Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zagospodarowanie terenu nad jeziorem w Brzeżnie w infrastrukturę kulturalno-turystyczną
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brzeżno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920848
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brzeżno 50
1.5.2.) Miejscowość: Brzeżno
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-316
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 94 36 42 740
1.5.8.) Numer faksu: 94 36 42 741
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina.brzezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzezno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie terenu nad jeziorem w Brzeżnie w infrastrukturę kulturalno-turystyczną
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ba83871d-7261-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00459956
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00040578/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Zagospodarowanie terenu nad jeziorem w Brzeżnie w infrastrukturę kulturalno-turystyczną
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ba83871d-7261-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami :
1. Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym wyjaśnienia treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korespondencja przekazana Zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, e-mailem) nie będzie brana pod uwagę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@gmina.brzezno.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem XX - SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXXI - SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UG.ZP.271.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1240873,67 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu nad jeziorem w Brzeżnie w infrastrukturę kulturalno - turystyczną poprzez budowę ścieżki pieszej wokół jeziora Brzeżno Wielkie o łącznej długości ok. 2781,20 m, przebudowę zjazdu z drogi powiatowej nr 1072Z na teren gminny dz. 243/23, zagospodarowanie terenów przylegających do jeziora w infrastrukturę m.in. rekreacyjno – sportową a także przygotowanie dokumentacji projektowej, przedstawiającej zastosowane rozwiązania technologiczne i materiałowe.
Roboty budowlane zlokalizowane będą na terenie działek nr 234/1, 246, 243/23, 243/22, 243/21, 243/20, 22/2, 218, obręb Brzeżno, gmina Brzeżno.
2. Realizacja zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane m.in.:
- Roboty przygotowawcze (m.in. roboty geodezyjne, pomiarowe; wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń);
- Ręczne ścinanie i karczowanie krzaków i podszyć rzadkich, usunięcie darni;
- Roboty ziemne;
- Roboty fundamentowe;
- Montaż konstrukcji drewnianej ścieżki;
- Wykonanie podbudowy oraz nawierzchni ścieżki;
- Plac utwardzony oraz plac parkingowy;
- Montaż obiektów małej architektury;
- Zjazd z drogi powiatowej;
- Roboty wykończeniowe (m.in. porządkowanie terenu, humusowanie skarp, montaż znaków pionowych; montaż słupów oświetleniowych wraz z oprawami; roboty geodezyjne, powykonawcze).
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU) – stanowiących Załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji.
4. Wykonawcę obowiązuje w szczególności:
1) wykonanie koncepcji uzgodnionej i zaakceptowanej przez przedstawiciela Zamawiającego (koncepcja wymaga pisemnego i pozytywnego zatwierdzenia przez przedstawiciela Zamawiającego przed rozpoczęciem prac projektowych i robót budowlanych);
2) wykonanie dokumentacji projektowej realizacji budowy ścieżki pieszej wraz z infrastrukturą rekreacyjno – sportową wokół jeziora Brzeżno Wielkie oraz przebudowę zjazdu z drogi powiatowej w miejscowości Brzeżno, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar, kosztorys na wartość robót określoną w ofercie oraz inne opracowania, niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, realizowanego na działkach nr 234/1, 246, 243/23, 243/22, 243/21, 243/20, 22/2, 218, obręb Brzeżno, gmina Brzeżno, na podstawie zgłoszenia robót budowlanych lub pozwolenia na budowę, zwaną dalej „dokumentacją projektową”;
3) wykonanie prac budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej, związanych z budową ścieżki pieszej wraz z infrastrukturą rekreacyjno – sportową wokół jeziora Brzeżno Wielkie, na dz. nr 234/1, 246, 243/23, 243/22, 243/21, 243/20, 22/2, 218, obręb 321602_2.0071 Brzeżno, przebudowę zjazdu z drogi powiatowej nr 1072Z na teren gminny dz. 243/23, gmina Brzeżno, wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej, zwanymi dalej "robotami budowlanymi":
- opracowanie harmonogramu realizacji prac;
- opracowanie i przedstawienia dla Zamawiającego planu zagospodarowania terenu;
- wykonanie robót budowlanych wraz z oznakowaniem pionowym, montażem obiektów małej architektury, montażem lamp solarnych, na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego, uprzednio wytyczonych przez uprawnionego geodetę;
- przygotowanie harmonogramu badań kontrolnych w odniesieniu do harmonogramu realizacji robót;
- odtworzenie terenów zielonych, przylegających do miejsc prowadzenia robót drogowych;
- uporządkowanie terenu przyległego do terenu prowadzonych robót;
- prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości zrealizowanych robót;
- wykonanie pomiarów kontrolnych oraz badań, zgodnie z wymogami SST, akceptowalnych przez Inspektora Nadzoru;
- przygotowanie rozliczenia końcowego i sporządzenie 2 egz. operatu kolaudacyjnego, zawierającego: umowę, ofertę, umowy z ewentualnymi podwykonawcami, harmonogram, tabele elementów rozliczeniowych, protokół przekazania terenu budowy oraz protokoły robót zanikowych, badania materiałów oraz wyniki pomiarów i badań laboratoryjnych, deklaracje zgodności i aprobaty materiałów, rozliczenie finansowe, potwierdzenie zakończenia odbioru robót;
- wykonanie zadania zgodnie z przepisami oraz przekazanie Zamawiającemu zrealizowanych robót.
4) sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi na podstawie dokumentacji projektowej:
- wykonywanie nadzoru autorskiego zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r.;
- wyjaśnienie wszelkich wątpliwości, które dotyczą rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej, powstałych podczas realizacji inwestycji;
- współpraca z uczestnikami procesu budowlanego oraz udział w komisjach oraz naradach technicznych na budowie;
- wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na wezwanie Zamawiającego, bieżące monitorowanie realizowanych robót, rozstrzyganie wszelkich wątpliwości, pojawiających się w trakcie realizacji inwestycji, związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji projektowej.
5. Szczegółowy opis zmówienia zawiera:
1) Program Funkcjonalno-Użytkowy – Załącznik nr 7 do SWZ,
2) Szacunkowy Przedmiar robót – Załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233251-3 - Wymiana nawierzchni
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
71222200-2 - Usługi kartograficzne w zakresie obszarów wiejskich
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111250-5 - Badanie gruntu
71313400-9 - Ocena wpływu projektu budowlanego na środowisko naturalne
71313410-2 - Ocena ryzyka i zagrożeń dla projektu budowlanego
71313420-5 - Normy ekologiczne dla projektu budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XXV - SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1. W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedno zadanie o charakterze i trudności wykonania takim samych lub podobnym jak zamówione roboty o wartości jednego zadania nie mniejszej niż 750.000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
W przypadku gdy wartość wykazanych robót budowlanych jest określona w innej walucie niż PLN, dokonane zostanie przeliczenie tej wartości na PLN na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
2. Dysponuje osobami które będą skierowane do wykonania zamówienia, w tym:
- co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy/robót branżowych z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z Rozdziałem XVII - SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z Rozdziałem XVII - SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z Rozdziałem XVIII i XXII - SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z Rozdziałem XVI - SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie realizowane będzie w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w formule zaprojektuj i wybuduj.