Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brzeżno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920848
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brzeżno 50
1.5.2.) Miejscowość: Brzeżno
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-316
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 94 36 42 740
1.5.8.) Numer faksu: 94 36 42 741
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina.brzezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzezno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7567ecf0-1da1-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00345142
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048437/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7567ecf0-1da1-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami :
1) Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym wyjaśnienia treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2) Korespondencja przekazana Zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, e-mailem) nie będzie brana pod uwagę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@gmina.brzezno.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem XX - SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXXI - SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UG.ZP.271.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
a) Charakterystyka obiektów wraz z mapami terenu – Załącznik nr 7 do SWZ,
b) Przedmiar robót – Załącznik nr 8 do SWZ,
c) Szczegółowa specyfikacja techniczna (SST) jednowarstwowej nawierzchni asfaltowej – Załącznik nr 9 do SWZ.
2. Realizacja zamówienia obejmuje: wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, dla zadania inwestycyjnego pn.: „Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno”.
3. Zamawiający oczekuje wykonania, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami sztuki budowlanej, wytycznymi producentów wbudowywanych materiałów, zasadami bhp, itp. robót budowlanych polegających m.in. na naprawie nawierzchni poprzez wyrównanie, utwardzenie i ułożenie asfaltu oraz montaż lamp solarnych na terenie sołectw Rzepczyno Więcław i Słonowice, na następujących działkach:
Sołectwo Słonowice
- dz. nr 74 obręb ewidencyjny Słonowice – pozycja 1 w przedmiarze robót;
Sołectwo Rzepczyno
- dz. nr 235/1, 248 obręb ewidencyjny Rzepczyno (Miłoszewice) – pozycja 2 w przedmiarze robót;
- dz. nr 191, 190, 188, 192 obręb ewidencyjny Rzepczyno (Sonino) – pozycja 2 w przedmiarze robót;
- dz. nr 21, 28 obręb ewidencyjny Rzepczyno (k. cmentarza) – pozycja 4 w przedmiarze robót;
- dz. nr 240 obręb ewidencyjny Brzeżno, dz. nr 64 obręb ewidencyjny Mulite – pozycja 5 w przedmiarze robót;
Sołectwo Więcław
- dz. nr 258, 257, 247 obręb ewidencyjny Więcław – pozycja 3 w przedmiarze robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-05-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XXV - SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadania objętego cz. I niniejszego postępowania - „Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno”.
2) Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do wykonania swoich obowiązków zgodnie z artykułem 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawa Budowlanego (Dz. U. z 2024 r. poz. 725) oraz przejęcia czynności przygotowywania i realizacji inwestycji, w tym:
a) uczestnictwo w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy,
b) zapoznanie się z dokumentacją: charakterystyką obiektów wraz z mapami terenu oraz przedmiarem robót, umową z Wykonawcą zadania: „Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno”, terenem budowy - przed wejściem Wykonawcy na teren budowy,
c) reprezentowanie Zamawiającego poprzez sprawowanie kontroli nad realizowaniem zadania: „Remont dróg gminnych w obrębach sołectw Rzepczyno, Więcław i Słonowice, gm. Brzeżno” oraz zgodności jego realizacji z dokumentacją, SWZ oraz obowiązującymi normami i przepisami,
d) współpraca z Zamawiającym i Wykonawcą robot budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów,
e) pisemne informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w ich realizacji,
f) weryfikacja dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych (m. in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań, itp.) oraz sprawdzania obmiarów wykonanych robót i protokołów oraz kontrola materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem,
g) sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym przedkładanych przez Wykonawcę faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami (częściowymi, robót zanikających i ulegających zakryciu, końcowym) oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót,
h) sprawdzanie jakości wykonanych robót i materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
i) dokonywanie odbiorów robót budowlanych zgodnie z przepisami prawa, normami budowlanymi ponadto udział w przekazaniu obiektu budowlanego do użytkowania,
j) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych, przeglądach w okresie rękojmi oraz spotkaniach na okoliczność ujawnienia się usterek i wad,
k) udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót zamiennych jak również sprawdzenie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót zamiennych zaproponowanych przez komisję,
l) uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych cen jednostkowych zastosowania zamiennych rozwiązań, materiałów i urządzeń,
m) potwierdzanie swoim podpisem na zgłoszeniu prze Wykonawcę gotowości obiektu budowlanego lub robót budowlanych do odbioru (po zakończeniu robót budowlanych i wykonaniu niezbędnych prób i sprawdzeń przewidzianych w przepisach odrębnych) oraz nadzór nad należytym uporządkowaniem terenu inwestycji przez Wykonawcę robót budowlanych,
n) prowadzenie dokumentacji fotograficznej (zwłaszcza robót ulegających zakryciu) w formie elektronicznej podczas całego procesu inwestycyjnego i przekazanie jej Zamawiającemu po odbiorze końcowym robót, i na każde wezwanie Zamawiającego,
o) nadzór przestrzegania przez Wykonawców zasad bhp, ustaleń planu BIOZ, nadzór w okresie trwania gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych,
p) nadzór nad zabezpieczeniem stanu robót oraz placu budowy na okres przerwy w realizacji procesu budowlanego, w stopniu uniemożliwiającym zaistnienie zdarzeń, w wyniku których wystąpią sytuacje odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego,
q) zawiadomienie odpowiednich organów o wypadkach naruszenia prawa budowlanego stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa budowy,
r) sprawowanie starannego nadzoru oraz dopilnowania, aby roboty budowlane zlecone przez Zamawiającego były prowadzone tylko przez Wykonawcę oraz wyszczególnionych w ofercie podwykonawców, a także żądanie usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych,
s) Inspektorowie Nadzoru zobowiązują się do wykonania nadzoru inwestorskiego będąc co najmniej raz w tygodniu w trakcie realizacji inwestycji na placu budowy lub w razie potrzeb na każde wezwanie Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-05-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XXV - SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
W zakresie CZĘŚCI I
a) W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedno zadanie o charakterze i trudności wykonania takim samych lub podobnym jak zamówione roboty o wartości jednego zadania nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100).
W przypadku gdy wartość wykazanych robót budowlanych jest określona w innej walucie niż PLN, dokonane zostanie przeliczenie tej wartości na PLN na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
W zakresie CZĘŚCI II
a) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia tj.: minimum jedną osobą posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, posiadającą doświadczenie zawodowe w pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie inwestycji drogowych, których wartość wynosiła minimum 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych 00/100).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z Rozdziałem XVII - SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z Rozdziałem XVII - SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z Rozdziałem XXII i XVIII - SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z Rozdziałem XVI - SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zgodnie z Załącznikiem nr 4 i 4a - Projekt Umowy do SWZ
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Załącznikiem nr 4 i 4a - Projekt Umowy do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-14 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie realizowane będzie w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.