gospodarki odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Rzędów 40, 28 – 142 Tuczępy sekretariat - pok. 16

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Zaprojektowanie i budowa III kwatery składowania odpadów wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach Projektu pn.: „Modernizacja Infrastruktury Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie”
Numer referencyjny: ZGOK.P/5/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiot zamówienia: „Zaprojektowanie i budowa III kwatery składowania odpadów wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach Projektu pn.: „Modernizacja Infrastruktury Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie”2. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy III kwatery składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Grzybowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, w ramach Projektu: „Modernizacja Infrastruktury Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach naboru nr RPSW.04.02.00-IŻ.00-26-285/19 dla Działania 4.2 „Gospodarka odpadami” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 –2020.Na zakres przedsięwzięcia składa się m.in.:• opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego w zakresie wszystkich branż,• uzyskanie pozwolenia na budowę i wszelkich innych niezbędnych decyzji, opinii, uzgodnień i pozwoleń warunkujących prowadzenie prac budowlanych, • wybudowanie, dostawę i montaż urządzeń oraz wyposażenia obiektów, • przeprowadzenie Prób Końcowych i Prób Eksploatacyjnych, • dostarczenie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, instrukcji eksploatacji i konserwacji, dokumentacji techniczno-ruchowych, • przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji instalacji, • uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wynikających z przepisów prawa budowlanego, oraz prawa ochrony środowiska, prawa wodnego umożliwiających eksploatację obiektów i instalacji w tym pozwolenia na użytkowanie, za wyjątkiem pozwolenia zintegrowanego i instrukcji prowadzenia składowiska. • przekazanie Zamawiającemu obiektów do użytkowania dla przedsięwzięcia objętego Umową.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Załączniku nr 10 niniejszej SIWZ – Program Funkcjonalno - Użytkowy.3. Zamawiający określa, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1040 ze zm.) w następujący sposób:1. Zamawiający wymaga przy realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu umowy w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych, oraz robót instalacyjnych (w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1040 ze zm.).2. Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie opisanym w pkt. 1 będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1040 ze zm.).3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie spełniania ww. wymogów, 2) przeprowadzania kontroli w miejscu wykonywania czynności, o których mowa w pkt. 1. 4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności, zawierające informacje w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię/ona i nazwisko/a zatrudnionego/ych pracownika/ów, datę/y zawarcia umowy/ów o pracę, rodzaj umowy/ów o pracę oraz zakres/y obowiązków pracownika/ów. Powyższe oświadczenie powinno także zawierać określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) poświadczoną/e za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię/e umowy/umów o pracę osoby/osób wykonującej/ych w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy. Kopia/e umowy/ów winna/y zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię/ona i nazwisko/a zatrudnionego/ych pracownika/ów, datę/y zawarcia umowy/ów o pracę, rodzaj umowy/ów o pracę oraz zakres/y obowiązków pracownika. 3) poświadczoną/e za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię/e dowodu/ów potwierdzającego/ych zgłoszenie pracownika/ów przez pracodawcę do ubezpieczeń. Kopia/e dowodu/ów potwierdzającego/ych zgłoszenie pracownika/ów przez pracodawcę do ubezpieczeń winna/y zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię/ona i nazwisko/a zatrudnionego/ych pracownika/ów. Szczegółowy opis dotyczący zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę określono we wzorze umowy, stanowiącym załącznik Nr 9 do SIWZ.4. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.5. Przedmiotowe zamówienie, uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.

II.5) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45220000-5
45222000-9
71320000-7
45200000-9
45230000-8
45231000-5
45222110-3
45112710-5
45231400-9
45231300-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i pkt 7 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych usług, obejmujących opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej w zakresie robót budowlanych, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, oraz na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiących łącznie nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Całkowita wartość zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług i podobnych robót budowlanych została uwzględniona przy obliczeniu wartości niniejszego zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  12   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: 1 000 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:  Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał odpowiednią wiedzę i doświadczenie polegające na:• wykonaniu w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie conajmniej:- 1 usługi, polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowo – kosztorysowej, związanej z budową kwatery składowiska odpadów komunalnych innych niż niebezpieczne i obojętne wraz z infrastrukturą techniczną o paramentach: minimalnej powierzchni w koronie 0,8 ha i pojemności składowania min.: 50 000 m3.• należytym wykonaniu, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowym ukończeniu, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:- 1 roboty budowlanej, polegającej na:a) wykonaniu wykopów mechanicznych w ilości min. 4 000 m³,b) wykonaniu nasypów w ilości min. 3 000 m³,c) wykonaniu uszczelnienia mineralnego (z materiałów jednorodnych – Zamawiający za materiał jednorodny uzna także grunt doszczelniony bentonitem) na powierzchni min. 7 000 m2, wykonanie uszczelnienia geomembraną (folia PEHD) na powierzchni min. 7000 m2, - w ramach jednej roboty budowlanej (jednego zadania inwestycyjnego).Zamawiający dopuszcza, aby ww. warunki były spełnione poprzez wykonanie jednegozamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmującego zaprojektowanie i wykonanie budowy kwatery składowiska odpadów komunalnych innych niż niebezpieczne i obojętne wraz z infrastrukturą techniczną.Uwaga:W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/ informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej SIWZ, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował personelem, obejmującym:• osoby, posiadające uprawnienia budowlane do projektowania, tj.:a) projektant branży konstrukcyjno-budowlanej - osoba posiadająca co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu (licząc od dnia uzyskania uprawnień), w tym przynajmniej jednego obiektu kwatery składowiska odpadów o parametrach minimalnej powierzchni w koronie 0,8 ha i pojemności składowania min.: 50 000 m3, posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, b) projektant branży sanitarnej - osoba posiadająca co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu, (licząc od dnia uzyskania uprawnień), posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,c) projektant branży elektrycznej - osoba posiadająca co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu, (licząc od dnia uzyskania uprawnień), posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;• osoby, posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami, tj.:a) kierownik budowy - osoba posiadająca co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi, (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w tym doświadczenie w kierowaniu przynajmniej 1 robotą budowlaną o wartości robót co najmniej 1 500 000,00 PLN netto, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;b) kierownicy robót:- osoba posiadająca co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego (licząc od dnia uzyskania uprawnień), posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,- osoba posiadająca co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, (licząc od dnia uzyskania uprawnień), posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,Dopuszcza się łączenie funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania kilku rodzajówuprawnień lub kwalifikacji.W zakresie określonych uprawnień budowlanych dopuszcza się odpowiadające im:- ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;- kwalifikacje zawodowe uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12 a i innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.Wykonawcy, polegający na zdolnościach lubsytuacji innych podmiotów, zgodnie z art.22a ustawy Pzp. 1. Wykonawca, zgodnie z art.22austawy Pzp może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wstosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części,polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lubekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimstosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innychpodmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będziedysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiajączobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów napotrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie podmiotu Wykonawca składa wraz z ofertą.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolnościtechniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają nawykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czynie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1pkt 13–22 i ust. 5 w zakresie wskazanym w ogłoszeniu i w SIWZ. 4. W odniesieniu dowarunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizująroboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, zaszkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lubzawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, niepotwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodząwobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca wterminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lubpodmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej częścizamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lubekonomiczną, o których mowa w ust. 1. 7. W celu oceny, czy wykonawca polegając nazdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawyPzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należytewykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymipodmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żądadokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobówinnego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę,przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotuprzy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach któregowykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlanelub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Wykonawca, który polega nazdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu udowodnienia zamawiającemu, żerealizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, składawraz z ofertą stosowne dokumenty w szczególności zobowiązanie tych podmiotów dooddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 9.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania brakuistnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołujesię na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszczainformacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt.12.I. SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 lit. a) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 3 stosuje się. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. a). 8. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 1 lit. a), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 10. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 12.Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej:a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następującychdokumentów: a) wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływemterminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzeczktórych dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czymdowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot,na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeńokresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny oobiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadalwykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywaniepowinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofertalbo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – (wykaz usług wg wzorustanowiącego załącznik Nr 5 SIWZ), b) wykazu robót budowlanych wykonanych niewcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albowniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, zzałączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawabudowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, sąreferencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robotybudowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnymcharakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty –(wykaz robót budowlanych wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 SIWZ), c) oświadczeniana temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczejwykonawcy wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 SIWZ, d) wykazu osób, skierowanychprzez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotamibudowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a takżezakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowaniatymi osobami - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 SIWZ. • W przypadku wskazaniaprzez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1 wformie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych ibezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazaneprzez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. • W przypadku wskazania przezwykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, które znajdują się wposiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentówprzechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiającyw celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp,korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. • Jeżeli jest toniezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzieleniezamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców dozłożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że niepodlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, ajeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lubdokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którymmowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, októrych mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzeniapostępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budząwskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia,uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebiewskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzieleniawyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnieniepostępowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 i Nr 1a SIWZ, 2. Jeżeli Wykonawca,powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nichpodstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby,warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach woświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). 3. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasobyinnych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniuudowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymizasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotówdo oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Dokument ten winien określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobówinnego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę,przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotuprzy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach któregowykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlanelub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ww. dokument należy dołączyć do oferty.4. Jeżeli Wykonawca, zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom,w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału wpostępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowaw pkt III.3). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców,oświadczenia, o których mowa w pkt III.3), składa każdy z wykonawców wspólnieubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału wpostępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawcówwykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6.Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przezosobę/osoby podpisujące ofertę. 7. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku,gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu izawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występującychwspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się oudzielenie niniejszego zamówienia. 9. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeliwykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa,zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimoich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnieniepostępowania. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronieinternetowej informacji z otwarcia ofert Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia nastronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie oprzynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa wart.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz zezłożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innymwykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniezamówienie. Uwaga: - Zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji ikonsumentów przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy sąkontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tymrównież tego przedsiębiorcę. - Ww. oświadczenie nie będzie brane pod uwagę, jeżelizłożone zostanie przez Wykonawcę wraz z ofertą. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne). 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegaćsię o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku składania oferty przez wykonawcówwystępujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje sięodpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Wprzypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia októrych mowa w pkt III.3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się ozamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału wpostępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawcówwykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdyoddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu zpostępowania na podstawie art. 24 ust.1 i ust. 5 ustawy Pzp (art. 24 ust. 5 w zakresieokreślonym przez zamawiającego), spełnianie warunków udziału w postępowaniu ocenianejest łącznie. Składanie oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniunastępuje wg zasad określonych w pkt 12 SIWZ oraz w pkt III.3)- III.6). 6. Jeżeli ofertawykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana,zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznegoumowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lubnienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art.366 Kodeksu cywilnego. Dotyczywykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RzeczypospolitejPolskiej. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytoriumRzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.4) – składadokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nieogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1, powinny być wystawione niewcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, wktórym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania maosoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1,zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, zewskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby,której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym zewzględu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tejosoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentuzłożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organówodpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lubmiejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnychinformacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wątpliwości co do treścidokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwychorganów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, oudzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający żąda odwykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadachokreślonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotówdokumentów wymienionych w pkt III.4). 7. Zamawiający żąda od wykonawcyprzedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4), dotyczących podwykonawcy,któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, naktórego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22austawy Pzp. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lubdokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), w formie elektronicznejpod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych,zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcęoświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lubdokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), które znajdują się wposiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentówprzechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiającyw celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp,korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Jeżeli jest toniezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzieleniezamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców dozłożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że niepodlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, ajeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lubdokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11.Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którymmowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, októrych mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzeniapostępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budząwskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia,uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebiewskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzieleniawyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnieniepostępowania. 12. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożyłwymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa doich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia ofertawykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.Dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa. 1. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie,stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób nie budzącywątpliwości zastrzec, że nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżoneinformacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2. W tym celu informacje zawarte wofercie, które Wykonawca zastrzegł, że nie mogą być udostępniane, muszą być oznaczoneklauzulą: „Tajemnica przedsiębiorstwa” i dołączone do oferty, np. w osobnej wewnętrznejkopercie (odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie) - zaleca się, aby byłytrwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. ozwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie sięnieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne,organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co doktórych, przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.Wykonawca zastrzegając tajemnice przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do ofertypisemne uzasadnienie w którym winien wykazać, że zastrzeżone w ofercie informacjestanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przywołanych powyżej przepisów, tj.: żezastrzeżona informacja: -ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjnyprzedsiębiorstwa lub jest inną informacją posiadającą wartość gospodarczą, -nie zostałaujawniona do wiadomości publicznej, -podjęto w stosunku do niej niezbędne działania wcelu zachowania poufności. Zaleca się, aby uzasadnienie, o którym mowa powyżej byłosformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikompostępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia.Zgodnie z art.8 ust.3 ustawy Pzp nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicęprzedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeliwykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie doudziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iżzastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzecinformacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie złotych:sto tysięcy 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie zustawą Prawo zamówień publicznych.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 90,00
Okres gwarancji i rękojmi przedmiotu zamówienia 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie i na warunkach wskazanych w art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian wskazanych poniżej: 1) zmiana terminu przewidzianego na ukończenie robót w tym: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:• warunki atmosferyczne uniemożliwiające dochowanie wymogów technicznych i technologicznych właściwych dla przedmiotu umowy, które nie pozwoliły na wykonanie przedmiotu umowy, trwających powyżej 5 dni roboczych, • odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.);• odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.)b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: • wstrzymanie lub przerwanie robót przez Zamawiającego, • przestój i opóźnienia zawinione przez Zamawiającego; • nieterminowe przekazanie Terenu Budowy przez Zamawiającego;• wykonanie przez Zamawiającego robót budowlanych lub dostaw bez realizacji których Wykonawca nie może w sposób należyty wykonywać przedmiotu Umowy, z przekroczeniem terminów wskazanych dla wykonania tych robót lub dostaw;c) w przypadku wystąpienia siły wyższej;d) Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac w szczególności:• brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na Teren Budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych;• protesty mieszkańców;• przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody, gazu;e) zmiany będące następstwem działania organów administracji publicznej, a w szczególności przekroczenie terminów wydawania lub odmowa wydania wymaganych decyzji, zezwoleń uzgodnień itp., z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę:f) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy;g) prowadzonymi równolegle robotami budowlano-montażowymi przez inne podmioty, które uniemożliwiają realizację zamówienia– o okres, w którym nie była możliwa realizacja zamówienia z tego powodu, potwierdzony wpisem inspektora do dziennika budowy.2) zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: a) pojawienie się na rynku materiałów i urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; b) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) odmienne od przyjętych w dokumentacji Umowy warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;d) odmienne od przyjętych w dokumentacji Umowy warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) skutkujące niemożliwością wykonania Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych;3) pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy; b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy. W takim przypadku Wartość Umowy przysługująca Wykonawcy zostanie pomniejszona, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami;c) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357¹ kodeksu cywilnego; d) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy, a zmiana zostanie dokonana w niezbędnym zakresie, wynikającym z tej okoliczności. 4) Zmiany osobowe:a) zmiana osób, będących personelem Wykonawcy wskazanym w Ofercie, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, na zasadach określonych w niniejszej Umowie;2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 1), termin przewidziany na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia jej wykonywania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności i pod warunkiem, że okoliczności te wpływają na niemożność dochowania pierwotnego terminu. 3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 2) i 3), zmiana umowy może zostać dokonana, jeżeli zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego i nie powoduje zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 21.12.2020, godzina: 13:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> PL
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej RODO, Zamawiający informuje, że:1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, (Rzędów 40, 28 – 142 Tuczępy, telefon kontaktowy: 15 864 22 51);2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: iodo@zgokrzedow.pl lub pisemnie na adres Administratora;3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Zaprojektowanie i budowa III kwatery składowania odpadów wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach Projektu pn.: „Modernizacja Infrastruktury Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Rzędowie” oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym jako jednostce sektora finansów publicznych - ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z zm.) - zwana dalej ustawa Pzp;.4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp;5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; przekazane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego dane te zostały przekazane, a po tym czasie – przez okres a także w zakresie przewidzianym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;8) Posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9) Nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.Do obowiązków Wykonawcy, ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO).Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, Wykonawca składa (o ile dotyczy) stosowne oświadczenie w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 SIWZ.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie kanału samochodowego - Połaniec
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania18-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Zlecę wykonanie kanału samochodowego o dł. 5m x sz. 1,20m x wys.1,70m grubość ścianek 10 cm. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI