Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane pn. „Przebudowa i modernizacja budynków Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Strzelnie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział ZP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092358112
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 10
1.5.2.) Miejscowość: Mogilno
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mpcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz-mogilno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane pn. „Przebudowa i modernizacja budynków Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Strzelnie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-745b29bb-7b7a-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00014673
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011495/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Roboty budowlane pn. „Przebudowa i modernizacja budynków Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Strzelnie"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
1."Zwiększenie dostępności do opieki długoterminowej w SPZOZ w Mogilnie poprzez dostosowanie infrastruktury i zakupu sprzętu medycznego na potrzeby (...)" 2.„Poprawa efektywności energetycznej obiektów Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Mogilnie poprzez kompleksową termomodernizację i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii – Szpital Strzelno”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_mogilno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spzoz_mogilno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniemzPlatformy:1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s,2) komputerklasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor IntelIV 2GHZ lubjegonowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4,Linux,lub ichnowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadkuInternetExplorerminimalnie wersja 10 0.,4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany programAdobeAcrobatReader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) Platformazakupowa.pl działawedługstandarduprzyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, 7) Oznaczenie czasu odbiorudanychprzezplatformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg.czasulokalnegoserwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 8)Wykonawca,przystępującdoniniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a)akceptuje warunkikorzystania zplatformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym nastronie internetowejpod linkiem wzakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, b) zapoznał istosuje się do Instrukcjiskładaniaofert/wniosków dostępnej pod linkiem. 9) Zamawiający nie ponosiodpowiedzialności zazłożenie ofertyw sposób niezgodny z Instrukcją korzystania zplatformazakupowa.pl, w szczególnościza sytuację, gdyZamawiający zapozna się z treścią ofertyprzed upływem terminu składania ofert (np.złożenie oferty wzakładce „Wyślij wiadomość doZamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przezZamawiającegoza ofertę handlową i nie będziebrana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniuponieważ nie zostałspełniony obowiązek narzuconyw art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.10)Zamawiającyinformuje, że instrukcje korzystania zplatformazakupowa.pl dotyczące wszczególnościlogowania, składania wniosków o wyjaśnienie treściSWZ, składania ofert oraz innychczynnościpodejmowanychw niniejszym postępowaniu przy użyciuplatformazakupowa.pl znajdują się wzakładce„Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej podadresem:https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje11) Zamawiający nieprzewidujesposobukomunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środkówkomunikacjielektronicznej,wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział II SWZ - Ochrona danych osobowych
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział II SWZ - Ochrona danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4RBZOLspzoz2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 10836820,78 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Zakres robót:1) Przedmiot zamówienia zakresu I obejmuje wykonanie robót budowlanych w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy, nadbudowy i adaptacji budynku głównego istniejącego szpitala w Strzelnie, tj. sporządzenie projektu budowlanego, uzyskanie pozwolenia na budowę, sporządzenie projektów wykonawczych, specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych w efekcie czego ma powstać Zakład Opiekuńczo Leczniczy SP ZOZ Mogilno.Nadbudowa będzie realizowana poprzez rozbiórkę poddasza i ścian do stropu nad pierwszym piętrem i budowę kondygnacji ze stropodachem wg opracowanego projektu.Wykonawca ma obowiązek wykonać prace projektowe – opracowanie projektu budowlanego, dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, obmiar robót, uzyskania prawomocnych decyzji o pozwoleniu na budowę oraz decyzji udzielającej pozwolenia na użytkowanie; Projekt winien uwzględniać rozwiązania zastosowane w istniejącym projekcie budowlanym dla zakresu II robót; Etap projektowy obejmuje przedłożenie zaakceptowanego przez autora PFU kompletnego wielobranżowego projektu budowlanego, w oparciu o który Wykonawca na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa będzie miał obowiązek uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę. Wykonawca ma obowiązek wykonania projektu wykonawczego wszystkich branż i ewentualnych opracowań towarzyszących np. Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót itp. autorowi PFU do sprawdzenia, wskazania ewentualnych zmian lub uzupełnień i akceptacji. Pisemna akceptacja autora PFU musi zostać załączona wraz z ostateczną wersją dokumentacji projektowej Zamawiającemu do zatwierdzenia.W obowiązkach Wykonawcy jest opracowanie „Harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych” i przedłożenie w terminie 14 dni od daty podpisania umowy harmonogramu zaakceptowanego i zatwierdzonego przez Zamawiającego; Harmonogram rzeczowo-finansowy sporządzony przez Wykonawcę będzie uwzględniać również prace objęte II zakresem robót i będzie przedstawiać:- układ chronologiczny wykonania robót, realizacji dostaw i usług w tym projektowania, w zakresie czasu ich rozpoczęcia i zakończenia oraz przedmiotu i zakresu wszystkich etapów robót objętych zobowiązaniem Wykonawcy, procentowy układ wykonania robót poszczególnych etapów w realizacji całego przedmiotu zamówienia uwzględniający możliwość nieprzerwanego świadczenia usług zdrowotnych przez Zamawiającego, - wskazanie, którego zakresu robót (I czy II) dotyczy dany etap robót objętych zobowiązaniem Wykonawcy, - kwotowe zestawienie poszczególnych części wynagrodzenia należnego Wykonawcy w związku z zakończeniem i odbiorem wszystkich faz poszczególnych etapów robót, przygotowane w sposób zapewniający Wykonawcy terminową realizację robót, a Zamawiającemu umożliwiające bieżącą weryfikację postępu robót. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania harmonogramu rzeczowo - finansowego nie zgłosi do niego uwag, przedłożony harmonogram uważa się za zatwierdzony. Jeżeli Zamawiający zgłosi uwagi do harmonogramu rzeczowo-finansowego, w szczególności dotyczące jego niezgodności z postanowieniami umowy, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od ich otrzymania, przedłożenia poprawionego harmonogramu rzeczowo-finansowego uwzględniającego uwagi Zamawiającego oraz postanowienia Umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy, po jego zatwierdzeniu przez Zamawiającego, stanowić będzie integralną część umowy.2) Inwestycja ta ma obejmować następujące prace:a) przebudowa istniejących budynków i adaptacja budynku głównego istniejącego szpitala w Strzelnie,b) nadbudowa II piętra skrzydła 1 w technologii tradycyjnej murowanej z ociepleniem metodą lekką mokrą, oraz wykonaniem stropodachu,c) montaż nowych okien w nawiązaniu do istniejących oraz wymiana części okien istniejącychd) instalacja wodno-kanalizacyjna i ciepłej wody użytkowej z cyrkulacją,e) instalacja przeciwpożarowa hydrantowa,f) instalacja centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego,g) instalacja wentylacyjna,h) zabezpieczenie przeciwpożarowe instalacji techniczno-użytkowych,i) instalacja gazów medycznych,j) instalacja elektryczna wraz z osprzętem oraz instalacja odgromowa,k) instalacja elektryczna niskoprądowa,l) instalacja teleinformatyczna,m) instalacja sygnalizacji przyzywowej,n) instalacja typu interkom,o) instalacja antenowa.UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w Załączniku nr 1 SWZ – PFU. Zamawiający informuję, że do kalkulacji oferty nie należy uwzględniać sprzętu medycznego wyszczególnionego w PFU, który będzie objęty odrębnym postępowaniem o zamówienie publiczne.II. Zakres robót:1) Przedmiot zamówienia zakresu II obejmuje, wykonanie robót budowlanych w zakresie termomodernizacji - remont budynku szpitala w Strzelnie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej na podstawie istniejącego projektu i pozwolenia na budowę z dnia 07.04.2020 r. znak GB.6740.63,2020 wydanym przez Starostę Mogileńskiego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.2) Inwestycja ta ma obejmować następujące prace:a) demontaż elementów będących na elewacji typu, uchwyty flagowe, oprawy oświetleniowe, instalacja odgromowa, instalacja alarmowa oraz inne tym podobne elementy,b) demontaż rynien, rur spustowych, obróbek blacharskich oraz parapetów,c) rozbiórka elewacji z płytek klinkierowych,d) rozbiórka opaski wokół budynku /w odległości 2 m od budynku/,e) odkopanie fundamentów,f) wykonanie izolacji fundamentów,g) zasypanie wykopów, ułożenie kostki betonowej i nawierzchni z płyt chodnikowych wokół budynku,h) remont schodów wejściowych i podjazdów,i) renowacja elementów stalowych, czyszczenie, zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie zarówno poziomych /zsypy, kraty itp./, jak i pionowych /balustrady, skrzynki itp./,j) wymiana kanalizacji deszczowej na odcinku 2m od budynku,k) demontaż stolarki i ślusarki zewnętrznej,l) montaż nowej stolarki i ślusarki okiennej i drzwiowej,m) ułożenie przewodów do oświetlenia projektowanego oraz istniejącego,n) wymiana opraw oświetleniowych w strefach wejścia na oprawy LED, oraz montaż oświetlenia dozorowego,o) demontaż i ponowny montaż przewodów zasilających istniejące urządzenia oraz przewodów antenowych,p) demontaż i ponowny montaż instalacji domofonowej,q) demontaż i ponowny montaż elementów instalacji alarmowej,r) demontaż i ponowny montaż innych elementów typu skrzynki na listy, tablice informacyjne itp.,s) ułożenie innych instalacji nie wskazanych w niniejszym opracowaniu a odkrytych przy pracach rozbiórkowych,t) zabezpieczenie otworów okiennych i drzwiowych,u) wykonanie nowych rynien, rur spustowych obróbek blacharskich, parapetów – z blachy tytanowo-cynkowej,v) obicie i rozbiórka tynków zewnętrznych,w) wymiana kielichów żeliwnych,x) montaż kielichów żeliwnych przy rurach spustowych, które nie były w nie wyposażone,y) zabezpieczenie drzwi, okien, elementów stalowych itp. przed zabrudzeniem,z) wykonanie ocieplenia budynku w systemowym systemie ociepleń,aa) wykonanie renowacji elewacji,bb) wykonanie sztukaterii wokół okien na elewacji północnej,cc) malowanie elewacji,dd) demontaż papy dachowej, na dachu oraz zadaszeniu nad wejściem,ee) ułożenie nowych warstw papy,ff) remont kominów: obicie tynku, wypełnienie fug, tynkowanie, malowanie oraz wymiana obróbek blacharskich,gg) montaż zabezpieczeń przeciw ptakami3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został wskazany w dokumentacji projektowej/technicznej - Załącznik nr 1a SWZ – dokumentacja projektowa wraz z pozwoleniem na budowę.4. Jeżeli PFU lub Projekt budowlany wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, jak np. katalogach czy stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45215100-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta będzie oceniana zgodnie z kryteriami zamieszczonymi w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40,00
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania zdolności zawodowych, niezbędnych do wykonywania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy wykonawca wykaże się:1) doświadczeniem co do zakresu I robót – w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował minimum dwie roboty budowlane w trybie „zaprojektuj i wybuduj” polegające na projektowaniu i budowie, przebudowie, lub rozbudowie (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) obiektów szpitalnych wyposażonych w instalację gazów medycznych, dla których wymagane było uzyskanie pozwolenia na budowę, każda robota budowlana o wartości nie mniejszej niż 9 000.000,00 PLN brutto;2) doświadczeniem co do zakresu II robót – w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował minimum dwie roboty budowlane (budowa, rozbudowa, remont, lub termomodernizacja - w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) o wartości nie mniejszej niż 1 500.000,00 PLN brutto.Na etapie badania i oceny ofert Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku, w zakresie przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie zatem do przedłożenia dokumentu potwierdzającego wykonanie należycie roboty budowlanej w zakresie i w wysokości nie mniejszej niż kwota wymagana przez Zamawiającego dla przedmiotu zamówienia, w której oferta wykonawcy zostanie najwyżej oceniona.W zakresie potencjału osobowego – dysponuje osobami, które posiadają następujące uprawnienia:a) Kierownik budowy:– posiada wykształcenie wyższe techniczne;– posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;– posiada co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika robót lub Inspektora Nadzoru (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) na minimum jednej robocie budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie lub rozbudowie obiektu szpitalnego wyposażonych w instalację gazów medycznych dla której wymagane było uzyskanie pozwolenia na budowę;b) Kierownik robót sanitarnych:– posiada wykształcenie wyższe techniczne;– posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane);– posiada co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego, na stanowisku kierownika robót sanitarnych (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane);c) Kierownik robót elektrycznych:– posiada wykształcenie wyższe techniczne;– posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane);– posiada co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego, na stanowisku kierownika robót elektrycznych (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane);d) Projektant w specjalności architektonicznej:– posiada wykształcenie wyższe techniczne;– posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej;– posiada co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu samodzielnej funkcji projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i wykonał minimum jedną kompletną pełno branżową dokumentacje projektową obiektów szpitalnych wyposażonych w instalację gazów medycznych, dla których wymagane było uzyskanie pozwolenia na budowę;Funkcję kierownika budowy - robót budowlanych oraz kierownika robót sanitarnych i elektrycznych może pełnić jedna osoba o ile jej uprawnienia będą obejmowały wymagane specjalności i zakres czynności przewidzianych dla osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.Zamawiający do oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu (obliczenia i zweryfikowania łącznej sumy okresów doświadczenia zawodowego) będzie brał faktyczny czas pełnienia wymaganej funkcji w miesiącach, z wyłączeniem wielokrotnego sumowania czasu trwania zadań realizowanych równocześnie.UWAGA:Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie się przez to uprawnienia budowlane, zapewniające prawo do wykonywania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zawodu inżyniera budownictwa, wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) – zwanej dalej „Prawo budowlane” oraz odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 220).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ;2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;3) Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 p.z.p. sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej:a) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2 i 3, składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem oraz składa informację z odpowiedniego rejestru zawierającego informacje o jego beneficjentach rzeczywistych albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, określający jego beneficjentów rzeczywistych - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.5) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków wskazanych w SWZ, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Wymagania dotyczące terminu wystawienia dokumentów lub oświadczeń są analogiczne jak w ust. 4.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:1) Zakres I-II - Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik nr 5 do SWZ;2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług oraz kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga, by wykonawca złożył wraz z ofertą, przedmiotowe środki dowodowe.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 oraz pozostałymi załącznikami do SWZ:– Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;– Wykaz robót budowlanych;– Wykaz osób;– Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy– Oświadczenie o zatrudnieniu pracowników na umowę o pracę;– Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych;SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XI ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Strony mają prawo do przedłużenia Terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:a)jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania Terenu budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia robót,b)gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,c)gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,d)wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,e)gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,f)jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,g)wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.2.Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach: a)konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,b)konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 PrBud,c)wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,d)wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,e)konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,f)wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia (...)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy